Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ADMINISTRATIE

ALTĂ AMÂNARE: Inaugurarea loturilor 3 și 4 de pe AUTOSTRADA Sebeș-Turda nu va avea loc nici în luna mai

avatar

Publicat

Circulația rutieră pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Sebeș-Turda, între Aiud și Turda, nu se va deschide nici în această lună. La jumătatea lunii martie, ministrul Transporturilor anunța că obiectivul său este să respecte termenul limită din luna mai pentru cele două loturi și acestea să fie date în folosință. După ploaia de afirmații politice, expertize, inspecții și termene ratate, șoferii vor mai admira o perioadă, de la distanță, cele două loturi, în timp ce vor circula bară la bară, în aglomerația de pe DN 1.

Încă din iarnă cei 28,8 kilometrii de autostradă dintre Aiud și Turda trebuiau să fie puși în circulație.

Dar cum deja ne-am obișnuit cu lucrăriile la autostrăzile din țară, la inspecțiile desfășurate pe șantiere, în lunile ianuarie și februarie, Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a constatat neconformități în desfășurarea lucrărilor realizate de societatea Tirenna Scavi Spa (pe lotul 3, de la Aiud la Decea) și de Porr Construct SRL (pe lotul 4, de la Decea la Turda).

Cele mai importante neconformități descoperite de CNAIR atunci erau:

  • au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL;
  • nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;
  • nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
  • pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;
  • există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
  • la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor;
  • sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar;
  • nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul Spațiilor de Servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic;
  • este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță;
  • nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
  • se impune verificarea de către Proiectant și Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
  • trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare

Ambele companii au primit răgaz pentru refacerea lucrărilor unde au fost descoperite neconformitățile.

La mijlocul lunii martie, ministrul Transporturilor Liviu Șova, presat de șoferii care își pierdeau răbdarea cu aglomerația și traficul infernal de pe DN 1,  declara la Alba Iulia că a făcut un obiectiv din a deschide traficul pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii, între Aiud și Turda.

„Eu mi-am fixat, aşa ca obiectiv, ca în cursul lunii mai aceste două segmente (loturile 3 şi 4) să fie date în circulație. Facem eforturi şi cu constructorii. Avem discuţii săptămânal. Unele dintre aspectele semnalate ca neconformităţi din partea experţilor de la Compania de Drumuri au fost asumate şi intervin asupra lor, astfel încât să fie împăcate şi exigenţele pe care trebuie să le îndeplinească autoritatea contractantă, dar, până la urmă, să folosim aceste segmente de autostradă, atât de puţine cât sunt totuşi, să fie date în circulaţie. Pentru că orice kilometru de autostradă este important şi cu atât mai rău că, totuşi, există cale de rulare utilizabilă, e păcat să stăm să ne uităm la ea”, declara la Alba Iulia ministrul Transporturilor.

Citește și: ANUNȚUL Ministrului Transporturilor: Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda ar putea fi deschise în mai

Imediat după declarația dată de Ministrul Transporturilor mai multe voci au spus că termenul nu este realist și că circulația pe cele două loturi nu va fi deschisă în luna mai, chiar dacă  pe site-ul CNAIR figura că lucrările la Lotul 3 al autostrazii au fost finalizate, iar cele la Lotul 4 sunt realizate deja în proporție de 99%.

Contactat pentru mai multe detalii, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR a declarat:

Constructorul lucrează în continuare pe Lotul 4. Asta, ca să terminam cu legenda potrivit careia și-ar fi terminat treaba, iar noi de la CNAIR – ca niște oameni răi ce suntem – nu vrem să deschidem autostrada. Nu e cazul. Ei lucrează în continuare. Problemele pe care le au de rezolvat nu sunt grave, dar nici nu permit, încă, deschiderea circulației. Pe lotul 3, CNAIR urmează să mai facă o expertizare, împreună cu Cestrin (organismul tehnic al CNAIR – n.red.) și cu constructorul, pentru a rezolva odată problema rugozității și planeității șoselei. Urmează să stabilim la ce ne raportam când evaluam starea lucrării și ce rezultate ne dorim. La momentul în care se va ajunge la o concluzie comună, se va decide: deschidem sau nu deschidem. Oricum, am stabilit împreună cu constructorii că cel mai bine ar fi să deschidem odată ambele loturi de autostradă. Nici n-ar avea sens să facem altfel. În aceste condiții, nu se va putea deschide traficul pana la finele lunii mai”, a precizat, pentru Ziare.ro, Alin Șerbănescu.

Membrii Aociației Pro Infrastructura susțin de mai multă vreme că sectoarele de autostradă dintre Aiud și Turda, respectiv Loturile 3 și 4, sunt circulabile, dar că autoritățile întârzie să inaugureze din comoditate și inconștiență, lăsându-i pe șoferi să circule în condiții de risc pe DN 1.

Citește și AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Peste 17.000 de persoane au semnat petiţia pentru deschiderea loturilor 3 şi 4

Câtiva membri ai asociației au intrat și circulat cu mașina pe autostrada încă neinaugurată, pentru a dovedi ca e practicabilă. Însă acest argument nu a schimbat poziția CNAIR, care susține în continuare că toate lucrările prevăzute în proiect trebuie finalizate înainte de deschiderea circulației pe sectorul de autostradă.

Noul şef CNAIR, Narcis Neaga, a verificat situaţia din teren pe Autostrada Sebeş-Turda, la sfârşitul săptămânii trecute. Potrivit Companiei, loturile loturile 3 și 4 vor fi recepţionate „în momentul în care îndeplinesc toate condițiile impuse de prevederile contractuale”.

Vezi și FOTO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Noul şef CNAIR, Narcis Neaga, în inspecţie. Când se deschid loturile 3 şi 4

După atâtea declarații, luni de amânări, nereguli descoperite, proasta comunicare dintre stat și companiile care execută lucrările nimeni nu mai știe când loturile 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș-Tuda vor fi date în folosință, râmânând ca șoferii să circule tot pe DN 1.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
1 Comentariu

1 Comentariu

  1. avatar

    Autostopist

    joi, 31.05.2018 la 18:40

    Toate aceste neconformitati de ce nu au fost constatate la momentul executarii lor neconforme? Ce au ”pazit” acei respomsabili si tot felul de ”altii”-sinecuri si pile din CNAIR_? Ia sa ne prezinte o lista cu dinsii. Pacat, ca ar putea fi remediate repede problemele care implica circulatia pe carosabil, iar restul sa fie facute dupa aceea.(Ce e in exteriorul caii de rulare). Cine face urmatorul calcul:care este valoarea accidentatilor -poate si a mortilor-de pe DN pe care se circula inca si nu pe autostrada de cel putin 3-4 luni de cind se tot amina? Cel putin voi ziaristii ati putea face o statistica cu accidentele si urmarile lor pe zona de care vorbiti. Cam asta ar fi ce am vrut sa zic. Dar cui ii pasa ca tot mai multi mor sau se nenorocesc datorita accidentelor determinate de aglomeratia pe drumurile cu 2 benzi.Nici pest 200 de ani in Romanica nu se va intelege ce e contractul social si responsabilitatile conducatorilor nostri. Altii il stiu si respecta inca din Renastere.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Dependenţa de jocuri video, inclusă oficial de OMS pe lista afecţiunilor mintale. Cum se diagnostichează

avatar

Publicat

Dependenţa de jocuri video a fost inclusă oficial, luni, de Organizaţia Mondială a Sănătăţii pe lista afecţiunilor mintale, în aceeaşi categorie cu dependenţa de cocaină şi cu dependenţa de jocuri de noroc, au anunţat reprezentanții OMS, citaţi de AFP.

Tulburarea provocată de dependența de jocuri video a fost inclusă în cea de a 11-a ediţie actualizată a Clasificării Internaţionale a Bolilor şi Problemelor de Sănătate (ICD). Aceasta este prima actualizare la nivel global a acestei nomenclaturi de la începutul anilor ’90 până în prezent.

„După ce am consultat experţi din lumea întreagă şi am examinat literatura de specialitate într-o manieră exhaustivă, am decis că această tulburare trebuie să fie adaugată pe listă”, a declarat pentru AFP directorul departamentului de Sănătate mintală şi de luptă contra toxicomaniei din cadrul Organizației Mondiale a Sănătății, Shekhar Saxena.

Organizația Mondială a Sănătății făcuse un prim pas în luna ianuarie, când a publicat o definiție a acestei afecțiuni și a anunțat că ea urmează să fie recunoscută oficial.

Cum se diagnostichează dependenţa de jocuri video

Potrivit OMS, această afecțiune reprezintă „un comportament asociat cu practicarea jocurilor video, care se caracterizează printr-o pierdere a controlului, o prioritate ridicată acordată jocului, până în punctul în care acesta prevalează în faţa altor centre de interes şi activităţi cotidiene, şi prin continuarea şi sporirea practicării jocului, în ciuda consecinţelor negative”.

Pentru stabilirea diagnosticului, acest tip de comportament trebuie să aibă consecinţe asupra „activităţilor personale, familiale, sociale, educative, profesionale” şi „în principiu, să se manifeste cu claritate într-o perioadă de cel puţin 12 luni”.

„Persoana diagnosticată cu tulburare provocată de jocurile video se joacă atât de mult încât alte interese şi activităţi sunt neglijate, inclusiv somnul şi odihna”, explică Shekhar Saxena, directorul departamentului de Sănătate mintală şi de luptă contra toxicomaniei din cadrul Organizației Mondiale a Sănătății.

Presa a scris, în ultima perioadă, despre numeroase cazuri de persoane dependente de jocuri video, incapabile să se desprindă de computerele, smartphone-urile şi consolele lor de jocuri video, care au ajuns până în ăunctul de a renunța la orice formă de viață socială și de își pune în pericol sănătatea mintală şi fizică.

Aproximativ 2,5 miliarde de persoane din lumea întreagă obişnuiesc să joace jocuri video. Reprezentanții Organizației Mondiale a Sănătății subliniază că tulburarea afectează doar „o mică parte” dintre aceștia.

sursa: hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Peste 200 de contestații în Alba, după afișarea notelor la Evaluarea Națională 2018. Rezultatele finale, sâmbătă

avatar

Publicat

Aproape 230  de contestaţii au fost înregistrate în acest an după publicarea rezultatelor la probele de Evaluare Naţională 2018 în judeţul Alba. Un număr de 89 de elevi nu au fost mulţumiţi de notele primite la Limba şi literatura română şi alţi 134 au formulat contestaţii la Matematică. Lucrările vizate vor fi recorectate, iar în 23 iunie vor fi cunoscute rezultatele finale.

VEZI: REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2018 în ALBA: Notele elevilor, publicate de Ministerul Educaţiei. LISTELE

Limba și literatura română au fost depuse un număr de 89 contestații, la Matematică – 134, iar la matrnă – 6 contestații, potrivit inspectorului școlar, Daniel Fonoage

Comisiile de contestaţii judetene reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare pentru probele scrise.

Dupa terminarea evaluării şi deschiderea lucrărilor, preşedintele comisiei de contestaţii analizeaza notele acordate după reevaluare, în comparaţie cu cele acordate iniţial. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o altă comisie, formată din profesori cu experienţă, altii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii. Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi de notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.

Pentru lucrările care au primit iniţial o notă finală mai mică decât 9,50, nota definitivă a lucrării este cea acordată de comisia de contestaţii, dacă între nota iniţială şi nota obţinută la reevaluare este o diferenţă de cel putin 0,50 puncte.

VEZI: Judeţul ALBA pe locul 6 în clasamentul naţional, după notele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2018

Dacă diferenţa dintre cele două note este mai mică de 0,50 puncte, nota definitivă a lucrării este nota iniţială, acordată în centrul zonal de evaluare.

Pentru lucrările care au primit iniţial o notă finală cel puţin egală cu 9,50, nota definitivă este nota acordată de comisia de contestaţii, în urma reevaluării.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

PROIECT: Ministerul Sănătății prelungește valabilitatea cardurilor de sănătate de la 5 la 7 ani

avatar

Publicat

O hotărâre de guvern inițiată de Ministerul Sănătății dorește să schimbe perioada de valabilitate a cadrului de sănătate de la 5 la 7 ani. Măsura va fi luată retroactiv pentru cardurile emise până la data de 31 decembrie 2012 (cu termen de valabilitate luat în calcul de la data de 1 ianuarie 2013), astfel că niciun card emis de la această data nu va expira până în 2020.

Dacă s-ar aplica termenul de valabilitate de 5 ani, peste 14 milioane de carduri de sănătate ar fi trebuit să fie înlocuite în perioada următoare. Mai exact, în nota de fundamentare a hotărârii, reprezentanții ministerului susțin că măsura este luată pentru pentru a se asigura “degrevarea bugetului de stat pentru anii 2018 – 2019 de cheltuielile aferente tipăririi unui număr de aproximativ 14.200.000 de carduri naționale de asigurări sociale de sănătate a căror valabilitate expiră în această perioadă, precum și a bugetului Fondului național de asigurări sociale de sănătate de cheltuielile aferente distributiei acestora”.

Astfel, articolul 6 alineatul (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul naţional de asigurări sociale de sănătate se modifică după cum urmează:

“(1) Termenul de valabilitate a cardului naţional este de 7 ani de la data emiterii.”

La articolul 6, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (11) și alin. (12) cu următorul cuprins:

“(11) Termenul de valabilitate a cardurilor naționale emise până la data de 31 iulie 2018 este de 7 ani de la data emiterii.

(12) Prin excepție de la prevederile alin. (11), pentru cardurile emise până la data de 31 decembrie 2012, termenul de valabilitate începe de la data de 1 ianuarie 2013.”

Proiectul de hotărâre a fost pus în dezbatere publică până la data de 26 iunie, timp de zece zile, propunerile și sugestiile de completare și modificare a măsurilor avute în vedere urmând a fi trimise ministerului până la această data.

Sursă: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Documente false, în implementarea de către CJ Alba a unui proiect pe fonduri UE. DNA a extins urmărirea penală

avatar

Publicat

Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Alba Iulia a extins urmărirea penală pentru folosirea, în implementarea de către Consiliul Județean Alba a proiectului „Incluziune socială și pe piața muncii prin întreprinderi sociale”, de documente false/inexacte. Procurorii au verificat modalitatea de stabilire a prețurilor de achiziție a echipamentului de lucru necesar laboratorului Copy Center Sebeș. Potrivit DNA, administratorii societăților ofertante necâștigătoare audiați în calitate de martori au negat participarea la procedura de achiziție.

Reamintim faptul că proiectul „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale”, derulat în judeţul Alba din august 2010 până în iulie 2013, a avut ca obiectiv dezvoltarea unei reţele de servicii şi centre sociale pentru îmbunătăţirea oportunităţilor de ocupare a persoanelor cu nevoi speciale din judeţ. În acest sens, s-au amenajat centre comunitare în 5 oraşe din judeţ, pentru consilierea profesională şi integrarea persoanelor aflate în risc social şi 3 întreprinderi de economie socială pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile şi cu dizabilităţi.

Citește și „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale”: 5 centre comunitare şi 3 întreprinderi sociale pentru persoane vulnerabile

La data de 12 decembrie 2014, O. Z. a sesizat Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Alba cu privire la presupuse fapte de corupție săvârșite în implementarea proiectului finanțat din fondurile Uniunii Europene nr. 53560 și derulat de Consiliul Județean Alba, arătând că Întreprinderea Socială de Economie Socială Sebeș nu ar fi beneficiat în totalitate de fondurile alocate, iar echipamentele și aparatura achiziționate în cadrul proiectului ar fi fost supraevaluate.

Dosarul a fost înregistrat sub numărul 171/P/2015, prin Ordonanța din 28 mai 2015, fiind dispusă începerea urmăririi penale în rem cu privire la săvârșirea infracțiunilor de schimbarea fără respectarea prevederilor legale a destinației fondurilor obținute din bugetul general al Uniunii Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele ei, prevăzută de art. 18(2) alin. 1 din Legea nr. 78/2000 și abuz în serviciu prevăzută de art. 13 din Legea 78/2000 raportat la art. 297 alin. 1 Cod penal.

Starea de fapt și analiza probatoriului

Pornindu-se de la aspectele sesizate, ancheta penală efectuată în cauză a verificat:

  • modul în care au fost cheltuite sumele de bani alocate Întreprinderii Sociale de Economie Socială Sebeș provenite din fondurile Uniunii Europene în cadrul proiectului „Incluziune socială și pe piața muncii prin întreprinderi sociale” implementat de Consiliul Județean Alba având ca obiect contractul POSDRU/84/6.1/S/53560
  • o eventuală supraevaluare a prețurilor echipamentelor achiziționate pentru această întreprindere, având în vedere susținerile denunțătorului potrivit cărora, spre sfârșitul perioadei de implementare a proiectului, Întreprinderea Socială Sebeș nu ar mai fi primit 26.000 lei, cu toate că această sumă ar fi trebuit să fie primită sub formă de produse birotice sau IT, cu privire la care nu ar putea să precizeze cu siguranță dacă au fost distribuite sau nu către întreprindere
  • echipamentele IT achiziționate de Consiliul Județean pentru întreprinderea Sebeș ar fi fost achiziționate la prețuri supraevaluate

Potrivit probatoriului, la data de 4 iunie 2010, Consiliul Județean Alba a încheiat cu Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial „Dezvoltarea Resurselor Umane” contractul de finanțare POSDRU/84/6.1/S/53560, nr. E4337/04.06.2010 în vederea implementării proiectului „Incluziune socială pe piața muncii prin întreprinderi sociale”, pentru o finanțare nerambursabilă în valoare de 15.189.324,04 lei, solicitată prin cererea de finanțare nr. 53560 din 13.08.2009.

Obiectivul general al proiectului consta în crearea unui model funcțional integrat de economie socială și incluziune socială destinat sprijinirii persoanelor cu dizabilități și a celor vulnerabile, promovarea unor modele funcționale de economie socială, dezvoltarea unei rețele integrate de servicii sociale și crearea de întreprinderi sociale funcționale contribuind în mod direct la îmbunătățirea semnificativă a oportunităților de ocupare adaptate nevoilor specifice persoanelor cu dizabilități și a celor vulnerabile, înființarea și funcționarea de servicii sociale suport în centre comunitare sursă prin care se asigură suport pentru participarea socială și acces pe piața muncii pentru copii, tineri și adulți cu dizabilități sau aflați în risc social, înființarea și funcționarea a minimum trei întreprinderi sociale „Servicii de copiere și design computerizat – Sebeș”, „Servicii de curățenie și amenajare grădini și spații verzi – Alba Iulia” și „Fermă ecologică – Sâncrai”.

Pentru ca întreprinderea socială „Servicii de copiere și design computerizat – Sebeș” să fie funcțională au fost achiziționate echipamente IT și produse de birotică.

Potrivit DNA – Serviciul Teritorial Alba Iulia, având în vedere susținerile denunțătorului, au fost efectuate verificări cu privire la modalitatea de stabilire a prețurilor de achiziție a echipamentului de lucru necesar laboratorului Copy Center Sebeș în cadrul procedurii de achiziție derulată urmare a Referatului de necesitate nr. 40/I/17.03.2011 la care au participat Tomsoft SRL, Infodsc SRL și Info Grup SRL.

Procurorii susțin că probatoriul testimonial administrat în cauză și înscrisurile solicitate societăților participante la procedura de achiziție au furnizat date și indicii care conduc însă la suspiciunea rezonabilă cu privire la săvârșirea infracțiunii prevăzute de art. 18(1) alin. 1 din Legea 78/2000, în implementarea de către Consiliul Județean Alba a proiectului „Incluziune socială și pe piața muncii prin întreprinderi sociale” fiind folosite documente false/inexacte/incomplete, administratorii societăților ofertante necâștigătoare audiați în calitate de martori negând participarea la procedura de achiziție organizată urmare a Referatului de necesitate nr. 40/I/17.03.2011.

Procurorul de la Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Alba a dispus, în data de 2 aprilie 2018, extinderea urmăririi penale în rem cu privire la fapta de a folosi, în implementarea de către Consiliul Județean Alba a proiectului „Incluziune socială și pe piața muncii prin întreprinderi sociale”, documente false/inexacte, administratorii societăților ofertante necâștigătoare audiați în calitate de martori negând participarea la procedura de achiziție organizată urmare a Referatului de necesitate nr. 40/I/17.03.2011 – faptă prevăzută de art 18(1) alin (1) din Legea nr. 78/2000.

Potrivit art. 18(1) din Legea nr. 78/2000, folosirea sau prezentarea de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, care are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunitatilor Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor, se pedepsește cu închisoare de la 3 la 15 ani și interzicerea unor drepturi.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

MAREA MODERNIZARE a străzilor la Alba Iulia. 36 milioane de euro pentru reconfigurarea infrastructurii de transport

avatar

Publicat

Primăria Alba Iulia prezintă detaliat planurile pentru modernizarea a 25 de străzi din oraş, pe care va fi reconfigurată circulaţia, astfel încât să fie pus accent pe transportul public de călători, circulaţia cu bicicletele sau pietonală, reducerea emisiilor poluante şi limitarea circulaţiei cu autoturisme personale.

Investiţia totală este estimată la 36,8 milioane de euro, însă proiectul major de reabilitare a infrastructurii rețea majoră de transport public urban a fost împărţit pe 3 loturi, iar fiecare dintre acestea pe tronsoane, ce vor fi incluse pentru finanţare, separat, pe etape, în cadrul POR 2014-2020. Cel mai probabil, contractele vor urma să fie semnate începând de anul viitor, astfel că va mai dura până vor fi demarate lucrările.

Primăria detaliază şi soluţiile tehnice de reconfigurare a infrastructurii rutiere în oraş, pentru fiecare stradă vizată. Unele vor avea mai multe benzi de circulaţie sau vor fi cu sens unic, pentru a crea spaţiu special pentru autobuze şi piste de biciclete, se vor regândi parcajele de pe marginea drumului, vor fi staţii de încărcare a maşinilor electrice şi sistem de monitorizare a traficului.

“Sunt străzi cu carosabil realizat din îmbrăcăminte asfaltică, la care în timp au fost efectuate lucrări de întreţinere curentă, însă sistemul rutier este învechit şi nu asigură o structură corespunzătoare care să satisfacă traficul rutier actual şi de perspectivă, prezentând pe alocuri degradări, denivelări, tasări, fiind periclitată siguranţa circulaţiei. Nu există piste de biciclete amenajate, circulaţia desfăşurându-se pe partea carosabilă sau trotuare, generând numeroase accidente de circulaţie.

De asemenea, circulaţia auto se desfăşoară pe aceeaşi cale de rulare cu transportul local de călători şi nu există peste tot alveole amenajate pentru staţiile de transport în comun, motiv pentru care apar blocaje în trafic”, se arată în documentaţie.

Pentru reducerea disconfortului urban şi înscrierea în POR 2014-2020, s-a propus structurarea proiectului pe tronsoane, care să poată fi realizate concomitent şi chiar cu operatori diferiţi, potrivit reprezentanţilor Primăriei.

Pe toată lungimea străzilor vizate s-au proiectat măsuri de siguranţă a circulaţiei şi sistem inteligent al traficului: sistem de management al traficului, de comunicaţie prin fibră optică, de supraveghere video, de informare în trafic, de inforcement, de management al iluminatului public, de alimentare cu energie electrică a iluminatului public, sistem automat pentru închirierea bicicletelor, centru de control.

Documentaţiile tehnico-economice, faza avizare lucrări intervenţii şi indicatori tehnico-economici, intră la aprobare în şedinţa Consiliului Local din 22 iunie, astfel:

Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 1 – tronsonul 1, 2 și 3. Străzile: Regiment V Vânători, Bd Ferdinand, str. I.I.C. Brătianu, str. Ardealului, Bd. Tudor Vladimirescu, str. Turnătoriei, str. Cabanei (Bărăbanţ) – total 6.549 ml. Lucrările sunt estimate să dureze 33 de luni, iar investiţia necesară este de 17.775.580 euro.

Tronson 1: străzile T. Vladimirescu (1414 m), Turnătoriei (1250 m), Cabanei (575 m) şi ITS (sistem inteligent de transport) aferent –  total 3239 ml. Investiţia necesară: 28.621.626 lei (6.256.914 euro), din care construcţii-montaj 21.049.054 lei (4.601.489 euro).

Tronson 2: str. Regiment V Vânători (944 m), Bd. Ferdinand (1657 m) şi ITS aferent – total 2601 ml. Investiţia necesară: 29.998.876 lei (6.557.991 euro), din care lucrări construcţii-montaj 21.327.068 lei (4.662.265 euro)

Tronson 3: străzile I.C. Brătianu (430 m), Ardealului (279 m) şi ITS aferent, centru de comandă şi control ITS – total 709 ml. Investiţia necesară: 22.692.111 lei (4.960.675 euro), din care lucrări construcţii-montaj 8.234.934 lei (1.800.221 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei, soluţii de colectare a apei pluviale (pe Regiment V Vânători şi Turnătoriei, unde acestea nu există).

Soluţiile tehnice:

Strada Regiment V Vânători: stradă principală cu lungime de 944 ml; pe traseul acesteia se suprapune DN1 (E810 – intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş); se vor amenaja două benzi marginale dedicate exclusiv transportului local şi una/două benzi pentru transportul urban, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi, acolo unde există, spaţiu zone verzi

Bd. Ferdinand: lungime, 1657 ml; va avea 4, respectiv 3 benzi de circulaţie, piste de biciclete şi trotuare pe ambele părţi şi un spaţiu verde cu lăţime variabilă; se va amenaja o staţie de închiriere biciclete de tip Bike Sharing

Str. I.C. Brătianu: lungime de 430 ml; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens şi trotuar cu lăţimea m inimă de 1,20 m; se va amplasa o staţie de încărcare a autovehiculelor electrice

Str. Ardealului: lungime, 279 mp; continuarea străzii I.C. Brătianu până la intersecţia semaforizată cu Calea Moţilor; va avea 4 benzi de circulaţie, două dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens, spaţiu verde cu lăţime variabilă şi trotuar cu lăţimea minimă de 1,20 m

Bd. Tudor Vladimirescu: lungime, 1.414 ml; tronson între str. Petru Dobra până la podul peste râul Ampoi; se va amenaja cu 4 benzi de circulaţie, două marginale dedicate exclusiv transportului local şi două pentru transportul privat; pe ambele părţi ale străzii se va amenaja un aliniament de arbori, o pistă de biciclete şi un trotuar; se vor amenaja staţii de închiriere biciclete şi staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice

Strada Turnătoriei: 1250 ml; de la strada Mureşului la strada Cabanei; va avea 2 benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi

Strada Cabanei: lungime de 575 ml; de la intersecţia cu strada Cornişei până la Turnătoriei; două benzi de circulaţie şi trotuare pe ambele părţi.

Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 2 – tronsonul 1 și 2: Bd Republicii, Bd Revoluţiei, Str. Lalelelor, str. Pinului, str. Francisca, str. Nicolae Grigorescu, str. Gh. Pop de Băseşti, Bd. Încoronării – total 8494 ml. Lucrările sunt estimate să dureze 24 luni, iar investiţia necesară este de 12.056.999,7 euro.

Tronson 1: Republicii (1700 ml), Lalelelor (895 ml), Nicolae Grigorescu (535 ml), Pinului (503 ml), Francisca (758 ml), Gh. Pop de Băseşti (660 ml) şi ITS aferent – total 5.051 ml. Investiţia necesară: 27.099.231,65 lei (5.924.106,25 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 21.193.467,3 lei (4.633.059,48 euro)

Tronson 2: Bd Revoluţiei (1935 ml), Bd Încoronării (1608 ml) şi ITS aferent – total 3.443 ml. Investiţia necesară: 28.054.307,82 lei (6.132.893,45 euro), din care lucrări construcţii-montaj 22.140.963,5 lei (4.840.189,64 euro)

Prin proiect s-a propus o limitare a spaţiului aferent transportului privat şi de mărfuri, creându-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat staţii pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea staţiilor de transport în comun, staţii de închiriere a bicicletelor, măsuri de siguranţă a circulaţiei.

Soluţii tehnice:

Traseele proiectate se vor suprapune peste cele existente, constând în 2 sau 4 benzi de circulaţie. Unde există 4 benzi de circulaţie, cele 2 benzi marginale vor fi amenajate exclusive pe banda dedicată transportului local, iar celelalte două benzi pentru transportul privat. Pe fiecare stradă au fost prevăzute trotuare de minim 1,5 metri lăţime şi piste de biciclete, acolo unde soaţiul permite, amplasate la limita carosabilului şi delimitate fizic între ele prin aliniamente de bordure, separatoare fizice (stâlpi, bolarzi, stâlpişori etc) sau aliniamente de spaţiu verde. Au fost prevăzute sisteme de închiriere a bicicletelor, dispunând de o flotă de 40 de biciclete.

Au fost prevăzute spaţii pentru amenajarea parcărilor prin reconfigurarea spaţiilor şi crearea de alveole speciale, astfel încât să fie eliminate parcările amplasate pe carosabil.

Structura rutieră va avea 30 cm strat de pământ stabilizat cu stabilizator de sol, 35 cm strat de fundaţie inferior din balast, 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă, 12 cm strat de bază (BA31,5), 6 cm strat de legătură (BA20), 4 cm SMA16.

Reabilitarea infrastructurii rețea majoră de transport public urban lot 3 – tronsonul 1 și 2. Străzile: Tache Ionescu, Octavian Goga, Decebal, Doinei, Henri Coandă, Calea Moţilor, Bd. Horea, Cloşca, Vasile Goldiş, Bd. 1 Decembrie 1918 – total 5.255 ml. Lucrările sunt estimate să dureze 24 de luni, iar investiţia necsară este de 7.001.499,22 euro.

Tronson 1: străzile Tache Ionescu (625 ml), Octavian Goga (725 ml), Decebal (555 ml), Doinei (266 ml), Henri Coandă (263 ml), Calea Moţilor (574 ml), Bd. Horea (550 ml), Cloşca (574 ml) şi ITS aferent – total 4.132 ml. Investiţia necesară: 22.063.608,56 lei (4.823.279,24 euro) din care lucrări de construcţii-montaj 17.663.815,71 lei (3.861.449,74 euro).

Tronson 2: străzile Vasile Goldiş (573 ml), Bd. 1 Decembrie 1918 (550 ml) – – total 1.123 ml. Investiţia necesară: 9.964.049,48 lei (2.178.219,98 euro) din care lucrări construcţii-montaj 8.135.543,97 lei (1.778.494,22 euro)

Soluţii tehnice:

Strada Tache Ionescu: parte carosabilă de 3,5 m lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, pistă pentru biciclete cu dublu sens

Strada Octavian Goga: parte carosabilă de 3,5 m lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, pistă pentru biciclete cu dublu sens, spaţiu verde pe partea dreaptă

Strada Decebal: parte carosabilă de 3,5 m lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, pistă pentru biciclete cu dublu sens, spaţiu verde pr ambele părţi, spaţiu parcare

Strada Doinei: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, trotuare pe ambele părţi, spaţiu parcare

Strada Henri Coandă: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, trotuare pe ambele părţi

Calea Moţilor: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, spaţiu verde pe zona unde căile sunt denivelate

Bd. Horea: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, parte carosabilă bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi

Strada Cloşca: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, bandă dedicată transportului public de 4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi

Strada Vasile Goldiş: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, spaţiu verde

Bd. 1 Decembrie 1918: parte carosabilă 2 x 3,5 lăţime, bandă dedicată transportului public de 2×4 m lăţime, trotuare pe ambele părţi, spaţiu verde

Străzile vor avea structură rutieră suplă cu 30 cm strat de pământ stabilizat cu stabilizator de sol, 35 cm strat de fundaţie inferior din balast, 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă, 12 cm strat de bază (BA31,5), 6 cm strat de legătură (BA20), 4 cm SMA16.

Vor fi şi lucrări de canalizaţie tehnică, iluminat public pe partea stângă a străzii, amenajare spaţii verzi, mobilier urban (bănci, coşuri de gunoi, rastele pentru biciclete) şi ridicări la cotă pentru cămine şi guri de scurgere

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate