Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE 2021 la Academia Națională de Informații: Locuri și condiții pentru cei care vor să devină ofițeri SRI


Publicat

Tinerii care își doresc o carieră în Serviciul Român de Informaţii (SRI) pot opta să se înscrie pe locurile scoase la concurs de Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” pentru cursuri universitare de licență și master, în anul universitar 2021-2022.

SRI și Academia au publicat detalii despre organizarea admiterii la academie, în acest an.

Vezi și Angajări la Serviciul Român de Informații prin încadrare directă. LISTA posturilor disponibile. Condiții, avantaje și restricții

Studiile universitare de licență în domeniul științe militare, informații și ordine publică, se desfășoară pe o durată de 3 ani, se obțin 180 de credite și se organizează doar cu frecvență pe locuri bugetate.

La finalizarea studiilor, absolvenții obțin diploma de licență, însoțită de suplimentul de diplomă, care se eliberează potrivit legii și în concordanță cu standardele specifice calității învățământului superior, pe plan național și internațional.

Academia organizează studii universitare de licență pe specializările Psihologie-informații, pentru formarea de ofițeri de informații operativi, și Studii de securitate și informații, pentru formarea de ofițeri de informații analiști.

După finalizarea uneia dintre acestea, absolvenții sunt încadrați în instituțiile de proveniență.

Cei admiși la facultățile academiei – specializări licență – vor urma cursuri 3 ani.

Programul este adresat atât elevilor aflați în clasa a XII-a, cât și absolvenților cu diplomă de bacalaureat, cu vârsta maximă de 23 de ani, care își doresc o carieră în Serviciul Român de Informaţii.

Selecție candidati ADMITERE Academia Națională de Informații

Candidații interesați se vor înscrie în procesul de selecție, prin transmiterea unui CV la adresa hr@sri.ro (cu titlul „Licență ANIMV Nume și prenume”) şi cu precizarea, în corpul e-mail-ului, a localităţii unde le este mai facilă contactarea de către un reprezentant HR al SRI, până la data de 25 martie 2021.

În urma promovării tuturor etapelor de selecție, candidații vor fi validați pentru a participa la concursul de admitere la licenţă.

Termenul limită pentru înscrierile la admitere – Academia Națională de Informații ”Mihai Viteazul” este 9 iulie 2021.

”Ofițerul analist privește lumea, îi înțelege tendințele, îi descifrează relațiile de cauzalitate și îi anticipează evoluțiile.

Devenind depozitar a ceea ce știm, dar și a ceea ce nu știm, vei putea avea rolul de a orienta activitatea de culegere de informații sau de a transmite evaluări beneficiarilor legali, precum Președintele sau Prim-ministrul României, despre probleme relevante pentru securitatea națională.

Ofițerul operativ culege informații care sunt ulterior plasate în producția de cunoaștere sau sunt folosite pentru construirea de operațiuni complexe. Acesta joacă rolul de senzor al situației operative, accesează surse deja existente sau recrutează noi agenți.

Prin munca în echipe mixte, de ofițeri analiști și ofițeri operativi, Serviciul Român de Informații  previne materializarea riscurilor și neutralizează amenințările la adresa securității naționale” – arată Academia.

ADMITERE 2021 – Academia Națională de Informații ”Mihai Viteazul” – studii universitare de licență – locuri:

FACULTATEA DE INFORMAŢII – specializarea „Psihologie-informaţii” – 20 locuri pentru SRI, 10 locuri pentru SIE, 19 locuri pentru MAI, 9 locuri pentru MJ-ANP

FACULTATEA DE STUDII DE INTELLIGENCE – specializarea „Studii de securitate şi informaţii” – 10 locuri pentru SRI, 10 locuri pentru SIE, 16 locuri pentru MAI

CONDIȚII pentru participarea la concurs:

Candidaţii trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii:

  • sunt absolvenţi de liceu, cu diplomă de bacalaureat sau prezintă adeverinţă care atestă că vor susţine examenul de bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2021; în situaţia în care candidaţii au mai urmat sau urmează un program de studii universitare de licenţă, cu suportarea cheltuielilor de la bugetul de stat, în conformitate cu art. 142 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, vor achita contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care au beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat.

Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea. Cu ocazia înmatriculării în cadrul Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul”, candidaţii vor prezenta dovada că au efectuat integral sau efectuează, în rate, plata serviciilor de şcolarizare. au cetăţenie română şi domiciliul stabil în România;

  • acceptă că activităţile didactice se desfăşoară în regim cazarmat, cu posibilitatea de deplasare în oraş, în timpul săptămânii, în intervalul 16.00 – 22.00, funcţie de programul activităţilor didactice şi de evoluţia contextului pandemic;
  • acceptă că pot părăsi campusul universitar pentru deplasare la domiciliu doar la sfârşit de săptămână, sau că, în cazul menţinerii actualului context pandemic, deplasarea la domiciliu se va putea efectua odată la câteva săptămâni;
  • îşi exprimă acordul ca, după finalizarea programului de studii universitare de licenţă în cadrul Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul”, să desfăşoare activităţi, în calitate de ofiţeri de informaţii, în orice zonă a teritoriului naţional, potrivit intereselor şi nevoilor instituţiei pentru care a fost selecționat și școlarizat, în conformitate cu angajamentul semnat cu aceasta;
  • acceptă, în situaţia în care vor fi declaraţi ADMIS, interzicerea ori restrângerea exercitării unor drepturi şi libertăţi cetăţeneşti, conform dispoziţiilor din legislaţia în vigoare;
  • acceptă efectuarea de verificări asupra activităţii şi comportamentului lor, precum şi verificările de securitate prevăzute de H.G. nr. 585/2002, cu modificările şi completările ulterioare, pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, în scopul determinării eventualelor elemente de incompatibilitate privind accesul la informaţii secrete de stat
  • acceptă faptul că vor fi înmatriculaţi doar în condiţiile în care obţin autorizaţia de acces la informaţii clasificate până la data de 30 septembrie 2021.
  • au fost declaraţi APT pentru participarea la concurs de către instituțiile beneficiare pentru care au fost selectați.

De la condiţiile de înscriere nu se acordă derogări.

ADMITERE 2021 – Academia Națională de Informații ”Mihai Viteazul” – înscrieri:

Înscrierea se va realiza online.

Perioada de înscriere online pentru participarea la concursul de admitere: 14 iunie – 9 iulie 2021

Pot participa la concursul de admitere doar candidaţii care promovează toate etapele specifice de selecţie pentru încadrarea în instituţiile beneficiare pentru care au fost selecţionaţi.

Un candidat se poate înscrie pe locuri scoase la concurs pentru o singură instituţie beneficiară.

Opţiunea de a participa la concursul de admitere se face prin completarea unei cereri-tip adresată rectorului Academiei. AICI, model cerere.

Formularul se completează, se scanează în format PDF şi se transmite la adresa de mail admitere2021@animv.ro, în intervalul 14 iunie – 9 iulie 2021.

ADMITERE 2021 – Academia Națională de Informații ”Mihai Viteazul” – documente pentru dosarul de concurs:

Cererea va fi însoţită de următoarele documente, în format .PDF:

  • copie scanată a diplomei de bacalaureat şi a foii matricole aferentă sau, pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2021, adeverinţa însoţită de situaţia şcolară;
  •  dovada echivalării acestor studii de către Centrul Naţional de Recunoaştere și Echivalare a Diplomelor, din cadrul Ministerului Educației, în condițiile legii, în situaţia absolvirii studiilor liceale în instituţii acreditate de învăţământ preuniversitar din străinătate;
  • copie a certificatului de naştere;
  • copie a cărţii de identitate;
  • copie a hotărârii judecătoreşti sau alte documente privind schimbarea numelui pentru cei care şi-au schimbat numele;
  • copie a certificatului de căsătorie, dacă este cazul;
  • dovada achitării taxei de înscriere, în valoare de 250 lei, prin virament bancar, în contul RO35TREZ70120F330500XXXX, CF 4204267, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucureşti, beneficiar UM 0418 Bucureşti, cu menţiunea Taxă înscriere licenţă pentru numele şi prenumele candidatului.

Achitarea taxei de înscriere o vor face doar candidaţii validaţi de către instituţiile beneficiare pentru a participa la concursul de admitere.

Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat, precum şi copiii orfani de unul sau ambii părinţi ce au activat în sistemul de învăţământ. Candidaţii care sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere trebuie să aibă la dosar o adeverinţă, din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile de exceptare de la plata taxei.

Pe perioada stării de alertă / necesitate sau urgenţă, fiecare document scanat transmis va conţine asumarea sub semnătură olografă a faptului că respectivele copii sunt autentice şi corespund cu documentul/documentele originale.

Fişa medicală a candidatului se transmite Academiei de către instituția beneficiară pentru care acesta a fost selecționat.

La data desfăşurării primei probe de concurs, candidații vor avea asupra lor originalele documentelor enumerate mai sus, în vederea certificării conformităţii cu originalul, potrivit O.U.G. nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

Instituţiile beneficiare confirmă care dintre candidaţi îndeplinesc condiţiile de participare la concurs până în 14 iulie 2021.

PROBE ELIMINATORII la ADMITERE Academia națională de Informații

  • interviuri de selecţie
  • evaluare psihologică preliminară
  • evaluare psihologică complexă
  • evaluare competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională
  • examinare medicală
  • probă creativitate

Toate aceste probe vor fi susţinute în unităţi specializate ale Serviciului Român de Informaţii, înaintea concursului de admitere, până la data de 1 iulie 2021.

Calendar ADMITERE 2021 – Academia Națională de Informații ”Mihai Viteazul”

După verificarea, acceptarea şi înregistrarea dosarelor de concurs, Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” va solicita instituțiilor beneficiare să confirme, până la data de 14 iulie 2021, îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs şi să transmită fişa medicală a candidaţilor declaraţi APT pentru participarea la concurs.

La sediul Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul” în perioada 19-24 iulie 2021, se vor susţine următoarele probe de concurs:

FACULTATEA DE INFORMAŢII – specializarea „Psihologie informaţii”:

19 iulie 2021: Limba şi literatura română (proba scrisă I)

20 iulie 2021: Psihologie (proba scrisă II)

FACULTATEA DE STUDII DE INTELLIGENCE – specializarea „Studii de securitate şi informaţii”

19 iulie 2021: Limba şi literatura română (proba scrisă I)

20 iulie 2021: Istorie (proba scrisă II)

În stabilirea subiectelor de examinare pentru probele scrise se va avea în vedere programa recomandată de Ministerul Educaţiei pentru examenul de bacalaureat, sesiunea 2021.

AICI, programele pentru probele scrise.

Pentru efectuarea clasamentelor candidaţilor, în vederea ocupării locurilor scoase la concurs, media generală de admitere va fi calculată ca medie aritmetică a notelor obţinute la cele două discipline de concurs.

Admitere la Academia naționala de Informații: Media minimă

Media generală minimă de admitere nu poate fi mai mică de 5,00 (cinci).

Dacă în clasamentul final, pe ultimul loc, sunt mai mulţi candidaţi cu aceeaşi medie, este admis candidatul care a obţinut cea mai mare medie de absolvire a studiilor liceale.

Candidaţii la studiile universitare de licenţă care au obţinut, în perioada studiilor liceale, distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei vor fi declaraţi ADMIS fără susţinerea concursului de admitere, pe locuri finanţate de la buget.

Candidaţii la studiile universitare de licenţă care au obţinut, în perioada studiilor liceale, distincţii la olimpiadele şcolare şi/sau la alte concursuri naţionale sau internaţionale vor susţine toate probele de concurs, cu excepţia celei de la disciplina la care au obţinut distincţie, dacă aceasta este probă de concurs, şi la care, din oficiu, vor obţine punctajul maxim (nota 10,00).

Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” nu asigură cazarea şi hrănirea candidaţilor pe perioada susţinerii concursului de admitere.

Admiterea este precedată de parcurgerea anterior, obligatoriu, a procesului de selecţie, gestionat de instituţia beneficiară pentru care candidatul optează.

Statutul studenţilor:

Pe durata studiilor, candidaţii declaraţi „ADMIS” vor avea calitatea de student militar al Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul”, din momentul înmatriculării în anul I de studii universitare de licenţă până la data absolvirii.

ADMITERE 2021 – Academia Națională de Informații ”Mihai Viteazul” – studii universitare de MASTER PROFESIONAL – locuri:

Studiile universitare de master profesional se adresează absolvenților de studii de licență care își doresc o carieră în Serviciul Român de Informații.

Sunt disponibile specializările:

  • Analiză de Intelligence, în cadrul Facultății de Studii de Intelligence – 20 de locuri – absolvenții vor fi încadrați ca ofițeri analiști
  • Intelligence și Securitate Națională, în cadrul Facultății de Informații – 40 de locuri – absolvenții vor fi încadrați ca ofițeri operativi

Înscrieri:

Un candidat se poate înscrie la ambele specializări.

Înscrierile se fac online, în perioada 1 august – 1 septembrie 2021.

În perioada 9-11 septembrie va fi organizată proba de concurs – probă scrisă pentru stabilirea nivelului abilităților necesare formării ofițerilor de informații (durata 180 de minute).

Media generală minimă de admitere este 6,00.

AICI, mai multe detalii.

surse: sri.ro, animv.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO UPDATE: Un bărbat a fost găsit decedat într-o fântână din cartierul Micești din Alba Iulia

Publicat

Pompierii din Alba Iulia intervin marți seara pentru extragerea cadavrului unei bărbat de aproximativ 53 de ani, căzut într-o fântână din cartierul Micești, din Alba Iulia. 

Potrivit ISU Alba, cadavrul bărbatului se afla în fântână la o adâncime de aproximativ 13 metri.

În jurul orei 22.5o, pompierii din Alba Iulia interveneau pentru extragerea corpului neînsuflețit.

UPDATE 23.00: Potrivit surselor alba24.ro, cadavrul bărbatului ar fi fost descoperit de fratele acestuia. Bărbatul căzut nu ar mai fi răspuns la telefon încă de marți dimineață.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Publicat

Schimbări majore în salarizarea bugetarilor propuse de Ministerul Muncii, publicate într-un memorandum anunțat pe agenda ședinței de guvern de miercuri.

Principalele modificări sunt plafonarea sporurilor la maximum 20% din salariul de bază, refacerea coeficienților de ierarhizare în funcție de care sunt calculate salariile, o grilă separată pentru angajații din administrația locală, dar și introducerea unui spor de performanță lunar, potrivit unui document publicat de economedia.ro

Principiile majore enunțate în memorandum:

– reanalizarea coeficienților de ierarhizare pentru fiecare familie ocupațională de funcții bugetare, cu respectarea raportului de 1 la 12, dintre cel mai mic și cel mai mare salariu de bază, și înmulțirea coeficienților cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare – 2300 lei;

– introducerea unor grile de salarizare pentru administrația publică locală, corespunzător funcțiilor publice și funcțiilor contractuale;

– plafonarea sporurilor la 20% din salariul de bază, la nivel individual;

– revizuirea sistemului de acordare a sporurilor :

a) sporurile pentru condiții de muncă la care expunerea la condiții de muncă este aceeași, indiferent de funcția deținută, se vor acorda în cuantum fix, ca spor de până la 25% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată;

b) analiza tuturor categoriilor de sporuri, cu menținerea numai a celor cu adevărat relevante;

– acordarea unui spor de performanță lunar, personalului care a realizat sau a participat direct la obţinerea unor rezultate deosebite în activitatea instituţiei/autorităţii publice sau a sistemului din care face parte, a participat la activităţi cu caracter deosebit, a efectuat lucrări cu caracter excepţional ori a avut un volum de activitate ce depăşeşte în mod semnificativ volumul optim de activitate, în raport de complexitatea sarcinilor, în baza criteriilor stabilite de ordonatorul de credite;

– implementarea noului cadru legal pentru toate familiile ocupaționale în acelașii timp, în scopul evitării apariției unor noi dezechilibre în sistemul public de salarizare și al înlăturării posibilității contestării unor prevederi în fața instanțelor de judecată.

DOCUMENTUL poate fi văzut AICI: Memorandum Salarizare Unitara Bugetari

În document se arată că ”În prezent, în sectorul bugetar se identifică o serie de discrepanțe salariale, unele apărute în urma aplicării legislației anterioare privind salarizarea personalului bugetar, iar altele identificate după data apariției Legiicadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, respectiv luna iulie 2017, ca urmare a modificărilor legislative succesive ale Legiicadru în vigoare în Parlament, prin care unele categorii de personal au fost favorizate în raport cu celelalte categorii de personal din sectorul bugetar.

Mai mult decât atât, o serie de discrepanțe au apărut și ca urmare a efectelor unor hotărâri judecătorești definitive, prin care au fost acordate anumite drepturi salariale pe legislația anterioară Legiicadru nr.153/2017.

La nivelul administrației publice locale se identifică o serie de dezechilibre salariale între unitățile administrativeteritoriale de nivel similar, în condițiile în care nivelul de salarizare al personalului pentru fiecare în parte se stabilește prin hotărâre a consiliului local, a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București.

Acest lucru a condus, pe de o parte, la existența unor niveluri diferite de salarizare pentru aceeași funcție în cadrul administrației publice locale, iar pe de altă parte, la răsturnarea ierarhiilor firești pe nivele de complexitate a activității în administrația publică respectiv administrație publică centrală, administrație publică teritorială și abia pe a treia poziție administrația publică locală.

Aplicarea legii a dus la situația în care unele salarii de bază din administrația publică locală sunt mai mari decât salariile din administrația publică centrală.

Cât privește plafonarea la 30% din suma salariilor de bază, a sporurilor acordate personalului bugetar pe ordonator de credite, în prezent, există sectoare de activitate care sunt exceptate de la acest plafon de sporuri, ceea ce determină acordarea unui număr mai mare de sporuri pentru aceste categorii bugetare, în detrimentul altor categorii de personal bugetar care nu pot depăși acest plafon.

În acest sens, există excepții pentru instituţiile din sistemul sanitar şi de asistenţă socială şi cele din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pentru care suma sporurilor, compensaţiilor, adaosurilor, primelor, premiilor şi indemnizaţiilor, acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator principal de credite nu poate depăşi 30% din suma salariilor de bază, a soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă şi a indemnizaţiilor lunare, după caz.

Deoarece determinarea sporurilor se face în raport cu salariul de bază se creează o situație discriminatorie, unele funcții beneficiind de un cuantumul sporurilor cu mult mai mare decât altele, cu toate că activitatea se desfășoară în aceleași condiții, iar expunerea la condiții periculoase sau vătămătoare este aceeași, indiferent de funcția deținută.

Scopul elaborării noului cadru normativ privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice vizează eliminarea discrepanțelor salariale existente în prezent în sistemul bugetar, restabilirea ierarhiilor funcțiilor în cadrul domeniilor de activitate, precum și între domenii de activitate, precum și instituirea unui sistem de stimulare a performanței.

Propunerile formulate vor fi analizate și din punct de vedere al impactului financiar, prin raportare la plafoanele cheltuielilor de personal stabilite prin legea nr.14/2021 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscalbugetar pe anul 2021.

Față de cele prezentate, este necesar ca ministerele corespunzător familiilor ocupaționale de funcții bugetare să transmită în termen de 30 de zile, propuneri și observații de îmbunătățire a legislației privind salarizarea în domeniul de competență, în vederea reașezării politicilor salariale în conformitate cu principiile prezentate în acest Memorandum.

Facem precizarea că activitățile vor demara cu consultarea ordonatorilor principali de credite, corespunzător familiilor ocupaționale de funcții bugetare, iar pe parcursul desfășurării etapelor de lucru, se va discuta și cu ceilalți actori implicați, respectiv confederațiile sindicale reprezentative și structurile asociative.”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Israelul se deschide pentru românii vaccinați, din 23 mai. Turiștii vor putea călătorii deocamdată doar în grupuri organizate

Publicat

La mai bine de un an de la închiderea granițelor și după trei valuri pandemice agresive, Israelul a atins imunitatea de turmă în urma vaccinării masive și va permite accesul în țară începând cu data de 23 mai 2021 pentru toți turiștii români vaccinați.

Informația a fost dată marți, într-o declarație comună a ministrului turismului din Israel, Orit Farkash-Hacohen și a ministrului sănătății, Yuli Edelstein. În prima etapă, va fi permis accesul în Israel doar grupurilor organizate.

Citește și Românii pot merge în Grecia din 16 aprilie. Ministrul Economiei anunță condițiile de plecare și de întoarcere din vacanță

Redeschiderea turistică a Israelului se va face treptat, începând cu data de 23 mai, când primele grupuri de turiști vor avea acces în Țara Sfântă. Călătorilor individuali li se va permite să intre în Israel în cea de-a doua etapă.

Toți vizitatorii vor putea intra în Israel în baza unui test PCR negativ și vor trebui să facă și un test serologic care să ateste existența anticorpilor în urma vaccinării.

Testul serologic pentru români va putea fi eliminat prin semnarea unui acord bilateral între Guvernul Israelului si Guvernul României, prin care Israelul să recunoască certificatul de vaccinare emis de autoritățile din România. În acest sens, Guvernul Israelului a inițiat deja discuții cu partea românească și a trimis deja o propunere la care se așteaptă răspunsul oficial al Guvernului României. Astfel de tratate au fost semnate deja de Israel cu Grecia și Cipru.

Autoritățile de la Ierusalim vor oferi în zilele următoare mai multe informații despre întreg procesul de acces în Israel.

Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul aprobă noi sancțiuni pentru restaurantele care încalcă regulile: suspendarea activității și afiș obligatoriu la intrare

Publicat

Noi măsuri și sancțiuni pentru restaurantele care încalcă în mod repetat măsurile de protecție împotriva COVID-19 se află în lista actelor normative care vor intra la aprobare în ședința de guvern de miercuri, 14 aprilie 2021.

Astfel, localurile care încalcă regulile riscă, pe lângă amendă, și închiderea pentru 15 sau 30 de zile. Acestea vor fi obligate să afișeze un mesaj în care arată că sunt închise temporar din cauza nerespectării măsurilor.

Vezi și DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator pentru CARANTINĂ

Localurile vor rămâne închise chiar dacă vor contesta măsura de suspendare a activității.

Măsurile sunt cuprinse într-un proiect de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Documentul este postat pe siteul secretariatului general al Guvernului în lista actelor normative care intra la aprobare în ședința de guvern de miercuri 14 aprilie 2021.

Aceste măsuri vor trebui să treacă și prin Parlament pentru adoptare, unde ar putea suferi modificări.

DOCUMENTUL complet poate fi văzut AICI: Măsuri restaurante

Potrivit proiectului de lege, firmele care sunt descoperite că încalcă în mod repetat măsurile anti-Covid într-un interval de 15 zile dintre constatări vor fi închise temporar, pe o durată de 15 zile (sediul principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea). În prezent, aceste firme sunt sancționate doar cu o amendă nesemnificativă, cuprinsă între 1.000 și 1.500 lei.

Firmele închise vor trebui să afișeze, în locuri vizibile de la intrarea/intrările în sediul închis temporar, următorul mesaj: „Acest spațiu este închis temporar, până la data de ________ inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19”.

Dacă firma nu își suspendă temporar activitatea pentru 15 zile, autoritățile vor aplica sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu, pentru durata rămasă.

Mai mult, în cazul în care firma nu respectă măsura de suspendare a activității și își continuă activitatea, autoritățile vor dispune închiderea pentru 30 de zile. Și în acest caz vor fi aplicate sigilii. În prezent, firmele sunt sancționate doar printr-o amendă cuprinsă între 2.000 și 10.000 lei.

În plus, chiar și în cazul în care firmele închise contestă măsura de suspendare a activității, ele nu vor putea deschide pe durata stabilită a sancțiunii, mai stabilește proiectul.

Agenții și ofițerii de poliție, subofițerii și ofițerii de jandarmi, precum și polițiștii locali vor putea să aplice toate aceste sancțiuni.

Măsurile vor intra în vigoare la 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Textul documentului

PARLAMENTUL ROMÂNIEI

LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art.ILegea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 396 din 15 mai 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1.După articolul 66 se introduce un nou articol, art.661, cu următorul cuprins:

„Art. 661(1) În cazul repetării la același sediu principal sau secundar, întrun interval de 15 zile de la constatarea precedentă, a contravenției prevăzute la art. 65 lit. q), de către conducătorul unui operator economic, pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la art. 66lit.b), agentul constatator dispune și sancțiunea contravențională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 15 zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea fără respectarea condițiilor stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f).

(2) Aplicarea sancțiunii contravenționale complementare prevăzute la alin. (1) se materializează prin afișarea de către agentul constatator, în locuri vizibile în interiorul sediului închis temporar, a următorului mesaj: „Acest spațiu este închis temporar, până la data de ________ inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID19”.

(3) În cazul în care operatorul economic nu respectă sancțiunea contravențională complementară prevăzută la alin. (1), orice persoană care are calitatea de agent constatator al contravenției prevăzute la art. 65 lit. q) aplică, pentru durata rămasă, sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.

(4) În cazul în care constată săvârșirea contravenției prevăzute la art. 65 lit. r), pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la art. 66lit.c), agentul constatator dispune și sancțiunea contravențională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 30 de zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea suspendată temporar prin măsurile stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f).

(5) Aplicarea sancțiunii contravenționale complementare prevăzute la alin. (4) se materializează prin aplicarea de sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.

2.La articolul 67alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:„c) agenții și ofițerii de poliție, subofițerii și ofițerii de jandarmi, polițiștii locali, pentru contravențiile prevăzute la art. 65 lit. d), e), g), h), i), j), k), l), m), n), o), q) și r);”

3.La articolul 68,după alineatul (1)se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:„(2) Prin derogare de la dispozițiile art. 32 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001,aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.180/2002,cu modificările și completările ulterioare, plângerea împotriva procesuluiverbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii nu suspendă executarea sancțiunilor contravenționale complementare aplicate potrivit art.661.

Art.IIPrezenta lege intră în vigoare la10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I

surse:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate