Connect with us
Publicitate

Eveniment

Transalpina de Apuseni s-a scumpit cu 6,6 milioane lei. O ordonanță de guvern de pe vremea Vioricăi Dancilă a schimbat costurile

Publicat

Modernizarea ”Transalpinei de Apuseni”, adică drumul judeţean DJ 107 I, care leagă localitățile Aiud – Râmeţ – Ponor – Mogoş – Bucium, s-a scumpit. Mai exact, suma necesară proiectului de investiții prin care se vrea modernizarea drumului a fost majorată considerabil, din cauza Ordonanţei nr. 114 din 2018, emisă de guvernul Dăncilă. 

Mai exact, potrivit adevărul.ro, creşterea valorii contractului este de apoximativ 5,54 de milioane de lei, fără TVA.De asemenea dacă se adaugă şi TVA-ul, suma respectivă ajunge la 6,59 de milioane de lei.

Ordonanţa 114, dată de guvernul României, în perioada Vioricăi Dăncilă, a prevăzut, printre altele, faptul că muncitorii angajaţi în domeniul construcţiilor trebuie să primească un salariu minim net de cel puţin 3.000 de lei.

Acum, la recalcularea sumelor necesare pentru modernizarea drumului, a preţului contractului cu 4,55% în cazul lotului 1, de la 76,25 milioane de lei, la 79,72 milioane de lei, fără TVA, iar pentru lotul 2, majorarea contractului este de 2,79%, de la 74,18 milioane de lei, la 76,25 milioane de lei, fără TVA.

Cifrele au fost publicate recent pe SEAP.

Valoarea contractului pentru ambele loturi a ajuns, astfel, la 150.439.697 de lei, fără TVA, respectiv circa 30,6 milioane de euro, mai scriu jurnaliștii de la adevărul.ro.

Transalpina de Apuseni” va avea 78,43 de kilometri, cu piste de biciclete, stații de autobuz și podețe. Lucrările au început anul trecut și urmează să fie finalizate în 2023.

Proiectul „Modernizare drum județean DJ 107 I: Aiud (DN 1) – Aiudu de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” își propune creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane din județul Alba situate în proximitatea  rețelei TEN-T.

În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de modernizare a structurii rutiere (asfaltare), trotuare, piste cicliști, acostamente, șanțuri, rigole, poduri, podețe, apărări de mal, stabilitate versanți, amenajări intersecții cu drumuri laterale, semnalizare rutieră orizontală și verticală.

Lungimea totală a drumului modernizat este de 78,42 kilometri, 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe. Va asigura legătura între zona Apusenilor şi Autostrada Sebeş-Turda. De asemenea, lucrarea presupune pete 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. dolfi

    duminică, 07.03.2021 at 15:18

    avem o Transalpina pe marginea careia e plin de gunoaie! Facuta si aia pt turism – oficial, a fost facuta ca sa poata hotii cu drujbe sa taie padurile.
    De ce mai e nevoie de astalalta Transalpina? Ca sa umple turistii natura cu gunoi? Nu cred, cred ca e pentru… drujbistii iubitori de… padure!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate