Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Angajări din sursă externă la penitenciare: zeci de posturi vacante pentru cei cu studii superioare. Condiții și înscrieri

Publicat

Penitenciarul Aiud

Administraţia Naţională a Penitenciarelor scoate la concurs, din sursă externă, 80 posturi vacante de ofițeri, din cadrul sectorului reintegrare socială, din unităţile penitenciare. Unul dintre aceste posturi este la Penitenciarul Aiud.

Sunt disponibile posturi de ofițer – psiholog sau ofițer – asistent social.

Angajări din sursă externă la penitenciare: LISTA posturilor vacante

Ofițer – psiholog – responsabilități

  • evaluează, din perspectivă psihologică, nevoile, riscurile, comportamentul şi personalitatea persoanelor private de libertate, folosind metode şi instrumente, în conformitate cu competenţele profesionale, interviuri şi observarea directă a comportamentului –interpretarea datelor şi rezultatele obţinute aflându-se sub incidenţa confidenţialităţii
  • colaborează, ca parte a unei echipe pluridisciplinare, alături de personalul unităţii pentru elaborarea şi monitorizarea intervenţiei
  • furnizează asistenţă şi intervenţie specializată, în forme individuale sau în grupuri terapeutice, persoanelor private de libertate
  • consemnează informaţiile în documentele de specialitate (Registrul specialistului, fişele de specialitate din Dosarul de Educaţie şi Asistenţă Psihosocială, câmpurile specifice din Aplicaţia Informatică şi alte materiale centralizatoare/de sinteză)
  • participă la lucrările grupurilor de lucru, comisiilor sau echipelor pluridisciplinare pentru care a fost desemnat, în cadrul sectorului, la nivelul penitenciarului sau al administraţiei centrale
  • participă la elaborarea caracterizărilor persoanelor private de libertate, în vederea trecerii dintr-un regim de executare în altul
  • formulează concluziile şi recomandările necesare pentru întocmirea şi revizuirea periodică a Planului individualizat de evaluare şi intervenţie educativă şi terapeutică, contribuind la stabilirea traseului execuţional al persoanelor private de libertate
  • desfăşoară, în funcţie de specificul unităţii, activităţi sau programe, adaptate nevoilor identificate, din manualele de programe elaborate la nivelul administraţiei centrale
  • întocmeşte mapele documentare ale programelor pe care le desfăşoară
  • implementează Sistemul de creditare, conform domeniului de competenţă
  • identifică care sunt căile de soluționare psihoterapeutică a problemelor relevate pe parcursul intervenției de specialitate
  • identifică și gestionează factorii de risc și a vulnerabilitățile psihologice individuale și de grup, în scopul prevenirii fenomenelor de inadaptare instituțională.

Ofițer (asistent social) – responsabilități

  • realizează evaluarea socială iniţială, periodică şi finală a persoanelor private de libertate, utilizând metode, tehnici şi instrumente de lucru specifice, cu respectare confidenţialităţii
  • consemnează informaţiile de specialitate în Registrul specialistului, fişele specifice din Dosarului de Educaţie şi Asistenţă Psihosocială şi în câmpurile din Aplicaţia informatică, potrivit domeniului de competenţă
  • formulează concluziile şi recomandările necesare pentru întocmirea şi revizuirea periodică a Planului individualizat de evaluare şi intervenţie educativă şi terapeutică, contribuind la stabilirea traseului execuţional al persoanelor private de libertate
  • informează persoanele private de libertate cu privire la demersurile şi documentaţia necesare obţinerii certificatului de încadrare într-o categorie de handicap sau a prelungirii termenului de valabilitate a acestuia, pensionării, încheierii căsătoriei şi eliberării documentelor de identitate în perioada detenţiei, la solicitarea acestora
  • informează persoanele private de libertate cu privire la demersurile pe care trebuie le întreprindă către instituţiile publice abilitate să intervină pentru ameliorarea sau soluţionarea problemelor sociale, la solicitarea acestora
  • desfăşoară activităţi de consiliere pe probleme sociale a persoanelor private de libertate, în vederea ameliorării sau soluţionării problemelor sociale şi a pregătirii acestora pentru reintegrarea în familie şi comunitate după liberarea din penitenciar
  • contactează membrii familiei/alte persoane din mediul de suport al persoanelor private de libertate, în spaţii anume destinate din sectorul vizită al locului de deţinere sau după caz, în situaţii temeinic justificate, prin adrese scrise sau telefonic, în scopul realizării evaluărilor sociale ori, după caz, pentru ameliorarea sau soluţionarea problemelor sociale ale persoanei private de libertate – la solicitarea acesteia
  • contactează, prin adresă scrisă sau telefonic, instituţiile publice, organizaţiile nonguvernamentale, care pot oferi informaţii necesare realizării evaluărilor sociale ori, după caz, sunt abilitate să intervină pentru ameliorarea sau soluţionarea problemelor sociale ale persoanei private de libertate – la solicitarea acesteia
  • monitorizează evoluţia cazurilor sociale identificate în rândul persoanelor private de libertate şi desfăşoară, cu acordul acestora, activităţi de mediere cu instituţiile publice, organizaţiile nonguvernamentale ori mediul de suport, în scopul ameliorării sau soluţionării problemelor sociale ale acestora
  • desfăşoară/coordonează programele de asistenţă socială cuprinse în manualele elaborate de direcţia de specialitate, precum şi proiectele de activitate, destinate persoanelor private de libertate
  • întocmeşte mapele documentare ale proiectelor de activitate şi ale programelor pe care le desfăşoară, în conformitate cu procedurile în vigoare
  • elaborează programe de asistenţă socială/proiecte de activitate în situaţia în care nevoile identificate în rândul persoanelor private de libertate custodiate în unitatea penitenciară nu sunt acoperite de programele de specialitate/proiectele de activitate disponibile
  • implementează Sistemul de creditare, în limita sa de competenţă

Angajări din sursă externă la penitenciare: condiții pentru candidați

Candidaţii se pot înscrie pentru un singur post.

La concurs pot participa persoanele care nu au calitatea de polițist de penitenciare.

Polițiștii de penitenciare nu pot fi menţinuţi în activitate şi în funcţie după împlinirea vârstei de pensionare pentru limită de vârstă. Astfel, persoanelor care la împlinirea vârstei respective, nu îndeplinesc condiţiile minime de vechime pentru acordarea pensiei de serviciu, le încetează raporturile de serviciu, fără a putea beneficia de pensie militară de stat, conform legii.

În acelaşi context, persoanele care au împlinit vârsta standard de pensionare nu pot fi încadrate ca poliţist de penitenciare.

Condiţii generale:

  • au cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • cunosc limba română;
  • îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime prevăzute de lege;
  • au 18 ani împliniţi, capacitate deplină de exerciţiu şi sunt apți din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei
  • nu au antecedente penale sau nu sunt în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
  • îndeplinesc condiţiile specifice postului
  • nu le-au încetat raporturile de serviciu dintr-o funcţie publică, din motive disciplinare, în ultimii 5 ani
  • au un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, aspect verificat ulterior desfăşurării probelor de concurs
  • nu au fost agenţi sau colaboratori ai organelor de securitate ca poliţie politică şi nici nu sunt lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai vreunui serviciu de informaţii
  • obţin autorizaţie, pentru funcţiile care implică lucrul cu informaţii clasificate, după promovarea concursului.

Angajări din sursă externă la penitenciare: condiții specifice

Ofițer psiholog

  • studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, emisă de instituţii acreditate potrivit legii, în specializarea „Psihologie” sau asimilate
  • atestat de liberă practică obţinut în specialitatea psihologie aplicată în domeniul securităţii naţionale minimum psiholog practicant sau psihologie clinică sau consiliere psihologică sau psihoterapie – treapta de specializare minimum psiholog practicant – pentru candidaţii cu studii de psihologie sau asimilate
  • declaraţie pe proprie răspundere că psihologul nu se află sub efectul suspendării, interdicţiei ori incompatibilităţii, ca urmare a neachitării cotizaţiei, a aplicării unei sancţiuni a Colegiului Psihologilor din Romania ori a hotărârii unei instanţe de judecată, în exercitarea profesiei de psiholog
  • cunoştinţe de operare pe calculator: nivel I (se verifică prin probă practică eliminatorie)
  • autorizaţie de acces la informaţii clasificate conform nivelului prevăzut pentru post, specific fiecărei unităţi

Probele de concurs ofițer psiholog

  • proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului
  • interviul
  • proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului

Ofițer asistent social

  • studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, emisă de instituţii acreditate potrivit legii, în specializarea „Asistenţă socială” (la selecţia candidaţilor va fi avut în vedere Ordinul Ministerului Educaţiei nr. 6521/2012 privind echivalarea competenţelor profesionale şi transversale dobândite în cadrul calificărilor academice de Teologie socială şi Teologie asistenţă socială, conform căruia, studiile în specializările Teologie asistenţă socială şi Teologie socială sunt asimilate, în anumite condiţii, cu specializarea Asistenţă socială)
  • aviz de exercitare a profesiei de asistent social (eliberat de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali)
  • treapta de competenţă profesională minimum debutant
  • cunoştinţe de operare pe calculator: nivel I (se verifică prin probă practică eliminatorie)
  • autorizaţie de acces la informaţii clasificate conform nivelului prevăzut pentru post, specific fiecărei unităţi.

Probele de concurs – ofițer asistent social

  • proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului
  • interviul
  • proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului

Dosarul de înscriere

Dosarul de candidat cuprinde cel puţin următoarele documente:

  • cererea de înscriere, cu o singură opţiune pentru un singur post din acelaşi anunţ, care cuprinde şi acordul privind înregistrarea audio sau audiovideo a probei interviului
  • copia actului de identitate (buletin/ carte de identitate/ carte de identitate provizorie/ paşaport) / copia documentelor care atestă schimbarea numelui, unde este cazul
  • curriculum vitae – model european
  • copia livretului militar, unde este cazul
  • copia diplomei de licență şi a foii matricole sau copia adeverinţei aflate în termen de valabilitate, conform normelor Ministerului Educaţiei şi Cercetării, care să ateste absolvirea studiilor necesare pentru ocuparea postului scos la concurs; pentru studiile absolvite în alte state, candidaţii prezintă documente de echivalare eliberate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării
  • copia carnetului de muncă şi/sau copia adeverinţei care să ateste locurile de muncă avute anterior, funcţiile ocupate, vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate (se pot prezenta și extrase din REVISAL)
  • cazierul judiciar
  • declaraţie pe propria răspundere din care rezultă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 11 lit. e), g) şi i) din Legea nr.145/2019, cu modificările şi completările ulterioare
  • acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (cuprins în cererea de înscriere
  • după caz, alte documente care atestă îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs.

Dosarele complete se depun la sediul unităţii care are postul scos la concurs până la data de 11 august 2023, inclusiv, ora 15.00.

În perioada de înscriere, candidații își pot depune dosarele în intervalul orar 8.00–15.00.

În termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor complete, structura de resurse umane din cadrul unităţii care are postul scos la concurs verifică dosarele candidaţilor înscrişi din punctul de vedere al existenţei documentaţiei complete şi al îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs, cu excepţia condiţiilor „apt” psihologic şi „apt” medical, iar rezultatul verificării se afişează pe site-ul unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Candidaţii pot contesta rezultatul verificării dosarelor în termen de o zi lucrătoare de la data afişării; contestaţiile se depun/se transmit la structura de resurse umane din cadrul unităţii care are postul scos la concurs.

După expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs vor susține testarea psihologică, conform programărilor stabilite de către Serviciul Psihologia Personalului din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Comunicarea programărilor şi a rezultatelor la testarea psihologică se face prin afişare pe site-ul unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Taxa de examinare psihologică este în cuantum de 70 lei şi se achită înaintea examinării, la poştă, prin mandat poştal sau la orice bancă, prin ordin de plată, în următorul cont:

  • Cont IBAN: RO84TREZ70020G365000XXXX – deschis la ATCPMB (Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti)
  • Beneficiar: ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR
  • Cod fiscal: 4266324
  • Denumire plată: taxă de examinare psihologică şi numele candidatului

Candidaţii pot contesta o singură dată rezultatul la testarea psihologică, în termen de două zile lucrătoare de la data afişării; contestaţiile se depun/se transmit la structura de resurse umane din cadrul unităţii unde s-au înscris.

Candidații declarați „apt” la testarea psihologică, vor prezenta o adeverință eliberată de către medicul de familie (tipizatul este publicat pe site-ul unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor) din care să reiasă afecțiunile și diagnosticul cu care se află în evidență, în vederea deschiderii fișei medicale.

În termen de 7 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale la testarea psihologică, candidaţii declaraţi „apt” încheie fişa medicală-tip la medicul unităţii care are postul scos la concurs, după efectuarea examinării medicale şi o depun la structura de resurse umane a unităţii care are postul scos la concurs.

În acelaşi termen de 7 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale la testarea psihologică, candidaţii declaraţi „apt” din punct de vedere medical achită taxa de concurs în cuantum de 150 lei la casieria unităţii care are postul scos la concurs şi depun la structura de resurse umane dovada achitării acesteia.

În situația în care un candidat nu poate continua procedura de concurs, taxa nu va fi restituită.

În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a fișei medicale și a dovezii privind achitarea taxei de concurs, structura de resurse umane din cadrul unităţii care are postul scos la concurs verifică dosarele candidaţilor înscrişi din punctul de vedere al îndeplinirii condiţiilor „apt” psihologic şi „apt” medical şi al existenţei dovezii de achitare a taxei şi întocmeşte un proces-verbal cu candidaţii declaraţi admis/respins, cu menţionarea motivului respingerii.

Rezultatul verificării se afişează pe site-ul unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor și nu poate fi contestat.

Desfăşurarea concursului

Planificarea desfăşurării probelor de concurs de către candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare va fi afişată la sediul unităţii care are postul scos la concurs şi pe site-ul unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Prima probă de concurs/examen se va desfăşura nu mai devreme de data de 5 septembrie 2023.

Proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor de ofiţer (psiholog), constă în redactarea unei lucrări

Modalitatea de susţinere a probei scrise pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor de ofițer (asistent social), se stabileşte de către comisia de concurs.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax