Administrație
Trei case și câteva anexe vor fi demolate pe întregul traseu al autostrăzii. Construcția se va realiza simultan pe 4 sau 6 tronsoane
Trei case vor fi demolate pe întregul traseu al autostrăzii, două la Oarda și una la Aiud-Sâncrai și câteva anexe la Sântimbru. Lucrările vor fi efectuate simultan pe mai multe tronsoane, pentru a se putea încadra în termenul de finalizare, 2016. În prezent, CNADNR pregătește documentația pentru a putea stabili în câte porțiuni va fi împărțită construcția noii șosele, iar în septembrie se speră să se pornească licitația pentru execuția lucrărilor.
Inițial, la Sântimbru erau prevăzute a fi demolate 18 case locuite de persoane de etnie romă, însă s-a găsit soluția ocolirii caselor, dar și păstrarea sistemului de gaz metan. În plus, pentru aproape toate zonele traversate de autostradă, în proiect sunt prevăzute căi de acces la terenurile agricole.
În zonele în care autostrada va trece la câteva sute de metri de case, va fi realizat un sistem de izolare fonică, cu panouri performante, dar și o perdea de pădure, astfel încât culoarele de autostradă să fie cât mai ermetizate, cu un minim de poluare.
Banii pentru construcția autostrăzii vor fi virați în septembrie
„Sunt 100% sigur pe finanțare. Direcția de finanțare internă din CNADNR inițiază procedura de licitație. Eu sper ca cel târziu în septembrie să se dea drumul licitației”, a declarat miercuri vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Florin Roman.
El a mai explicat că faptul că s-a obținut garanția finanțării din partea Guvernului se datorează existenței unui Studiu de Fezabilitate finalizat pentru această șosea, în momentul în care construcția a intrat în discuție. „Marele avantaj al nostru a fost că am avut un Studiu de Fezabilitate finalizat, iar aceasta era singura porțiune de autostradă din România care avea acest document la momentul demarării proiectului. Reluarea procedurii ar fi fost foarte complicată și ar fi întârziat mult toate lucrările”, a mai explicat Roman.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News