Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Voucherele sociale de 250 de lei: cine nu le poate primi. Care sunt condițiile pentru noile tichete acordate din iunie

Publicat

bani

Din iunie, persoanele și familiile cu venituri mici vor putea primi tichete sociale, cu care să cumpere alimente de bază sau mese calde. Unele categorii de persoane nu vor avea acces la acestea, chiar dacă îndeplinesc condițiile de venit.

Este vorba despre persoanele care nu au domiciliul în țară sau cele aflate în închisoare.

Vezi și Începe distribuirea voucherelor sociale în valoare de 50 euro. Calendarul celor 4 tranșe: când vor primi românii, banii de la stat

Voucherele sociale pentru alimente și mese calde sunt, potrivit OUG 63/2022, în valoare de 250 de lei și se vor acorda o dată la două luni, în perioada iunie – decembrie 2022, potrivit avocatnet.ro.

Cine poate primi tichetele/voucherele sociale

  • pensionarii și persoanele, indiferent dacă sunt copii sau adulți, cu handicap (grav, accentuat sau mediu) cu venituri mai mici sau egale cu 1.500 de lei
  • familiile cu cel puțin doi copii în întreținere care au, pe membru de familie, venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei
  • familiile monoparentale care au venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei
  • familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001
  • persoanele fără adăpost.

Cine nu va avea acces la tichete/vouchere sociale

Nu beneficiază de tichetele sociale acordate de guvern persoanele care aparţin categoriilor de beneficiari, de mai sus, care la data acordării sprijinului se află în perioada de satisfacere a stagiului militar, execută pedepse privative de libertate, au domiciliul sau reședința în străinătate, beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial, publice sau private.

Potrivit OUG 63/2022, “sunt exceptate de la acordarea sprijinului material persoanele (…) care la data acordării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii, precum și persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial, publice sau private”.

Cine poate primi mai mult de un tichet

Anumite familii vor putea primi mai multe tichete sociale pentru alimente de bază și mese calde. Este vorba despre cele care se încadrează într-una dintre categoriile amintite și care includ și pensionari sau persoane cu dizabilități cu venituri reduse.

De principiu, beneficiarii vor fi identificați de autorități, urmând să primească ajutorul pentru mâncare prin poștă, la domiciliu. Doar familiile cu copii care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei vor trebui să depună o cerere la primăria de domiciliu pentru a primi tichetele sociale pentru mâncare.

Acordarea tichetelor este cuprinsă în pachetul economico-social „Sprijin pentru România”.

Bugetul aprobat este în valoare de 3,1 miliarde de lei. 50% urmează să fie asigurat din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Incluziune şi Demnitate Socială, pentru perioada de programare 2021 – 2027, iar diferenţa de 50% va fi asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Distribuţia tichetelor se va realiza prin Compania Naţională Poşta Română, listele de beneficiari urmând să fie comunicate Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene de către Casa Naţională de Pensii şi Autoritatea Naţională pentru Plăţi şi Incluziune Socială.

Lista de beneficiari finali cuprinde circa 2,86 milioane de persoane.

Alte informații utile

  • Banii pot fi utilizați în termen de maxim 12 luni de la data fiecărei alimentări.
  • Nu se pot retrage bani de pe aceste tichete și nu pot fi schimbate în bani.
  • Tichetele sociale pe suport electronic pot fi utilizate doar pe teritoriul României, în termenul de valabilitate și numai pentru achiziționarea de produse alimentare și de mese calde.
  • Nu se primește rest în bani la folosirea tichetelor sociale.
  • Beneficiarul poate utiliza tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde numai în rețeaua unităților afiliate, pe baza actului de identitate.
  • Sumele nu se impozitează și nu reprezintă bază de calcul pentru stabilirea contribuțiilor de asigurări sociale de stat, asigurări sociale de sănătate sau contribuția asiguratorie pentru muncă și nici nu sunt supuse executării silite.

Ce venituri nu se iau în calcul pentru acordarea tichetelor sociale

Nu se consideră venituri care se iau în calcul la stabilirea pragurilor de venituri enumerat mai sus:

  • alocația pentru susținerea familiei;
  • alocația de stat pentru copii;
  • alocația lunară de plasament;
  • ajutorul social;
  • ajutorul pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie;
  • indemnizația lunară, bugetul personal complementar lunar şi prestaţiile sociale prevăzute la art. 58 alin. (4) lit. b) şi, respectiv, alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • indemnizația acordată în baza articolului 42 alineatul (4) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • indemnizația lunară de hrană, prevăzută de Legea nr. 584/2002 privind masurile de prevenire a raspândirii maladiei SIDA în Romania si de protectie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA;
  • indemnizația lunară de hrană, prevăzută de Legea nr. 302/2018 privind măsurile de control al tuberculozei;
    stimulentul de inserție;
  • indemnizațiile, ajutoarele și sprijinul acordate în baza articolului 32 din OUG nr. 111/2010, aprobată prin Legea nr. 132/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • sumele acordate adoptatorilor în baza articolelor 100¹ – 100⁴ din Legea nr. 273/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    bursele şcolare;
  • stimulentul educaţional oferit sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor proveniţi din familii defavorizate;
  • sprijinul financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”, cu modificările şi completările ulterioare;
  • veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situaţii excepţionale;
  • alte venituri – definite la articolul 62 din Legea nr.227/2015, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția celor prevăzute la alineatul (1) litera k).

Ce se poate cumpăra cu  tichetele sociale

Tichetele sociale pe suport electronic vor putea fi folosite de beneficiari doar pentru achiziţia produselor alimentare și plata meselor calde. Aceste tichete nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.

Se interzice unităților afiliate acordarea unui rest de bani la tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde.

Cum se utilizează tichetele

Beneficiarul poate utiliza tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde numai în rețeaua unităților afiliate, pe baza actului de identitate.

Fac excepţie de la această regulă persoanele fără adăpost care vor prezenta un document eliberat de autoritățile publice locale care va atesta identitatea acestora.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Relu

    duminică, 22.05.2022 at 23:03

    Eu am 6 copii minori din care am o fetita bolnava cu handicap grav este diagnosticata cu un retardat motor sever convulsii generalizate crize epileptice tetrapareza spastica beneficiază și ea de aceste tichete sociale și restul copiilor?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ACTUALITATE

Vineri: Spectacol de teatru și muzică la Aiud, susținut de elevii de la Colegiul ”Titu Maiorescu” alături de actori din Franța

Publicat

Elevii Colegiului National ”Titu Maiorescu” Aiud susțin vineri, în municipiu, un spectacol de teatru, în colaborare cu colegi din Sălaj și actori profesioniști din Franța.

Reprezentația ”Dictatorii” se desfășoară în colaborare cu tineri de la Liceul Tehnologic ”Liviu Rebreanu” din Hida, jud Salaj și cu actori profesioniști ai unei companii de teatru din Vichy, Franța. Spectacolul va fi vineri, 8 iulie, de la ora 21.00, în sala festivă a Colegiului Național ”Bethlen Gabor” Aiud. Intrarea este liberă.

Prin această inițiativă, ”tinerii liceeni au ocazia să privească de aproape trecutul, să pună întrebări părinților și bunicilor despre perioada comunistă, despre viața de atunci și să găsească mărturii. A treia reprezentație din seria Dictatorii va fi un strigăt pentru libertate, o lupta împotriva uitării. O oglindă a istoriei în care dictatorii au suprimat libertatea de exprimare”, spun organizatorii.

Inițiativa este inclusă în proiectul Erasmus+, WIM Laboratories Iuvenis 2, cu tema – lupta pentru păstrarea  memoriei, individuale și colective.

Spectacolul se desfășoară cu sprijinul Primăriei Aiud, al Centrului Cultural Liviu Rebreanu Aiud – Direcția Municipală de Cultura și al Colegiului National Bethlen Gabor. Proiectul este coordonat de profesor Gabriela Gâlea.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Cum se poate face transferul elevilor de clasa a IX-a de la 1 septembrie. Noile reguli pentru învățământul liceal

Publicat

Noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), publicat în Monitorul Oficial, care intră în vigoare de la 1 septembrie, include și condițiile în care se poate face transferul elevilor în prima clasă de liceu.

Documentul prevede că transferul se poate face in situații excepționale / medicale deosebite.

Transferul elevilor – extras din ROFUIP

ART. 137 Copiii şi elevii au dreptul să se transfere de la o clasă la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ la care se face transferul.

ART. 138 Transferul copiilor şi elevilor se face cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul şi cu avizul consultativ al consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ de la care se transferă. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul motivează, în scris, refuzul de aprobare a cererii.

ART. 139 (1) În învăţământul antepreşcolar/preşcolar, primar, gimnazial, învăţământul profesional, liceal, postliceal, precum şi în învăţământul dual, elevii se pot transfera de la o grupă/formaţiune de studiu la alta, în aceeaşi unitate de învăţământ, sau de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă/formaţiunea de studiu.

(2) În învăţământul dual, transferul elevilor de la o grupă/formaţiune de studiu la alta, în aceeaşi unitate de învăţământ, sau de la o unitate de învăţământ la alta nu se poate efectua decât cu avizul operatorului economic.

(3) În situaţii excepţionale, bine motivate, în care transferul nu se poate face în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă/formaţiunea de studiu, inspectoratul şcolar poate aproba depăşirea efectivului maxim, conform legislației în vigoare.

ART. 140 (1) În învăţământul profesional, liceal sau postliceal, inclusiv în învăţământul dual, aprobarea transferurilor la care se schimbă filiera, domeniul de pregătire, specializarea/calificarea profesională este condiţionată de promovarea examenelor de diferenţă.

(2) Disciplinele/Modulele la care se susţin examene de diferenţă se stabilesc prin compararea celor două planuri-cadru. Modalităţile de susţinere a acestor diferenţe se stabilesc de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ şi la propunerea membrilor comisiei pentru curriculum.

ART. 141 (1) Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera, păstrând forma de învăţământ, cu respectarea următoarelor condiţii:

  • a) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul, doar în situaţii medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, acolo unde există, sau a documentelor medicale justificative şi în situaţiile excepţionale prevăzute la art. 144 alin. (4), în limita efectivelor maxime la clasă, stabilite de lege;
  • b) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasele a X-a – a XII/XIII-a se pot transfera, de regulă, dacă media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul;
  • c) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii din clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar numai dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la calificarea profesională la care se solicită transferul, doar în situaţii medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, acolo unde există, sau a documentelor medicale justificative şi în situaţiile excepţionale prevăzute la art. 144 alin. (4) în limita efectivelor maxime la clasă, stabilite de lege;
  • d) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii din clasele a X-a şi a XI-a se pot transfera, de regulă, dacă media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul de administraţie;
  • e) elevii din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a din învăţământul liceal se pot transfera în aceeaşi clasă în învăţământul profesional cu durata de 3 ani după susţinerea examenelor de diferenţă, în limita efectivului de 30 de elevi la clasă şi în baza criteriilor prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ la care se solicită transferul;
  • f) elevii care au finalizat clasa a IX-a a învăţământului profesional cu durata de 3 ani se pot transfera doar în clasa a IX-a a învăţământului liceal, cu respectarea mediei de admitere la profilul şi specializarea la care solicită transferul. Elevii care au finalizat clasa a X-a din învăţământul profesional cu durata de 3 ani se pot transfera în clasa a X-a din învăţământul liceal, cu respectarea condiţiei de medie a clasei la care solicită transferul şi după promovarea examenelor de diferenţă;
  • g) elevii din clasele terminale ale învăţământului liceal se pot transfera de la învăţământul cu frecvenţă cursuri de zi la învăţământul cu frecvenţă cursuri serale, în anul terminal, pe parcursul vacanțelor școlare, după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă.

(2) Prevederile alin. (1) lit. c), d), e) şi f) se aplică şi în cazul învăţământului profesional şi tehnic dual.

ART. 142 Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera de la o formă de învăţământ la alta astfel:

  • a) elevii de la învăţământul cu frecvenţă redusă se pot transfera la forma de învăţământ cu frecvenţă, după susţinerea şi promovarea examenelor de diferenţă, dacă au media anuală cel puţin 7 la fiecare disciplină/modul de studiu, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă şi potrivit criteriilor prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ; transferul se face, de regulă, în aceeaşi clasă, cu excepţia elevilor din clasa terminală de la învăţământul cu frecvenţă redusă, pentru care durata studiilor este mai mare cu un an, care se pot transfera în clasa terminală din învăţământul cu frecvenţă;
  • b) elevii de la învăţământul cu frecvenţă se pot transfera la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă;
  • c) elevii din clasele terminale ale învăţământului liceal se pot transfera de la învăţământul cu frecvenţă la învăţământul cu frecvenţă redusă, în anul terminal, după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă. Elevii din învăţământul profesional şi tehnic dual se pot transfera în învăţământul care nu are caracteristicile acestei forme de organizare, după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă şi potrivit criteriilor prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ; elevii din învăţământul liceal, profesional şi postliceal se pot transfera în învăţământul profesional şi tehnic dual, după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă, cu respectarea prevederilor legale privind efectivele de elevi la clasă.

ART. 143 (1) Transferul elevilor de la o formaţiune de studiu cu predarea unei limbi de circulaţie internaţională în regim normal la o formaţiune de studiu cu predare intensivă, respectiv bilingvă a unei limbi de circulaţie internaţională se realizează astfel:

  • a) la nivel gimnazial, începând cu clasa a V-a, elevii care se transferă de la o unitate de învăţământ la alta, de la o formaţiune de studiu cu predarea unei limbi de circulaţie internaţională în regim normal la o formaţiune de studiu cu predarea intensivă a unei limbi de circulaţie internaţională vor susţine un test de aptitudini şi cunoştinţe la limba modernă;
  • b) testul de aptitudini şi cunoştinţe va fi elaborat la nivelul unităţii de învăţământ la care elevul se transferă, de către o comisie desemnată în acest sens de directorul unităţii de învăţământ;
  • c) la nivel liceal, începând cu clasa a IX-a, elevii care se transferă la clasele cu predare intensivă, respectiv bilingvă a unei limbi de circulaţie internaţională vor susţine examene de diferenţă (după caz) şi un test de verificare a competenţelor lingvistice în unitatea de învăţământ la care se transferă.

(2) Subiectele aferente testelor/probelor vor fi elaborate la nivelul unităţii de învăţământ de către o comisie desemnată în acest sens de directorul unităţii de învăţământ.

(3) Elevii din secţiile bilingve francofone care solicită schimbarea disciplinei nonlingvistice vor susţine examen de diferenţă în vacanțele școlare.

ART. 144 (1) Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ, profilul şi/sau specializarea se efectuează, de regulă, în perioada vacanțelor școlare. Prin excepţie, transferurile de la nivelurile antepreşcolar şi preşcolar se pot face oricând în timpul anului şcolar, ţinând cont de interesul superior al copilului.

(2) Transferurile în care se schimbă forma de învăţământ se efectuează în următoarele perioade:

  • a) de la învăţământul cu frecvenţă la cel cu frecvenţă redusă, de regulă în vacanțele școlare; în aceleaşi perioade se efectuează şi transferul la/de la învăţământul profesional şi tehnic şi de la/la învăţământul dual la învăţământul liceal tehnologic. Transferurile în cursul anului şcolar se pot aproba în mod excepţional în cazurile precizate la alin. (4);
  • b) de la învăţământul cu frecvenţă redusă la cel cu frecvenţă, numai în perioada vacanţei de vară.

(3) Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ, cu schimbarea profilului şi/sau a specializării, se efectuează, de regulă, în perioada vacanţei de vară, conform hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul.

(4) Transferul elevilor în timpul anului şcolar se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, în următoarele situaţii:

  • a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;
  • b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;
  • c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;
  • d) la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar;
  • e) de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
  • f) în alte situaţii excepţionale, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.

ART. 145 Gemenii, tripleţii etc. se pot transfera în clasa celui cu media mai mare sau invers, la cererea părintelui sau reprezentantului legal sau la cererea elevilor, dacă aceştia sunt majori, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.

ART. 146 43 (1) În mod excepţional, elevii din unităţile de învăţământ liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională declaraţi „Inapt”/”Necorespunzător” pentru cariera militară, cei care comit abateri grave sau cei care nu doresc să mai urmeze cursurile respectivelor unităţi de învăţământ se transferă în unităţi de învăţământ din reţeaua Ministerului Educaţiei, în timpul anului şcolar. Transferul se efectuează cu respectarea prevederilor prezentului regulament, precum şi a reglementărilor specifice ministerelor de care aparţin unităţile de învăţământ unde este înmatriculat elevul.

(2) Copiii personalului în activitate, decedat, rănit sau încadrat în grad de invaliditate conform legii, din următoarele categorii: cadre militare, militari angajaţi pe bază de contract, funcţionari publici cu statut special, în timpul sau din cauza serviciului militar, personal civil, se pot transfera, la cerere, din unităţile de învăţământ liceal sau postliceal din reţeaua Ministerului Educaţiei şi în unităţile de învăţământ liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, dacă îndeplinesc criteriile de recrutare şi au fost declaraţi „Admis” la probele de selecţie, în baza dosarului de candidat, conform reglementărilor specifice ministerului respectiv.

ART. 147 (1) Elevii din învăţământul preuniversitar particular sau confesional se pot transfera la unităţi de învăţământ de stat, în condiţiile prezentului regulament.

(2) Elevii din învăţământul preuniversitar de stat se pot transfera în învăţământul particular, cu acordul unităţii primitoare şi în condiţiile stabilite de propriul regulament de organizare şi funcţionare

(3) Elevii din învăţământul liceal preuniversitar cu profil pedagogic se pot transfera în condiţiile stabilite de prezentul regulament, precum şi de regulamentul specific de organizare şi funcţionare.

ART. 148 (1) Pentru copiii/tinerii cu cerinţe educaţionale speciale, în funcţie de evoluţia acestora, se pot face propuneri de reorientare dinspre învăţământul special/special integrat spre învăţământul de masă şi invers.

(2) Propunerea de reorientare se face de către cadrul didactic care a lucrat cu copilul în cauză sau de către părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului şi de către consilierul şcolar. Decizia de reorientare se ia de către comisia de orientare şcolară şi profesională din cadrul centrului judeţean de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, cu acordul părinţilor sau al reprezentanţilor legali.

ART. 149 După aprobarea transferului, unitatea de învăţământ primitoare este obligată să solicite situaţia şcolară a elevului în termen de 5 zile lucrătoare. Unitatea de învăţământ de la care se transferă elevul este obligată să trimită la unitatea de învăţământ primitoare situaţia şcolară a celui transferat, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării. Până la primirea situaţiei şcolare de către unitatea de învăţământ la care s-a transferat, elevul transferat participă la cursuri în calitate de audient.

Alte noutăți pentru anul școlar 2022-2023

Ministerul Educației a anunțat marți că a fost aprobat noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP)

Comparativ cu actualul regulament (în vigoare până la data de 31 august 2022), elementele de noutate incluse în noul act normativ constau în:

  • 1. Compatibilizarea prevederilor ROFUIP cu structura anului școlar.
  • 2. Reglementarea utilizării catalogului electronic, pentru început, în unități-pilot.
  • 3. Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de către cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru. La fiecare disciplină numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.
  • 4. Modul de încheiere a situațiilor școlare: la fiecare disciplină se încheie anual o singură medie, calculată ca medie aritmetică din numărul de note acordate pe parcursul anului școlar.
  • 5. Includerea unor reglementări privind nivelul antepreșcolar (creșe).
  • 6. Compatibilizarea modului de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar cu legislația primară.
  • 7. Creșterea relevanței formării continue a personalului didactic prin definirea comisiei pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, precizându-se atribuțiile specifice.
  • 8. Precizări privind realizarea transferurilor elevilor.
  • 9. Eliminarea dispozițiilor referitoare la exmatricularea elevilor, având în vedere faptul că dreptul la educație este de ordin constituțional. Prin urmare, măsura exmatriculării va fi posibilă numai pentru învățământul postliceal, care nu are caracter obligatoriu.
  • 10. Eliminarea oricărei dispoziții/trimiteri care dă posibilitatea colectării de fonduri bănești de la părinții elevilor.

Prevederile noului ROFUIP vor intra în vigoare începând cu data de 1 septembrie 2022.

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționări COD GALBEN de furtuni în ALBA și COD PORTOCALIU în alte județe din țară, până joi. Ploi torențiale, vijelii, grindină

Publicat

Județul Alba și alte zone din țară sunt sub atenționare Cod Galben de furtuni până joi, la ora 12.00. Alte 21 de județe și București sunt sub avertizări Cod Portocaliu de vreme rea.

COD GALBEN: până joi, 7 iulie, ora 12.00

În intervalul menționat, în centrul, nordul și nord-estul țării, apoi și în sud și est, vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată ce se va manifesta prin averse torențiale, descărcări electrice și pe arii restrânse vijelii și grindină.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși local 25-40 l/mp.

COD PORTOCALIU: până joi, 7 iulie, ora 12.00

În jumătatea de nord a Moldovei, local în Transilvania, Muntenia și nord-estul Olteniei vor fi averse torențiale, vijelii (rafale de peste 70…80 km/h), frecvente descărcări electrice și grindină.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor depăși local 35-40 l/mp și pe arii restrânse 50-80 l/mp.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Val de aer rece în România. Temperaturile coboară cu peste 10 grade. Județul Alba, sub cod galben de furtuni până la ora 20.00

Publicat

Temperaturile vor scădea semnificativ în a doua parte a acestei săptămâni, la nivelul întregii ţări, şi va ploua în mai multe zone. Și județul Alba este sub cod galben de furtuni miercuri, 6 iulie, până la ora 20.00.

Potrivit directorului ANM, în partea de vest şi nord-vest a țării este un deficit de precipitații semnificativ.

„Discutăm și de intensificări ale vântului, care la nivel local pot favoriza extinderea incendiilor, atunci când, într-adevăr, există condiții favorabile și din punct de vedere meteorologic pentru propagarea rapidă a acestora.

Ce urmează? Trebuie să menționăm că până mâine dimineață la ora 10 pentru partea de sud-vest a țării și mă refer aici la Oltenia, la partea de nord-vest a Munteniei, mă refer la Banat și sudul Crișanei, rămâne în vigoare o avertizare meteorologică de cod portocaliu pentru intensificări ale vântului, vijelii, căderi de grindină și, izolat, cantități de apă care, pe secvențe scurte de timp, pot depăși 50-60 de litri pe metru pătrat”, a declarat Elena Mateescu, marţi seara, potrivit Antena 3.

„Mâine o să observăm o schimbare semnificativă, pentru că dacă astăzi în partea de vest a țării am avut valori de temperaturi la umbră de 37-38 de grade mâine în această parte a țării o masă de aer rece își va face simțită prezenta, temperaturile coborând cu mai mult de 10-12 grade”.

Director ANM: Nu vom mai depăși 28-30 de grade, doar în partea de sud-est a țării

„Începând din partea de vest, sud-vest a țării, ulterior, masa de aer rece va aborda și restul zonelor, astfel încât joi să vorbim de temperaturi la scara întregii țări de numai 22 până la cel mult 28-30 de grade și acest schimb de masă de aer foarte cald cu rece aduce, din păcate, fenomene de instabilitate extremă.

Vorbim de averse torențiale, vijelii, cu siguranță la nivel local, căderi de grindină și, nu în ultimul rând, cantități de apă care pot depăși, la acest moment, conform datelor pe care le avem, valori, pe secvențe scurte de timp, 60 de litri pe metru pătrat”.

Va ploua în câteva ore cât pentru o lună, a mai spus şefa ANM.

Județul Alba este miercuri sub cod galben de furtuni până la ora 20.00

Potrivit meteorologilor, vor fi averse cu caracter torențial, frecvente descărcări electrice și pe arii restrânse vijelii și grindină.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși local 25…35 l/mp.

sursa foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax