Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia Smart City 2018: Tururi digitale la obiective din Cetatea Alba Carolina direct pe telefonul mobil

Publicat

Alba Iulia va beneficia de tururi digitale de explorare urbană, prin intermediul aplicației mobile Questo. O soluție propusă în cadrul proiectului „Alba Iulia Smart City 2018” prevede crearea de tururi de tip „quest” (căutare de indicii care duc la alte indicii) prin care se vor putea (re)descoperi locurile știute și mai puțin cunoscute din oraș. Turiștii vor putea să descopere povestea obiectivelor de interes din Alba Iulia, pe care le vor vizita într-un mod interactiv, direct de pe smartphone, deplasându-se prin oraș în funcție de indiciile turului. 

Citește și Noi decidem ce mașini parcate ilegal vor fi ridicate! Mesaje sub ștergător de la Poliția Locală Alba Iulia

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința de marți, 30 ianuarie, aprobarea unui protocol de cooperare între Municipiul Alba Iulia și compania Questo Global SRL, în cadrul proiectului pilot „Alba Iulia Smart City 2018”.

Protocolul care va fi încheiat cu compania Questo Global SRL propune testarea și folosirea unei aplicații mobile care aduce o contribuție importantă la dezvoltarea turismului în Alba Iulia din punct de vedere digital.

Citește și Parcările publice din Alba Iulia: Firmele vor putea utiliza locul permanent. Taxa anuală, majorată

Soluția presupune integrarea digitală în aplicația Questo a patrimoniului turistic și cultural al Alba Iuliei și promovarea obiectivelor de interes prin trasee interactive realizate în cadrul aplicației. Implementarea se va face prin intermediul unei licențe de exploatare care permite crearea unei secțiuni „Alba Iulia” în platforma Questo.

Prin această platformă factorii implicați în promovarea turismului și a patrimoniului cultural (ghizi, muzeografi, profesori, cercetători, localnici, reprezentanți ai organiațiilor nonguvernamentale) pot construi trasee tematice interactive.

Questo aparține zonei de soluții inteligente în domeniul turismului. Aplicația, care funcționează deja pe orașele București, Budapesta, Sibiu, Rotterdam, Timișoara, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Sighișoara, Craiova, Bacău, Cisnădioara și pe conceptul „Cetățile Dacice” aduce un plus de vizibilitate turistică pentru Alba Iulia în online. Totodată, Questo invită la implicare și oferă un spațiu digital propice pentru interacțiunea cetățenilor cu propriul oraș, dar mai ales al turiștilor cu Alba Iulia.

Tururile de tip „quest” (căutare de indicii care duc la alte indicii) care vor fi create pentru Alba Iulia vor anima utilizarea mediului digital cu scopul de a se (re)descoperi locurile știute și mai puțin cunoscute din oraș. Realizarea turului de explorare urbană îi va ajuta pe turiștii care ajung în oraș să descopere povestea obiectivelor de interes din Alba Iulia, pe care le vor vizita într-un mod interactiv, direct de pe smartphone, deplasându-se prin oraș în funcție de indiciile turului. Traseul turului va urma și zone mai puțin populare din oraș, astfel încât să se promoveze și locurile mai puțin vizitate, dar care au povești care merită spuse.

Citește și NOI CREȘTERI SALARIALE la Primăria Alba Iulia. Șefii vor lua de 4,5 ori mai mult decât media pe județ

Descriere

Soluția propusă este construirea unor tururi digitale de explorare urbană prin intermediul aplicației mobile Questo. Un traseu cuprinde între 7 și 15 locuri din oraș, întinse pe o distanță de maxim 4 kilometri. Pentru a parcurge un tur digital, utilizatorii aplicației vor trebui să o descarce gratuit din magazinele Google Play sau App Store și să pornească în rezolvarea indiciilor interactive.

Cum se parcurge un traseu Questo?

Utilizatorii primesc pentru început un punct unic de start în oraș. Odată ajunși acolo, aplicația le transmite un prim indiciu pe care aceștia trebuie să îl rezolve pentru a descoperi următorul loc de pe traseu. De fiecare dată când rezolvă un indiciu și descoperă un loc nou, utilizatorii primesc în aplicație și povestea locului respectiv. Apoi urmează un indiciu nou și tot procesul se repetă până la final.

Obiectivele proiectului:

  • Crearea unui tur de explorare urbană – acesta îi va ajuta pe turiștii care ajung în oraș să descopere poveștile locurilor pe care le vizitează printr-un mod interactiv, digital. Traseul turului va urma zone mai puțin populare din oraș, astfel încât să promoveze și zonele mai puțin vizitate, dar care au povești care merită spuse
  • Redescoperirea orașului și a poveștilor lui de către localnici. Marea majoritate a localnicilor își cunosc orașul din punct de vedere rutier, dar nu și istoric sau cultural. Traseele Questo își propun să îi ajute să descopere mai bine propriul oraș, printr-un demers digital, educațional.

Citește și FOTO: Pensiuni de vânzare în județul Alba, la începutul anului 2018. Vezi cât costă și în ce zone se află

Etape majore și termene de implementare, dezvoltare și testare a soluției

  • formarea echipei de lucru până la data de 29 ianuarie 2018
  • documentarea poveștilor și a posibilelor trasee – februarie – martie 2018
  • construirea traseelor (stabilirea și ordonarea locurilor de pe traseu, editarea indiciilor și a poveștilor) – aprilie 2018
  • lansarea traseelor (adăugarea în aplicație, conferința de presă, eveniment pe facebook) – mai 2018
  • promovare și monitorizare – aprilie 2018 – mai 2019

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Iulia

    luni, 29.01.2018 at 13:45

    Dragi jurnalisti, poate faceti si voi o mica „investigatie” (mai mult de 20 min nu va ia) sa vedeti cum de o primarie poate semna un contract pentru o aplicatie atat de catastrofala.
    Aceasta aplicatie are 10,000 de descarcari in aproape 2 ani de zile. NU acest lucru o face o catastrofa ci rezultatele ei dupa ce acesti tineri care o promoveaza au fost pe la toate televiziunele sa o prezinte (doar la buhnici nu s-au dus, dar probabil stiu ei de ce nu s-au dus) de la tvr1 la antena 3. Daca in 2 ani de zile au reusit doar 10,000 de descarcari dupa atata promovare, dupa zeci de articole pe toate site-urile cu aplicatia lor minute, au obtinut promovare de la Samsung si Bitdefender pe facebook si tot n-au avut succes, cum sa aiba succes pe plan local?

    Acesti tineri „antreprenori” ar fi trebuit sa inteleaga ca nu merge si ca trebuie SA faca ceva mult mai bun si mai util, insa au trecut la pasul B, contractele cu statul.
    Poate aflati si suma acestui contract, ca daca o aplicatie nationala (sa nu-i zic internationala cum o lauda ei) a reusit doar 10,000 de descarcari in 2 ani de zile, e un esec total.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate