Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENTUL AVIATIC din Apuseni: Înlocuiri din funcţie la MAI, ROMATSA şi STS pentru deficienţe inacceptabile în operaţiunile de căutare şi salvare

Publicat

Premierul Victor Ponta a anunţat, miercuri, în conferinţă de presă că, în baza raportului prezentat de vicepremierul Gabriel Oprea legat de accidentul aviatic din Apuseni de luni, au existat deficienţe innaceptabile în operatiunea de căutare şi salvare şi că a decis înlocuirea din funcţie a mai multor oficiali din MAI, ROMATSA şi STS. Intervenţia de luni a fost un eşec, a spus Ponta.

Vedeți și:

VIDEO de la înălțime, din locul ACCIDENTULUI AVIATIC din Apuseni: Ce au văzut pasagerii în momentul în care s-au prăbușit

UPDATE1: Directorul Romatsa, Aleodor Frâncu şi directorul departamentului operaţional, Bogdan Donciu, au solicitat eliberarea din funcţie. În şedinţa CA al companiei de astăzi, cererile au fost acceptate. În locul lui Frâncu a fost numit Valentin Cimpuieru (director general adjunct tehnic şi de dezvoltare).

UPDATE: Şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Ion Burlui, a demisionat, miercuri, ca urmare a situaţiei privind intervenţia în cazul accidentului aviatic din Munţii Apuseni.

„La Ministerul de Interne, ROMATSA şi STS lucrurile au funcţionat inacceptabil de încet. Am decis înlocuirea din funcţie a secretarului de stat Constantin Chiper, înlocuirea directorului general ROMATSA şi a directorului de operaţiuni şi voi solicita înscrierea pe ordinea de zi a CSAT a unui raport privind activitatea STS şi înlocuirea şefului”, a declarat Victor Ponta.

Este vorba despre Constantin Cătălin Chiper, secretar de stat în MAI, responsabil cu gestionarea situaţiilor de urgenţă, directorul ROMATSA, Aleodor Frâncu şi directorul departamentului operaţional, Bogdan Donciu, dar şi directorul STS, Marcel Opriş.

Premierul a precizat că o să pună la dispoziţie o notă cu toate datele tehnice cu privire la modul în care s-au desfăşurat lucrurile. Concluzia este că în cadrul a trei instituţii importante – Ministerul de Interne, ROMATSA şi STS lucrurile au funcţionat inacceptabil şi fără o necesară coordonare şi asumare a autorităţii şi responsabilităţii, a mai spus Ponta. Potrivit acestuia, intervenţia de luni a fost un eşec.

„Voi propune decorarea celor 5 supravieţuitori şi a celor care au făcut posibilă găsirea lor. Prezint condoleanţe familiilor celor două victime. Este evident o tragedie”, a menţionat premierul.

Liderul PNL, Crin Antonescu şi mai mulţi miniştri liberali au venit la Palatul Victoria pentru o discuţie cu premierul Victor Ponta privind modul în care au reacţionat autorităţile în cazul accidentului aviatic din Apuseni, în contextul în care MAI este condus de un liberal, şi eventuale măsuri.

La discuţie a fost prezent şi vicepremierul Gabriel Oprea, care a trebuit să redacteze un raport pe tema reacţiei autorităţilor în cazul accidentului.

Ministrul de Interne, Radu Stroe, a declarat, marţi seară, răspunzând unei întrebări, că Îşi reproşează că s-a întâmplat în timpul mandatului său tragedia aviatică. „Îmi pare rău că s-a întâmplat în timpul mandatului meu tragedia”, a spus Stroe. De asemenea, el a spus că problema a fost „la localizare”.

Purtătorul de cuvânt al STS, Adrian Fulea, a declarat pentru Mediafax că instituţia pe care o reprezintă a indicat „o singură locaţie, nu mai multe, una şi bună”.

Doctorul Radu Zamfir nu a dat niciun fel de coordonate geografice, s-a discutat cu apelantul, i s-au cerut datele geografice şi nu a reuşit să le trimită şi să le furnizeze. Epava avionului a fost găsită în zona în care a fost dată harta STS, la marginea zonei respective, în zona indicată de STS. Aria de cerc a fost cu raza de 14-15 kilometri, iar la marginea ei s-a găsit avionul prăbuşit. STS-ul nu a dat două coordonate greşite. A dat o singură locaţie, nu mai multe, una şi bună. Au fost şapte apeluri (de la pasageri ai avionului -n.r.) de pe două telefoane mobile diferite din două reţele de telefonie diferite şi s-au primit aceleaşi semnale din două celule. Aceleaşi informaţii s-au primit din ambele celule, pentru aceeaşi zonă”, a spus Fulea.

Potrivit acestuia, STS nu face localizare şi nicio interpretare a datelor.

„Nu facem nicio interpretare a datelor, datele sunt luate dintr-un sistem informatic, puse pe o hartă şi harta este trimisă inspectoratelor de urgenţă. Interpretarea o face ISU, o face Jandarmeria, ei citesc harta”, a subliniat Adrian Fulea.

Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.

La bord se aflau patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor – studenta şi doi membri ai echipajului de zbor – pilotul Adrian Iovan şi copilotul Răzvan Petrescu.

Echipa medicală din avion mergea la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator.

Epava avionului şi victimele au fost găsite de un localnic, după o căutare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici. În zona unde a aterizat forţat avionul a fost trimis şi un elicopter de la SMURD Mureş, însă acesta a fost nevoit să se retragă, din cauza ceţii.

Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.

STS informa că locul producerii accidentului aviatic a fost stabilit pe baza informaţiilor furnizate de operatorii de comunicaţii mobile odată cu primirea primului apel la 112, informaţia fiind pusă la dispoziţia instituţiilor ce au participat la operaţiunea de căutare şi salvare.

„Localizarea locului evenimentului în Sistemul 112 s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informaţiilor furnizate de operatorii de comunicaţii mobile odată cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta şi a fost pusă la dispoziţia instituţiilor care au participat la operaţiunea de căutare şi salvare”, se arăta într-un comunicat transmis de Biroul de presă al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Medicul Radu Zamfir, care a fost externat marţi de la SJU Cluj, a declarat că el a furnizat salvatorilor, prin SMS, coordonatele georgrafice cerute, pe care le-a transmis de pe smartphone prin aplicaţia Google Maps.
„După prăbuşire, avionul era rupt, aripile rupte, botul rupt. Eram în avion împrăştiaţi. Fiecare a ieşit cum a putut. Primul lucru a fost să sun la 112, am anunţat că ne-am prăbuşit. Mi s-au cerut coordonatele, am coordonatele din telefon. Am folosi un soft de GPS, Google Maps, unde vedeam date despre relief, despre distanţa la care suntem faţă de nişte comune. Le-am dat datele serviciilor de salvare”, a declarat medicul Zamfir.

Pilotul Valentin Ialomiţeanu a afirmat marţi, la Gândul Live, că avionul prăbuşit luni în Apuseni, la bordul căruia efectuase recent un zbor tehnic, era prevăzut cu un sistem ELT (Emergency Locator Transmitter), care porneşte automat în cazul unui impact şi emite pentru a facilita localizarea.

Ialomiţeanu a declarat că, în urmă cu două săptămâni, a reclamat unele probleme. Pilotul, care are mulţi ani de experienţă, a precizat că aparatul implicat în accident nu era unul cu care să-i fie teamă să zboare pe traseul parcurs luni.

În ceea ce priveşte circumstanţele producerii accidentului, Valentin Ialomiţeanu a spus că, din câte a înţeles, în 20 ianuarie, când a avut loc accidentul, a existat un front atmosferic propice pentru givraj.

„Ei au mers foarte bine în partea de sud a Carpaţilor. A fost o atmosferă propice, nu s-a întâmplat nimic. Când au ajuns la Făgăraş, probabil a început să se depună gheaţă, că ei zburau în plafon şi la un moment dat, după ce au trecut de munţi, au cerut să coboare, fiindcă se depusese gheaţă pe ei. Şi au coborât la 8.500. Asta am înţeles. Au trecut peste Sibiu şi şi-au continuat drumul”, a spus pilotul.

Întrebat dacă avionul putea să se oprească la Sibiu, Ialomiţeanu a răspuns: „Asta n-am înţeles”. El a apreciat că pilotul ar fi trebuit să le explice medicilor că, oricât de mare este urgenţa, este bine să aterizeze la Sibiu, să mai aştepte şi, dacă timpul era favorabil, să meargă mai departe. O altă variantă indicată de Valentin Ialomiţeanu a fost ca pilotul să facă procedura la Sibiu, să ajungă sub plafon şi să continue drumul, dar nu pe traiectul iniţial, ci să facă un zbor „la vedere”, luând-o spre Deva, apoi pe Mureş, până la Arad, ar fi lăsat Aradul pe stânga şi se ducea la Oradea.

În ceea ce priveşte aterizarea realizată de Iovan, Valentin Ialomiţeanu a spus că avionul a venit „destul de lin, nu avea scuturături”, fiind menţinut cu botul în sus.

„A avut neşansa acelui copac care l-a rotit, practic”, a remarcat pilotul, adăugând că Iovan a fost prea încrezător în avionul pe care zbura.

El a calificat drept „un mare semn de întrebare” problemele în localizarea aparatului, despre care a spus că avea sistem ELT, care merge pe trei frecvenţe şi care porneşte automat în urma unui impact.

„Azi-noapte, dispecerul care a rămas la Şcoală a primit un telefon de la ROMATSA, care i-a spus: «Opriţi ELT-ul ăla, că ne înnebuneşte»”. El se aude în cască, fiind un piuit continuu, pentru că emite pentru a fi localizat”, a explicat Ialomiţeanu.

„ELT-ul a pornit şi a mers, că el merge până i se termină bateria”, a precizat el. Valentin Ialomiţeanu a apreciat că aeronava ar fi putut fi localizată cu uşurinţă, condiţia fiind ca şi echipele de căutare să aibă o aparatură similară ADF-ului de la bordul avionului, care „poate fi o cutiuţă şi cu ac care să se ducă după frecvenţa respectivă”.

„ROMTSA trebuia să confirme semnalul ELT şi să spună locul unde se găseşte. Ar fi trebuit să transmită semnalul prin satelit, care să capteze coordonatele şi să le transmită imediat”, a explicat Ialomiţeanu. Ca principiu, el a subliniat că sistemul ELT se declanşează automat, anunţă satelitul, iar apoi este necesară corespondenţa cu satelitul.

“Sistemul integrat pentru serviciul de urgenţă” cu ajutorul căruia se pot localiza apelanţii 112 a fost dezvoltat de către Teamnet pentru Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

“Aplicaţia de tip Geographical Information System (GIS) poziţionează pe hartă apelurile iniţiate de pe telefoanele mobile folosind informaţiile transmise de către operatorii de telefonie mobilă. Pe hartă se vizualizază o formă geometrică ce reprezintă celula sau sectorul de celulă din care a fost iniţiat apelul. Timpul de localizare a apelulului şi deci de identificare a celulei din care a fost iniţiat apelul este foarte scăzut, de aproximativ 5 secunde.
Localizarea unui apelant are o precizie ridicată în zonele dens populate datorită numărului foarte mare de antene. În zone puţin sau deloc populate, cum este cazul acestei situaţii, antenele se găsesc la distanţe de până la 30 de kilometri, iar suprafaţa în care este localizat apelantul este direct proporţională”, potrivit Teamnet.

sursă: mediafax

Citeşte şi Accidentul aviatic din Apuseni: COORDONATE GREȘITE transmise salvatorilor

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Bila

    miercuri, 22.01.2014 at 15:42

    Ce grup de interese dubioase zboara pe sub fustele Aviatiei Civile
    de Academia Catavencu
    Marţi, 22 august 2006, 0:00

    Pe la conducerea aviatiei civile s-au perindat din cele mai vechi timpuri o serie de combinagii lipsiti de scrupule, care amesteca apucaturi de politruci cu deprinderi de securisti, pe care n-a reusit sa-i mature nimeni, indiferent de cine s-a perindat pe la guvernare. Si-au asigurat longevitatea preluand de la cameleon metoda acestuia de a-si schimba culoarea, ori de cate ori a fost cazul.

    Acest grup de interese este subordonat in momentul de fata sefului cancelariei prim-ministrului, Aleodor Francu.

    Zis si Cameleonul strategic, Francu are la cheremul sau toata aviatia civila. A fost secretar de stat, cat si director general al aviatiei civile din Ministerul Transporturilor pe vremea lui Mitrea, in conditiile in care era membru PNL. A calatorit temporar si in barca PSD-ului, unde, cu ajutorul lui Dan Iosif, a fost numit consilier la Romatsa de catre Mitrea.

    Dupa alegeri, a revenit la PNL, unde il leaga o stransa prietenie cu prim-ministrul. De Tariceanu, zis Motocicleanu, il mai leaga si un teren din satul Ciofliceni din Snagov, unde sunt vecini. Francu a primit pamant acolo pe baza unui certificat de revolutionar. Gurile neplombate zic ca din acel pamant i-ar fi dat si lu’ Motocicleanu, si mai mult, ca i-ar fi construit si casa.

    Francu e la baza inginer energetician si a intrat in aviatie, ocupandu-se initial de infrastructura de pe Aeroportul Otopeni.

    Recapitulare: Cameleonul strategic a avut o ascensiune fulminanta: a intrat in Ministerul Transporturilor ca secretar de stat, dupa care s-a bagat inginer expert la Romatsa, de unde a sarit fix in fotoliul de sef al cancelariei lui Motocicleanu. De cand a ajuns cancelar, nevasta-sa, Adriana Francu, care lucra din 2000 la Romatsa ca inginer expert, a fost numita director economic.

    Francu are un cuvant de spus si prin vami, mai ales in ceea ce priveste unele numiri in functii babane. Sunt bine cunoscute si relatiile sale cu Dinu Vama, pe care l-a ajutat sa-si ia prinosul de prin toate obiectivele, imediat dupa alegeri. Anul trecut, sotii Aleodor si Adriana Francu au castigat impreuna, conform declaratiei de avere, 3 miliarde de lei.

    Luat la intrebari de catre presa, vizavi de natura acestor venituri, a refuzat sa dea orice explicatii, invocand o asa-zisa clauza de confidentialitate. Probabil ca nu voia sa fure nimeni meserie de la el. Anul acesta, si-a pitit declaratia de avere de pe site-ul cancelariei, ca sa n-o vada nici naiba. Toti membrii cancelariei au declaratiile publicate pe site-ul guvernului, numai el, ba.

    Ceea ce ni se pare surprinzator este ca veniturile celor doi s-au cam injumatatit anul asta, in conditiile in care preopinentii nostri au inaintat in functii.

    Unul din ciracii buni ai cancelarului este Gabriel Tara. Inca de pe vremea CDR-ului, Francu l-a ajutat pe Tara sa ajunga director general la Otopeni, unde imbatraneste de cativa ani pe bani buni. Cand a ajuns PSD-ul la putere, a avut ocazia sa-si manifeste recunostinta fata de stapanul sau si Tara l-a ajutat el pe Francu, ca sa nu-l rada aia.

    Cand s-a schimbat calimera si a venit PNL-ul la putere, Tara a intrat iar sub aripa protectoare a prietenului sau, ajuns cancelar. Amandoi au lucrat in infrastructura si s-au prins ca se pot face bani buni din asta. Una din afacerile comune ale celor doi ciraci este modernizarea Aeroportului Otopeni.

    In ‘99, cand Francu era secretar de stat, s-a dat o ordonanta privind dezvoltarea strategica a Aeroportului Otopeni. S-au facut studii si s-a delimitat suprafata pe care ar urma sa se extinda aeroportul.

    Aici se pun doua probleme: unu la mana, aeroportul e dimensionat in momentul de fata pe 3,5 milioane de pasageri pe an, in conditiile in care traficul real este de maximum 2 milioane, deci n-ar fi trebuit sa se puna problema extinderii.

    Oana Marinescu, purtatorul de cuvant al vorbelor lui Motocicleanu, a declarat de curand ca traficul acum e de 5 milioane, si ca pana in 2020 ar creste la 10 milioane. Fals!

    Si doi la mana, de ce exact pe acea suprafata de 600 de hectare unde ar urma sa se faca extinderea si-au cumparat pamant Taherii, Tiriacii, Becalii si alti negustori, prieteni cu stim noi cine, in conditiile in care in zona aeroportului nu poti sa construiesti aproape nimic, pentru ca exista limite de inaltime? Pai, foarte simplu: au cumparat atunci ca sa vanda acum pe cat vor muschii lor.

    Ca de construit n-au construit nimic. A venit si ziua de salariu. Francu a adus in discutie anul acesta dezvoltarea strategica a aeroportului si astfel s-a dat Hotarare de Guvern pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor. Ca atare, s-a primit un buget de aproximativ 600 de milioane de euro, ca sa inceapa lucrarile si ca sa rascumpere terenurile cu pricina.

    O alta capusa adusa de Francu in sistem este Dan Andrei, pana acum o luna director general al Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor. Dan Andrei este pensionar, iesit pe o lege speciala care nu-i permitea aceasta functie. La ce s-au gandit ei, motociclenii: nu-l numim, il delegam
    Asa ca, din 2004 si pana acum, Dan Andrei a fost doar un inlocuitor provizoriu.

    Va dati seama ce provizorat mare a avut? Este cunoscut in presa ca traseist politic notoriu, pe axa cronologica CDR, PD, PSD si PNL, apoi implicat in Tigareta II, demis in fine de Basescu, pe cand era director la Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), cu fiica si ginerele bagati la Romatsa ca operatori de zbor, intr-un izbitor conflict de interese.

    Am aflat noi de unde i se trage lui atata bine: domnia sa a facut parte din Directia V a DSS, de securitate si garda, un fel de SPP actual. Andrei nu este o exceptie. Majoritatea oamenilor din aviatie, mai ales cei care au varsta corespunzatoare si vin din aviatia militara, au facut parte din Directia IV de contrainformatii militare.

    Pe vremea lui Ceasca nu exista AACR, ci Departamentul Aviatiei Civile, iar functia de conducere era asigurata de un general din aviatia militara. Pornind de aici, dupa revolutie s-au tot extins. Mai mult ca sigur ca dosarele lor sunt inca la armata si de aceea stau ei asa de linistiti si jefuiesc in continuare.

    Dan Andrei este membru fondator al companiei Cedonia Expres de la Sibiu, este inca in Consiliul de Administratie la Romatsa si la AACR, are actiuni la Carpat Air, care la randul sau are 10% din Aeroportul din Arad, unde de asemenea este in CA. La Carpat Air nu apare ca administrator la Registrul Comertului, insa a recunoscut asta in fata ministrului.

    Chiar daca nu era numit el, a beneficiat de toate drepturile functiei. Cu drepturile insa vin si obligatiile. Legea nu-i permitea sa fie in toate aceste consilii de administratie, iar pentru a evita conflicte de interese existente, nu trebuia nici sa-si bage rudele pe la Romatsa.

    Fii-su lu’ Dan Andrei, Petru Andrei, are o firma de brokeraj aeronautic in Baneasa, „As soon as possible“ (ASAP), care se ocupa cu zboruri VIP. Va puteti imagina ca de clienti ii facea rost taticu’. In locul lui Dan Andrei, in minister a fost delegat Bogdan Donciu, fost director la Romatsa, a carui mamica a fost sefa de cabinet a lui Nastase.

    De se inghesuie lumea la Romatsa?
    Pentru bistari, evident. Aici vin cele mai multe lovele din aviatie. Tot mangotul luat din taxele percepute pentru intrarea in spatiul aerian romanesc ajunge la Romatsa si la minister. Se pare ca exista chiar un protocol semnat intre PNL si PD, prin care la Romatsa sa intre numai cine vor ei. Prin ‘90 s-a dat un decret-lege, care prevedea niste sporuri greu de imaginat.

    Decretul s-a mai modificat, insa in mare nu s-a schimbat mare lucru. Daca te uiti pe CV-urile celor de la Romatsa, observi ca mai toti s-au cultivat pe la Miami. Aici s-au dus ei la cursuri cu familia si si-au facut vacante de vis pe banii statului. Sa nu mai vorbim ca unii dintre ei nici nu stiau limba engleza.

    Un caz similar e si la Tarom, care desi e in gaura, isi trimite oamenii sa-si ia licentele la Bangkok si tot pe banii statului. Ca sa largeasca gradina raiului, la Romatsa, unde salariul mediu e de 2.000 de euro pe luna, s-au mai inventat de curand niste posturi.

    Se pare ca, dupa ce se va desfiinta cancelaria prim-ministrului, Francu se va retrage pe postul de director general la Romatsa, unde in acest moment activeaza Florentin Chivulescu.

    Acum, in fruntea AACR domneste Catalin Cotrut. Racolat de PNL de la PSD, a fost numit in martie 2005, la interventia cancelarului, si dat in grija secretarului de stat Alexandros Galiatatos, presedintele PNL din Galati.

    Galiatatos leaga si el o stransa prietenie cu cancelarul care, in trecut, a lucrat in spatele unei HG si si-a dat in grija bazinul Dunarii, porturile Galati si Tulcea si cele trei brate ale Dunarii pana la Marea Neagra, pana in 2001, cand a fost schimbat.

    Declaratia de avere a lui Galiatatos ca secretar de stat nu difera cu nici o virgula de cea pe care a depus-o cand inca era in Consiliul Local Galati. Nevasta lu’ Cotrut, Florentina Cotrut, e si ea la Romatsa, iar sora ei e asistenta lu’ Mitrea. AACR are rolul de a inspecta si controla toate companiile aeriene civile, inclusiv Romatsa.

    Cum mai poate AACR sa faca inspectii si controale la Romatsa, cand directorului general al autoritatii i s-a inlesnit angajarea sotiei, pe un salariu de aproximativ 100 de milioane de lei pe luna?

    Cotrut a fost director la Blue Air, in timp ce era director si la AACR, pana cand fostul ministru Dobre s-a simtit obligat sa-l fluiere. Cotrut insa a ramas in continuare pe statul de plata de la Blue Air, zburand foarte des pe curse externe. Mai este actionar la Aeroportul Arad, in CA al AACR, este in AGA la Tarom si mai mult ca sigur ca are actiuni la Blue Air.

    Directorul de zbor de la AACR si inca vreo cativa piloti se duc sa zboare pentru societatea Carpat Air, condusa de un fost pilot militar sovietic. AACR-ul nu numai ca nu verifica Carpat Air, dar pe deasupra mai primeste si ordine de aici. Adrian Preda, directorul de zbor, n-ar trebui sa se miste de la AACR, pentru ca natura atributiilor sale nu-i permite sa-si paraseasca postul.

    Insa acesta, de o luna, sta numai pe la Carpat Air. Intre timp, si-a angajat si nevasta, profa la Academia Romana de Aviatie. Nici Cotrut nu prea mai sta pe la AACR, si sa nu mai vorbim ca el nu ar mai fi avut voie sa zboare, dupa ce acum cativa ani, in calitate de copilot, a cauzat un incident aviatic grav, depresurizand un avion.

    Nu numai ca si-a redobandit calitatea de copilot, dar a si fost promovat la gradul de pilot comandant.

    La AACR exista doua sindicate: unul care se bate cu sistemul si celalalt, Sindicatul Galben, facut ca sa-l desfiinteze pe primul. Acesta din urma este condus de Florea Geica, nasul de cununie al lu’ Cotrut. Pe la AACR s-a mai plimbat si Jenica Poenaru, dat afara in 2004.

    Cat a fost la autoritate, avea si o firma de brokeraj, Atlas, prin care a sponsorizat cam cu un miliard de lei campania PSD. Tot el dadea publicitate la presa, de parca AACR-ul ar fi avut concurenta. Ce merita retinut este ca, din punctul de vedere al Eurocontrol, aviatia din Romania este deja in UE, iar controlul se face de la Bruxelles.

    In 2005 am detinut presedintia Eurocontrol, insa n-am profitat in nici un fel de aceasta situatie. Daca tot circul asta explodeaza la Bruxelles, Romania ar putea pierde sute de milioane de euro pe an, deoarece Eurocontrolul ar putea decide sa nu mai dirijam nimic si sa nu mai dam licente.

    In atari circumstante, Romania ar putea sa faca numai un control local, dirijand planoare, parapante sau zmee, sub controlul ciorilor mafiote care fac jocurile la AACR

  2. Bojidar

    joi, 06.02.2014 at 12:30

    Cine MINTE? Momentul adevărului.
    Publicarea inregistrărilor apelurilor la 112 – facute de dr. Radu Zamfir şi dr. Sorin Ianceu, este singura cale prin care mai poate repara Matrafox Șantaj Băsescu imaginea S.T.S. şi a lui (dacă se vor repara vreodată?! ).
    Nu mă mai miră nimic – Un nou abuz marca Băsescu.
    Conf. art. 2 din Legea nr. 92 din 24 iulie 1996 privind organizarea si functionarea Serviciului de Telecomunicații Speciale: “Activitatea Serviciului de Telecomunicații Speciale este controlată de Parlamentul Romaniei, prin comisiile pentru apărare, ordine publică si siguranta natională”. Cetățeanul turmentat, face o confuzie, rău intenţionată, cu scopul de al apără cu orice preţ pe servilul general cu patru stele Marcel Opriş. Ce să mai spun de golăneală cu secretizarea in CSAT a apelurilor umanitare facute de dr. Radu Zamfir şi dr. Sorin Ianceu la 112 !?
    Suntem o ţară de nebuni şi proşti?!
    Lacrimi inghețate (In Memoriam Aurelia Ion și Adrian Iovan).
    “Hei, voi neatenți la soarta noastră…”
    Oportunişti susţinători băsişti, activitatea de salvare de vieți omenești nu intrã in competențele marilor servicii secrete sau numai distrugerea de vieţi omeneşti?! Misiunile strategice ale Serviciului Român de Informații, Serviciului de Telecomunicații Speciale și Serviciului de Protecție și Pazã derivă din competenţele legale si necesităţile acţionale in domeniul activităţii de informații pentru securitatea naţională. Astfel O.U.G. nr. 21/2004 privind managementul situaţiilor de urgentă, prin care Serviciilor le-au fost atribuite sarcini in ceea ce priveste exercitarea unor funcţii de sprijin privind: a) monitorizarea pericolelor si riscurilor, precum și a efectelor negative ale acestora; b) informarea, instiinţarea și avertizarea; c) logistica intervenţiei”.
    Care a fost contribuţia (acţiunea sau inacţiunea) S.T.S., S.R.I., și S.P.P. privind informarea, instiinţarea, avertizarea și logistica intervenţiei în cazul accidentului aviatic din Apuseni??? Sau asistăm tâmp la conspiraţia tăcerii marilor servicii secrete regizată și orchestrată de Băsescu ???
    In conf. cu O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări, prin Legea nr.160/2008: “Art. 1. Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, denumit în continuare SNUAU, este constituit şi administrat de administratorul SNUAU, în scopul furnizării către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112, care asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor.
    Art. 2. – (1) Numărul unic pentru apelurile de urgenţă în reţelele publice de telefonie este 112. (2) Numărul unic pentru apelurile de urgenţă se apelează atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. (3) Sistemul tehnic implementat în România este E 112.
    (4) Apelul la numărul 112 este gratuit pentru utilizatorii finali”.
    Oportunişti susţinători băsişti, vă doresc respectuós să-i pupaţi in **** pe Matrafox Șantaj Băsescu şi gagica lui, Nuțy Udrea, până când o să-i doară-n ****! Sinecura băsistă, să știți că pe mine nu mă doare fix în ****de comportamentul dumneavoastră de pupin***isti, jagardele, mincinoşi, profitori, trădători, haimanale. Şi tot parcă nu e destul să portretizezi cele mai jalnice produse ale regimului Matrafox Șantaj Băsescu!!!
    P.S. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, condus de generalul cu patru stele Marcel Opriş, avea obligaţia: “alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor”. Cum a facut-o? S-a văzut. Au murit doi oameni! Preşedintele: “Ieşi afară, javră ordinară!” “Gura nu-i mai tace” pentru că ţine cu dinţii de marile servicii secrete pe care le-a subordonat in interese personale meschine.
    “De ce ești prea rea de gură?
    De ce ne privești cu ură?
    Vinovații fara vină
    Cer sa se faca lumină”.
    “Adevãrul ne face liberi” spunea in Jurnalul fericirii, Nicolae Steinhardt.
    Din această cauză, Matrafox Șantaj Băsescu alături de cei cu naşu’ in suflet şi nesimţire, trebuiesc opriți imediat, să fie aduşi in făța justiției, şi să răspundă pentru toate făradelegile comise.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax