Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ADMITERE la Universitatea din Alba Iulia, sesiunea de toamnă 2019: LOCURI disponibile, CALENDAR și acte necesare


Publicat

Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (UAB) organizează,  în perioada 9 – 27 septembrie, a doua sesiune de admitere în anul universitar 2019-2020. Sunt disponibile 124 locuri finanțate din bugetul de stat, 524 cu taxă și 161 la învățământ la distanță, pentru specializările cu licență.

În 20 septembrie se organizează proba scrisă şi probele de aptitudini/eliminatorii/competenţă lingvistică (doar la specializările unde este cazul) și se face ierarhizarea candidaţilor pe baza criteriilor de selecţie. În 21 septembrie, se comunică rezultatele admiterii.

Absolvenţii cu sau fără diplomă de licenţă/absolvire ai învăţământului superior de stat sau particular pot concura pentru a fi admişi la a doua specializare (diferită de prima), în cadrul domeniilor de licenţă oferite de Universitate. Dacă prima specializare a fost făcută în regim de subvenţie de la bugetul de stat, a doua specializare va fi în regim cu taxă, iar dacă prima specializare a fost făcută cu taxă, a doua poate fi pe locuri finanţate prin granturi de studii, dacă sunt îndeplinite criteriile de admitere.

Candidaţii, absolvenţi de liceu promoţia 2019, care au obţinut premii I, II, III la olimpiadele şcolare de nivel naţional sau judeţean, pe timpul studiilor liceale, la disciplinele recunoscute ca fiind corespunzătoare specializărilor, vor beneficia de o bursă specială din partea Universităţii în cuantum de 200 lei/lună pentru anul I de studiu. Menţinerea bursei pentru semestrul II al anului I este condiţionată de promovarea tuturor examenelor şi colocviilor corespunzătoare primului semestru. Această bursă nu afectează obţinerea altor burse (merit, socială sau performanţă) conform legii.

CALENDAR ADMITERE UAB a doua sesiune 2019:

9-19 septembrie: înscrierea candidaţilor (cu excepţia zilei de duminică 15 septembrie);

20 septembrie: susţinerea probei scrise şi a probelor de aptitudini/eliminatorie/competenţă lingvistică (doar la specializările unde este cazul);

20 septembrie: ierarhizarea candidaţilor pe baza criteriilor de selecţie;

21 septembrie: comunicarea rezultatelor admiterii;

23-27 septembrie: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri finanţate de la buget prin granturi de studii sau pe locuri cu taxă.

ADMITERE 2019-2020 STUDII UNIVERSITARE DE LICENŢĂ – specializări şi locuri – sesiunea SEPTEMBRIE 2019:

Specializarea/ Locuri finanţate de la bugetul de stat (Învăţământ cu frecvenţă zi) / Locuri cu taxă (învăţământ cu frecvenţă zi) / Locuri cu taxă (învăţământ la distanţă ID)

FACULTATEA DE ISTORIE ŞI FILOLOGIE: 30 locuri finanţate buget, 60 cu taxă

Istorie: 13 (10 repartizate statistic şi 3 locuri destinate formării cadrelor didactice) / 20 / -, taxa 2000 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Limba şi literatura română – Limba şi literatura engleză: 8 (7 repartizate statistic și 1 loc destinat formării cadrelor didactice) / 20 / -; taxa 2.200 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Traducere şi interpretare: 9 / 20 / -; taxa 2000 lei /an (pentru locurile cu taxă)

FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE:18 locuri finanţare buget, 170 cu taxă, 110 ID

Economia comerţului, turismului şi serviciilor: 2 / 30 / 40; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă), respectiv 2.200 lei/ an pentru ID

Administrarea afacerilor: 4 / 30 / 40; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă), respectiv 2.200 lei/ an pentru ID

Finanţe şi Bănci: 3 / 30 / – ; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Contabilitate şi informatică de gestiune: – / 40 / 30; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă), respectiv 2.200 lei/ an pentru ID

Marketing: 9 / 15 / – ; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Administrarea afacerilor (în limba engleză): – / 25 / -; taxa 2800 lei /an (pentru locurile cu taxă)

FACULTATEA DE ŞTIINŢE EXACTE ŞI INGINEREŞTI: 48 locuri finanţare buget, 136 cu taxă

Informatică: 10 (din care 7 repartizate statistic, 3 locuri pentru domenii prioritare de dezvoltare ale României) / 40 / -; taxa 2600 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Măsurători terestre şi cadastru: 3 / 30 / -; taxa 2600 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Electronică aplicată: 9 / 18 / -; taxa 2600 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Ingineria mediului: 14 / 20 / -; taxa 2600 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Informatică (în limba engleză): 6 (doar pentru domenii prioritare de dezvoltare ale României) / 20 / -; taxa 3000 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Inginerie urbană şi dezvoltare regională: 6 (pentru domenii prioritare de dezvoltare ale României) / 8 / -; taxa 2600 lei /an (pentru locurile cu taxă)

FACULTATEA DE DREPT ŞI ŞTIINŢE SOCIALE: 13 locuri finanţare buget, 125 cu taxă, 51 ID

Drept: – / 25 / -; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Sociologie: 5 / 15 / -; taxa 2400 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Asistenţă socială: – / 25 / -; taxa 2400 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Administraţie publică: – / 12 / -; taxa 2400 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar: – / 31 / 1 (Alba Iulia) și 50 (Deva); taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă), respectiv 2.200 lei pe an pentru ID

Educaţie fizică şi sportivă: – / – / -; taxa 2700 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Kinetoterapie şi motricitate specială: – / 2 / -; taxa 2700 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Terapie ocupaţională: 8 / 15 / -; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă)

FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXĂ: 15 locuri finanţare buget, 36 cu taxă

Teologie ortodoxă pastorală: 3 (din care 2 repartizate statistic si 1 loc destinat formării cadrelor didactice) / 20 / -; taxa 2200 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Muzică religioasă: 8 (din care 7 repartizate statistic si 1 loc destinat formării cadrelor didactice) / 9 / -; taxa 2700 lei /an (pentru locurile cu taxă)

Artă sacră: 3 / 7 / -; taxa 2500 lei /an (pentru locurile cu taxă)

În aceeaşi perioadă, se organizează admiterea pentru 25 de specializări MASTERAT. Sunt disponibile 13 locuri finanţate din bugetul de stat şi 519 cu taxă (între 2200 lei şi 3000 lei pe an, în funcţie de specializarea aleasă). AICI, detalii.

În sesiunea de vară, pentru specializările cu licenţă, UAB a pus la dispoziţie 670 de locuri finanţate de la bugetul de stat, 998 cu taxă şi 275 pentru învăţământ la distanţă. La master au fost disponibile 245 de locuri finanţate din bugetul de stat şi 969 cu taxă (între 2200 lei şi 3000 lei pe an, în funcţie de specializarea aleasă.

Vezi și REZULTATE ADMITERE Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia. LISTA candidaților admiși la specializări cu licență și master

ACTE NECESARE pentru ÎNSCRIERE – ADMITERE licenţă 2019-2020

Înscrierea la concursul de admitere se face personal de către candidat, legitimat cu cartea de identitate, pe baza următoarelor documente:

– completarea fizică pe format hârtie şi depunerea la Comisia de admitere, care îşi desfăşoară activitatea la sediul facultăţilor, a cererii de înscriere tip; Cererea completată în format hârtie la Comisia de admitere este verificată pe baza originalelor actelor de studii ale candidatului, respectiv diploma de bacalaureat sau echivalentă acesteia, în original şi foaia matricolă care însoţeşte diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia, în original – de către un membru al Comisiei de admitere, care semnează Cererea de înscriere pentru conformitatea datelor candidatului cu actele de studii; după încheierea perioadei de înscriere, opţiunile, ordinea acestora, precum şi alte informaţii din fişa de înscriere nu pot fi modificate

– plata taxei de înscriere de 150 de lei, (se plăteşte la casieria admiterii); în cadrul acestei taxe, candidaţii au dreptul să opteze pentru oricare dintre specializările şi formele de învăţământ organizate (învăţământ cu frecvenţă – zi, învăţământ la distanţă) în facultatea respectivă; sau prezentarea documentelor doveditoare ale scutirii de taxă de admitere.

Înscrierea la concursul de admitere se poate face, în numele candidatului, şi de către o altă persoană pe bază de procură.

Pentru candidaţii la specializarea Educaţie fizică şi sportivă şi la specializarea Kinetoterapie şi motricitate specială este necesară completarea Fişei de consultaţii medicale – Anexa 7 a Regulamentului de admitere Licenţă, în original. Aceasta constituie document obligatoriu pentru înscrierea candidaţilor la admitere;

Pentru specializările teologice sunt necesare şi următoarele documente, care se prezintă în original: Binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez şi Recomandarea preotului paroh.

Pentru candidaţii la specializarea Informatică, care au obţinut premii la concursul şcolar in4it-UAB 2018 organizat de Universitatea „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia şi care au optat în cadrul admiterii pentru înlocuirea criteriului general de admitere în anul universitar 2018-2019, reprezentat de Media la Bacalaureat, cu nota obţinută la concurs, este necesară Diploma de premiu (I, II, III sau menţiune), în original (este prezentată comisiei de admitere în original şi în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere).

Candidaţii, absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obţinut distincţii la olimpiade şi care pot să fie admişi fără concurs de admitere, vor anexa la Cererea de înscriere diploma de premiu, în original.

Sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere candidaţii orfani de ambii părinţi şi care nu au depăşit vârsta de 26 de ani. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare depuse de candidat în dosarul de înscriere, respectiv certificatele de deces ale părinţilor în original. Comisia de admitere din facultate va păstra la dosarul candidatului o copie pe care o va viza pentru conformitatea cu originalul, conform procedurii interne a universităţii.

Sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere candidaţii proveniţi din Centrele de plasament. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare depuse de candidat în dosarul de înscriere, respectiv o adeverinţă în original de la centrul de plasament.

Sunt scutiţi de la plata taxelor de înscriere candidaţii cu handicap. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare în original depuse de candidat în dosarul de înscriere şi din care să rezulte situaţia candidatului, respectiv persoană cu handicap. Comisia de admitere din facultate va păstra la dosarul candidatului o copie pe care o va viza pentru conformitatea cu originalul, conform procedurii interne a universităţii.

Sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate şi aceştia beneficiază de gratuitate la cazare în cămine. Beneficiază de aceste prevederi şi copiii personalului didactic şi didactic auxiliar pensionat din sistemul de învăţământ, precum şi copiii orfani de unul sau ambii părinţi ce au activat în sistemul de învăţământ. Scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidaţi, cum ar fi adeverinţă emisă de instituţia de învăţământ din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleaşi categorii) a unuia dintre părinţi. Definirea calităţii de cadru didactic se face pe baza prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi a prevederilor legale în vigoare la data desfăşurării admiterii.

Sunt scutiţi de taxa de înscriere la concursul de admitere şi copiii angajaţilor Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Scutirea de la plata taxei de înscriere se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidaţi, iar aprobarea scutirii se face de către comisiile tehnice de înscriere pe facultăţi, cu acordul Decanului facultăţii.

Acte necesare pentru înmatriculare

Dosarul candidaţilor declaraţi admişi şi înmatriculaţi fie pe locurile finanţate de la buget, fie pe locurile cu taxă conţine următoarele documente:

– diploma de bacalaureat sau echivalentă acesteia, în original (adeverinţa eliberată anterior obţinerii diplomei de bacalaureat este valabilă doar pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile anului şcolar 2017-2018);

– foaia matricolă care însoţeşte diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia (este prezentată comisiei de admitere în original şi în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere);

– cartea de identitate în copie xerox;

– certificatul de naştere (este prezentat comisiei de admitere în original şi în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere);

– certificatul de căsătorie, acolo unde este cazul (este prezentat comisiei de admitere în original şi în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere);

– adeverinţă medicală, în original, eliberată de Cabinetul şcolar sau medicul de familie;

– pentru candidaţii la specializarea Educaţie fizică şi sportivă şi la specializarea Kinetoterapie şi motricitate specială este necesară completarea Fişei de consultaţii medicale – Anexa 7 a Regulamentului de admitere Licenţă, în original. Aceasta constituie document obligatoriu pentru înscrierea candidaţilor la admitere;

– pentru specializările teologice sunt necesare şi următoarele documente, care se prezintă în original: Binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez şi Recomandarea preotului paroh;

– pentru candidaţii la specializarea Informatică, care au obţinut premii la concursul şcolar in4it-UAB 2018 organizat de Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia şi care au optat în cadrul admiterii pentru înlocuirea criteriului general de admitere în anul universitar 2018-2019, reprezentat de Media la Bacalaureat, cu nota obţinută la concurs, este necesară Diploma de premiu (I, II, III sau menţiune), în original (este prezentată comisiei de admitere în original şi în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere);

– foaia matricolă în original, corespunzătoare anilor de studiu efectuaţi, pentru candidaţii studenţi ai altor instituţii de învăţământ de stat sau particulare, care se înscriu pentru continuarea studiilor în Universitate;

– 2 fotografii dimensiune 3/4;

– dosar tip plic.

– diploma de licenţă (copie xerox pentru studenţii care au absolvit anterior un program de licenţă)

– adeverinţă de la facultatea unde a absolvit un alt părogram de licenţă, în care să fie specificat regimul studiilor (buget sau taxă), forma de învăţământ (zi, ID sau FR) şi numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă (după caz).

Candidaţii declaraţi admişi pe locurile cu taxă completează Contractul de studii în vederea înmatriculării şi depun dosarul cu documentele menţionate mai sus până la 24 august în prima sesiune de admitere, dar au şi obligaţia să achite prima tranşă a taxei de studii, respectiv a patra parte din aceasta, la data înmatriculării.

Nu se percepe taxă de înmatriculare pentru nicio categorie de candidaţi admişi.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ce spune ministrul Sănătății despre petrecerile în stradă de Revelion. Când vor fi stabilite reguli

Publicat

Autoritățile vor discuta subiectul petrecerilor de stradă din perioada Anului Nou și eventualele măsuri în săptămâna ce vine, a precizat duminică ministrul Sănătății Alexandru Rafila.

Vezi VIDEO: Test PCR la intrarea în țară și formular PLF. Carantină pentru nevaccinați. MĂSURI pentru limitarea Omicron în România

„Dacă oamenii vor să facă petreceri în stradă, ceea ce este firesc pentru această perioadă, rugămintea este să înțeleagă că la aceste petreceri, chiar dacă incidența este mică, sau va fi mică în perioada sărbătorilor de iarnă, utilizarea corectă a măștii în spații aglomerate, inclusiv în timpul acestor petreceri, este absolut obligatorie.

Vom avea o presiune suplimentară din cauza tulpinii Omicron și trebuie să înțelegem că este responsabilitatea pe care o avem de a ne proteja, nu numai persoanl, dar și pe cei cu care venim în contact”, a spus Rafila.

Ministerul spune că nu recomandă evenimente cu un număr mare de persoane și aglomerații, dar dacă acestea se vor întâmpla, și cadrul legal va permite acest lucru, trebuie să aibă loc în condiții de siguranță. „O incidență scăzută nu reprezintă un element de nerespectare a unor reguli, ci dimpotrivă, un element de păstrare a incidenței scăzute”.

Nu vor fi luate măsuri stupide, care să nu poată fi respectate, a adăugat ministrul.

sursă: Mediafax

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Formularul de localizare a pasagerului se introduce și în România, la intrarea în țară. Cine va trebui să îl completeze

Publicat

Se va introduce utilizarea formularului de localizare a pasagerului (PLF), la intrarea în România, a anunțat duminică șeful DSU, Raed Arafat. Măsura urmează să intre în vigoare din 20 decembrie.

Autoritățile au prezentat duminică după-amiaza primele măsuri pentru limitarea infectării cu varianta Omicron a coronavirus.

Vezi VIDEO: Test PCR la intrarea în țară și formular PLF. Carantină pentru nevaccinați. MĂSURI pentru limitarea Omicron în România

„Acest formular, după discuţiile care au avut loc astăzi, urmează să fie implementat din 20 decembrie. Cei care acum călătoresc în alte ţări europene deja ştiu că acest formular există, aşa că România va introduce şi acest tip de formular”, a explicat Arafat.

Formularul PLF va fi obligatoriu și va trebui completat de către toți cei care intră în țară, indiferent că vin din țări UE sau non-UE, a precizat șeful DSU.

Reamintim că în România au fost confirmate în acest weekend primele două cazuri Omicron.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Test PCR la intrarea în țară și formular PLF. Carantină pentru nevaccinați. MĂSURI pentru limitarea Omicron în România

Publicat

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila și șeful DSU, Raed Arafat, au anunțat duminică noi măsuri pentru prevenirea infectării cu Omicron în România.

Luni CNSU va discuta noile măsuri, urmând a fi apoi supuse votului, a precizat secretarul de stat Raed Arafat.

Nu există măsuri suplimentare în privința vaccinaților, au precizat autoritățile, cu o excepție: persoanele vaccinate și care vin din țări din afara UE trebuie să prezinte test PCR. De asemenea, se introduce, din 20 decembrie, formularul Passenger Locator Form (PLF) pentru cei care intră în țară.

Principalele măsuri comunicate oficial

”S-a discutat ca, pentru limitarea răspândirii Omicron, românii și alți cetățeni UE care vin din țările terțe vor prezenta test RT PCR, obținut cu cel mult 48 de ore înaintea călătoriei. Cei care nu sunt vaccinați vor intra în carantină zece zile. Cei care vin din alte țări UE vor continua să prezinte certificatul verde, care să ateste respectiv vaccinarea, trecerea prin boală în ultimele 180 de zile sau rezultatul negativ al unui test RT PCR, obținut cu cel mult 72 de ore înaintea călătoriei.

Persoanele nevaccinate și netrecute prin boală în ultimele șase luni, care călătoresc din alte state membre UE aflate în zona roșie urmează a fi carantinate zece zile. Persoanele nevaccinate și care nu au trecut prin boală în ultimele șase luni și care nu prezintă test RT PCR realizat cu 72 de ore înaintea călătoriei vor fi carantinate pentru 14 zile.

Se va actualiza lista statelor din Africa, ai căror cetățeni nu pot intra temporar în România. Aceste propuneri urmează a fi aprobate prin Hotărâre CNSU.

Având în vedere numărul mare de români așteptați să revină în țară în perioada sărbătorilor de iarnă, pentru protejarea populației și facilitarea liberei circulații, în contextul apariției și extinderii noii tulpini Omicron, a fost analizată utilizarea, începând cu data de 20 decembrie, la intrare în România a formularului de localizare a pasagerului. La nivel guvernamental, se va elabora în acest sens o strategie de comunicare pentru folosirea tuturor vectorilor de informare și o cale nouă de legătură, între țară și românii din diaspora”, se precizează într-un comunicat al Guvernului.

Declarații Alexandru Rafila:

  • S-a discutat în primul rând despre situația cetățenilor români infectați cu noua tulpină Omicron. Din fericire, ea este bună, dar o concluzie evidentă după acest moment a fost că vaccinarea rămâne cea mai bună formă de protecție împotriva bolii, complicațiilor și a deceselor. De aceea, recomandăm cu tărie în continuare vaccinarea.
  • Măsurile care s-au discutat și care urmează să fie adoptate în perioada imediat următoare se referă la limitarea răspândirii acestei noi tulpini.
  • Românii și alți cetățeni din Uniunea Europeană care vin din țări terțe, deci din afara UE, trebuie să prezinte un test RT-PCR obținut cu cel mult 48 de ore înaintea călătoriei. Cei care nu sunt vaccinați vor intra în carantină timp de 10 zile.
  • Cei care vin din alte țări, dar din spațiul Uniunii Europene, vor continua să prezinte certificatul verde care să ateste vaccinarea, trecerea prin boală în ultimele 180 de zile sau rezultatul unui test RT-PCR obținut cu cel mult 72 de ore înaintea călătoriei.
  • Persoanele nevaccinate sau care n-au trecut prin boală în ultimele șase luni care călătoresc din alte state membre ale UE aflate în zona roșie urmează să fie carantinate timp de zece zile.
  • Dacă persoanele nevaccinate sau netrecute prin boală nu prezintă un test RT-PCR realizat cu 72 de ore înaintea călătoriei, vor intra în carantină timp de 14 zile.
  • Nu se pune problema utilizării certificatului verde la slujbele religioase. Asta nu înseamnă că nu ne dorim sprijin din partea Bisericii pentru respectarea măsurilor
  • Nu există măsuri suplimentare în privința vaccinaților, cu o excepție: persoanele vaccinate și care vin din țări din afara UE trebuie să prezinte test PCR
  • Acest formular (PLF) e un pas de aliniere, poate cam târziu, cu celelelalte state UE
  • În cazul copiilor, probabil, cel puțin pentru cei care vin din statele UE, nu va fi necesar testul PCR la intrarea în țară dacă au vârsta sub 12 ani
  • Vaccinarea, cu siguranță, reduce impactul infecției. Dovada cea mai bună este că cele două persoane depistate cu tulpina Omicron erau vaccinate și au simptome minore

Declarații Raed Arafat:

  • Unul din aspectele discutate este legat de Formularul de localizare a pasagerului – acel PLF (Passenger Locator Form), care este deja implementat în mai multe țări, mai ales la intrarea în aeroporturi și unde persoanele care călătoresc trebuie să-l completeze înaintea călătoriei și să-l prezinte la graniță.
  • Acest formular urmează să fie implementat în România începând cu data de 20 decembrie.
  • Formularul PLF va fi obligatoriu, trebuie completat de către toți cei care intră în țară
  • Și se va elabora în acest sens și o strategie de comunicare pentru folosirea tuturor vectorilor de informare pentru a pregăti oamenii pentru folosirea acestui formular.
  • Cei care acum călătoresc în alte țări europene deja știu că acest formular există și au trebuit să-l completeze înainte să călătorească, așa că România va introduce și ea acest tip de formular începând cu 20 decembrie.
  • Un alt aspect discutat este legat de încurajarea și creșterea numărului de persoane vaccinate. În acest sens, Guvernul va face apel către autoritățile locale ca, prin serviciile de asistență comunitară, să reevalueze situația persoanelor nevaccinate. În sensul în care, acolo unde este necesar, Ministerul Apărării sau Ministerul de Interne sau împreună să asigure centre mobile de vaccinare, care să se deplaseze în zonele respective unde sunt doritori – în zonele rurale mai ales – și să vaccineze oamenii.

„Trebuie să luăm măsuri care poate vor fi temporare, până ne lămurim ce este cu această tulpină. Știți bine că în afară de faptul că este mai transmisibilă avem extrem de puține informații legate de evoluția clinică a pacienților infectați cu această tulpină și de eficacitatea răspunsului imun după vaccinare sau după boală față de această nouă tulpină”, a declarat Alexandru Rafila.

Duminică, de la ora 11.00, s-a desfășurat o întâlnire de lucru la sediul Guvernului, convocată de premierul Nicolae Ciucă. Au participat ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, directorul Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile, din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, Adriana Pistol.

Cele două persoane confirmate cu Omicron, simptome minore

Alexandru Rafila a anunțat că cele două persoane care au fost diagnosticate cu Omicron în România au simptome minore sau sunt chiar asimptomatice.

„Nu sunt probleme deosebite, e adevărat ele au fost vaccinate, dar asta nu face altceva decât să pledeze pentru utilitatea vaccinării. (…) Vor sta 14 zile în izolare”, a spus ministrul.

Primii doi pacienți confirmați în România cu varianta Omicron – o femeie în vârstă de 48 de ani din județul Brașov și un bărbat în vârstă de 59 de ani din județul Vaslui, repatriați pe 30 noiembrie din Africa de Sud – sunt în stare bună. Unul dintre ei este asimptomatic, iar celălalt are simptome foarte ușoare, de „răceală banală”.

Ambii pacienți erau vaccinați împotriva COVID, a anunțat ministrul.

Nas înfundat, puțină răgușeală

Femeia confirmată cu Omicron a relatat situația ei la Antena 3.

„Inițial am aflat de la televizor că la testul antigen am ieșit negativ toţi. Dimineața m-au sunat că sunt pozitivă. Nu am avut simptome. Nu am simptome de COVID, am simptome de răceală, pur şi simplu. Nas înfundat, putină răgușeală. Miros, gust am. Un pic m-am speriat. O să mă sune şi mâine să vadă dacă e nevoie de o evaluare. Nu ştiu ce o fi mâine.

Copilului o să îi facă test la 8 zile, la fel şi cumnatului meu cu care am călătorit. Şi el este negativ. Peste tot unde am fost se purta mască, ne dezinfectau, nu ştiu. Este posibil să fi luat din avion că acolo au fost mai mulţi cetățeni din Polonia, Spania, Polonia, Bulgaria, au fost cei de la rugby toată echipa. Dacă se răspândește aşa de rapid, este posibil”, a spus D.B., femeia confirmată cu noua tulpină Omicron în România, pentru Antena 3.

Femeia a călătorit la sfârşitul lunii noiembrie în Africa de Sud împreună cu fiulei și a prins momentul închiderii traficului aerian, astfel că după demersurile efectuate de MAE, au venit cu avionul TAROM în care a venit şi echipa de rugby. Fiul nu a fost confirmat pozitiv COVID.

Repatriați din Africa de Sud

Au fost repatriați din Africa de Sud și au ajuns la Baia Mare 29 de sportivi Aceștia au fost testați și li s-au asigurat condițiile pentru carantinare. Echipa de rugby CSM Ştiinţa Baia Mare a fost repatriată din Africa de Sud, în cursul nopţii de 30 noiembrie spre 1 decembrie, cu o cursă specială TAROM şi a intrat în carantină.

Cele 29 de persoane au aterizat în noaptea de marţi spre miercuri cu o cursă TAROM pe Aeroportul Internaţional Maramureş. Ele au fost testate şi s-au recoltat probe RT-PCR în Africa de Sud, Kenya, dar şi la sosirea pe aeroport de către personal medical din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Maramureş.

Alți 46 de cetăţeni români şi 24 de cetăţeni străini repatriaţi din Africa de Sud au aterizat, marţi după-amiază, cu o aeronavă a companiei TAROM, la Baza Aeriană 90. Toți cetățenii români reveniți din Africa de Sud au fost testați.

Trei dintre ei – sportivul de la echipei de rugby CSM Ştiinţa Baia Mare și doi cetățeni din Brașov și Vaslui – au avut teste pozitive la întoarcerea în țară și s-a trecut la secvențiere pentru varianta Omicron.

În cazul celor doi cetățeni din Brașov și Vaslui s-a confirmat infecția cu varianta Omicron, iar în cazul sportivului de la Stiința Baia Mare se așteaptă în continuare rezultatul secvențierii.

surse: agerpres.ro, hotnews.ro, antena3.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: INCENDIU într-o gospodărie din Șard. Pompierii intervin cu trei autospeciale

Publicat

Un incendiu a izbucnit duminică după-amiaza în localitatea Șard.

Potrivit ISU Alba, detașamentul de Pompieri Alba Iulia în cooperare cu SVSU Ighiu intervin pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la o anexa gospodărească (bucătărie de vară) în localitatea Șard.

Din primele informații, este pericol de propagare la vecinătăți si nu sunt victime.

Forte alocate: 3 autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD B2.

UPDATE, ora 15.36: Potrivit ISU Alba, incendiul a fost stins.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate