Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alimente cu înlocuitori de carne, lactate și peşte. Raul Ciurtin: Urmează o revo­luţie alimentară a produselor bazate pe plante

Publicat

Românii vor ajunge să cheltuiască înter 2 și 3 miliarde de lei anual pe produse alternative la carne sau lactate până în 2035, arată estimările făcute de ZF pe baza datelor din piaţă şi un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation.

„Urmează să vedem o revo­luţie pe segmentul produselor pe bază de plante. Studiile actuale arată că pâ­nă în 2050 circa 30% din proteina necesară va lipsi, iar toată zona aceasta va fi acoperită de produse pe bază de plan­te“, spune Raul Ciurtin, pro­prietarul producă­torului de conserve Prefera Foods din județul Alba.

În 2021, compania românească a lansat şi o serie de pro­duse alternative la peşte, anticipând această revoluţie.

Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa, deci inclusiv România.

Producătorul de conserve Prefera Foods, controlat de omul de afaceri Raul Ciurtin a lansat recent brandul Unfished sub umbrela căruia a dezvoltat preparate vegetale alternative la peşte.

„Ambiţia noastră este să îl ducem peste tot în Europa şi, de ce nu, pe alte continente.

Pentru că suntem convinşi că această categorie va deveni o opţiune importantă în viitor, vom investi în distribuţia internaţională şi în creşterea capacităţilor de producţie pentru aceste tipuri de produse.

Suntem pregătiţi în perioada următoare să susţinem această strategie de dezvoltare şi luăm în calcul, ca primul pas, emiterea de obligaţiuni ce vor fi listate la Bursa de Valori Bucureşti”, spune Raul Ciurtin, CEO-ul Prefera Foods, pentru ZF.

În acest sens, compania a demarat deja discuţiile cu TradeVille, spune Raul Ciurtin.

Compania vrea să lanseze anul acesta brandul Unfished şi în Europa în contextul în care estimările experţilor evaluează că piaţa europeană a produselor pe bază de plante va ajunge la 7,5 miliarde euro în 2025.

Prefera Foods are o fabrică în Alba în localitatea Oiejdea, unde compania produce conserve alimentare, iar brandurile aflate în portofoliul companiei sunt Capricii şi Delicii sub care comercializează pateuri de ficat, paste vegetale din seminţe de floarea-soarelui, zacuscă, ciorbe şi mâncăruri gătite, şi mărcile Meniu, Rodna, Căluşar şi Atelier Mediaş.

Produsele din vegetale o nișă pentru marii jucători dar și pentru începători

Unul dintre marii jucători din industria FMCG de la nivel mondial, Nestle, a făcut la rândul său paşi în această direcţie, ba mai mult decât atât a adus produse vegetale în România.

Leszek Wacirz, country manager Nestle România, spunea anul trecut că portofoliul companiei cuprinde pe lângă cafea, dulciuri şi hrană pentru animale şi burgeri vegetarieni, compania aducând pe plan local brandul Garden Gourmet.

În domeniu însă, pe lângă marii jucători, există multă afaceri la început de drum care mizează pe proteinele alternative pentru că văd o nişă în plin avânt.

Şi retailerii au lansat propriile lor produse în acest segment, anticipând o creştere a cererii.

Anul trecut, în Elveția, vânzările de înlocuitori de carne au ajuns la 117 milioane de franci elvețieni, circa 106.600.000 milioane de euro.

Cel mai popular produs, burger-ul pe bază de plante. Vânzările s-au dublat din 2016, a anunțat Oficiul Federal pentru Agricultură, în primul raport privind înlocuitorii de carne din Elveția.

Raportul indică modul în care măsurile oficiale de combatere a pandemiei COVID-19, închiderea parțială a restaurantelor și alte restricțiile, au contribuit creșterea cererii de carne în comerțul cu amănuntul.

Comercianții cu amănuntul elvețieni au înregistrat vânzări record de produse alimentare, inclusiv băuturi, precizează swissinfi.ch.

Comparativ cu anul precedent, vânzările de carne și produse din carne au crescut cu 13,7%, iar cele de înlocuitori de carne cu 49,4% față de 2019.

Potrivit OFA, „analogii cărnii” reprezintă acum mai mult de 50% din totalul vânzărilor de înlocuitori de carne, deși înlocuitorii de carne sunt semnificativ mai scumpi decât produsele din carne.

În medie, un burger vegetal costă cu 42% mai mult decât un burger cu carne.

În ultima perioadă, tot mai multe studii prezic o creștere a substituenților cărnii.

Sursa: mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. dolfi

    joi, 15.07.2021 at 09:05

    mancati voi plastice bai…. sunt aminoacizi esentiali pe care nu-i iei din nici o planta.
    consumul de carne in evolutia omului a ajutat la cresterea capacitatii creierului.
    dupa ce ne-ati vandut lapte de fabrica, ca ala numa de vaca nu mai era, acuma vreti sa ne vindeti ghiveci de e-uri si ierburi pe post de carne? Lasati!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax