Economie
Tronsonul Alba Iulia – Aiud de pe autostrada Sebeș-Turda, deschis traficului din 1 decembrie. Pe ce mizează autoritățile
Ministerul Transporturilor a anunțat că vrea să inaugureze de 1 decembrie lotul 2 Alba Iulia – Aiud din autostrada Sebeș-Turda, de 29 km, dar nu este singura autostradă pe care mizează autoritățile în acest an.
Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: “Sebeș-Turda, lot 2 și Târgu Mureș – Ungheni – e clar că va fi dat în trafic anul acesta, rămâne să stabilim data exactă cu antreprenorul. La Craiova-Pitești depindem foarte mult de vreme. practic ar trebui ca să nu plouă până la sfârșitul lunii decembrie, ca să fim siguri că se poate da în trafic.”
Vezi și VIDEO Directorul CNAIR, inspecție pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Circulația se deschide în 2021, dar lucrările continuă
Bucata de autostrada Alba Iulia – Aiud are 29 de kilometri și leagă două tronsoane deschise deja între Sebeș și Alba Iulia și respectiv Aiud -Turda.
Mai lipseau 29 de kilometri din Autostrada A10 Sebeș-Turda, pentru ca, de la Sibiu la Cluj-Napoca sau de la Deva la Cluj Napoca să se poată circula numai pe autostradă.
Vezi și A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție
Adică lotul 2, respectiv tronsonul dintre Alba Iulia și Aiud, despre care autoritățile au avansat termen de dare în folosință cel mai târziu finalul anului 2021.
Dacă inițial se vorbea de 15 noiembrie, ca dată de inaugurare, fostul ministrul al Transporturilor, Cătălin Drulă amintea recent că este vorba despre data de 1 decembrie.
Oricum, circulația va fi deschisă pe o porțiune din acest lot, doar pe o singură bandă. Este vorba despre zona alunecării de teren dintre Sântimbru și Oiejdea.
Citește și Cătălin Drulă: Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, deschis de 1 Decembrie. Cum a ajuns să dureze proiectul 7 ani în loc de 2
Lotul 2 din Autostrada A10 Sebeș – Turda are o lungime de circa 24,3 km, însă odată cu deschiderea sa vor fi dați în trafic alți circa 4,5 km de autostradă de pe loturile adiacente care nu puteau fi folosiți până acum.
Stadiul lucrărilor de la începutul lunii noiembrie
Cele mai recente imagini de pe șantier arată cât de aproape este acest lot de a fi dat în circulație.
Pe toată lungimea lotului s-a turnat deja asfaltul, iar pe multe porțiuni se lucrează la montarea ultimelor parapete și trasarea marcajelor, potrivit hotnews.ro.
Posibile restricții între Sântimbru și Oiejdea
Se mai lucrează în zona alunecării de teren dintre Sântimbru și Oiejdea (aici se va circula pe o singură bandă la momentul deschiderii, până la remedierea problemei), cât și la elementele de semnalizare și de siguranță rutieră.
Pe un sens de circulație însă s-a turnat deja asfaltul, urmând ca porțiunea să fie deschisă traficului pe o singură cale în ambele sensuri, pe cei circa 200 de metri.
Apoi lucrările de monitorizare și consolidare a dealului ar urma să fie finalizate până la primăvara anului următor.
Și la nodul rutier de la Teiuș (min 13:00) încă mai sunt câteva mici lucrări de finalizat.
La fel și în zona subtraversării drumului județean DJ107E, în apropiere de Sâncrai și Aiud, unde se lucrează acum la finalizarea rampelor, montarea parapetelor și a panourilor fonoabsorbante.
În acel punct finalizarea pasajului peste autostradă a fost întârziată de problemele cu exproprierea unei proprietăți și cu accesul în curtea acesteia.
Procentul de realizare total pe lot este de 93%.
De la Sibiu la Cluj numai pe autostrada
Darea în trafic a lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia și Aiud.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a fost semnat în 2014 pentru 550 de milioane de lei şi avea termen iniţial de finalizare 2016.
Luna trecută, CNAIR a raportat un stadiu fizic de execuţie de 90% a segmentului de autostradă și a estimat pentru aprilie 2022 recepţia la terminarea lucrărilor.
Într-un clip comparativ publicat pe YouTube, utilizatorul Adisan, membru al comunității de pasionați de pe forumul peundemerg.ro, a realizat o punere în oglindă a întreg tronsonului 2 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda așa cum arătă el acum și cum arăta în urmă cu aproape 3 luni.
România nu atinge nici în 2021 borna de 1000 de kilometri de autostradă
Ministerul transporturilor a anunțat că deschiderea tronsonului de autostradă de pe A10 Sebeș – Turda nu este singurul care va fi inaugurat anul acesta. Chiar dacă autoritățile reușesc să se țină de cuvânt, România nu va reuși să atingă până la sfârșitul anului borna de 1.000 de kilometri de șosea de viteză.
Astfel, cu peste 900 de kilometri, suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori. În schimb, suntem pe primul loc la numărul de morţi pe şosele.
sursă imagini: Asociația Pro Infrastructură – Adisan
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News