Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Viorica Dăncilă cere desecretizarea protocoalelor încheiate între SRI și alte instituții ale statului


Publicat

Premierul Viorica Dancilă solicită desecretizarea protocolalelor încheiate între SRI și alte instituții ale statului, anunță Guvernul.

„Având în vedere interesul public privind clarificarea unor chestiuni extrem de importante pentru funcționarea României ca stat democratic în care funcționează separația puterilor în stat, precum şi pozitia oficială exprimată vineri de Administrația Prezidențială, premierul Viorica Dancilă solicită desecretizarea protocolalelor încheiate între SRI și alte instituții ale statului” se precizează într-un comunicat al Executivului.

Solicitarea prim-ministrului se bazează pe prevederile legale potrivit cărora „se interzice clasificarea ca secrete de stat a informațiilor, datelor sau documentelor în scopul ascunderii încălcărilor legii, erorilor administrative, limitării accesului la informațiile de inters public, restrângerii ilegale a exercițiului unor drepturi ale vreunei persoane sau lezării altor interse legitime”.

Potrivit legii, desecretizarea sau trcerea la un alt nivel de secretizare a informațiilor secrete de stat se realizează de împuterniciții și funcționarii superiori abilitați prin lege să atribuie niveluri de secretizare, cu avizul prealabil al instituțiilor care coordonează și controlul măsurilor privitoare la protecția informațiilor clasificate.

În situatia protocoalelor de colaborare între SRI și alte instituții ale statului, persoanele care au dreptul să declasifice respectivele informații sunt conducătorii instituțiilor semnatare, care, în speță, au și calitatea de autoritate desemnată de securitate. Potrivit art. 14 din Legea 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, CSAT asigură coordonarea, la nivel național, a tuturor programelor de protecție a informațiilor clasificate.

Poziția Guvernului vine după ce Administrația Prezidențială a anunțat tot vineri că CSAT nu a aprobat, prin Hotărâri, încheierea unor protocoale între Serviciul Român de Informații și Direcția Națională Anticorupție sau între Serviciul Român de Informații și alte entități ale statului și nu a stabilit, prin prevederile Hotărârilor aprobate, atribuții suplimentare în sarcina acestora.

„Protocoalele au fost încheiate fie la solicitarea Serviciului Român de Informații, fie la solicitarea celorlalte entități implicate, în baza unor prevederi ale legilor sau regulamentelor proprii de organizare și funcționare”, afirmă Administrația Prezidențială, care subliniază că o parte dintre protocoalele încheiate între SRI și alte instituții au fost deja puse la dispoziția Comisiei parlamentare pentru exercitarea controlului asupra activității SRI, la solicitarea acesteia.

Totodată, argumentează Președinția, în condițiile în care CSAT nu a emis Hotărâri prin care să împună încheierea unor protocoale între SRI și alte entități sau Hotărâri prin care să aprobe astfel de protocoale, „activitatea de desecretizare a acestora nu intra în responsabilitatea Consiliului și, cu atât mai puțin, a Președintelui României”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Camelian Propinatiu

    duminică, 18.03.2018 at 13:48

    De mirare ca nu a generat urgente noul tip de agresiune subtila, care impune nu numai revenirea la un patriotism cât al vecinilor, ci si predarea, macar in licee, a unor notiuni elementare de „cultura de securitate”, 2-3 ore: ce este un spion si cum te influenteaza el, fie si ca postac; cum ne protejam informatiile personale etc., domeniul intelligence progresând exponential in era digitala.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Sute de polițiști, jandarmi și pompieri din Alba vor asigura buna desfășurare a alegerilor locale de duminică

Publicat

jandarmerie jandarmi

Structurile teritoriale din cadrul M.A.I. angrenate în organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din 27 septembrie au luat toate măsurile, potrivit competenței, pentru asigurarea unui climat de linişte şi siguranţă publică.

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, alături de reprezentanții Inspectoratul Județean de Jandarmi Alba, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba, precum și alte structuri M.A.I., se vor afla în misiuni pentru asigurarea măsurilor de protecţie, ordine și siguranță publică, la secțiile de votare, precum și în locurile de depozitare a buletinelor de vot, se arată într-un comunicat remis de IPJ Alba. 

Măsurile de pază şi protecţie instituite la locaţiile secţiilor de votare presupun prezenţa efectivelor pentru a preveni apariţia unor incidente de natură să perturbe procesul de votare.

Având în vedere amploarea activităților organizate pe parcursul procesului electoral, inclusiv în contextul pandemiei COVID – 19, dispozitivul de ordine și siguranță publică a fost suplimentat cu efective de la alte structuri pentru a asigura îndeplinirea misiunilor în cele mai bune condiții.

Astfel, în perioada 26-27 septembrie 2020, peste 800 de efective, dintre care 387 de poliţişti, 248 de jandarmi, 202 de reprezentanţi I.S.U. și alte structuri vor asigura paza şi protecţia a 439 de secţii de votare ce s-au constituit pe raza judeţului Alba.

Duminică, 27 septembrie a.c., 256 de poliţişti vor asigura măsuri de ordine şi linişte publică, pentru prevenirea oricăror fapte antisociale.

Pentru intervenţia efectivă la eventuale incidente, poliţiştii angrenați în paza şi protecţia secţiei de votare vor fi sprijiniţi, la solicitare, de patrulele de poliţie aflate în dispozitivul curent de intervenţie, care îşi vor desfăşura activitatea în zonă.

Pentru combaterea oricăror fapte antisociale, vor fi asigurate rezerve de polițiști și echipe operative, pregătite să intervină.

Astfel, 66 de polițiști vor fi constituiți în echipe operative, inclusiv luptători pentru acțiuni speciale și echipe operative de specialiști.

Până la repartizarea buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării la secțiile de votare, 79 lucrători M.A.I. vor fi în misiuni de protecție, atât a transportului buletinelor de vot, cât și a locurilor unde acestea vor fi depozitate.

În ziua procesului electoral, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba va avea în responsabilitate 229 de secții de votare, constituite în 204 de locaţii, unde vor fi prezenţi 232 de poliţişti, Inspectoratul de Jandarmi Alba va avea în responsabilitate 207 secții de votare dispuse în 191 locații, unde vor fi prezenți 207 de jandarmi.

Pentru un plus de siguranță, vor fi constituite și rezerve de intervenție, capabile să intervină în cel mai scurt timp, dacă situația o va impune.

Jandarmii vor asigura desfășurarea în condiții de siguranță a activității în cadrul Biroului Electoral Județean, având și atribuții de protecție a transportului buletinelor de vot după încheierea procesului de votare.

202 pompieri asigură desfășurarea în bune condiții a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale.

Premergător procesului electoral, pompierii au efectuat verificări la obiectivele în care sunt organizate secții de votare, fiind înlăturate disfuncționalitățile pe linia apărării împotriva incendiilor.

De asemenea, specialiștii I.S.U. Alba au desfăşurat activități de instruire pe linia prevenirii situaţiilor de urgenţă cu președinții secțiilor de votare, precum și recunoașteri în teren pentru asigurarea accesului autospecialelor și gestionarea eventualelor intervenții de urgență.

Pentru mai multe informații privind procesul electoral, puteți consulta pagina unității noastre, accesând bannerul special creat în acest sens, care vă direcționează pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, unde puteți găsi atât prevederi cu caracter general privind organizarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din 27 septembrie 2020, cât și actele normative incidente și contravențiile și infracțiunile prevăzute de acestea.

În acest context, pentru prevenirea unor evenimente negative, vă recomandăm să respectați legislația electorală și regulile de conviețuire socială.

Sesizați orice încălcare a legislației la numărul unic de urgență 112 sau celui mai apropiat reprezentant M.A.I.!

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT în Arieșeni: Două persoane rănite după ce au intrat cu automobilul într-un stâlp

Publicat

Două persoane au fost rănite în urma unui accident rutier petrecut sâmbătă, în jurul orei 14.40, pe DN 75, pe raza localității Arieșeni. 

Potrivit IPJ Alba, automobilul în care se aflau cele două persoane a intrat în coliziune cu un stâlp.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii cu permis de ședere în Ungaria care vor să voteze în România, NU vor intra în carantină la reîntoarcerea în țara vecină

Publicat

Reîntoarcerea în Ungaria este posibilă fără nicio restricţie pentru cetăţenii români sau cei cu dublă cetăţenie care au permis de şedere permanentă în Ungaria și care vor să vină în România pentru a participa la alegerile locale de duminică, 27 septembrie, transmite agenția de presă maghiară MTI.

Informaţia a fost dată publicităţii vineri de Tamás Menczer, secretar de stat al Ministerului Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior. Mesajul video al politicianului a fost publicat de UDMR pe Facebook.

Secretarul de stat a anunțat că nu vor fi supuse carantinei în Ungaria persoanele care participă la alegeri şi pot dovedi acest lucru cu vigneta “votat” care li se lipeşte în secţiile de votare pe cartea de identitate românească, potrivit MTI.

Alegătorii şi copiii lor minori se pot întoarce în Ungaria fără nicio restricţie, începând de duminică ora 8 dimineaţa până luni la ora 9 dimineaţa, folosind oricare dintre punctele de trecere a frontierei româno-ungare – a declarat secretarul de stat.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum pot vota persoanele infectate cu COVID-19, sau cele aflate în izolare la domciliu. Acte necesare pentru urna mobilă

Publicat

stampila vot

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că actele medicale care trebuie să însoțească cererile pentru exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei speciale la alegerile locale din anul 2020 sunt următoarele:

Pentru persoanele cu diverse boli sau grade de invaliditate altele decât COVID-19, sunt necesare copii după documente medicale justificative (aceleași documente care au fost prezentate și la scrutinele anterioare);

În cazul persoanelor confirmate cu infecția COVID-19, izolate la domiciliu sau într-o altă locație declarată, este necesară o copie după unul din următoarele documente:

biletul de externare din unitatea sanitară, care confirmă diagnosticul și indicația de izolare;

decizia de izolare emisă de Direcția de Sănătate Publică;

rezultatul pozitiv al testării COVID – 19 RT – PCR, efectuată în ultimele 14 zile.

Pentru persoanele aflate în carantină la domiciliu sau carantină instituționalizată, impusă atât pentru cetățenii care intră pe teritoriul României din zonele cu transmitere comunitară extinsă afectate de COVID -19, cât și pentru contacții persoanelor infectate, este necesară copia deciziei de carantină emisă de Direcția de Sănătate Publică.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate