Connect with us
Advertisement

Eveniment

Alba Iulia, IADUL șoferilor. Peste 25.500 de mașini și doar 8.000 de locuri de parcare

Publicat

Aveți senzația că vă sufocați în traficul din Alba Iulia ? Nu vi se pare deloc. Orășelul liniștit pe care îl știați până acum 5-6 ani s-a transformat într-un iad al șoferilor din cauza numărului excesiv al mașinilor înmatriculate și a incapacității autorităților locale să gândească pe termen lung și să prevadă o astfel de dezvoltare.

În Alba Iulia sunt înmatriculate 25.515 autoturisme. Asta zice Direcția Venituri din cadrul Primăriei că are în evidențe în acest moment. Tot Primăria zice că în Alba Iulia sunt doar 8.000 de locuri de parcare iar conform Institutului Național de Statistică în orașul nostru au domiciliul 74.501 cetățeni. Referitor la acest ultim număr trebuie să spunem că nu reprezintă și numărul celor care efectiv trăiesc în Alba Iulia pentru că el include și pe cei care au plecat de exemplu în străinătate pentru a găsi o viață mai bună, dar care nu au renunțat la buletinul de România și au în continuare domiciliul în Alba Iulia. Conform estimărilor, numărul celor plecați din Alba Iulia în alte țări este de circa 10.000. Asta ar însemna că în oraș trăiesc zi de zi aproximativ 65.000 de cetățeni care au 25.000 de mașini. Adică o mașină la 2,6 locuitori. Să nu uităm că în cei 65.000 de oameni sunt și mulți copii sau oameni în vârstă care nu pot conduce autovehicule. Cu alte cuvinte, la doi oameni între 18 și 70 de ani avem o mașină!

Ca să va faceți o idee mai plastică despre ce înseamnă cele 25.000 de mașini imaginați-vă că dispunerea lor în coloană ar însemna că aceasta să înceapă la Alba Iulia și să se termine la Cluj Napoca fără să fie întreruptă undeva!

Bineînțeles că nu se poate reproșa Primăriei apetența cetățenilor pentru automobile. Ce se poate totuși reproșa celor care trebuiau să gândească strategic dezvoltarea acestui oraș este faptul că nu au prevăzut o asemenea dezvoltare și nu au preîntâmpinat-o cu măsuri care să ducă la ușurarea traficului. Vorbim aici despre drumuri cu benzi reversibile de circulație sau despre drumuri cu mai multe benzi. De exemplu, care a fost ideea drumului Alba Iulia -Micesti pe trei benzi în loc de patru când era loc suficient pentru a patra bandă dar s-a preferat soluția unui trotuar imens cu două spații verzi plus pistă de biciclete ? Șoseaua în cauză este una dintre cele mai aglomerate artere din cauza dezvoltării imobiliare foarte ușor de prevăzut în urmă cu 10 ani datorită disponibilității mari de teren construibil. Așa s-a ajuns ca cei care locuiesc în zonă să parcurgă distanța de acasă până în centru la birou sau la școala copiilor în 45 de minute! Și vorbim de o distanță de 5-6 km.

Ar fi trebuit de asemenea să se gândească Primăria și la piste de biciclete ADEVĂRATE și nu dungi albe pe asfalt pe care nu le respectă nimeni și care încep de undeva și se termină nicăieri. O rețea continuă și securizată de piste de biciclete i-ar face cu siguranță pe mulți șoferi să lase acasă mașina cel puțin în zilele frumoase și să meargă pe două roți fără teama de a fi victima unui accident.

La gândul parcărilor subterane/supraterane n-ar fi trebuit să doarmă noaptea cei din Primăria Alba Iulia. Doar 8.000 de locuri de parcare într-un oraș cu 25.000 de mașini înseamnă că 17.000 ar trebui să fie în mișcare permanentă. Sau, așa cum se întâmplă de fapt, să ocupe orice părticică de drum public, orice trotuar disponibil. Decât să „investim”anual 300.000 de euro în luminițe de sărbători închiriate nu credeți că am fi fost mai fericiți cu niște parcări supraterane metalice ușor de făcut și ieftine ?

Deschidem prin acest articol o dezbatere publică. Ce soluții propuneți voi, cititorii Alba24, pentru a ne face, nouă tuturor, viața mai ușoară în trafic ?

Postați comentarii la acest articol si poate ne aud „strategii” Primăriei plătiți mai nou cu mii de euro lunar.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

13 Comentarii

13 Comentarii

  1. Tara lui Papura Voda

    vineri, 24.11.2017 at 19:17

    Faptul ca actuala administratie publica gandeste cu dosul, nu e deloc o noutate si mai mult decat atat, ii doare undeva de toate studiile care se fac!
    Asta v-o spune cineva care lucreaza in domeniu !

    • Tara lui Papura Voda

      vineri, 24.11.2017 at 22:22

      *administratie locala

  2. Ionel

    vineri, 24.11.2017 at 20:03

    Parc-ar trebui niște parcări. Altfel stăm cu mașina-n parc! Ar fi spații pentru parcări subterane și supraterane, etajate. Hmm… dar astea costă mult! Și ce facem? Dărâmăm niște clădiri monumente istorice aflate în paragină? Să construim parcări în loc? În Alba Iulia? Nu… acest oraș nu are voie să se adapteze! Mașinile nu au decât să plece către Cluj!

  3. George

    vineri, 24.11.2017 at 20:23

    Da, e foarte normal sa avem luminite de Craciun. Foarte normal ! Cum e normal peste tot.

    Orasul e pt oameni. NU pt masini. Se poate renunta uneori la masina, insa albaiulianul fudul prefera sa isi duca copilul pana in clasa cu masina, la cafea pana in cafenea cu masina s.a.m.d.
    Pe jos din cetate pana in centru faci 20 min…sa nu mai zic de bicicleta sau autobuz.
    Hai sa daramam tot ca sa facem parcari ca asa vor unii “jurnalisti”…care nu mai au ce scrie si orice viseaza ei e stire.
    Luati-va de mana cu Trifu si faceti dezbateri peste dezbateri.

    • Ionel

      sâmbătă, 25.11.2017 at 08:05

      Este treaba fiecăruia ce își duce cu mașina și dacă își duce. Problema este spațiul fizic pe care mașina îl ocupă oriunde s-ar afla aceasta staționată. Există mulți pensionari în Alba Iulia care rareori își utilizează automobilul – mai puțin de odată pe zi – acesta stând degeaba și ocupând spațiul. Să nu mai vorbim de multele rable care au prins rădăcini peste tot prin oraș.

    • Ionel

      sâmbătă, 25.11.2017 at 08:28

      Permiteți-mi apoi să vă spun câteva cuvinte despre mersul pe bicicletă, transportul în comun și mersul pe jos. Ca pieton, ai frica mașinilor, există o poluare fonică ridicată, iar aerul de pe principalele artere geme a poluanți. Ca biciclist, ai frica mașinilor mai ceva ca atunci când ești pieton pentru că nu există rețea de piste pentru biciclete, iar apoi, în Alba Iulia este o însemnată pantă deci o mare problemă pentru confortul mersului pe bicicletă. Efortul mai intens de a pedala duce la inhalarea unei cantități semnificativ mărite de compuși toxici din aerul poluat de mașini. Bicicletă electrică? O lună și ți-o fură! Transportul în comun este greoi, aglomerat la orele de vârf (sărmăluțe) și ineficient pentru călători deoarece principalele linii de transport public se învârt în jurul orașului în loc să-l străbată prin centru, călătorul fiind astfel dezavantajat ca timp. Nu și compania de transport ca profit!

  4. Dave

    vineri, 24.11.2017 at 21:05

    Aglomeratia va fi si mai mare ,orasul este intr-o continua dezvoltare.Ce vom face atunci?

  5. Ghib Andrei

    vineri, 24.11.2017 at 21:09

    Cand i-am spus viceprimarului Voicu, ca este nevoie de 2 locuri de patcare/locuitor, a devenit isteric,spunand ca nu suntem o societe de masini. Unde vor parca 1000000 de romani la 1 decembrie 2018, cati vor venii sa serbeze centenarul, pe 8000 de locuri de parcare?

  6. Pejosu

    vineri, 24.11.2017 at 21:41

    Din moment ce unul de pe aici imi raspundea, la o alta stire legata de aglomeratia din oras, ca el nu foloseste transportul in comun pentru ca unii asculta manele in autobuz, nu aveti decat sa ramaneti blocati in trafic 24/24!

  7. Bomba Atomica

    sâmbătă, 25.11.2017 at 05:39

    Primarul Hava e un icopeten ! nu stie sa faca locuri de parcare si drumuri sigure !

    Stie sa fura din banul public cu alba carolina unde materialu e de 3 ori mai scum si o parte ajunge la el in buzunar si la clanul lui de corupti !

  8. DAN

    sâmbătă, 25.11.2017 at 08:43

    O PARCARE LA STADION PENTRU2000 DE MASINI SUPRATERANA O PARCARE IN ZONA LIDL SUPRATERANA PENTRU 2000 DE MASINI SI O PARCARE SUPRATERANA PENTRU 2000 DE MASINI IN ZONA CENTRU UZINA ELECTRICA,SI INCA UNA IN FATA FOSTULUI SEDIU AL PRIMARIEI VIZAVI DE PREFECTURA PENTRU 1000 DE MASINI IMPRUMUTURI FACUTE DE PRIMARIE PE TERMEN DE 10 ANI SI INTARIREA DISCIPLINEI RUTIERE OBLIGATIVITATEA DE A PARCA NUMAI IN LOCURI PERMISE SI SE REZOLVA PROBLEMA DAR TREBUIE SA AI VOINTA NU POVESTI!

  9. je

    luni, 27.11.2017 at 09:03

    8000 de locuri de parcare inchiriate cu 125 lei pe an fac 1.000.000,00 lei pe an. Sa zicem 1.000.000,00 lei inmultit doar cu 5 ani adica din 2012 fac 5.000.000,00 lei NOI adica o gramada de bani. Oare daca s-ar fi investit intr-o parcare sub/supraterana se vedea ceva ca s-a facut cu banii. Nu salarii, artificii, giratorii fara sens, monumete, panselute si concerte de 2 lei.

  10. Cosmin

    joi, 21.10.2021 at 16:15

    O remarcă asupra statisticii prezentate. Cele aproximativ 8000 de locuri de parcare reprezintă parcarea publică a orașului. La aceste locuri mai trebuie adunate locurile de parcare ale instituțiilor și societăților care au parcare proprie și își găzduiesc autoturismele pe proprietate privată. Totodată, probabil chiar mai important este să adunăm parcajele și garajele proprietate privată sau terenurile concesionate pe care sunt parcate/ garate autoturisme. Despre cele 8000 de locuri ale parcării publice, trebuie spus că adăpostesc și autoturisme din afara orașului, a județului și chair și a țării. La finalul zilei sunt probabil 30000 autoturisme și 15000-20000 locuri de parcare; Din păcate anumite zone rezidențiale prezintă construcții de locuințe colective cu un număr mare de apartamente și un număr mic de locuri de parcare. În aceste zone numărul locurilor de parcare este de 0,5 parcaje/ 1 apartament cu 2 camere; deoarece condițiile economice au făcut ca cele mai multe astfel de unități să adăpostească 4 persoane în loc de 2, s-a ajuns ca în aceste cartiere să existe 1 parcare la 8 persoane. Și dacă asta nu era suficient, prin diverse practici, unii cetățeni au reușit să ocupe chair 2 parcaje. Pentru că luni 21.10.2021, ora 16:30 Sala PAEM(CL) va avea loc o ultimă discuție pe marginea „Referatul de aprobare nr. 104184/10.09.2021 privind aprobarea Regulamentului local pentru investițiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcțiilor în municipiul Alba Iulia”, am revenit la acest articol pentru a reaminti celor interesați de subiect faptul că un număr mai mare de locuri de parcare nu rezolvă niciodată situația locurilor de parcare sau a traficului, ci o înrăutățesc de fiecare dată. Explicația este foarte simplă de altfel: acolo unde numărul parcajelor este mult sub limită locatarilor nu li se poate reproșa niciodată parcarea ilegală și se înțelege nevoia construirii de parcaje noi pentru aceste zone dezvoltate cu mai multe zeci de ani în urmă. Totuși construcțiile nou realizate a căror Autorizație de Construire a fost eliberată fără ca acestea să îndeplinească cerințele minime de calitate cad pe umerii persoanelor care au semnat documentele de autorizare și recepție și lor trebuie să li se solicite rezolvarea problemei. Dacă în schimb, administrația alege a treia variantă (lasă primele exemple nerezolvate și cere dezvoltatorilor mai multe locuri pentru construcțiile noi) problema celor care suferă de problemele de la A și B rămân actuale și viitoare, iar posibilii locatari ai noilor construcții sunt obligați să achite cu aproximativ 10-15 mii EUR mai mult pentru un apartament cu două camere (indiferent dacă posedă un autoturism, carnet de conducere sau dacă preferă transportul în comun și bicicleta). Cel mai important este faptul că parcarea abuzivă pe trecerea de pietoni, locuri pentru persoane cu dizabilități, poliție, salvare, stații STP, spațiul verde sau pe trotuar nu o să dispară; aceasta reprezintă și rezultatul unui comportament social, nu doar lipsa parcajelor. Puteți să observați acest lucru în intersecții sau pe străzi aglomerate unde întâlniți mașini parcate pe timpul zilei deși există parcare liberă pe strada secundară din spatele blocurilor. Rezolvarea este una extrem de dificilă, iar partea proastă este că nu e vorba doar de o dificultate tehnică și financiară, ci și de una politică. Metodele nepopuliste sunt evitate de fiecare dată de orice administrație, dar sunt de cele mai multe ori cele mai utile. Este necesar ca administrația să construiască rapid parcaje în zonele roșii pentru a ajunge la o limită minimă de 1 parcare/ 1 apartament camere și totodată să dezvolte puternic transportul în comun. Este absolut obligatoriu ca Primăria Alba Iulia să dețină un minim de 20 autocare (preferabil electrice); totodată se constată influența puternică și negativă pe care monopolul actualei societăți de transport „public” o are asupra administrației, dar mai ales a cetățenilor. Tocmai de aceea este necesar ca noi societăți să fie încurajate să preia din rutele actuale. Prioritatea pentru transportul în compun și biciclete/ trotinete sunt necesare și reprezintă un pas intermediar până la dezvoltarea unei infrastructuri separate. Ca încheiere doresc să solicit celor care au citit până aici să documenteze mai departe efectele negative ale parcajelor și rezolvarea problemelor de trafic și a insuficienței locurilor de parcare în Amsterdam și Copenhaga (60-120 de minute trebuie să fie suficient). O privire pozitivă spre viitor este și ea binevenită. Până la urmă (așa cum prezenta și cineva mai sus) fostul edil interimar a avut și el dreptatea lui (chiar dacă motivul dumnealui, cel mai probabil era cu totul altul, iar cuvintele nu-i aparțin) nu suntem o națiune de mașini și nu trebuie să dezvoltăm orașe pentru mașini, ci pentru oameni.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement