Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

AJOFM Alba: Subvenții pentru stimularea angajării şomerilor şi crearea de noi locuri de muncă


Publicat

Conform Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă cu modificările şi completările ulterioare, sunt subvenţionate locurile de muncă ocupate de absolvenţi, şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale, șomeri care mai au 5 ani până la pensie, şomeri de lungă durată sau tineri NEET.

Angajatorii care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare absolvent încadrat, o sumă în cuantum de 900 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.

Angajatorii care încadrează în muncă pe durată nedeterminată absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, suma de 900 lei pe o perioadă de 18 luni.

Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

Pentru absolvenţii de învăţământ superior care nu au promovat examenul de licenţă sau de diplomă, angajatorul nu beneficiază de subvenţia prevăzută de lege pentru încadrarea în muncă a absolvenţilor respectivi.

Încadrarea în muncă a absolvenţilor se va face numai pe posturi vacante.

Nu sunt considerate posturi vacante posturile care au fost reînfiinţate după mai puţin de 6 luni de la data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu pe motivul reducerii personalului.

Angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale, șomeri care mai au 5 ani până la pensie, şomeri de lungă durată sau tineri NEET primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, o sumă în cuantum de 900 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.

De facilităţile prevăzute anterior beneficiază şi angajatorii care, în raport cu numărul de angajaţi şi-au îndeplinit obligaţia, potrivit legii, de a încadra în muncă persoane cu handicap, precum şi angajatorii care nu au această obligaţie legală, dacă încadrează în muncă pe durată nedeterminată persoane cu handicap şi le menţin raporturile de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.

Angajatorii care încadrează în muncă, potrivit legii, şomeri care, în termen de 5 ani de la data angajării, îndeplinesc, conform legii, condiţiile pentru a solicita pensia anticipată parţială sau de acordare a pensiei pentru limită de vârstă, dacă nu îndeplinesc condiţiile de a solicita pensia anticipată parţială, beneficiază lunar, pe perioada angajării, până la data îndeplinirii condiţiilor respective, de o sumă în cuantum de 900 lei. Pentru angajarea șomerilor care în termen de cel mult 5 ani de la data angajarii îndeplinesc, conform legii, condițiile pentru a solicita pensie anticipată sau pensie pentru limita de vârstă, subvenția este o sumă în cuantum de 900 lei pe toată perioadă până la ieșirea la pensie.

Facilităţile prevăzute anterior se acordă angajatorilor în situaţia în care tinerii NEET şi persoanele din categoriile menţionate sunt înregistraţi ca şomeri în evidenţa AJOFM.

Tânăr NEET înseamnă, persoana cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi până la împlinirea vârstei de 25 de ani, care nu are loc de muncă, nu urmează o formă de învăţământ şi nu participă la activităţi de formare profesională

Prin sintagma şomeri de lungă durată se înţelege şomerii de lungă durată care sunt înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă pe o perioadă mai mare de 12 luni, în cazul persoanelor cu vârsta de minimum 25 de ani, şi pe o perioadă de 6 luni, în cazul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi până la împlinirea vârstei de 25 de ani.

Pentru a beneficia de subvenție, angajatorii vor încheia cu AJOFM Alba, o convenție în termen de 12 luni de la data angajării. Facilităţile se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat de persoanele angajate din categoriile prevăzute anterior, precum şi pentru perioadele în care persoana se află în concediu de odihnă.

Angajatorii care încetează raporturile de muncă sau de serviciu ale șomerilor, din motive imputabile angajatorului, anterior termenului de 18 luni sunt obligați să restituie în totalitate agenției pentru ocuparea forței de muncă sumele încasate pentru fiecare șomer plus dobânda de referință a Băncii Naționale a României în vigoare la data încetării contractelor de muncă.

Nu beneficiază de subvenție:

-angajatorii care în ultimii 2 ani au fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu persoanele angajate din categoriile prevăzute mai sus;
-angajatorii la care calitatea de administrator/asociat este deținută de una sau mai multe persoane fizice care sunt rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu
persoanele care au calitatea de administrator/asociat la alți angajatori care au beneficiat de cel puțin una dintre facilitățile prevăzute mai sus pentru persoanele în situația cărora raporturile de muncă cu angajatorul care a beneficiat de facilități au încetat prin demisie sau ca urmare a acordului părților, conform prevederilor legale, în ultimii 2 ani;
-angajatorii care la data solicitării acordării facilitaţii se află în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare specială, care au activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora.

Documentele se pot depune de angajator prin prezentare la sediul agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform prevederilor legale, ca urmare a deţinerii unui certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.

În situaţia în care documentele transmise în termen, prin modalităţile prevăzute anterior, nu sunt lizibile, AJOFM solicită angajatorului redepunerea acestora în termen de 5 zile de la data primirii solicitării, iar documentele transmise ca urmare a acestei solicitări sunt considerate a fi depuse în termen.

Pentru luna pentru care angajatorii nu depun documentele până la data de 25 inclusiv a lunii următoare lunii pentru care solicită această sau le completează cu încălcarea prevederilor legale ori cu date eronate, măsurile de stimulare nu se acordă.

Pentru informaţii suplimentare, persoanele interesate se pot adresa la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, la telefon 0258/811470 sau e-mail: ajofm@ab.anofm.ro

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Cursuri online, de azi, în şcolile în care sunt secţii de votare. Elevii se pot întoarce fizic în clase, începând de miercuri

Publicat

sectii votare alegeri

De astăzi, în toate școlile și grădinițele din Alba în care sunt secții de votare, activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice se va face online.

Unităţile de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare pentru desfăşurarea alegerilor locale vor avea activitatea suspendată începând de vineri, până marţi, 29 septembrie, inclusiv. Cursurile se vor desfăşoara doar online.

Activităţile didactice se vor relua începând cu data de 30 septembrie, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

„Activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice din unităţile de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare se suspendă în perioada 25 – 29 septembrie. Aceasta se va desfăşura exclusiv în sistem online. Această decizie a fost aprobată de ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, printr-un ordin (…), în urma Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 46/2020”, anunţa miercuri MEC.

Informarea CNSU

”Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat Hotărârea numărul 46 privind suspendarea activităților didactice în unitățile de învățământ preuniversitar în care sunt organizate secții de votare pentru alegerile locale din anul 2020.

Astfel, CNSU a decis ca activitatea didactică ce presupune prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice în cadrul unităților de învățământ preuniversitar în care sunt organizate secții de votare pentru desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2020, stabilite conform Registrului secțiilor de votare administrat de Autoritatea Electorală Permanentă, să se suspende începând cu data de 25.09.2020 până la data de 29.09.2020 inclusiv”, se arată într-o informare a CNSU.

Activitățile didactice pentru aceste unități școlare vor fi desfășurate în sistem online.

În această perioadă, activităţile didactice în unităţile de învăţământ cu secţii de votare se realizează conform metodologiei privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al Internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin OMEC 5.545/2020.

Procesul instructiv-educativ, faţă în faţă, va fi reluat pe 30 septembrie, conform scenariilor aprobate de către comitetele judeţe/ al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

„Această propunere a fost agreată în întâlnirea de lucru de luni, 21 septembrie, pe care ministrul Educaţiei şi Cercetării a avut-o cu reprezentanţi ai Asociaţiei Comunelor din România, ai Asociaţiei Oraşelor din România, ai Asociaţiei Municipiilor din România şi ai Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România”, menţiona MEC.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scară de evacuare exterioară, la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia. Licitația pentru proiectare, lansată în SEAP

Publicat

Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia va avea în curând o scară de evacuare exterioară clădirii principale (corpul A), care va permite asigurarea condițiilor de evacuare a persoanelor aflate în clădire în condiții de siguranță conform normelor de securitate în caz de incendiu.

Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia a lansat joi, 24 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru servicii de proiectare și asistență tehnică pentru construirea unei scări exterioare de evacuare la clădirea spitalului. Valoarea totală estimată este de 34.500 de lei, fără TVA.

Prin realizarea proiectului se va asigura lungimea căilor de evacuare din clădire – conform normativelor de securitate la incendiu în vigoare – astfel încât evacuarea în caz de incendiu să se facă în siguranță.

Lucrări propuse:

– Construirea unei scări metalice de evacuare, exterioară, alipită corpului A de clădire cu regim de înălțime S+P+ 6E;

– Desfacerea trotuarelor existente pe zona afectată

– Lucrări de terasamente

– Fundații izolate sub stâlpi

– Execuție placa de beton armat

– Montare structură metalică

– Instalații electrice

– Refacere trotuare și alei afectate

 

Potrivit caietului de sarcini, scara de evacuare urmează a se ancora de clădirea existentă (corpul A), conform proiectului de specialitate ce urmează a se realiza, pe fundații izolate de tip „pahar”, și în conformitate cu expertiza tehnică întocmită, fără afectarea structurii de rezistență a clădirii existente. Materialele folosite vor fi cele agrementate de I.S.U. pentru astfel de căi de evacuare, de asemenea și dimensiunile scării. Pentru accesul din clădire, se vor demonta la fiecare nivel ferestrele existente și se vor demola parapeții acestora, pentru a obtine golurire ușilor de evacuare.

La fiecare nivel scara comunică cu holul central printr-o ușa rezistentă la foc cu dimensiunile 1,80 x 2,10 m. Usile au sensul de deschidere spre exterior. Evacuarea utilizatorilor după coborârea de pe scară se va face pe o alee pavată cu lățimea de 2 m care comunică cu rețeaua de alei existente și care asigură ieșirea din incinta spitalului în spațiul public.

Scara metalică exterioară va fi amplasată la fațada sudică a clădirii spitalului. Construcția va avea amprenta la sol de 30,9 mp și o suprafață desfășurată de 158.40 mp. Accesul până la cota 0.00 a clădirii se face pe un pachet de 7 trepte iar pentru fiecare din cele 5 nivele sunt două rampe de scară cu câte 11 trepte fiecare. Treptele vor avea înălțimea de 15 cm, lățimea de 33 cm și o lungime de 140 cm. Vor fi executate din grătare electrosudate tip SP, antiderapante, platbandă portantă 40 x 4, bare torsionate 5 mm, 330 x 1400 mm. Podestele au lungimea de 160 cm și lățimea de 318 cm; sunt realizate din grătare electrosudate tip SP, antiderapante, platbandă portantă 60 x 4 mm, bare torsionate 5 mm.

Pentru siguranța utilizatorilor vor fi prevăzute balustrade metalice cu înălțimea de 1 m.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tablete pentru studenți, din fonduri europene. Care sunt condițiile pentru a le primi

Publicat

Premierul Ludovic Orban a anunțat, joi, că studenții beneficiari ai burselor sociale din universitățile care își încep cursurile online vor primi tablete, urmând ca sumele pentru achiziţionarea acestora să fie decontate din fonduri europene în limita a 50 de milioane de euro.

„Am luat decizia de a sprijini şi studenţii care sunt beneficiari ai burselor sociale pentru universităţile care vor începe online, să decontăm din fonduri europene în limita unei sume de 50 de milioane de euro tabletele care sunt achiziţionate”, a precizat Orban la începutul şedinţei de guvern, potrivit Agerpres.

Premierul a menţionat că în actele normative care urmează să fie adoptate de Executiv este inclusă şi prevederea privind acordarea mesei calde şi pentru pensionarii cu pensia mai mică decât cea socială.

El a mai spus că va fi crescut şi plafonul de decontare din fonduri europene pentru cheltuielile de sănătate generate de noul coronavirus.

Secretarul de stat în Ministerul Fondurilor Europene Carmen Moraru a precizat că pentru şedinţa de guvern este pregătită o ordonanţă de urgenţă care reuneşte mai multe modificări ale unor acte normative, fiind cuprinse şi aceste prevederi.

„Am inclus modificarea OUG 115. De asemenea, am inclus în modificarea Ordonanţei 44 – universităţile de stat vor fi beneficiare de fonduri pentru achiziţionarea de echipamente de protecţie şi unele dispozitive de tipul nebulizatoarelor în valoare de 10 milioane de euro. Faţă de cele 50 de milioane de euro pe care le aveam deja aprobate, pentru această categorie nouă de beneficiari am suplimentat cu încă 10 milioane de euro. (…) În aceeaşi ordonanţă de urgenţă de modificare a unor acte normative am pregătit şi Ordonanţa 43 şi propunem suplimentarea plafonului de decontare pentru aceste tipuri de echipamente la un 1.200.000.000 lei, din realocări din alte programe. (…) Precizez că în acest moment avem depuse proiecte de un miliard de euro, schiţe pe care le vedem în sistem şi tot din axa 9, din care decontăm echipamentele medicale, vom deconta şi echipamentele pentru şcoli, echipamentele de protecţie şi dispozitivele şi containerele sanitare”, a mai spus Moraru.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Trei medalii de argint și două de bronz pentru halterofilii CS Unirea Alba Iulia, la Campionatul Național de Juniori

Publicat

Halterofilii juniori legitimați la CS Unirea Alba Iulia au obținut rezultate foarte bune la prima competiție la care au participat după ridicarea graduală a restricțiilor impuse în contextul pandemiei de COVID-19.

Astfel, la Campionatul Național de Juniori, desfășurat în perioada 21-25 septembrie, la Arad, Năstase Robert Ionuț a obținut 3 medalii de argint, în vreme ce Vîlcu Nicu Alexandru a obținut 2 medalii de bronz. Halterofilii CS Unirea Alba Iulia sunt pregătiți de către prof. Ioan Frățilă.

Rezultate CS Unirea Alba Iulia:

– Năstase Robert Ionuț, categoria – 81 kg, juniori II – 14 ani, argint – smuls, argint – aruncat, argint – total;

– Vîlcu Nicu Alexandru, categoria – 73 kg, juniori II – 14 ani, smuls – loc 4 (la egalitate cu locul 3), aruncat – bronz, total – bronz;

Rezultate bune, însă fără clasare pe podium, au fost obținute și de Pânzaru Irimia Nicușor.

”Sunt rezultate foarte bune obținute după o pauză competițională mare. Performanța, indiferent de domeniu, se obține cu multă muncă, determinare și seriozitate. Îi felicit pe juniori, cât și pe antrenorul lor, domnul Ioan Frățilă. Am convingerea că parcursul bun al sportivilor noștri va continua” – Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

La haltere există două stiluri:

– smuls (constă în ridicarea halterei cu ambele brațe printr-o singură mișcare continuă)

– aruncat (constă în ridicarea halterei până la piept, apoi în înălțarea ei prin întinderea brațelor în sus).

Competiția de regulă începe cu stilul ”smuls” la care fiecare concurent are dreptul la trei încercări, iar apoi se trece la ”aruncat” la care din nou fiecare sportiv are dreptul la trei încercări.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate