Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ADMITERE prin REPARTIȚIE, pentru absolvenții liceelor militare, la academiile de profil. Proiect la Guvern


Publicat

Guvernul pregătește modificarea Legii educației naționale, astfel încât admiterea la academiile militare pentru absolvenții liceelor militare să se desfășoare prin repartiție. Proiectul intră la aprobare în ședința Executivului de la ora 16.00.

”Admiterea absolvenților cu diplomă de bacalaureat ai învățământului liceal militar la programele de studii universitare de licență din instituțiile de învățământ superior militar din Ministerul Apărării Naționale, se realizează prin repartiție, pe baza mediei de repartiție și a opțiunilor exprimate de candidați, în limita locurilor rezervate acestora prin planul de școlarizare.

Procedura de repartiție și calculul mediei de repartiție se stabilesc prin metodologie elaborată de Ministerul Apărării Naționale”, se arată în actul normativ.

Proiectul este motivat de necesitatea ”asigurării cu resurse umane, ca prioritate majoră și continuă pentru instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională”.

În nota de fundamentare a proiectului OUG se mai arată că ”rațiunea obiectivă a admiterii prin repartiție a absolvenților învățământului liceal militar în instituțiile de învățământ superior militar și a implementării standardelor ocupaționale care să ofere ocupații și calificări specifice este determinată de utilizarea eficientă a resursei existente în condițiile dificultăților de recrutare și selecție generate de măsurile cu caracter excepțional impuse la nivel național, în concordanţă cu nevoile concrete ale instituţiilor cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale”.

Proiectul mai propune ”redefinirea unor prevederi privind managementul instituțiilor de învățământ militar” pentru a crea ” un cadru unitar, coerent și integrat de coordonare eficientă a formării și educației profesionale specifice, potrivit nevoilor structurilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională”.

Potrivit sursei citate, ”se impune reglementarea într-o manieră clară, precisă și previzibilă a situației instructorilor militari, de informaţii şi de ordine publică, categorie de personal cu o importanță mare în pregătirea militară și de specialitate a elevilor, studenților și cursanților din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională”.

Ce prevede proiectul de OUG pentru modificarea Legii Educației Naționale Nr. 1/2011:

Articolul 34 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 34. – (1) Învățământul militar preuniversitar din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională este învăţământ de stat, parte integrantă a sistemului naţional de învăţământ. (eliminat – şi cuprinde: învăţământ liceal militar şi învăţământ postliceal pentru formarea maiştrilor militari, a subofiţerilor, agenţilor de poliţie şi agenţilor de penitenciare).

(2) Structura organizatorică a învățământului, nivelurile, profilurile, specializările/calificările profesionale, cifrele anuale de şcolarizare şi criteriile de selecţionare a candidaţilor pentru învăţământul preuniversitar militar din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională se propun Ministerului Educaţiei şi Cercetării de către ministerele interesate şi alte instituţii cu responsabilităţi în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, potrivit fiecărei arme, specializări şi forme de organizare a învăţământului, şi se aprobă conform prevederilor prezentei legi valabile pentru instituţiile de învăţământ civil.

(3) Planurile-cadru de învățământ pentru învățământul liceal militar se elaborează de către Ministerul Educației și Cercetării, în colaborare cu Ministerul Apărării Naționale, și sunt aprobate prin ordin al ministrului educației și cercetării. Programele școlare pentru disciplinele de specialitate militară se elaborează de către Ministerul Apărării Naționale și se aprobă de către Ministerul Educației și Cercetării.  (anterior: Planurile-cadru de învăţământ pentru învăţământul postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională se elaborează de Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei şi alte instituţii cu atribuţii în domeniile apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, în conformitate cu standardele naţionale elaborate de instituţiile responsabile cu asigurarea calităţii, şi se avizează de Ministerul Educaţiei)

(4) Planurile-cadru de învățământ pentru formarea maiștrilor militari, subofițerilor, agenților de poliție și a agenților de poliție penitenciară se elaborează pe arme sau servicii și specialități, corespunzătoare ocupațiilor și calificărilor specifice Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiției și a altor instituții cu atribuții în domeniile apărării, ordinii publice și securității naționale și se aprobă de către aceste instituții, cu avizul Ministerului Educației și Cercetării. Programele școlare/analitice se elaborează de către unitățile de învățământ preuniversitar, se avizează de către Ministerul Educației și Cercetării şi se aprobă de către ministerul/instituţia de resort.  (anterior: Programele şcolare pentru disciplinele de specialitate militară se elaborează de Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei şi de alte instituţii cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale şi se aprobă de Ministerul Educaţie)

 (5) Formarea inițială a maiștrilor militari, subofițerilor, agenților de poliție și a agenților de poliție penitenciară, după caz, în Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne sau Ministerul Justiției, se realizează pe baza standardelor ocupaționale şi a standardelor de pregătire profesională corespunzătoare, după caz, profesiilor, armelor sau serviciilor militare, precum și a calificărilor/specialităților/specialităților militare aferente acestor profesii.

(6) Standardele ocupaționale, respectiv standardele de pregătire profesională, menționate la alin. (5) sunt aprobate, în condițiile legii, de către Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne sau Ministerul Justiției.”

Articolul 36 se modifică și va avea următorul cuprins:



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Restricții ridicate de CJSU Alba în două localități din județ, după ce incidența COVID a scăzut. Ce măsuri mai sunt în vigoare

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis joi ridicarea restricțiilor stabilite anterior pentru comunele Ocoliș și Ponor, unde nu mai sunt cazuri COVID noi, raportate în ultimele 14 zile.

Hotărârea CJSU intră în vigoare de vineri, 7 mai, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 131 din 06.05.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Ocoliş şi Ponor

HOTĂRÂREA NR. 131 – CJSU ALBA

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 06.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotărârea nr. 131 din 06.05.2021

Art. 2 La nivelul comunelor Ocoliş şi Ponor, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 07.05.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 112 din 22.04.2021 şi Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 114 din 23.04.2021.

În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 20.00-05.00 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021 (n.r. – rămân în vigoare restricțiile din starea de alertă, inclusiv cele privind deplasarea în afara locuințelor doar până la ora 22.00, iar ulterior doar din motive justificate).

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia a găsit arhitect șef pentru oraș: Singurul candidat a trecut de proba scrisă, din două încercări

Publicat

Alba Iulia va avea un nou arhitect șef după ce timp de mai multe luni postul a rămas vacant după ieșirea la pensie a lui Hedviga Călin. 

Primăria a încercat între timp să găsească un înlocuitor, însă la primul concurs singurul candidat înscris nu a reușit să ia nota minimă la proba scrisă. 

La următorul concurs organizat de primărie s-a înscris același candidat: Alexandru-Ioan Damian. Proba scrisă a avut loc joi, 6 mai 2021 și a început de la ora 12.00, iar singurul candidat, Alexandru Ioan Damian, a reușit să obțină un punctaj de 71.80, fiind declarat admis.

Următorul pas în constituie interviul, dar de cele mai multe ori acesta este pur formal.

Care au fost cerințele pentru postul de arhitect șef

Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă de arhitect diplomat sau urbanist diplomat, arhitect sau urbanist absolvent cu licență și master, or studii post universitare în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului.

Studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice.

Atestat Registrul Urbaniștilor din România.

Vechimea în specialitatea studiilor 7 ani.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BIROTICA SRL: ANUNȚ finalizare implementare proiect „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

Publicat

ANUNT FINALIZARE IMPLEMENTARE PROIECT „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19

BIROTICA SRL cu sediul in Municipiul Alba Iulia, str. Tulnicului, nr. 6, judetul Alba, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J01/996/2003, CUI RO 15932452, anunta finalizarea implementarii proiectului ’’Grant’’, proiect nr. RUE 75, înscris în cadrul Măsurii ’’Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Implementarea proiectului s-a derulat începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/AIMMAIPE, respectiv 08.12.2020 pana la data de 06.05.2021.

Obiectivul proiectului este reprezentat de sprijinirea BIROTICA SRL.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,
menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, de la data acordării granturilor
Valoarea proiectului a fost de 166272.06 lei (valoarea totala) din care : 144584,40 lei grant si 21687,66 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Date de contact beneficiar:

Urban Alexandru

e-mail: office@ambalajecartonate.ro

tel: 0745.056.438 / fax: 0258.812.320

Anunțul în format PDF: BIROTICA SRL: ANUNȚ finalizare implementare proiect „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, sesiunea specială: Calendarul probelor pentru elevii care nu pot participa la prima etapă de testări

Publicat

examen

Sesiunea suplimentară a examenului de Evaluarea Națională 2021 pentru clasa a VIII-a se va desfășura în perioada 28 iunie – 12 iulie.

Datele sunt specificate în Ordinul de ministru 3.744 din 28.04.2021.

Vezi și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Etapa specială este organizată pentru elevii care nu pot participa la prima etapă din motive medicale sau care țin de măsurile de protecție sanitară.

Calendarul Evaluării Naționale 2021 – Etapa specială:

28 iunie – 2 iulie 2021 Înscrierea la etapa specială a evaluării naționale (Se pot înscrie numai candidații care, conform certificatului medical prezentat, nu s-au putut înscrie în perioada 07 – 11 iunie 2021)

5 iulie 2021 Limba și literatura română – probă scrisă

6 iulie 2021 Matematica – probă scrisă

7 iulie 2021 Limba și literatura maternă – probă scrisă

9 iulie 2021 Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (ora 12:00) Depunerea contestațiilor (orele 14:00 – 20:00)

10-11 iulie 2021 Rezolvarea contestațiilor

12 iulie 2021  Afișarea rezultatelor finale (după ora 12:00)

Potrivit ordinului menționat, „absolvenții învățământului gimnazial care, în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului, au fost în izolare/carantină, au prezentat valori ale temperaturii peste limitele admise în ziua desfășurării probelor sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu au putut finaliza/participa la probele evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, pot susține probele examenului în etapa specială, conform calendarului de desfășurare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a anul școlar 2020-2021”.

De asemenea, ”candidaților din categoriile enumerate care au participat la una sau mai multe probe dintre probele de examen, dar care nu au putut finaliza examenul, li se recunosc probele desfășurate în perioada 22 – 25 iunie 2021”.

Supravegherea probelor scrise este asigurată, pentru fiecare sală de examen, de minimum un asistent, cadru didactic de altă specialitate decât cea corespunzătoare disciplinei la care se susține proba.

CALENDARUL examenului de Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a 2020-2021 – sesiunea principală (prima etapă):
7 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea națională
22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

sursă: edupedu.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate