Educație
Admitere liceu 2022: Recomandări pentru părinți, dacă elevul nu a intrat la liceul dorit. Opinia unui psiholog
În acest an, la repartizare computerizată pentru admitere la liceu, rezultatele au indicat medii mai mari de intrare și mulți elevi care fie nu au prins loc la liceul dorit, fie nu au fost repartizați. Un psiholog explică cum poate fi gestionată situația în familie, pentru a ajuta copilul să treacă peste o eventuală dezamăgire.
Vezi TOP LICEE 2022 în ALBA după repartizare computerizată. ULTIMELE MEDII de intrare, pe specializări
”Copilul, este suma abilităților, pasiunilor și capacităților sale de când s-a născut până în prezent și nu este rezultatul acestor examene. Nu asta spune despre el ca valoare, indiferent la ce liceu va merge”, spune psihologul Bogdana Păcurari”, citată de edupedu.ro
În opinia specialistului, acesta ar trebui să fie mesajul de transmis către elevul în cauză, atât de către părinți, cât din partea profesorilor cu care s-a pregătit.
Păcurari mai spune că sunt cazuri în care liceele sunt alese pentru admitere, de către elevi, pe baza prietenilor. Pe de altă parte, unii părinți aleg licee pentru copii, pe baza faimei: ”acolo este cel mai bun, acolo trebuie să meargă, acolo trebuie să ajungă cu medie mare”. Prin urmare, emoțiile sunt complexe și de toate felurile, pentru că se gândesc: ”Am intrat la liceul X despre care nu știu nimic, oare cum o să fie, nu știu pe nimeni acolo”.
Psihologul subliniază că importante sunt materiile pe care le va studia în acord cu ceea ce este copilul și mai puțin numele liceului propriu-zis.
”Sunt alți copii pentru care acest examen este o tragedie și nota pe care au luat-o nu este la nivelul așteptărilor. Depinde de emoțiile și trăirile copilului, cred că mesajul nostru ar fi important să fie așezat pe emoțiile și trăirile lui. Este o dinamică care se setează care se între copil și părinte”, spune Bogdana Păcurari.
Este importantă comunicarea. ”Cred că este foarte important să ne uităm la ceea ce simte copilul la ce înseamnă pentru el. Am întâlnit copii care înțeleg și au înțeles de la început că nu asta contează, și că e importantă experiența pe care o vor avea pe parcursul liceului și nu neapărat liceul în sine” a mai spus psihilogul.
Elevi rămași nerepartizați la liceu. Opinia unui secretar de stat din minister
Despre situația elevilor, unii cu medii mari, care au rămas nerepartizați la liceu, a vorbit secretarul de stat Bogdan Cristescu, din Ministerul Educației.
”nu poți avea toate locurile doar la liceu. (…) Este trist pentru acești copii. Și eu sper, cu ajutorul diriginților și inspectoratelor, ei să fie ghidați spre cea mai bună opțiune pentru ei”, spune acesta.
În ceea ce privește o eventuală suplimentare a locurilor la liceu, Cristescu precizează că este o decizie foarte dificilă.
”Dacă suplimentezi un loc la liceul X, apoi primul copil care nu a intrat la acel liceu va spune: dar ar fi fost locul meu.
Și atunci se dau toate lucrurile peste cap. Este trist pentru acești copii. Și eu sper, cu ajutorul diriginților și inspectoratelor, ei să fie ghidați spre cea mai bună opțiune pentru ei, dar lecția de bază este nevoia de consiliere și, din nou, poate, zic eu interesat este drept, că examenul de admitere prevăzut la colegii în proiectul de lege al Educației Naționale este o soluție”.
În opinia sa, elevii rămași nerepartizați se pot orienta către liceul profesional.
Situația din Alba după repartizare computerizată
Județul Alba se află pe locul doi în clasamentul național, după procentul cel mai mare de elevi rămași nerepartizați la liceu, potrivit datelor publicate de Ministerul Educației.
Nu au fost repartizați 313 elevi din totalul de 1.770 de candidați înscriși. Este cel mai mare număr din ultimii patru ani, din județ.
După repartizarea computerizată din 14 iulie, au fost admiși 1.457 de elevi pe locuri la licee (82,3%).
Potrivit Ministerului Educației, cei care nu au fost repartizați în această etapă, nu au completat suficiente opţiuni.
În județul Alba, la Evaluare Națională 2022 au fost 2.463 de candidați cu medii, din care 2.063 cu medii peste 5. La repartizare computerizată au fost disponibile 1.470 de locuri în licee, fără cele de la profesional și vocațional (arte, sportiv, militar).
Au rămas nerepartizați și elevi cu medii de admitere peste 8 sau peste 7. Mediile celor din Alba, care au candidat pe locuri din județ și au rămas nerepartizați variază între 8,04 și 3,34.
În învățământul profesional, sunt 929 de locuri cu 39 de clase (664 locuri la profesional și 265 locuri la învățământ dual). Sunt înscriși circa 500 de elevi.
Pentru învățământul vocațional sunt aprobate, prin planul de școlarizare, 11 clase cu 264 locuri și au fost ocupate 225.
Locuri libere mai sunt la:
- Liceul German Sebeș – 13
- Liceul cu Program Sportiv Sebeș – 9
- Liceul Teologic Greco-catolic ”Sfântul Vasile cel Mare” Blaj – 5
- Liceul Teologic Romano-catolic ”Grof Majilath Gusztav Karoly” Alba Iulia – 17
- Seminarul Teologic Ortodox ”Sfântul Simion Ștefan” Alba Iulia – 8.
La profil pedagogic, arte, muzică, toate locurile au fost ocupate în prima etapă de admitere.
Depunerea dosarelor de înscriere la liceu
Până miercuri, 20 iulie, se depun dosarele de înscriere la unitățile de învățământ la care au fost repartizați candidații. În 21, 22 și 25 iulie 2022, comisia de admitere județeană/ a municipiului București soluționează situațiile speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.
Acte necesare pentru înscrierea la liceu:
- cererea de înscriere (cererea este un formular tipizat și se descarcă de pe site-urile liceelor)
- cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere, conform cu originalul; unele licee cer și copii după actele de identitate ale părinților
- adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la Evaluarea Naţională – clasa a VIII-a
- foaia matricolă pentru clasele V – VIII (cu calculul mediei generale)
- fişa medicală
A doua etapă de admitere liceu se desfășoară în perioada iulie-august.
CALENDAR REPARTIZARE COMPUTERIZATĂ – ADMITERE LICEU 2022
A doua etapă de admitere liceu – repartizare 2022
A doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023
- 25 iulie 2022: afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților cu CES, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă ori maternă
- 26 iulie 2022: înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă
- 27 – 28 iulie 2022: desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
- 28 – 29 iulie 2022: afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații
- 1-3 august 2022: primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, a candidaților care au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini și a candidaților care au susținut probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua, precum și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă; primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională; candidații pe locurile speciale pentru rromi și candidații pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă își păstrează prioritatea pe locurile destinate acestora care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.
- 4-5 august 2022: repartizarea candidaților din etapa a doua, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București; repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 11 iulie 2022.
- 6 august 2022: transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată
Admiterea candidaților pentru învățământul seral și pentru cel cu frecvență redusă
- 14-15, 18-20 iulie 2022: înscrierea la învățământul seral sau cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023
- 21, 22 și 25 iulie 2022: repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 pe locurile de la învățământul seral și cu frecvență redusă: la solicitarea comisiilor de admitere județene/a municipiului București sau din proprie inițiativă, Comisia Națională de Admitere poate aproba, în situații justificate, modificarea datelor limită/perioadelor și evenimentelor din calendarul admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2022-2023
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Gelu Stoian
sâmbătă, 16.07.2022 at 10:58
BRAVO !!!!! Bravo mamzel PISI (phi) holog Pacurari !!!!! Numai o pacurareasa ( Nevasta de Pacurar= CIOBAN !)poate JUDECA ca TINE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!