Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ai nevoie de PAŞAPORT? Documente necesare, unde se depune cererea, taxe şi în cât timp îl primeşti

Publicat

pasaport Pașaportul simplu electronic poate fi obținut pe baza unei cereri și a documentelor prevăzute de lege, atât în țară, cât și în afara granițelor noastre, potrivit legislaţiei în vigoare. Perioada de valabilitate a pașaportului este de cinci ani.

De la 1 februarie, nu se mai plătește taxa de serviciu (22 lei), însă tarifele de eliberare a documentului au rămas aceleași. Pașaportul le poate fi livrat chiar și prin curier, la adresa menționată prin cererea de eliberare.

Paşaportul simplu electronic se eliberează, la cerere, cetăţenilor români care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 248/2005 şi nu se află în una dintre situaţiile de suspendare a dreptului de a călători în străinătate.

Cererea pentru eliberarea unui pașaport electronic se depune personal, în țară, la serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple în a căror rază de competenţă au domiciliul sau, după caz, reşedinţa. De asemenea, cererea poate fi depusă și în străinătate, la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României, însă timpul de soluționare al cererii este mai lung. În orice caz, dacă deplasarea până la serviciul public de la domiciliu/reședință nu este posibilă, atunci solicitantul poate să se adreseze cu o cerere și la cel mai apropiat serviciu public comunitar.

Soluționarea cererii se face în maximum 30 de zile pentru cererile depuse în țară, dar pentru cele care se depun în străinătate, termenul poate să ajungă și la 90 de zile. În prezent, s-a reuşit reducerea termenului de eliberare la zece zile lucrătoare pentru cererile depuse în ţară.

Plata taxei de pașaport se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.

Vezi Cum se pot plăti online taxele pentru paşaport, permis şi certificate de înmatriculare. LISTA codurilor IBAN pentru efectuarea plăţilor

Citeşte şi Taxele de pașaport și permise de conducere se pot achita și la oficiile Poștei Române. LISTA tarifelor pe categorii

Noile taxe pentru pașaportul temporar și pașaportul electronic simplu, valabile începând cu data de 1 februarie 2017

Taxa pentru pașaportul simplu electronic, cu valabilitate 5 ani, eliberat persoanelor peste 12 ani: 258 lei

Taxa pentru pașaportul simplu electronic, cu valabilitate 3 ani, eliberat minorilor sub 12 ani: 234 lei

Taxa pentru pașaportul simplu temporar: 96 lei

Taxa pentru eliberarea adeverințelor: 0 lei

Taxa pentru furnizarea de date din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple: 0 lei

Program primiri cereri paşapoarte, la Serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple Alba (Alba Iulia, Piaţa Iuliu Maniu 14 A, telefon 0258.810.640)

Luni: 8:30 – 16:30
Marti: 8:30 – 16:30
Miercuri: 8:30 – 18:30
Joi: 8:30 – 16:30
Vineri: 8:30 – 16:30

Eliberări pasapoarte, eliberari adeverinţe:

Luni: 8:30 – 16:30
Marti: 8:30 – 16:30
Miercuri: 8:30 – 18:30
Joi: 8:30 – 16:30
Vineri: 8:30 – 16:30

Relaţii cu publicul:

Luni: 8:30 – 16:30
Marti: 8:30 – 16:30
Miercuri: 8:30 – 18:30
Joi: 8:30 – 16:30
Vineri: 8:30 – 16:30.

 

Documente necesare

Paşaportul simplu electronic

Pentru persoane majore: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, dupã caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original; cartea de identitate provizorie trebuie însoţitã de certificatul de naştere, în original; chitanţa în original pe numele și CNP-ul titularului (258 lei), paşaportul anterior, dacă acesta existî.

– documentele se depun personal, de catre solicitanti;

– cererea se emite automat, la ghiseu, odată cu depunerea documentelor ;

– la depunerea cererii, solicitantului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facialã (sunt exceptate de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă);

– termenul de solutionare a cererii este de 14 zile calendaristice;

– termenul de valabilitate a pasaportului simplu electronic este de 5 ani.

Pentru minori care nu au împlinit 14 ani: certificatul de nastere al minorului, in original; document(e) de identitate ale pãrinţilor sau al unuia dintre pãrinţi, al reprezentantului legal sau, dupã caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;

– pentru minorii sub 12 ani: chitanţa în original pe numele și CNP-ul titularului (234 lei);

– pentru minorii peste 12 ani: chitanţa în original pe numele și CNP-ul titularului (258 lei);

– paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există

– la depunerea documentelor, prezenţa minorului este obligatorie;

– documentele se depun de catre parinti/parinte/reprezentant legal/persoana imputernicita;

– cererea se emite automat, la ghiseu, odată cu depunerea documentelor;

– la depunerea cererii, minorului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facialã (minorii cu vârsta sub 12 ani sunt exceptati de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale);

– termenul de valabilitate a pasaportului simplu electronic pentru aceasta categorie de minori este de 5 ani, iar pentru minorii care nu au implinit 12 ani, valabilitatea este de 3 ani)

Pentru minori care au împlinit 14 ani: cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate, în original; cartea de identitate provizorie, precum si cartea de identitate model nou (fara prenumele parintilor) trebuie însoţite de certificatul de naştere, în original;

– declaratii de acord ale parintilor/parintelui/ reprezentantului legal (pentru minorii casatoriti in conditiile legii, nu mai sunt necesare aceste declaratii); Atunci când declaraţiile de acord se dau la ghişeu, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale pãrinţilor, al unuia dintre pãrinţi sau al reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original;

– chitanta în original pe numele și CNP-ul titularului ( 258 lei);

– paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există.

– documentele se depun personal de catre minor, prezenta acestuia la ghişeu fiind obligatorie;

– cererea se emite automat, la ghiseu, odată cu depunerea documentelor;

– la depunerea cererii, solicitantului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facialã (sunt exceptate de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilã);

– termenul de valabilitate a pasaportului simplu electronic pentru aceasta categorie de minori este de 5 ani.

Eliberarea paşaportului simplu electronic cu menţionarea domiciliului în străinătate – documente necesare:

– paşaportul anterior, dacă acesta există;

– chitanta în original pe numele și CNP-ul titularului (258 lei)

– certificate stare civilă, în original şi fotocopie

– documentele eliberate de autorităţile statului de domiciliu, în original şi fotocopie, împreună cu traducerea în limba română, după caz, din care să rezulte dreptul de şedere pe o durată de cel puţin un an sau care a fost prelungit succesiv în decursul unui an de zile.

În cazul în care există diferenţe între numele şi prenumele înscrise în documentele doveditoare a dreptului de şedere pe teritoriul altui stat şi cele solicitate a fi înscrise în paşaport, cererea se acceptă numai după înscrierea menţiunii necesare pe actul de stare civilă.

Domiciliul cetăţeanului român minor se stabileşte de drept, în condiţiile legii, în statul în care au domiciliul ambii părinţi, părintele supravieţuitor, părintele căruia i-a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă ori reprezentantul legal. În situaţia în care părinţii nu au acelaşi domiciliu, domiciliul minorului este cel stabilit de comun acord de aceştia sau, în situaţia în care există neînţelegeri între părinţi, de instanţa de judecată.

Dovada domiciliului în străinătate al minorului se face cu: paşaportul acestuia, în care este menţionat statul de domiciliu; paşaportul părinţilor, unuia dintre părinţi sau reprezentantului legal, după cum urmează: paşapoartele ambilor părinţi, în cazul în care aceştia au domiciliul în acelaşi stat sau  paşaportul unuia dintre părinţi şi declaraţia celuilalt părinte, prin care îşi exprimă acordul cu privire la domiciliul minorului sau, după caz, hotărârea judecătorească prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte, rămasă definitivă şi irevocabilă; paşaportul părintelui supravieţuitor; paşaportul părintelui căruia i-a fost încredinţat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă; paşaportul reprezentantului legal.

Paşaportul se ridică de la serviciul public comunitar sau, după caz, de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate unde a fost depusă cererea ori, după caz, de la serviciul public comunitar sau de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate pentru care a optat solicitantul.

Totuși, dacă faceți o cerere în acest sens, pașaportul poate să fie livrat și prin curier, contra cost (opțiunea de livrare prin curier trebuie făcută la momentul cererii de eliberare). Costul acestei operaţiuni este de 6,43 lei (fără TVA), şi se achită la curier – C.N. Poşta Română S.A. – în momentul înmânării paşaportului. Dacă după minim două încercări nu se reuşeşte livrarea paşaportului către titular, documentul va fi returnat la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşaportelor simple al judeţului pe a cărei rază de competenţă se află adresa de livrare.

Paşaportul se ridică de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită printr-o procură specială autentificată la notar.

Paşaportul simplu temporar

Se eliberează cetăţenilor români care nu se află într-una dintre situaţiile de suspendare a dreptului de a călători în străinătate. Actul este valabil 12 luni. Termenul de eliberare a actului este de cel mult trei zile lucrătoare, în următoarele situaţii:

– pentru persoanele care nu dispun de timpul necesar pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic;

– în cazul în care titularul declară în scris că urmează să călătoreascã în state între care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic şi are aplicată în paşaportul simplu sau în paşaportul simplu electronic o ştampilă ori o viză eliberată de statul cu care ţara în care călătoreşte se află în conflict;

– când titularul deţine paşaport simplu sau paşaport simplu electronic care conţine vize valabile, dar ca urmare a epuizării filelor destinate aplicării acestora călătoria în acel stat sau în alte state decât cele care au emis vizele nu mai este posibilă;

– când titularul a depus paşaportul simplu sau paşaportul simplu electronic pentru obţinerea unor vize şi trebuie să călătorească de urgenţă în străinătate;

– când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea îi este pusă în pericol şi nu există timpul necesar pentru obţinerea acordului celuilalt părinte;

– pentru cetãţenii români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile şi care declarã că este necesar să îşi continue călătoria în străinătate sau să îşi reglementeze şederea pe teritoriul unui stat.

Pentru eliberarea paşaportului simplu temporar nu se preiau impresiuni digitale.

Documente necesare pentru eliberarea paşaportului simplu temporar

Pentru persoane majore: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, dupã caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original; cartea de identitate provizorie trebuie însoţitã de certificatul de naştere, în original;

– chitanta în original pe numele și CNP-ul titularului (96 lei);

– paşaportul anterior, dacã acesta există.

– cererea se emite automat, la ghiseu, odată cu depunerea documentelor;

– termenul de solutionare a cererii este de cel mult 3 zile lucratoare;

– termenul de valabilitate al pasaportului simplu temporar este de 12 luni.

Pentru minori care nu au împlinit 14 ani: certificatul de nastere al minorului, în original; document(e) de identitate ale pãrinţilor sau al unuia dintre pãrinţi, al reprezentantului legal sau, dupã caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;

– chitanta în original pe numele și CNP-ul titularului (96 lei);

– paşaportul anterior al minorului, dacã acesta există.

– documentele se depun de catre parinti/parinte/reprezentant legal/persoana imputernicita;

– cererea se emite automat, la ghiseu, odata cu depunerea documentelor;

– termenul de solutionare a cererii este  de cel mult 3 zile lucratoare;

– când minorul nu este prezent la depunerea cererii, părinţii vor ataşa şi doua fotografii color identice ale acestuia, de dimensiune 3,5 x 4,5 cm ;

– termenul de valabilitate a pasaportului simplu temporar pentru minori este de 12 luni;

Pentru minori care au împlinit 14 ani: cartea de identitate sau, dupã caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie, precum si cartea de identitate model nou (fara prenumele parintilor) trebuie însoţite de certificatul de naştere, în original;

– declaratii de acord ale parintilor/parintelui/ reprezentantului legal (pentru minorii casatoriti in conditiile legii, nu mai sunt necesare aceste declaratii); Atunci când declaraţiile de acord se dau la ghişeu, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale pãrinţilor, al unuia dintre pãrinţi sau al reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original;

– document(e) de identitate ale pãrinţilor sau al unuia dintre pãrinţi, al reprezentantului legal sau, dupã caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;

– chitanta în original pe numele și CNP-ul titularului (96 lei);

– paşaportul anterior al minorului, dacã acesta existã.

Documente necesare pentru eliberarea paşaportului simplu temporar cu menţionarea domiciliului în străinătate

– paşaportul anterior dacă acesta există;

– chitanta în original pe numele și CNP-ul titularului (96 lei)

– certificate stare civilă, în original şi în fotocopie

–  documentele eliberate de autorităţile statului de domiciliu, în original şi fotocopie, împreună cu traducerea în limba română, după caz, din care să rezulte dreptul de şedere pe o durată de cel puţin un an sau care a fost prelungit succesiv în decursul unui an de zile. În cazul în care există diferenţe între numele şi prenumele înscrise în documentele doveditoare a dreptului de şedere pe teritoriul altui stat şi cele solicitate a fi înscrise în paşaport, cererea se acceptă numai după înscrierea menţiunii necesare pe actul de stare civilă

surse: avocatnet.ro, pasapoarte.mai.gov.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Silaghi ioana raluca

    marți, 30.01.2018 at 13:47

    Buna ziua.copilul meu in varsta de6anisori ar avea nevoie depasaport.este pe numele meu nu e recunoscut de tata si nu e trecut tatal in certificatul de nastere.care ar fi procedura?in italia trebuie sa plece in iunie si merge insotit de mama mea.in cantonament cu echipa de fotbal.

  2. Alex

    duminică, 27.01.2019 at 21:26

    Buna daca fac 18 ani acum in februarie pe 20 pot sa ma duc sa vorbesc sami facă pasaportul si sal scot cînd împlinesc 18 ani nu este mult adica o lună

  3. Ildiko

    vineri, 05.07.2019 at 21:38

    Bună aș dori să intreb daca soțul meu este din constanță și vrem să facem pașapoartele la copii in tg mures putem face in tg mures

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate