Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia, IADUL șoferilor. Peste 25.500 de mașini și doar 8.000 de locuri de parcare


Publicat

Aveți senzația că vă sufocați în traficul din Alba Iulia ? Nu vi se pare deloc. Orășelul liniștit pe care îl știați până acum 5-6 ani s-a transformat într-un iad al șoferilor din cauza numărului excesiv al mașinilor înmatriculate și a incapacității autorităților locale să gândească pe termen lung și să prevadă o astfel de dezvoltare.

În Alba Iulia sunt înmatriculate 25.515 autoturisme. Asta zice Direcția Venituri din cadrul Primăriei că are în evidențe în acest moment. Tot Primăria zice că în Alba Iulia sunt doar 8.000 de locuri de parcare iar conform Institutului Național de Statistică în orașul nostru au domiciliul 74.501 cetățeni. Referitor la acest ultim număr trebuie să spunem că nu reprezintă și numărul celor care efectiv trăiesc în Alba Iulia pentru că el include și pe cei care au plecat de exemplu în străinătate pentru a găsi o viață mai bună, dar care nu au renunțat la buletinul de România și au în continuare domiciliul în Alba Iulia. Conform estimărilor, numărul celor plecați din Alba Iulia în alte țări este de circa 10.000. Asta ar însemna că în oraș trăiesc zi de zi aproximativ 65.000 de cetățeni care au 25.000 de mașini. Adică o mașină la 2,6 locuitori. Să nu uităm că în cei 65.000 de oameni sunt și mulți copii sau oameni în vârstă care nu pot conduce autovehicule. Cu alte cuvinte, la doi oameni între 18 și 70 de ani avem o mașină!

Ca să va faceți o idee mai plastică despre ce înseamnă cele 25.000 de mașini imaginați-vă că dispunerea lor în coloană ar însemna că aceasta să înceapă la Alba Iulia și să se termine la Cluj Napoca fără să fie întreruptă undeva!

Bineînțeles că nu se poate reproșa Primăriei apetența cetățenilor pentru automobile. Ce se poate totuși reproșa celor care trebuiau să gândească strategic dezvoltarea acestui oraș este faptul că nu au prevăzut o asemenea dezvoltare și nu au preîntâmpinat-o cu măsuri care să ducă la ușurarea traficului. Vorbim aici despre drumuri cu benzi reversibile de circulație sau despre drumuri cu mai multe benzi. De exemplu, care a fost ideea drumului Alba Iulia -Micesti pe trei benzi în loc de patru când era loc suficient pentru a patra bandă dar s-a preferat soluția unui trotuar imens cu două spații verzi plus pistă de biciclete ? Șoseaua în cauză este una dintre cele mai aglomerate artere din cauza dezvoltării imobiliare foarte ușor de prevăzut în urmă cu 10 ani datorită disponibilității mari de teren construibil. Așa s-a ajuns ca cei care locuiesc în zonă să parcurgă distanța de acasă până în centru la birou sau la școala copiilor în 45 de minute! Și vorbim de o distanță de 5-6 km.

Ar fi trebuit de asemenea să se gândească Primăria și la piste de biciclete ADEVĂRATE și nu dungi albe pe asfalt pe care nu le respectă nimeni și care încep de undeva și se termină nicăieri. O rețea continuă și securizată de piste de biciclete i-ar face cu siguranță pe mulți șoferi să lase acasă mașina cel puțin în zilele frumoase și să meargă pe două roți fără teama de a fi victima unui accident.

La gândul parcărilor subterane/supraterane n-ar fi trebuit să doarmă noaptea cei din Primăria Alba Iulia. Doar 8.000 de locuri de parcare într-un oraș cu 25.000 de mașini înseamnă că 17.000 ar trebui să fie în mișcare permanentă. Sau, așa cum se întâmplă de fapt, să ocupe orice părticică de drum public, orice trotuar disponibil. Decât să „investim”anual 300.000 de euro în luminițe de sărbători închiriate nu credeți că am fi fost mai fericiți cu niște parcări supraterane metalice ușor de făcut și ieftine ?

Deschidem prin acest articol o dezbatere publică. Ce soluții propuneți voi, cititorii Alba24, pentru a ne face, nouă tuturor, viața mai ușoară în trafic ?

Postați comentarii la acest articol si poate ne aud „strategii” Primăriei plătiți mai nou cu mii de euro lunar.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

12 Comentarii

12 Comments

  1. Tara lui Papura Voda

    vineri, 24.11.2017 at 19:17

    Faptul ca actuala administratie publica gandeste cu dosul, nu e deloc o noutate si mai mult decat atat, ii doare undeva de toate studiile care se fac!
    Asta v-o spune cineva care lucreaza in domeniu !

    • Tara lui Papura Voda

      vineri, 24.11.2017 at 22:22

      *administratie locala

  2. Ionel

    vineri, 24.11.2017 at 20:03

    Parc-ar trebui niște parcări. Altfel stăm cu mașina-n parc! Ar fi spații pentru parcări subterane și supraterane, etajate. Hmm… dar astea costă mult! Și ce facem? Dărâmăm niște clădiri monumente istorice aflate în paragină? Să construim parcări în loc? În Alba Iulia? Nu… acest oraș nu are voie să se adapteze! Mașinile nu au decât să plece către Cluj!

  3. George

    vineri, 24.11.2017 at 20:23

    Da, e foarte normal sa avem luminite de Craciun. Foarte normal ! Cum e normal peste tot.

    Orasul e pt oameni. NU pt masini. Se poate renunta uneori la masina, insa albaiulianul fudul prefera sa isi duca copilul pana in clasa cu masina, la cafea pana in cafenea cu masina s.a.m.d.
    Pe jos din cetate pana in centru faci 20 min…sa nu mai zic de bicicleta sau autobuz.
    Hai sa daramam tot ca sa facem parcari ca asa vor unii “jurnalisti”…care nu mai au ce scrie si orice viseaza ei e stire.
    Luati-va de mana cu Trifu si faceti dezbateri peste dezbateri.

    • Ionel

      sâmbătă, 25.11.2017 at 08:05

      Este treaba fiecăruia ce își duce cu mașina și dacă își duce. Problema este spațiul fizic pe care mașina îl ocupă oriunde s-ar afla aceasta staționată. Există mulți pensionari în Alba Iulia care rareori își utilizează automobilul – mai puțin de odată pe zi – acesta stând degeaba și ocupând spațiul. Să nu mai vorbim de multele rable care au prins rădăcini peste tot prin oraș.

    • Ionel

      sâmbătă, 25.11.2017 at 08:28

      Permiteți-mi apoi să vă spun câteva cuvinte despre mersul pe bicicletă, transportul în comun și mersul pe jos. Ca pieton, ai frica mașinilor, există o poluare fonică ridicată, iar aerul de pe principalele artere geme a poluanți. Ca biciclist, ai frica mașinilor mai ceva ca atunci când ești pieton pentru că nu există rețea de piste pentru biciclete, iar apoi, în Alba Iulia este o însemnată pantă deci o mare problemă pentru confortul mersului pe bicicletă. Efortul mai intens de a pedala duce la inhalarea unei cantități semnificativ mărite de compuși toxici din aerul poluat de mașini. Bicicletă electrică? O lună și ți-o fură! Transportul în comun este greoi, aglomerat la orele de vârf (sărmăluțe) și ineficient pentru călători deoarece principalele linii de transport public se învârt în jurul orașului în loc să-l străbată prin centru, călătorul fiind astfel dezavantajat ca timp. Nu și compania de transport ca profit!

  4. Dave

    vineri, 24.11.2017 at 21:05

    Aglomeratia va fi si mai mare ,orasul este intr-o continua dezvoltare.Ce vom face atunci?

  5. Ghib Andrei

    vineri, 24.11.2017 at 21:09

    Cand i-am spus viceprimarului Voicu, ca este nevoie de 2 locuri de patcare/locuitor, a devenit isteric,spunand ca nu suntem o societe de masini. Unde vor parca 1000000 de romani la 1 decembrie 2018, cati vor venii sa serbeze centenarul, pe 8000 de locuri de parcare?

  6. Pejosu

    vineri, 24.11.2017 at 21:41

    Din moment ce unul de pe aici imi raspundea, la o alta stire legata de aglomeratia din oras, ca el nu foloseste transportul in comun pentru ca unii asculta manele in autobuz, nu aveti decat sa ramaneti blocati in trafic 24/24!

  7. Bomba Atomica

    sâmbătă, 25.11.2017 at 05:39

    Primarul Hava e un icopeten ! nu stie sa faca locuri de parcare si drumuri sigure !

    Stie sa fura din banul public cu alba carolina unde materialu e de 3 ori mai scum si o parte ajunge la el in buzunar si la clanul lui de corupti !

  8. DAN

    sâmbătă, 25.11.2017 at 08:43

    O PARCARE LA STADION PENTRU2000 DE MASINI SUPRATERANA O PARCARE IN ZONA LIDL SUPRATERANA PENTRU 2000 DE MASINI SI O PARCARE SUPRATERANA PENTRU 2000 DE MASINI IN ZONA CENTRU UZINA ELECTRICA,SI INCA UNA IN FATA FOSTULUI SEDIU AL PRIMARIEI VIZAVI DE PREFECTURA PENTRU 1000 DE MASINI IMPRUMUTURI FACUTE DE PRIMARIE PE TERMEN DE 10 ANI SI INTARIREA DISCIPLINEI RUTIERE OBLIGATIVITATEA DE A PARCA NUMAI IN LOCURI PERMISE SI SE REZOLVA PROBLEMA DAR TREBUIE SA AI VOINTA NU POVESTI!

  9. je

    luni, 27.11.2017 at 09:03

    8000 de locuri de parcare inchiriate cu 125 lei pe an fac 1.000.000,00 lei pe an. Sa zicem 1.000.000,00 lei inmultit doar cu 5 ani adica din 2012 fac 5.000.000,00 lei NOI adica o gramada de bani. Oare daca s-ar fi investit intr-o parcare sub/supraterana se vedea ceva ca s-a facut cu banii. Nu salarii, artificii, giratorii fara sens, monumete, panselute si concerte de 2 lei.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

VIDEO – INTERVIU cu prefectul de Alba: Cât de pregătită este ”armata albă” din spitalele județului pentru lupta cu coronavirusul

Publicat

Nicolae Albu

De două săptămâni, de când a fost instaurată starea de urgență, prefectul de Alba, Nicolae Albu nu a mai dat nicio declarație despre măsurile luate de autorități în ”criza coronavirusului”. Nicolae Albu spune că a fost obligat să respecte dispozițiile guvernului potrivit cărora comunicarea se face, obligatoriu, numai de la nivel central, de către Grupul de Comunicare Strategică.

Cetățenii județului trebuie informați corect despre ce se întâmplă în spitalele din județ, despre cât de pregătite sunt unitățile medicale pentru a face față luptei împotriva cornavirusului.

Alba24 consideră că autoritățile județului sunt primele care trebuie să ofere informații corecte cetățenilor și în aceste condiții i-a solicitat un interviu prefectului, în condițiile în care informațiile transmise de Grupul de Comunicare Strategică în ceea ce privește situația din județul Alba, sunt eronate, pentru a treia zi consecutiv.

Astfel, jurnaliștii de la Alba24 i-au adresat prefectului un set de întrebări, pentru că trebuie să știm cât de pregătite sunt spitalele și cât de pregătiți și protejați sunt ”soldații armatei albe”, cadrele medicale aflate în prima linie a luptei cu coronavirusul.

Iată transcriptul întrebărilor și răspunsurilor interviului acordat ziarului Alba24.ro de prefectul Nicolae Albu:

Alba24.ro: Câte locuri sunt disponibile la SJU Alba Iulia pentru tratarea pacienților CONFIRMAȚI COVID-19? (numărul total al locurilor disponibile + numărul locurilor LIBERE în prezent)

Nicolae Albu: La nivelul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia sunt alocate un număr de 54 paturi în secţia de Boli Infecţioase şi 35 paturi în secţia Oncologie, atât pentru izolarea persoanelor suspecte cu COVID-19, cât şi pentru tratarea pacienţilor confirmaţi COVID-19.

Alba24.ro:  Câte locuri sunt disponibile la SJU Alba Iulia pentru persoanele SUSPECTE de COVID-19? (numărul total al locurilor disponibile + numărul locurilor LIBERE în prezent)

Nicolae Albu: Numărul locurilor destinate suspecţilor precum şi pacienţilor diferă în funcţie de rezultatele testării. Suspectul ramâne izolat până la infirmarea sau confirmarea infectării cu Covid 19, pacientul confirmat va fi tratat in salonul destinat acestor pacienti.

Întrucât se iau măsuri de izolare a persoanelor suspecte faţă de cele confirmate, fiecare persoană suspectă fiind izolată singură într-un salon, situaţia locurilor libere este într-o continuă dinamică, până la primirea rezultatelor testării.

Alba24.ro: De ce nu funcționează încă SPITALUL SUPORT de la BLAJ? (Ordinul nr. 533 a fost publicat în MO în 31 martie)

Nicolae Albu: În ceea ce priveşte funcţionarea unui spital suport la nivelul judeţului Alba, conform Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 533/ 2020, Spitalul Municipal Blaj a fost desemnat spital suport pentru pacienţii COVID-19 pozitivi de la nivelul judeţului.

Urmare emiterii ordinului ministrului, sub coordonarea DSP Alba şi a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba, s-a procedat la elaborarea şi semnarea unui protocol de colaborare pentru asigurarea managementului și pregătirea unităților sanitare, în vederea adaptării la fluxul de persoane infectate cu coronavirusul COVID-19, în care Spitalul Municipal Blaj este parte, alături de celelalte spitale din judeţ.

În acest sens, au fost stabilite modalităţile de gestionare a urgenţelor medicale la nivelul spitalelor din judeţul Alba, organizarea spaţiilor pentru acordarea asistenţei medicale, acordarea tratamentului specific tipurilor de boli, gestionarea resurselor umane şi materiale şi modalităţile de lucru.

Alba24.ro: Când vor putea fi primiți pacienți confirmați COVID-19 la SPITALUL SUPORT din Blaj?

Nicolae Albu: De la data publicării ordinului în Monitorul Oficial până în prezent, s-au efectuat toate pregătirile necesare, atât în ceea ce priveşte resursa umană, cât şi cea materială, astfel încât primii pacienţi să poată fi primiţi începând cu data de 4 aprilie 2020.

Menţionăm că organizarea nu a putut fi făcută de pe o zi pe alta, întrucât s-au mai făcut achiziţii şi dotări cu echipamente necesare, precum şi avizarea de către DSP Alba a spaţiilor amenajate pentru tratarea bolnavilor confirmaţi COVID-19.

Alba24.ro: Ce se întâmplă cu pacienții din Alba, CONFIRMAȚI COVID-19, care au și alte afecțiuni și care necesită tratament de specialitate pe alte secții decât cea de Boli Infecțioase? (spre exemplu: cei cu dializă, boli cronice, etc.)

Nicolae Albu: În ceea ce privesc pacienţii confirmaţi COVID, dar care au şi alte afecţiuni cum sunt bolnavii ce necesită dializă, aceştia vor fi trataţi la Centrul Nefromed, iar cei în stare gravă, la Spitalul Judeţean Alba, printr-un circuit distinct.

Alba24.ro: Ce stocuri de mănuși, cobinezoane, viziere și măști sunt la această oră în județ? Județul este pregătit pentru o eventuală creștere a cazurilor de îmbolnăviri? Câte aparate de ventilație și aparate de oxigen sunt în tot județul? La ce unități medicale sunt repartizate? Ce achiziții noi de aparate de ventilație s-au făcut în această perioada?

Nicolae Albu: Referitor la dotarea cu aparatură medicală, în momentul de faţă la nivelul judeţului Alba, spitalele dispun de 29 aparate ventilaţie, 51 concentratoare oxigen, 2 staţii de oxigen, 64 posturi oxigen, 106 prize oxigen.

De asemenea, sunt în curs de achiziţie 15 ventilatoare, iar pentru un număr de 20 de ventilatoare a fost formulată o solicitare către Ministerul Sănătăţii din partea DSP Alba.

Referitor la stocul de materiale existent în judeţ , avem în dotarea spitalelor un umăr de 461.528 manusi , 1187 combinezoane, 2252 viziere, 76. 729 masti din care 2690 măşti FFP2 şi FFFP3.

Prin grija DEPARTAMENTULUI PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ urmează să ne fie livrate şi alte materiale ce vor fi distribuite apoi catre ISU, SAJ, UPU, DSP şi spitalelor din judeţ, după cum urmează: 1580 combinezoane de protecţie, 850 măşti FFP2 , 800 măşti FFFP3, 1575 viziere şi dezinfectanţi.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Care sunt persoanele testate cu prioritate pentru COVID-19. Algoritmul după care se fac analizele

Publicat

Persoanele simptomatice, care au călătorit în străinătate și contacții cazurilor confirmate, dacă au și ei simptomele specifice, sunt pe primele locuri de pe lista de priorități în cazul testării pentru coronavirus, a precizat vineri ministrul Sănătății, Nelu Tătaru în cadrul unei declarații de presă.

Potrivit ministrului, în faza epidemică în care se află acum România, algoritmul nu s-a schimbat, iar testările se fac după aceleași priorități din ultimele săptămâni:

1. persoanele simptomatice care au călătorit în străinătate

2. contacţii apropiaţi, cu simptome specifice, ai cazurilor confirmate

3. personalul medico-sanitar cu simtome specifice

4. persoanele cu pneumonie, fără altă etiologie, din toate spitalele și din toate categoriile de vârstă

5. cazurile de SARI fără altă etiologie, din toate spitalele și din toate categoriile de vârstă

6. persoanele instituţionalizate, cu simptome specifice

7. pacienţii asimptomatici aflaţi înainte de transplant şi donatorii de celule stem hematopoietice, înainte de donare.

Ministrul Sănătății a mai spus că că există în stoc un număr suficient de teste, iar achiziţia acestora se face în permanenţă.

El a mai precizat că au fost alocate peste 23 de milioane de lei pentru 35 de centre publice şi private, bani cu care se pot realiza 115.820 de teste Real Time PCR.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Programe de educație pentru viață și sănătate, inclusiv educație sexuală pentru copii, derulate obligatoriu în școli

Publicat

elevi, clasa, scoala

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, legea care prevede obligativitatea organizării în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, a unor programe de educaţie pentru viaţă şi pentru sănătate, inclusiv educaţie sexuală pentru copii, potrivit Agerpres.

Actul normativ modifică şi completează Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, în sensul stabilirii în sarcina autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi a oricăror instituţii publice sau private cu atribuţii în domeniul educaţiei, a obligaţiei de a derula în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, programe de educaţie pentru viaţă şi pentru sănătate.

„Organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei publice locale, precum şi orice alte instituţii publice sau private cu atribuţii în domeniul sănătăţii şi în domeniul educaţiei sunt obligate să adopte, în condiţiile legii, toate măsurile necesare pentru: derularea sistematică în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, de programe de educaţie pentru viaţă, inclusiv educaţie sexuală pentru copii, în vederea prevenirii contactării bolilor cu transmitere sexuală şi a gravidităţii minorelor; derularea sistematică în unităţile şcolare, cel puţin o dată pe semestru, de programe de educaţie pentru sănătate, inclusiv pentru dezvoltarea capacităţilor psiho-emoţionale, a competenţelor sociale şi interpersonale”, se arată în lege.

Aceasta mai prevede şi facilitarea accesului la programe de educaţie pentru sănătate pentru toţi elevii înscrişi în învăţământul preuniversitar.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ovidiu Kiss, albaiulianul care transformă piesele auto vechi în adevărate opere de artă, pe scena de la Românii au talent

Publicat

Albaiulianul Ovidiu Kiss cunoscut, atât în oraș, cât și în țară, după ce a început să realizeze ”sculpturi” din piese auto vechi, a fost prezent, vineri seara, la concursul ”Românii au talent”, de la PRO TV.

Creațiile pe care le-a adus cu el pe scenă, între care o motocicletă și un autocamion la construcția căruia a mărturisit că a lucrat aproape trei luni au fost admirate de cei patru jurați, însă la final aceștia au hotărât că albaiulianul nu va trece în următoarea etapă a concursului.

”Aș vrea să mă fac bine înțeles, apreciez ce faci. Bravo ție! Reciclezi, transformi lucruri moarte în artă, însă așteptam un număr de spectacol. Din partea mea este nu, astăzi”, a spus Mihai Petre.

Din același motiv, albaiulianul a primit un ”nu” și de la Andra, iar Andi Moisescu a fost singurul care a spus ”da”.

Ovidiu Kiss are 38 de ani și este pasionat de maşini şi motociclete. Și-a descoperit talentul în urmă cu mai mulţi ani, în Spania, unde lucra ca mecanic auto și i-a venit ideea să realizeze o motocicletă în mărime naturală, din piesele stricate rămase de la mașini.

El a revenit apoi în țară, iar de câțiva ani și-a deschis un atelier unde realizează tot felul de obiecte unicat din resturi metalice.

Operele sale au putut fi admirate la mai multe expoziții, între care „Despina Camino Art“ de la Palatul Noblesse din Bucureşti şi ”Transilvania Tattoo Expo”, de la Sibiu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate