Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Unii medici de familie din Alba nu mai dau rețete compensate. Cabinete închise, trei zile de protest


Publicat

asteptare medic de familie

Peste 50% dintre medicii de familie din Alba şi-au depus cereri pentru continuarea activităţii în relaţie cu casa de asigurări de sănătate, respectiv pentru semnarea actelor adiţionale la contractul din 2017. Totuşi, unii medici de familie din Alba nu vor oferi servicii medicale decontate de CAS, în semn de protest faţă de problemele din sistem.

Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Alba, George Haber, a declarat pentru Alba24 că în jurul amiezii va fi depus un memoriu în atenţia Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Alba, în care se solicită ca actele adiţionale să fie semnate şi mai târziu decât în momentul solicitării, din diverse motive, inclusiv necesitatea rezolvării solicitărilor medicilor. Aceştia sunt nemulţumiţi de finanţări, birocraţie, sancţiuni, imputări, protocoale de funcţionalitate a sistemului.

“Deocamdată, decizia este ca unii medici de familie să nu se ofere vreun serviciu în relaţie cu CAS, adică să nu elibereze reţete, bilete de trimitere / internare. O parte dintre medici nu vor fi la cabinete, timp de trei zile, alţii vor acorda servicii medicale pro bono sau contra cost”, a precizat Haber.

Potrivit sursei citate, şi-au depus cereri pentru continuarea activităţii în relaţie cu CAS peste 100 dintre cei 194 care au contracte cu Casa din 2017. Nu au încă actele adiţionale semnate. Medicii cer rezolvarea solicitărilor până la semnarea noului contract cu CAS (2018-2019), la 1 aprilie.

UPDATE: Medicul Voichiţa Varga, reprezentant al Asociaţiei Medicilor de Familie Asclepios Alba, susţine că, în următoarele trei zile, cabinetele medicilor de familie care nu au semnat actele adiţionale cu CNAS vor fi închise.

“În urma întâlnirii medicilor de familie, membrii și ne-membrii ai Asociației Asclepios, am luat hotărârea de a continua protestul față de nerezolvarea problemelor noastre care au fost expuse ani de-a rândul și ignorate.

Suntem aproximativ 70% din medicii de familie care nu am semnat actul adițional cu CNAS. În următoarele trei zile cabinetele medicilor de familie care nu au semnat aceste acte, sunt închise.

Rugăm pacienții să aibă înțelegere și încredere în demersurile noastre, deoarece această acțiune de protest este și în interesul lor. Pacienții sunt prioritatea noastră, dar avem nevoie de condiții decente pentru a le putea oferi servicii medicale de calitate”, transmite medicul Voichiţa Varmaga.

UPDATE 1: Colegiul Medicilor Alba susține acțiunea de protest a medicilor de familie din toată țara.

“Peste 70% din medicii de familie din județul Alba nu au semnat actele adiționale cu CNAS și au închis cabinetele. Pacienții și medicii din spitale sunt rugați să fie solidari și să înțeleagă faptul că dacă nu se schimbă radical situația medicinei primare, aceasta va intra în colaps.

Medicina primară a fost desconsiderată și subfinanțată prea mult timp. Se dorește modificarea legislației pentru a se putea oferi servicii medicale de calitate.

Vă rugăm să fiți alături de medicii de familie și să îi susțineți până la capăt!”, transmite CM Alba, într-un comunicat.

Protestul medicilor de familie din Apuseni

Medicul Christian Aurelian Ciubotărescu, coordonator al Centrului de Permanență Valea Arieșului, dă detalii, într-un comunicat, despre problemele din sistem şi explică de ce unee cabinete vor fi închise pe perioadă nedeterminată.

“Centrul de Permanenţă Arieșul Mare se află în inima Munților Apuseni  și este format din asocirea cabinetelor de medicină de familie din comunele Arieșeni, Gârda de Sus, Scărișoara, Albac, Horea, Poiana Vadului și Vadul Moților. El deservește atât populația locală cât și cele câteva zeci de mii de turiști (cca 60.000 la Ghetarul Scărișoara și câteva zeci de mii la pârtiile de la Vârtop) anual.

Serviciile sunt de medicină de familie (situații care nu pun viața în pericol), în afara orelor de program a cabinetelor de medicină de familie. Nu trebuie confundate cu Unitățile de Primiri Urgențe care acorda servicii medicale de urgență și au dotare corespunzătore rezolvării situațiilor de urgență (care pun viața în pericol). Centrele de permanență asigură continuitatea asistenței medicale de medicină de familie în afara orelor de program a cabinetelor medicale. Spre exemplu dacă un copil face febră, părinții acestuia se pot adresa Centrului de Permanență mai degrabă decât să sune la 112 și să cheme ambulanța. De asemenea, un localnic sau turist prezintă disconfort digestiv (grețuri, vărsături etc) sau alte stări care creează disconnfort se adresează mai degrabă Centrului de Permanență (care are programul afișat la intrarea fiecărui cabinet medical de pe valea Arieșului Mare) decât să aștepte până a doua zi când începe programul cabinetului sau să sune la 112.

La serviciile acestui Centru de Permanență apelează în mod direct circa 2.700 de persoane anual, dar și mulți alți turiști și localnici, care apelează telefonic pentru diverse sfaturi medicul de gardă.

Din păcate, din 1 ianuarie 2018 s-au asigurat numai servicii pro bono, deoarece cabinetele medicale nu pot intra în relație contactuală cu Casele de Asigurări de Sănătate din cauza subfinanțării asistenței medicale de medicină de familie.

Un exemplu este plata cadrelor medii (asistentelor) pentru care Ministerul Sănătății nu respectă nici măcar salariul minim pe economie (stabilit prin Hotărâre de Guvern), și asta de 11 luni. Tariful este de 8 lei pe oră conform ordinului Nr. 697/112 din 25 mai 2011 publicat în Monitorul Oficial Nr. 389/ 2 iunie 2011. Art 39 pc (3).

Dacă cheltuiala salarială din 1 februarie 2017 era 1.783 lei la un salariu brut de 1450 lei/ lună, aceasta corespundea la 11,14 lei / oră (la 20 zile lucrătoare de 8 ore/zi). De la 1 ianuarie, salariul minim a crescut la 1900 lei care corespunde la o cheltuială salarială de 1943 lei/lună și 12,14 lei/ oră.

Este inadmisibil ca Ministerul Sănătății să plătească cu peste 30% sub salariul minim pe economie personal mediu (asistenții) și puțin peste acesta 12,8 lei pe oră medicii (art 39 pc 1)”, transmite medicul.

Nemulţumiri la nivel naţional

La nivel naţional, medicii de familie au anunțat că începând de miercuri, 3 ianuarie, nu vor mai elibera trimiteri către specialişti şi nici reţete compensate. Decizia cadrelor medicale vine după ce Guvernul nu și-a onorat promisiunile făcute în noiembrie.

“Suntem pe ultimul loc în Europa raportat la banii alocați din PIB pentru sănătate, iar birocrația a ajuns sufocantă. Un medic, pentru a-și desfășura activitatea, are nevoie de două lucruri principale: libertatea actului medical și finanțare.

Libertatea actului medical nu este deplină.

– deși avem calificarea necesară pentru a prescrie anumite medicamente, sistemul ne obligă să vă punem pe drumuri pentru scrisori medicale

– avem cunoștințele necesare pentru a face mici intervenții, dar acestea nu ne sunt decontate de către CNAS, astfel că suntem obligați să vă dăm bilete de trimitere, în loc să fim lăsați să rezolvăm problema pe loc

– CNAS alocă doar 15 minute pentru o consultație, timp în care trebuie să facem și muncă de organe fiscale (în special în cazul pensionarilor) și să luptăm și cu un sistem informatic care se blochează frecvent. Plus că suntem limitați la 20 de consultații pe zi.

Medicina de familie este subfinanțată.

– venitul primit de la CNAS este al cabinetului, nu al medicului. Din acel venit trebuie plătite salariile (asistentă/e, persoana care face curățenie), utilitățile (gaz, curent, apă), consumabile, contabil, aparatură, carburant pentru deplasări la domiciliu, chiria cabinetului, etc. CNAS plătește o consultație cu 12 lei, din care trebuie scăzute cheltuielile de mai sus.

– tinerii absolvenți de medicină nu vor să devină medici de familie în România și preferă să plece în străinătate. De ce? Pentru că sunt plătiți prost, raportat la câți ani de școală au făcut și munca presupusă de acestă meserie.

Vrem să profesăm liber aici, nu în altă țară. Vrem venituri mai mari pentru a putea renova și dota cabinetele cu aparatură. Nu vă putem ajuta pe dumneavoastră dacă noi nu avem un trai decent. Vrem să ne facem meseria și să acordăm timp pacientului, nu să scriem hârtii.

Munca noastră implică multă responsabilitate. Dacă există persoane care cred că medicii de familie sunt inutili, atunci nu va fi o problemă să se descurce fără noi”, este mesajul medicilor de familie.

Medicii de familie au protestat pe 15 noiembrie faţă de birocraţia din sistemul medical. Ministrul Sănătății a declarat la acel moment că se va ajunge la o soluție de compromis, însă medicii de familie nu au primit bani în plus.

Unii dintre pacienţi vor fi nevoiţi să plătească şi consultaţiile, care pot costa cel puțin 30 de lei.

Medicii avertizaseră încă din 20 decembrie că bolnavii vor fi nevoiţi să-şi plătească medicamentele şi controalele, dar autorităţile nu au reuşit să găsească o soluţie.

Reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate spun că unii medici au semnat deja contractele, aşa ca pacienţii nu vor avea de suferit.

 


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

Mesajul emoționant al unui bătrân din Alba, fost asistent medical: ”Medici și asistente, fiți puternici. Vom învinge”

Publicat

”Medici și asistente, fiți puternici!”, este mesajul pe care, cu lacrimi în ochi, Viorel Garlonța, un bătrânel de 90 de ani, fost asistent medical îl transmite celor care în aceste zile sunt în prima linie, în lupta cu pandemia de coronavirus.

Timp de aproape 40 de ani, Viorel Garlonța, din Crăciunelu de Jos a lucrat ca asistent medical la dispensarul din Cetatea de Baltă.

Ieșit la pensie, acesta împarte timpul între casa din Crăciunelu de Jos, cât este cald și locuința din Alba Iulia, unde stă alături de familie, pe timpul iernii.

Pandemia de coronavirus l-a prins la Alba Iulia, iar acesta nu ratează nici o știre despre evoluția virusului și despre lupta autorităților pentru stoparea răspândirii, după cum ne relatează chiar un membru al familiei sale.

Însă gândurile bătrânului se îndreaptă către cei din prima linie: medici, asistente, personal medical și farmacisti, mai ales că doi copii ai acestuia lucrează în sistemul medical, iar nepotul și nora sa, în farmacii.

Prin Alba24.ro, bătrânul le-a transmis un mesaj celor din prima linie: ”Medici și asistente, fiți puternici!” Mă rog pentru voi și vom învinge! Doamne ajută!”

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Apelurile la 112 pot fi localizate cu acuratețe de până la câțiva metri. Cum funcționează AML pe smartphone Android și iOS

Publicat

Cetățenii care sună la numărul de urgență 112 de pe smartphone sunt localizați prin tehnologia Advanced Mobile Location (AML), anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție au la dispoziție coordonatele geografice cu o acuratețe mult mai mare: de ordinul metrilor/zecilor de metri.

Această tehnologie permite transmiterea către Sistemul 112 a coordonatelor geografice asociate locului din care se sună, exclusiv pe durata apelului de urgență, potrivit sursei citate. Facilitatea a fost implementată de STS, împreună cu operatorii de telefonie mobilă și în parteneriat cu Google și Apple, nu necesită instalare de componente sau aplicații suplimentare și are o acuratețe de ordinul metrilor/zecilor de metri.

AML este utilizat și pentru persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire care trimit SMS la 113 de pe telefoanele cu sistem de operare Android.

„La acest moment, AML funcționează în toată țara, iar când cetățenii sună la 112, operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție au la dispoziție coordonatele geografice cu o acuratețe mult mai mare. Am realizat teste, am analizat diverse scenarii tehnico-operaționale și am integrat toate configurațiile necesare, astfel încât această tehnologie să vină cât mai mult în sprijinul apelantului. Totodată, a fost nevoie de actualizarea legislației pentru implementarea acestei tehnologii. Noi continuăm demersurile pentru modernizarea Sistemului 112 printr-un proiect finanțat din fonduri europene pe care ne dorim să îl finalizăm în 2021”, a declarat general-maior ing. Ionel-Sorin Bălan, prim-adjunct al directorului STS.

Potrivit STS, echipele de ingineri și programatori ai Serviciului au colaborat, timp de aproape cinci luni, cu echipa Android ELS de la Google pentru a efectua testările preliminare şi pentru a îmbunătăți precizia localizării apelurilor la 112. De asemenea, implementarea s-a realizat în strânsă legătură cu marii operatori de telefonie mobilă din România, care au efectuat lucrări în infrastructurile proprii, pentru a facilita transmiterea informațiilor AML către serviciul de urgență.

În aceeași perioadă, infrastructura Sistemului 112 a fost configurată pentru a permite recepționarea poziției geografice transmise și de pe telefoanele cu sistem de operare iOS, fapt confirmat de Apple în urma testelor pe care le-a realizat până în prezent. La finalul lunii martie, s-a lansat actualizarea sistemului de operare iOS la versiunea 13.4 care permite furnizarea localizării AML și pentru utilizatorii telefoanelor iPhone. Spre deosebire de soluția oferită de Google, terminalele Apple transmit poziția către Sistemul 112 doar în cazul apelurilor telefonice de urgență, nu și în cazul transmiterii de mesaje de urgență prin SMS la numărul 113.

FUNCȚIONAREA AML – ANDROID

Condiții obligatorii pentru furnizarea informațiilor de localizare prin serviciul ELS/AML:

  • telefonul trebuie să includă sistemul de operare Android, începând cu versiunea OS 4.0 sau superior şi să aibă Serviciile Google Play instalate;
  • utilizatorul să nu fi optat în prealabil la dezactivarea serviciului ELS, din setările de localizare ale telefonului său;
  • telefonul trebuie să fie înregistrat într-o rețea mobilă din România, cu acces la servicii de SMS și/sau internet;
  • telefonul trebuie să aibă integrate funcțiile de GPS şi WiFi.

Cum funcționează ELS?

Serviciul Android ELS recunoaște când un utilizator efectuează un apel de urgență la 112 sau când se transmite un SMS la 113 și va calcula locația folosind mai multe surse de localizare (AGPS, rețea mobilă, WiFi și senzori din telefon). Locațiile ELS sunt calculate pe dispozitiv și trimise prin SMS și/sau internet, direct către Sistemul 112 utilizând protocoale standard din industrie.

Când nu funcționează ELS?

  • nu funcționează pentru telefoanele care nu au cartela SIM introdusă sau care au cartele SIM cu servicii inactive;
  • nu funcționează dacă telefonul este setat pe modul avion;
  • nu funcționează pentru telefoanele cu nivelul bateriei sub 10%.

Alte precizări:

  • serviciul ELS se va activa doar la apelarea numărului 112, respectiv la transmiterea de mesaje la numărul 113 destinat persoanelor cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în restul timpului fiind inactiv, fără a consuma baterie;
  • informația de localizare este transmisă din telefonul mobil direct către Sistemul 112; Google nu primește această locație transmisă către serviciul de urgență;
  • dacă la apelarea numărului de urgență 112 conexiunea la internet este oprită, serviciul ELS va transmite poziția însă doar prin SMS;
  • pentru transmiterea și afișarea corespunzătoare a amprentei de timp ce însoțește informația de localizare de tip AML, se recomandă activarea opțiunii de actualizare automată a datei şi orei asociate telefonului mobil.

FUNCȚIONAREA AML – iOS

Condiții obligatorii pentru furnizarea informațiilor de localizare AML pentru iPhone:

  • sistemul de operare al telefonului trebuie să fie actualizat la versiunea 13.4;
  • telefonul trebuie să fie înregistrat într-una din următoarele rețele mobile din Româniacu care Apple are acord în implementarea AML;
  • telefonul trebuie să aibă acces la serviciul de SMS.

Cum funcționează AML pe telefoanele iPhone?

Când un utilizator inițiază un apel la numărul de urgență 112, telefonul iPhone calculează poziția integrând date din mai multe surse, cum ar fi sistemele de sateliți și rețelele WiFi. Ulterior, coordonatele sunt împachetate într-un SMS care este transmis direct către Serviciul 112, fără a mai fi nevoie de vreo operațiune.

Când nu funcționează AML pe telefoanele iPhone?

  • nu funcționează pentru telefoanele care nu au cartela SIM introdusă sau care au cartele SIM cu servicii inactive;
  • la transmiterea de mesaje de urgență către serviciul SMS 113.

Potrivit STS, la acest moment, recepționarea coordonatelor geografice prin tehnologie AML nu este disponibilă pentru apelanţii care se află în roaming internaţional, precum și pentru cei care nu au semnal în rețeaua proprie (roaming naţional).

”Toate cele patru metode de localizare implementate în țara noastră (AML, aplicația mobilă APEL 112, Geolocationși Cell ID/Sector ID) sunt complementare una celeilalte, însă nici una nu este infailibilă. Așa cum se întâmplă și în celelalte țări care au implementat soluții de transmitere a coordonatelor geografice pe timpul apelurilor de urgență, fiecare metodă are o anumită rată de succes. Astfel, conform raportului Asociaţiei Europene a Numărului de Urgență 112 (EENA) din 2019, la nivel european, rata de succes pentru AML este de până la 65%.Din acest motiv, cetățenii care sună la numărul 112 sunt rugați să ofere și să confirme pe cât posibil detaliile privind locația lor”, mai precizează sursa citată.

În cadrul Serviciului 112 din România sunt implementate mai multe tipuri de localizare: Cell ID/Sector ID, AML, APEL 112, Geolocation 112.

Localizarea primară – Cell ID/Sector ID folosește datele transmise de celula de telefonie mobilă ce deservește apelantul la momentul inițierii apelului și indică o arie orientativă, sub forma unui sector de cerc. Această arie poate fi cuprinsă între zeci de metri pătrați și zeci de kilometri pătrați.

Pentru localizarea de tip AML se reduce suprafața la un cerc cu raza de câţiva metri/câteva zeci de metri.

Complementar localizării tip Cell ID/Sector ID și AML, STS a implementat alte două metode de localizare – Geolocation 112 și aplicația mobilă APEL 112.

Geolocation 112 – prin această metodă, în urma unui apel de urgență, apelantul primește din partea Sistemului 112 un SMS conținând un link de localizare, care, după ce este accesat, permite, cu acordul apelantului, transmiterea către Sistemul 112 a coordonatelor geografice furnizate de sistemul de operare, prin serviciile de localizare integrate, utilizând serviciul de date asociat telefonului mobil.

Aplicația mobilă APEL 112 – se poate descărca gratuit din magazinele Google Play și AppStore pe toate telefoanele de tip smart. Aplicația permite apelarea serviciului de urgență printr-un singur touch pe ecran și, totodată, transmiterea poziției telefonului către Sistemul 112, utilizând, de asemenea, serviciul de date asociat telefonului mobil.

Conform Asociaţiei Europene a Numărului de Urgență 112 (EENA), soluția de localizare AML este funcțională în 19 țări: Austria,Belgia, Danemarca, Emiratele Arabe Unite, Estonia, Finlanda, Germania, Irlanda, Islanda, Lituania, Mexic, Moldova, Norvegia, Noua Zeelandă, Olanda, Slovenia, Statele Unite, Suedia și UK.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Ce mesaj i-au scris copiii primarului din Blaj, mamei lor, care lucrează la spital. Gheorghe Rotar: ”M-a încercat un fior”

Publicat

p

Primarul din Blaj, Gheorghe Rotar, a postat un mesaj pentru locuitorii orașului pe care îl conduce. Acesta a recunoscut că nominalizarea spitalului din oraș drept spital suport pentru COVID-19 nu a fost o decizie ușor de acceptat.

Acesta a povestit surpriza făcută de copiii săi, soției care lucrează la spital: un buchet de flori și un mesaj pe un petec de hârtie: ”Te iubim, mami! Totul va fi bine!”

”Ieri am realizat, văzând gestul copiilor mei, că timpul nu mai are răbdare cu Blajul și că în curând va fi rândul nostru să trecem la fapte!

A fost prima dată când m-a încercat un fior, gândind că familia mea va fi în linia întâi – știți că soția mea lucrează la Spitalul din Blaj, iar eu, ca primar al Blajului, sunt în aceste zile peste tot unde este nevoie de mine!

Imediat am realizat că, de fapt, întreg Blajul este în linia întâi!” a scris acesta pe contul său de Facebook.

Postarea completă a primarului Gheorghe Rotar:

”Ieri, când am ajuns acasă de la Primărie, un gest al copiilor mei, adresat mamei lor (fotografia de mai jos), m-a mișcat și m-a inspirat să vă scriu aceste rânduri.

A fost o surpriză care mi-a amintit cât de mult s-a schimbat viața noastră, a tuturor, din cauza epidemiei cu acest virus necunoscut, care ne-a adus neliniște, furie, îngrijorare și o mulțime de întrebări ce par, acum, fără răspuns: Cum a fost posibil? Cine va urma? Când se va sfârși?

În mod frumos, însă, aceste zile scot la iveală și ce a rămas bun și curat în noi toți: solidaritatea, curajul, simțul datoriei și…speranța că TOTUL VA FI BINE! Despre asta vreau să scriu în rândurile care urmează!

Ați aflat cu toții că Spitalul din Blaj a fost nominalizat zilele trecute ca spital suport pentru pacienții infectați cu COVID-19!

Nu a fost o decizie ușor de acceptat pentru nimeni din Blaj, dar în aceste momente nu mai e timpul să ne lamentăm… e timpul să acționăm conștient și să ne îndeplinim cu toții misiunea!

Sunt convins că putem, deoarece am simțit în această perioadă o solidaritate exemplară, un spirit de sacrificiu la care s-au raliat cei mai mulți dintre noi…

Blăjenii de aici sau din lumea largă, agenții economici ai Blajului au simțit că e nevoie de ajutor, de acțiune, că e timpul să fim uniți pentru a spori șansele ca TOTUL SĂ FIE BINE!

Unii au făcut donații financiare, alții și-au arătat disponibilitatea de a ajuta cu tot ceea ce este nevoie, patronii de hoteluri din Blaj și-au pus la dispoziție, gratuit, hotelurile, pentru a caza medicii și cadrele medicale care vor fi în liniile de gardă la Spitalul din Blaj, tratând pacienții infectați cu COVID-19, în timp ce alții au ajutat cu gândul bun!

TOTUL CONTEAZĂ! Acestea sunt gesturi de noblețe, care merită apreciate și pentru care vă mulțumesc tuturor!

Vă asigur că, la rândul nostru, administrația locală – Primăria Blaj, Consiliul Local și eu personal – vom face tot ceea ce depinde de noi pentru a fi demni de așteptările Blajului!

Ieri am realizat, văzând gestul copiilor mei, că timpul nu mai are răbdare cu Blajul și că în curând va fi rândul nostru să trecem la fapte!

A fost prima dată când m-a încercat un fior, gândind că familia mea va fi în linia întâi – știți că soția mea lucrează la Spitalul din Blaj, iar eu, ca primar al Blajului, sunt în aceste zile peste tot unde este nevoie de mine!

IMEDIAT AM REALIZAT CĂ, DE FAPT, ÎNTREG BLAJUL ESTE ÎN LINIA ÎNTÂI!

Cadrele medicale, polițiștii, jandarmii, cei care lucrează în comerț, producătorii agricoli, farmaciștii, furnizorii de utilități publice, poștașii, transportatorii, voluntarii, preoții, administrația publică, cei care mergeți la serviciu ori lucrați pământul sau cei care stau acasă – respectând indicațiile autorităților, NOI TOȚI SUNTEM ÎN LINIA ÎNTÂI!

Acum totul depinde de noi și de felul cum ne vom achita fiecare de sarcinile și obligațiile pe care le avem! Nu este prima dată când ni se întâmplă asta și, întotdeauna, noi, blăjenii și Blajul, ne-am ridicat la nivelul misiunii pe care am avut-o de îndeplinit!

Blajul a fost unit întotdeauna și la bine, dar mai ales la greu! Avem în noi ceva binecuvântat, care ne face să fim diferiți, să realizăm lucruri mărețe atunci când nimeni nu se așteaptă sau când ne dorim asta!

Avem orgoliul de a fi cei mai buni, avem darul de vedea finalul fericit atunci când pare că totul ne este împotrivă! Așa am reușit întotdeauna și așa vom reuși și acum!

Vă rog, pe toți, să ne facem datoria acolo unde muncim, să respectăm toate indicațiile autorităților, să ne ajutăm seniorii – persoanele peste 65 de ani, să rămânem disciplinați, să continuăm să credem, în noi și în Dumnezeu, că vom răzbi din nou! Acum avem nevoie unul de altul, să rămânem uniți în prima linie, fără pași înapoi, convinși că TOTUL VA FI BINE!”

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Publicat

Pentru a beneficia de ajutorul de la stat pentru șomajul tehnic, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, dar și cei cu contracte de activitate sportivă și persoanele cu drepturi de autor pot transmite online, de astăzi, cereri la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Documentele se transmit până în 10 aprilie, pentru perioada 16-31 martie 2020. Adresa mail AJPIS pentru cei din județul Alba este [email protected]

Vezi și VIDEO: PROCEDURA pentru ȘOMAJUL TEHNIC. Ce acte trebuie depuse online din 1 aprilie de către firme, PFA și alte categorii

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.

Pentru persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (ÎI) și familiale (ÎF), profesii liberale (PF):

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe:

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

– copie după un contract de drepturi de autori și drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declanșării stării de urgență

Pentru personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă, vor depune structurile sportive:

– cuantum: 75% din banii aferenți prestației potrivit contract – maximum 75% din câștigul salarial mediu brut; vor trebui plătite și contribuțiile aferente și impozitul (vor fi reglementate ulterior); plata se face în cont bancar în cel mult 10 zile de la depunerea cererii; condiția este să fie suspendat contractul din cauza epidemiei; structura sportivă poate negocia cu persoana respectivă și alte forme de compensație pentru diminuarea venitului

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere semnată (model, AICI)

– copie CI (a administratorului structurii sportive)

– lista sportivilor (model, AICI)

Pentru persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate