Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia, IADUL șoferilor. Peste 25.500 de mașini și doar 8.000 de locuri de parcare


Publicat

Aveți senzația că vă sufocați în traficul din Alba Iulia ? Nu vi se pare deloc. Orășelul liniștit pe care îl știați până acum 5-6 ani s-a transformat într-un iad al șoferilor din cauza numărului excesiv al mașinilor înmatriculate și a incapacității autorităților locale să gândească pe termen lung și să prevadă o astfel de dezvoltare.

În Alba Iulia sunt înmatriculate 25.515 autoturisme. Asta zice Direcția Venituri din cadrul Primăriei că are în evidențe în acest moment. Tot Primăria zice că în Alba Iulia sunt doar 8.000 de locuri de parcare iar conform Institutului Național de Statistică în orașul nostru au domiciliul 74.501 cetățeni. Referitor la acest ultim număr trebuie să spunem că nu reprezintă și numărul celor care efectiv trăiesc în Alba Iulia pentru că el include și pe cei care au plecat de exemplu în străinătate pentru a găsi o viață mai bună, dar care nu au renunțat la buletinul de România și au în continuare domiciliul în Alba Iulia. Conform estimărilor, numărul celor plecați din Alba Iulia în alte țări este de circa 10.000. Asta ar însemna că în oraș trăiesc zi de zi aproximativ 65.000 de cetățeni care au 25.000 de mașini. Adică o mașină la 2,6 locuitori. Să nu uităm că în cei 65.000 de oameni sunt și mulți copii sau oameni în vârstă care nu pot conduce autovehicule. Cu alte cuvinte, la doi oameni între 18 și 70 de ani avem o mașină!

Ca să va faceți o idee mai plastică despre ce înseamnă cele 25.000 de mașini imaginați-vă că dispunerea lor în coloană ar însemna că aceasta să înceapă la Alba Iulia și să se termine la Cluj Napoca fără să fie întreruptă undeva!

Bineînțeles că nu se poate reproșa Primăriei apetența cetățenilor pentru automobile. Ce se poate totuși reproșa celor care trebuiau să gândească strategic dezvoltarea acestui oraș este faptul că nu au prevăzut o asemenea dezvoltare și nu au preîntâmpinat-o cu măsuri care să ducă la ușurarea traficului. Vorbim aici despre drumuri cu benzi reversibile de circulație sau despre drumuri cu mai multe benzi. De exemplu, care a fost ideea drumului Alba Iulia -Micesti pe trei benzi în loc de patru când era loc suficient pentru a patra bandă dar s-a preferat soluția unui trotuar imens cu două spații verzi plus pistă de biciclete ? Șoseaua în cauză este una dintre cele mai aglomerate artere din cauza dezvoltării imobiliare foarte ușor de prevăzut în urmă cu 10 ani datorită disponibilității mari de teren construibil. Așa s-a ajuns ca cei care locuiesc în zonă să parcurgă distanța de acasă până în centru la birou sau la școala copiilor în 45 de minute! Și vorbim de o distanță de 5-6 km.

Ar fi trebuit de asemenea să se gândească Primăria și la piste de biciclete ADEVĂRATE și nu dungi albe pe asfalt pe care nu le respectă nimeni și care încep de undeva și se termină nicăieri. O rețea continuă și securizată de piste de biciclete i-ar face cu siguranță pe mulți șoferi să lase acasă mașina cel puțin în zilele frumoase și să meargă pe două roți fără teama de a fi victima unui accident.

La gândul parcărilor subterane/supraterane n-ar fi trebuit să doarmă noaptea cei din Primăria Alba Iulia. Doar 8.000 de locuri de parcare într-un oraș cu 25.000 de mașini înseamnă că 17.000 ar trebui să fie în mișcare permanentă. Sau, așa cum se întâmplă de fapt, să ocupe orice părticică de drum public, orice trotuar disponibil. Decât să „investim”anual 300.000 de euro în luminițe de sărbători închiriate nu credeți că am fi fost mai fericiți cu niște parcări supraterane metalice ușor de făcut și ieftine ?

Deschidem prin acest articol o dezbatere publică. Ce soluții propuneți voi, cititorii Alba24, pentru a ne face, nouă tuturor, viața mai ușoară în trafic ?

Postați comentarii la acest articol si poate ne aud „strategii” Primăriei plătiți mai nou cu mii de euro lunar.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

13 Comentarii

13 Comentarii

  1. Tara lui Papura Voda

    vineri, 24.11.2017 at 19:17

    Faptul ca actuala administratie publica gandeste cu dosul, nu e deloc o noutate si mai mult decat atat, ii doare undeva de toate studiile care se fac!
    Asta v-o spune cineva care lucreaza in domeniu !

    • Tara lui Papura Voda

      vineri, 24.11.2017 at 22:22

      *administratie locala

  2. Ionel

    vineri, 24.11.2017 at 20:03

    Parc-ar trebui niște parcări. Altfel stăm cu mașina-n parc! Ar fi spații pentru parcări subterane și supraterane, etajate. Hmm… dar astea costă mult! Și ce facem? Dărâmăm niște clădiri monumente istorice aflate în paragină? Să construim parcări în loc? În Alba Iulia? Nu… acest oraș nu are voie să se adapteze! Mașinile nu au decât să plece către Cluj!

  3. George

    vineri, 24.11.2017 at 20:23

    Da, e foarte normal sa avem luminite de Craciun. Foarte normal ! Cum e normal peste tot.

    Orasul e pt oameni. NU pt masini. Se poate renunta uneori la masina, insa albaiulianul fudul prefera sa isi duca copilul pana in clasa cu masina, la cafea pana in cafenea cu masina s.a.m.d.
    Pe jos din cetate pana in centru faci 20 min…sa nu mai zic de bicicleta sau autobuz.
    Hai sa daramam tot ca sa facem parcari ca asa vor unii “jurnalisti”…care nu mai au ce scrie si orice viseaza ei e stire.
    Luati-va de mana cu Trifu si faceti dezbateri peste dezbateri.

    • Ionel

      sâmbătă, 25.11.2017 at 08:05

      Este treaba fiecăruia ce își duce cu mașina și dacă își duce. Problema este spațiul fizic pe care mașina îl ocupă oriunde s-ar afla aceasta staționată. Există mulți pensionari în Alba Iulia care rareori își utilizează automobilul – mai puțin de odată pe zi – acesta stând degeaba și ocupând spațiul. Să nu mai vorbim de multele rable care au prins rădăcini peste tot prin oraș.

    • Ionel

      sâmbătă, 25.11.2017 at 08:28

      Permiteți-mi apoi să vă spun câteva cuvinte despre mersul pe bicicletă, transportul în comun și mersul pe jos. Ca pieton, ai frica mașinilor, există o poluare fonică ridicată, iar aerul de pe principalele artere geme a poluanți. Ca biciclist, ai frica mașinilor mai ceva ca atunci când ești pieton pentru că nu există rețea de piste pentru biciclete, iar apoi, în Alba Iulia este o însemnată pantă deci o mare problemă pentru confortul mersului pe bicicletă. Efortul mai intens de a pedala duce la inhalarea unei cantități semnificativ mărite de compuși toxici din aerul poluat de mașini. Bicicletă electrică? O lună și ți-o fură! Transportul în comun este greoi, aglomerat la orele de vârf (sărmăluțe) și ineficient pentru călători deoarece principalele linii de transport public se învârt în jurul orașului în loc să-l străbată prin centru, călătorul fiind astfel dezavantajat ca timp. Nu și compania de transport ca profit!

  4. Dave

    vineri, 24.11.2017 at 21:05

    Aglomeratia va fi si mai mare ,orasul este intr-o continua dezvoltare.Ce vom face atunci?

  5. Ghib Andrei

    vineri, 24.11.2017 at 21:09

    Cand i-am spus viceprimarului Voicu, ca este nevoie de 2 locuri de patcare/locuitor, a devenit isteric,spunand ca nu suntem o societe de masini. Unde vor parca 1000000 de romani la 1 decembrie 2018, cati vor venii sa serbeze centenarul, pe 8000 de locuri de parcare?

  6. Pejosu

    vineri, 24.11.2017 at 21:41

    Din moment ce unul de pe aici imi raspundea, la o alta stire legata de aglomeratia din oras, ca el nu foloseste transportul in comun pentru ca unii asculta manele in autobuz, nu aveti decat sa ramaneti blocati in trafic 24/24!

  7. Bomba Atomica

    sâmbătă, 25.11.2017 at 05:39

    Primarul Hava e un icopeten ! nu stie sa faca locuri de parcare si drumuri sigure !

    Stie sa fura din banul public cu alba carolina unde materialu e de 3 ori mai scum si o parte ajunge la el in buzunar si la clanul lui de corupti !

  8. DAN

    sâmbătă, 25.11.2017 at 08:43

    O PARCARE LA STADION PENTRU2000 DE MASINI SUPRATERANA O PARCARE IN ZONA LIDL SUPRATERANA PENTRU 2000 DE MASINI SI O PARCARE SUPRATERANA PENTRU 2000 DE MASINI IN ZONA CENTRU UZINA ELECTRICA,SI INCA UNA IN FATA FOSTULUI SEDIU AL PRIMARIEI VIZAVI DE PREFECTURA PENTRU 1000 DE MASINI IMPRUMUTURI FACUTE DE PRIMARIE PE TERMEN DE 10 ANI SI INTARIREA DISCIPLINEI RUTIERE OBLIGATIVITATEA DE A PARCA NUMAI IN LOCURI PERMISE SI SE REZOLVA PROBLEMA DAR TREBUIE SA AI VOINTA NU POVESTI!

  9. je

    luni, 27.11.2017 at 09:03

    8000 de locuri de parcare inchiriate cu 125 lei pe an fac 1.000.000,00 lei pe an. Sa zicem 1.000.000,00 lei inmultit doar cu 5 ani adica din 2012 fac 5.000.000,00 lei NOI adica o gramada de bani. Oare daca s-ar fi investit intr-o parcare sub/supraterana se vedea ceva ca s-a facut cu banii. Nu salarii, artificii, giratorii fara sens, monumete, panselute si concerte de 2 lei.

  10. Cosmin

    joi, 21.10.2021 at 16:15

    O remarcă asupra statisticii prezentate. Cele aproximativ 8000 de locuri de parcare reprezintă parcarea publică a orașului. La aceste locuri mai trebuie adunate locurile de parcare ale instituțiilor și societăților care au parcare proprie și își găzduiesc autoturismele pe proprietate privată. Totodată, probabil chiar mai important este să adunăm parcajele și garajele proprietate privată sau terenurile concesionate pe care sunt parcate/ garate autoturisme. Despre cele 8000 de locuri ale parcării publice, trebuie spus că adăpostesc și autoturisme din afara orașului, a județului și chair și a țării. La finalul zilei sunt probabil 30000 autoturisme și 15000-20000 locuri de parcare; Din păcate anumite zone rezidențiale prezintă construcții de locuințe colective cu un număr mare de apartamente și un număr mic de locuri de parcare. În aceste zone numărul locurilor de parcare este de 0,5 parcaje/ 1 apartament cu 2 camere; deoarece condițiile economice au făcut ca cele mai multe astfel de unități să adăpostească 4 persoane în loc de 2, s-a ajuns ca în aceste cartiere să existe 1 parcare la 8 persoane. Și dacă asta nu era suficient, prin diverse practici, unii cetățeni au reușit să ocupe chair 2 parcaje. Pentru că luni 21.10.2021, ora 16:30 Sala PAEM(CL) va avea loc o ultimă discuție pe marginea „Referatul de aprobare nr. 104184/10.09.2021 privind aprobarea Regulamentului local pentru investițiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcțiilor în municipiul Alba Iulia”, am revenit la acest articol pentru a reaminti celor interesați de subiect faptul că un număr mai mare de locuri de parcare nu rezolvă niciodată situația locurilor de parcare sau a traficului, ci o înrăutățesc de fiecare dată. Explicația este foarte simplă de altfel: acolo unde numărul parcajelor este mult sub limită locatarilor nu li se poate reproșa niciodată parcarea ilegală și se înțelege nevoia construirii de parcaje noi pentru aceste zone dezvoltate cu mai multe zeci de ani în urmă. Totuși construcțiile nou realizate a căror Autorizație de Construire a fost eliberată fără ca acestea să îndeplinească cerințele minime de calitate cad pe umerii persoanelor care au semnat documentele de autorizare și recepție și lor trebuie să li se solicite rezolvarea problemei. Dacă în schimb, administrația alege a treia variantă (lasă primele exemple nerezolvate și cere dezvoltatorilor mai multe locuri pentru construcțiile noi) problema celor care suferă de problemele de la A și B rămân actuale și viitoare, iar posibilii locatari ai noilor construcții sunt obligați să achite cu aproximativ 10-15 mii EUR mai mult pentru un apartament cu două camere (indiferent dacă posedă un autoturism, carnet de conducere sau dacă preferă transportul în comun și bicicleta). Cel mai important este faptul că parcarea abuzivă pe trecerea de pietoni, locuri pentru persoane cu dizabilități, poliție, salvare, stații STP, spațiul verde sau pe trotuar nu o să dispară; aceasta reprezintă și rezultatul unui comportament social, nu doar lipsa parcajelor. Puteți să observați acest lucru în intersecții sau pe străzi aglomerate unde întâlniți mașini parcate pe timpul zilei deși există parcare liberă pe strada secundară din spatele blocurilor. Rezolvarea este una extrem de dificilă, iar partea proastă este că nu e vorba doar de o dificultate tehnică și financiară, ci și de una politică. Metodele nepopuliste sunt evitate de fiecare dată de orice administrație, dar sunt de cele mai multe ori cele mai utile. Este necesar ca administrația să construiască rapid parcaje în zonele roșii pentru a ajunge la o limită minimă de 1 parcare/ 1 apartament camere și totodată să dezvolte puternic transportul în comun. Este absolut obligatoriu ca Primăria Alba Iulia să dețină un minim de 20 autocare (preferabil electrice); totodată se constată influența puternică și negativă pe care monopolul actualei societăți de transport „public” o are asupra administrației, dar mai ales a cetățenilor. Tocmai de aceea este necesar ca noi societăți să fie încurajate să preia din rutele actuale. Prioritatea pentru transportul în compun și biciclete/ trotinete sunt necesare și reprezintă un pas intermediar până la dezvoltarea unei infrastructuri separate. Ca încheiere doresc să solicit celor care au citit până aici să documenteze mai departe efectele negative ale parcajelor și rezolvarea problemelor de trafic și a insuficienței locurilor de parcare în Amsterdam și Copenhaga (60-120 de minute trebuie să fie suficient). O privire pozitivă spre viitor este și ea binevenită. Până la urmă (așa cum prezenta și cineva mai sus) fostul edil interimar a avut și el dreptatea lui (chiar dacă motivul dumnealui, cel mai probabil era cu totul altul, iar cuvintele nu-i aparțin) nu suntem o națiune de mașini și nu trebuie să dezvoltăm orașe pentru mașini, ci pentru oameni.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: zile libere plătite pentru profesorii care asamblează dispozitivele de testare COVID trimise la școli

Publicat

Inspectoratele au trimis școlilor un video cu instrucțiuni de asamblare a testelor în pungi individuale. Ministrul Cîmpeanu anunță zile de concediu la schimb, pentru profesorii care participă la operațiunile de asamblare în zilele lor libere.

Inspectoratele au trimis școlilor și prospectul testelor, cu certificatul de conformitate și instrucțiunile de folosire. DOCUMENTUL AICI: Instructiuni testare saliva

Prospectul specifică următorul lucru: “Această trusă este destinată utilizării de către personalul calificat și instruit al laboratorului clinic, instruit cu specialitate și în tehnicile procedurilor de diagnostic in vitro” scrie edupedu.ro

Ministrul Educației a anunțat, într-o intervenție la Realitatea TV, că faptul că testele au venit neasamblate „este o problemă”, care „în mare parte s-a rezolvat” și care, în opinia sa „este mult mai mică decât avantajul posibilității de testare în școli”. Oficialul a anunțat zile libere pentru profesorii care fac acest efort de asamblare a kiturilor de testare pentru elevi.

„Școlile au primit aceste teste ambalate într-adevăr la cutii de 25 de 50 de teste, în funcție de lot – pentru că am avut două loturi, de 1,5 milioane, respectiv 5 milioane de teste – fiecare cutie este însoțită de un certificat de conformitate, pentru că a fost o cerință legală, asumată de instituțiile guvernamentale, deci posedă aceste teste certificat de conformitate și, de asemenea, instrucțiuni de folosire.

Au fost repartizate către școli, creând o problemă suplimentară la nivelul școlilor – deci problema a fost creată pentru personalul din școli, nu pentru altcineva – aceea a coordonării distribuției testelor începând cu data de 2 decembrie, când elevii vor reveni la cursuri.” a spus Cîmpeanu

Profesorii care asamblează dispozitivele de testare recompensați cu zile libere plătite

”În multe județe aceste eforturi s-au făcut deja și s-au făcut de către profesori – apreciez cest efort și ca să fiu foarte practic Ministerul Educației a decis deja să compenseze efortul făcut în zilele libere, generate de sărbătorile naționale, prin zile de concediu pentru acei directori și profesori care, repet, au cuplat deja aceste componente, un lucru dificil, cu mănuși sterile în pungi stările de unică folosință. Sunt pregătite în multe județe pentru a fi distribuite către elevi.

Această problemă, pe care o recunosc, pe care nu am cunoscut-o până acum, dar înțeleg din informarea pe care DSU mi-a făcut-o că aceasta este modalitatea de livrare a acestor teste în toate statele europene, încă de când a început această criză sanitară, deci toate celelalte state europene nu au avut o problemă cu această modalitate de recepție.

Odată ce am primit această informare înțeleg totuși că este o problemă, dar problema este mult mai mică în raport cu avantajul existenței acestor teste în școli”, a declarat ministrul Educației.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

sursa: edupedu.ro,

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

28 noiembrie: 1.377 cazuri COVID și 106 decese raportate în România, în ultimele 24 de ore

Publicat

Au fost înregistrate 1.377 cazuri noi de COVID, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise duminică, 28 noiembrie, de Grupul de Comunicare Strategică. 

Au fost confirmate 106 decese, din care 19 anterioare (față de 180 în 24 de ore, cu o zi în urmă).

Comparativ, cu o zi în urmă erau raportate 1.727 cazuri în 24 de ore.

”Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 28 noiembrie 2021, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 1.377 de cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2.

De asemenea, au fost raportate 106 decese dintre care 19 anterioare”, a transmis Grupul de Comunicare Strategică.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

TOP Forbes – cei mai bogați români în 2021. România are în prezent 18 miliardari, cu 7 mai mulți decât anul trecut

Publicat

sursa foto: Forbes.ro

2021 a fost un an profitabil pentru bogații români, care au reușit să își crească averile în ciuda pandemiei Covid-19. Dacă în 2020, Forbes România aduna pe lisă 32 de persoane cu o avere netă de peste 500 de milioane de lei, anul acesta înregistrăm șapte prezențe noi sau mai puțin noi.

România are mai mulți miliardari în 2021 decât în 2020

România numără 18 miliardari în lei, în 2021, cu 7 mai mulți decât anul trecut, iar averea netă cumulată de aceștia este de 66 de miliarde de lei, în creștere cu peste 30 de miliarde de lei față de anul precedent, scrie Forbes România.

În total, 39 de români au o avere de peste 500 de milioane de lei, care însumează venituri cumulate de peste 80 de miliarde de lei, cu 32 de miliarde mai mult decât în anul anterior. Topul Forbes al celor mai bogați oameni din România adună un număr de 18 miliardari în lei, cu 7 mai mulți decât în anul precedent.

Averea netă cumulată a celor mai bogați români este de 66 miliarde lei

Dintre aceștia, 16, adică 88%, sunt mai bogați. Averea netă cumulată a miliardarilor în lei este de 66 de miliarde de lei, în creștere cu peste 30 de miliarde de lei față de anul precedent.

Printre intrările notabile de anul acesta se remarcă Dorel Goia, omul de afaceri care controlează Grupul Teraplast, care are o avere estimată la 1,1 mld. lei.

Cel mai bogat român este în continuare – pentru al treilea an consecutiv – cofondatorul UiPath, Daniel Dines, a cărui avere este estimată în prezent peste 22 de miliarde de lei, cu 14,5 mld. lei mai mult decât anul trecut. Creșterea fulminantă a lui Dines se datorează listării companiei de RPA pe Bursa din New York.

Top 10 Forbes al celor mai bogați români în 2021

1. Daniel Dines, UiPath –  22,2 miliarde de lei. Automatizarea pare că a evoluat spre adolescență și maturitate, iar tehnologia RPA a companiei UiPath este pe cale să devină substantiv comun.

2. Dragoș și Adrian Pavăl, Dedeman – 8,9 miliarde de lei. Compania Dedeman, deținută de frații Pavăl, a înregistrat în 2020 o majorare a cifrei de afaceri de 10,5% și a raportat un profit record de 1,4 miliarde de lei.

3.  Ion Țiriac (auto, imobiliare, financiar) – 7,2 miliarde de lei. Ion Țiriac, unul dintre cei mai bogați români, continuă investițiile în sport, dar nu neglijează mediul de business și industriile în care și-a pus amprenta.

4. Ion Stoica și Matei Zaharia, Databricks – 4,5 miliarde de lei

Reprezentanți ai mediului academic, Ion Stoica și Matei Zaharia nu se gândeau că ar putea duce o companie la o evaluare de zeci de miliarde de dolari și, mai D presus de atât, să ajungă ei înșiși miliardari.

5. Anastasia Soare, Anastasia Beverly Hills – 2,5 miliarde de lei .La mai bine de un an și jumătate de la izbucnirea pandemiei de Covid-19 pe tot globul, brandurile de înfrumusețare pare că își revin din șocul suferit.

La fel și rețeaua companiei Anastasia Beverly Hills, care înregistrează o scădere mai mică decât anul trecut.

6. Ștefan Vuza, Chimcomplex – 2,4 miliarde de lei .Deși ultimul an a venit cu provocări, fondatorul uneia dintre cele mai importante conglomerate de business a rămas pe poziții.

7. Zoltan Teszari, Digi Communications – 2,1 miliarde de lei. Afacerea lansată în urmă cu 27 de ani de antreprenorul Zoltan Teszari, RCS &RDS, își continuă cursa de dezvoltare în ciuda efectelor crizei sanitare asupra mediului de business.

8. Familia Talpeș, Bitdefender – 2 miliarde de lei. Ultimul an a fost unul de creștere pentru industria IT, Bitdefender reușind să marcheze performanțe impresionante. Între timp, fondatorii companiei încearcă să se adapteze noului normal.

9. Andrei Diaconescu și Victor Căpitanu, One United Properties – 1,9 miliarde de lei. Andrei Diaconescu și Victor Căpitanu au transformat One United Properties într-unul dintre cei mai mai mari dezvoltatori imobiliari prezenți pe piața locală. Acum, vor să atace și piețele externe.

10. Iulian Stanciu, eMAG – 1,8 miliarde de lei. Cu două decenii în urmă, Iulian Stanciu a prevăzut încotro se îndreaptă industria IT, punând bazele primei afaceri pe vremea când era student în anul IV.

Topul și articolele complete vor fi disponibile în curând pe Forbes.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Samuel Ghimpu, învingător în Openul Internaţional al României la şah desfășurat la Alba Iulia

Publicat

Ediţia a 5-a a Openului Internaţional al României, turneu organizat de Consiliul Judeţean Alba şi Federaţia Română de Şah şi găzduit de Hotel Transilvania din Alba Iulia, a fost una dominată de la un capăt la celălalt de juniorii din loturile naţionale ale României prezenţi la turneu, care au reuşit să îi scoată din lupta pentru podium pe principalii favoriţi ai turneului, marii maeştri internaţionali Marius Manolache şi Vladislav Nevednichy, dar şi pe alţi maeştri internaţionali experimentaţi cotaţi cu şanse la podium.

Aflat la prima sa prezenţă la openul albaiulian, maestrul FIDE Samuel Ghimpu (18 ani, ACS Smart Galaţi), campion naţional de juniori la categoria sa de vârstă, s-a impus autoritar cu 6,5 puncte din 9 partide.

Juniorul gălăţean, care a avut un start excelent cu 5 puncte din 6 jocuri, şi-a permis să încheie la egalitate ultimele 3 partide împotriva principalilor urmăritori şi să îşi conserve poziţia de lider până la finalul competiţiei.

Următoarele locuri în clasament au fost ocupate de maestrul FIDE George Stoleriu (19 ani, Politehnica Iaşi), candidatul de maestru Pavel Nastore (14 ani, ACS Phoenix Buzău), care datorită punctelor rating câştigate la Alba Iulia va obţine titlul de maestru FIDE, şi maestrul internaţional Alexandru Manea (CSM Baia Mare) toţi cu 6 puncte, maestrul FIDE Pasti Aron (15 ani, Ungaria), marele maestru internaţional Vladislav Nevednichy (Politehnica Iaşi) şi Mihai Pădurariu (17 ani, CSU Târgovişte) cu 5,5 puncte.

Marea revelaţie a turneului a fost juniorul în vârstă de doar 9 ani, Andrei Negrean (Clubul Central de Şah Bucureşti), care a obţinut 4 puncte. Andrei a fost foarte aproape să obţină şi prima sa victorie împotriva unui mare maestru internaţional, favoritul nr.1 al turneului Marius Manolache reuşind să obţină în extremis remiza la capătul unei partide cu peste 100 de mutări! Cele 74 de puncte rating acumulate la Alba Iulia de juniorul al cărui tată este din Cugir, îl ajută pe acesta să revină pe prima poziţie în clasamentul mondial al juniorilor de vârsta sa cu un rating virtual de 1921.

Alături de Andrei Negrean, un alt junior în vârstă de doar 10 ani, Henry-Edward Tudor, s-a remarcat în mod deosebit la Alba Iulia printr-un joc foarte matur şi creativ pentru vârsta sa, care l-a ajutat să obţină 3,5 puncte şi 44 puncte rating.

Cu siguranţă cei doi copii foarte talentaţi vor avea un cuvând important de spus în şahul juvenil românesc şi internaţional în anii următori.

De altfel turneul a fost unul în care juniorii din loturile naţionale ale României au avut evoluţii apreciate, Andrei Filip, Hunor-Zoltan Antal, Lia-Alexandra Maria, Alexandru-Mircea Butolo şi Robert-Gabriel Sava câştigând nu doar experienţă, dar şi puncte rating.

La finalul turneului, pe lângă premiile din clasamentul general, s-a acordat următoarele premii speciale:

Juniori sub 20 de ani: 1.Pasztor Balazs (Ungaria) 2.Alexandru-Mircea Butolo (CSU Bucureşti) 3.Ilie Arion (CSO Cugir)

Juniori sub 16 ani: 1.Hunor-Zoltan Antal (Colegiul Naţional Aprily Lajos Braşov) 2.Lia Maria (Dinamo Bucureşti) 3.David Botea (Dinamo Bucureşti)

U12: 1.Andrei Negrean (Clubul Central de Şah Bucureşti) 2.Henry Tudor (ACS Fianchetto Constanţa) 3.Robert Sava (Clubul de Şah Hannibal Bucureşti)

Competiţia de dezlegări (rezolvări de probleme) a fost câştigată de George Stoleriu (Politehnica Iaşi) cu 30 puncte, punctajul maxim fiind obţinut şi de al doilea clasat Mihnea Costachi (CSM Unirea Alba Iulia), departajarea făcându-se la timpul de rezolvare a problemelor. Podiumul a fost completat de Ovidiu Crăciun (CSO Cugir) cu 26,5 puncte.

Turneul a fost arbitrat cu profesionalism de arbitrii internaţionali Dinu-Ioan Nicula (Bucureşti) şi Ciprian-Sorin Muntean (Satu Mare), partidele openului fiind transmise live pe mai multe site-uri internaţionale de şah.

Din partea gazdelor turneului, premiile au fost înmânate de Marius Ceteraş şi Mihnea Costachi, care le-au transmis participanţilor invitaţia de a participa şi la următoarele turnee organizate la Alba Iulia.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate