Actualitate
Admitere la liceu, din 2014: Evaluarea Națională va avea o pondere de 75%, iar media generală a anilor de gimnaziu va conta doar 25%
Formula de calcul a mediei de admitere la liceu se schimbă începând din anul școlar 2013-2014, a anunţat ministrul Educatiei, Remus Pricopie. În admiterea la liceu, media de la Evaluarea Națională va avea o pondere de 75%, față de 50% cât a fost până acum, iar media generală de absolvire a gimnaziului va fi în proporție de 25%. Decizia a fost luată în urma rezultatelor de la Evaluarea Națională 2013, care „au relevat diferențe notabile între mediile, mai mari, obținute de elevi în școală, pe parcursul gimnaziului și mediile, mai mici, obținute de aceștia la Evaluarea Națională”.
Citește și Examenele anului 2014 pentru elevi. CALENDARUL simulărilor şi testărilor pentru clasele II-XII. Detalii despre organizarea probelor
Si fostul ministru Mircea Miclea a avertizat într-un interviu pentru HotNews.ro că „se dau note mari în gimnaziu” şi că este nevoie de „standarde naţionale de evaluare, astfel încât, pe parcursul gimnaziului, elevii să fie evaluaţi după aceeaşi măsură”.
Începând de anul acesta, media este 75% Evaluarea Națională și 25% media de absolvire a gimnaziului.
„Ministerul Educației Naționale a decis ca, din anul școlar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învățământul liceal, proporția mediei celor patru ani de gimnaziu să fie de doar 25%, redusă așadar, comparativ cu cea existentă până acum, de 50%. Media obținută la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a va avea însă o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75%, față de 50%, cât era până acum”, informează MEN într-un comunicat remis HotNews.ro.
„Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferențe notabile între mediile, mai mari, obținute de elevi în școală, pe parcursul gimnaziului și mediile, mai mici, obținute de aceștia la Evaluarea Națională. Cele mai multe situații (59,52% din unitățile de învățământ) relevă diferențe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluați elevii pe parcursul gimnaziului și media de la evaluarea națională a acestora”, informează Ministerul Educației.
Diferențe de 2 puncte între notele de la clasă și notele de la Evaluarea Națională au fost identificate în 25 de județe: Iași, Sibiu, Brașov, Argeș, Giurgiu, Bacău, Constanța, Dâmbovița, Maramureș, Alba, Vaslui, Bistrița-Năsăud, Mehedinți, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călărași, Botoșani și Ialomița.
În alte 6 județe (Vâlcea, Mureș, Timiș, Hunedoara, Caraș-Severin, Olt) diferențele sunt și mai mari, depășind 2,5 puncte.
O situație considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial și cele la Evaluarea Națională, se înregistrează în județe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galați și Neamț (reprezentând 21,42% din totalul unităților de învățământ, la nivel de țară).
Numai Bucureștiul și județul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă și Evaluarea Națională, dar reprezintă doar 4,76% din totalul județelor.
O situație îngrijorătoare o reprezintă și faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Națională, nu au reușit să obțină minim 5. O parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcțional. De asemenea, abandonul școlar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învățământul gimnazial la cel liceal și este direct proporțional cu eșecul școlar înregistrat în urma Evaluării Naționale, sustine MEN.
Toate unitățile de învățământ unde diferențele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate în mod constant, anunță Ministerul.
Inspectoratele școlare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile școlilor vizate vor fi evaluate în funcție de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătățirea procesului de predare-învățare.
Sursa: Hotnews
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News