Eveniment
Velo Apuseni, cea mai lungă pistă de biciclete din Alba. Licitația pentru realizarea lucrărilor a fost lansată. Când va fi gata
Velo Apuseni, cea mai lungă pistă de biciclete din Alba. Proiectul Velo Apuseni, care prevede amenajarea unei piste de biciclete în lungime totală de 227 de kilometri în județele Alba, Bihor și Cluj, prinde contur. Licitația pentru realizarea lucrărilor pe tronsonul de 37,2 km din județul Alba a fost lansată de Consiliul Județean la începutul lunii ianuarie.
Proiectul este finanțat prin PNRR, iar valoarea lucrărilor se ridică la peste 13,8 milioane de lei. Potrivit documentației, durata estimată de execuție a contractului este de 12 luni, astfel că noua pistă de biciclete ar putea fi finalizată cel mai devreme în primăvara anului viitor.
Consiliul Județean Alba a lansat la începutul lunii ianuarie, în SEAP, o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor la obiectivul „Velo Apuseni – amenajare trasee cicloturistice în Munții Apuseni, pe raza județelor Bihor, Alba, Cluj – lot județul Alba”.
Valoarea totală estimată a contractului este de 13.824.747,38 de lei, fără TVA.
Potrivit documentației, traseele cicloturistice urmează să fie amenajate pe drumuri județene, comunale și forestiere de pe raza comunelor Gârda de Sus, Scărișoara și Horea.
Sunt proiectați 37,2 km de traseu cicloturistic, care va urmări parțial DJ750 (13,5 km), DC 260 (6,5 km), DC 264 (4 km) și trei segmente de drumuri forestiere (5,62 km, 4,94 km și 2,46 km).
Velo Apuseni – traseul din Alba. Împărțirea pe tronsoane
Traseul studiat a fost împărțit în 7 tronsoane (două sunt pe DJ 750, de 7,55 și 3,73 km, al cincilea, de 5,6 km este parțial DJ 750 și DC 264, al șaselea parțial DJ 750 și DC 260 – 4,5 km, al șaptelea DC 260 și drum forestier 3 – 5,19 km).
Cele 7 tronsoane, sunt următoarele:
- Tronson 1 – cuprinde segmentul de drum – Drum Judeţean DJ 750 (de la km 00,00 — la km 7+558) – lungime totală tronson = 7,558 km
- Tronson 2 – cuprinde segmentul de drum – Drum judeţean DJ 750 (de la km 7+558 — la km 11+290) – lungime totală tronson = 3,732 km
- Tronson 3 – cuprinde segmentul drum forestier 1 (de la km 11+290 – la km 16+913,45) – lungime totală tronson = 5,622 km
- Tronson 4 – cuprinde segmentul de drum forestier 2 (de la km 12+724,6 – la km 17+673,92) — lungime totală tronson = 4,949 km
- Tronson 5 – cuprinde segmentul de drum judeţean DJ 750 + drumul comunal DC 264 – lungime totală tronson = 5,649 km
- Tronson 6 – cuprinde segmentul de drum judeţean DJ 750 + segment drum comunal DC 260 – lungime totală tronson = 4,502 km
- Tronson 7 – cuprinde segmentul de drum comunal DC 260 + drum forestier DF 3 – lungime totală de tronson = 5,194 km
Lucrările care urmează a fi executate includ: lucrări de intervenţie asupra structurii rutiere (plombări), lucrări de decolmatare și reparaţii locale la dispozitivele de scurgere a apei, lucrări de marcaje rutiere orizontale şi verticale, lucrări de siguranţă a circulaţiei și lucrări de asigurare a vizibilității pe traseul studiat.
Traseul studiat are o lungime totală de 37,20987 km după cum urmează:
- DJ 750 – 13,57151 km
- Segment Drum Forestier 1 – 5,52347 km
- Segment Drum Forestier 2 – 4,94933 km
- Segment Drum Forestier 3 – 2,46873 km
- DC 260 – 6,59345 km
- DC 264 – 4,00338 km
Se va amenaja un traseu pentru biciclete cu o lățime a benzii de 1,5 m, inclusiv marcajul de delimitare (un sens de circulaţie).
Velo Apuseni – traseul din Alba. Lucrări propuse și dotări – popasuri și spații încălzite
Se vor utiliza terenuri publice aparținând comunei Gârda de Sus, amplasate în locuri strategice pentru implementarea spațiilor de odihnă, refugiu, zone de mâncat, adăposturi pentru biciclete, spații de reparare a bicicletelor și stații de încărcare.
Lucrările care urmează a fi executate includ:
- lucrări de reparații drumuri, pietruire, captare și evacuare a apei pluviale, marcaje, semnalizare rutieră
- spații de popas: locuri de luat masa, spații de odihnă și relaxare
- spații încălzite: self service biciclete, refugiu
Traseele de biciclete vor fi amenajate cu dublu sens (1,5 metri pe sens), pe partea carosabilă a drumurilor vizate.
Pentru siguranța cicliștilor, limita de viteză pentru autovehicule se va reduce la 30 km/h. Limita de tonaj va fi maxim 7,5 tone.
Drumurile vor fi marcate și semnalizate corespunzător pentru a informa participanții la trafic despre prezența bicicliștilor.
Semnalizarea va include indicatoare pentru reducerea vitezei, presemnalizarea zonelor cu piste de biciclete și indicatoare de avertizare pentru șoferi și cicliști.
Pe porțiunile de drum cu vizibilitate redusă sau risc crescut de accidente, se vor implementa măsuri suplimentare de siguranță (prezenta sporită a indicatoarelor cu rol de semnalizare, oglinzi).
Velo Apuseni – traseul din Alba. Popasuri cu spațiu de luat masa, refugiu și stație de încărcare biciclete electrice
Sunt propuse opt popasuri. Unele vor avea doar spațiu de luat masa și relaxare, altele vor avea și refugiu (construcție închisă cu spațiu de dormit), dar și stație încărcare biciclete electrice.
Spațiu de odihnă cu loc de luat masa și spațiu relaxare/odihnă:
- construcție neîncălzită, semideschisă cu închideri perimetrale pe trei laturi
- dotată cu o masă și 8 scaune din lemn masiv fixate în pardoseală
- în zona de relaxare, bănci fixe
- construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile
- la exterior, tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
Refugiu cu stație de încărcare biciclete și spațiu de odihnă cu loc de luat masa:
- construcția tip refugiu montan va fi închisă, dotată cu sistem de încălzire electric și sistem de iluminat
- va fi mobilată cu 4 platforme supraetajate din lemn (loc temporar pentru dormit, pentru 8 persoane)
- va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru sistemul de iluminat, sistemul de încălzire și pentru încărcare dispozitive mobile
- la exterior, tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (sezon martie-noiembrie), o toaletă ecologică
- tot la exterior, stație pentru încărcare a bicicletelor electrice, alimentată de la brașament
Locații popasuri
- Popas 1: spațiu de odihnă cu loc de luat masa – pe DJ 750 la km 1+782,29 (tronson 1)
- Popas 2: spațiu de odihnă cu loc de luat masa – pe DJ 750 la km 7+558 (final tronson 1 și început tronson 2)
- Popas 3: refugiu și spațiu de odihnă cu loc de luat masa – intersecție tronson 2/tronson 3/tronson 5 – pe DJ 750 la la km 11+290 (final tronsonului 2 și început tronsonului 3)
- Popas 4: spațiu de odihnă cu loc de luat masa -pe drum forestier 1 la km 16+913,47 (final tronson 3)
- Popas 5: refugiu și spațiu de odihnă cu loc de luat masa, aferent intersecție tronson 5/tronson 6 (DC 264/ DJ 750) – pe DC 264 la km 27+512,51.
- Popas 6 – self-service de biciclete cu stație de încărcare biciclete și spațiu de odihnă cu loc de luat masa –la intersecția DJ 750 / DC 260, km 28+126,38
- Popas 7: spațiu de odihnă cu loc de luat masa – pe DC 260 la km 29+190,26 (tronsonul 6)
- Popas 8: spațiu de odihnă cu loc de luat masa – pe DC 260 la km 31+975,85 (final tronsonului 6 și început tronsonului 7)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News