Connect with us
Advertisement

Administrație

ALTĂ AMÂNARE: Inaugurarea loturilor 3 și 4 de pe AUTOSTRADA Sebeș-Turda nu va avea loc nici în luna mai

Publicat

Circulația rutieră pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Sebeș-Turda, între Aiud și Turda, nu se va deschide nici în această lună. La jumătatea lunii martie, ministrul Transporturilor anunța că obiectivul său este să respecte termenul limită din luna mai pentru cele două loturi și acestea să fie date în folosință. După ploaia de afirmații politice, expertize, inspecții și termene ratate, șoferii vor mai admira o perioadă, de la distanță, cele două loturi, în timp ce vor circula bară la bară, în aglomerația de pe DN 1.

Încă din iarnă cei 28,8 kilometrii de autostradă dintre Aiud și Turda trebuiau să fie puși în circulație.

Dar cum deja ne-am obișnuit cu lucrăriile la autostrăzile din țară, la inspecțiile desfășurate pe șantiere, în lunile ianuarie și februarie, Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a constatat neconformități în desfășurarea lucrărilor realizate de societatea Tirenna Scavi Spa (pe lotul 3, de la Aiud la Decea) și de Porr Construct SRL (pe lotul 4, de la Decea la Turda).

Cele mai importante neconformități descoperite de CNAIR atunci erau:

  • au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL;
  • nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;
  • nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
  • pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;
  • există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
  • la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor;
  • sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar;
  • nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul Spațiilor de Servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic;
  • este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță;
  • nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
  • se impune verificarea de către Proiectant și Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
  • trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare

Ambele companii au primit răgaz pentru refacerea lucrărilor unde au fost descoperite neconformitățile.

La mijlocul lunii martie, ministrul Transporturilor Liviu Șova, presat de șoferii care își pierdeau răbdarea cu aglomerația și traficul infernal de pe DN 1,  declara la Alba Iulia că a făcut un obiectiv din a deschide traficul pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii, între Aiud și Turda.

„Eu mi-am fixat, aşa ca obiectiv, ca în cursul lunii mai aceste două segmente (loturile 3 şi 4) să fie date în circulație. Facem eforturi şi cu constructorii. Avem discuţii săptămânal. Unele dintre aspectele semnalate ca neconformităţi din partea experţilor de la Compania de Drumuri au fost asumate şi intervin asupra lor, astfel încât să fie împăcate şi exigenţele pe care trebuie să le îndeplinească autoritatea contractantă, dar, până la urmă, să folosim aceste segmente de autostradă, atât de puţine cât sunt totuşi, să fie date în circulaţie. Pentru că orice kilometru de autostradă este important şi cu atât mai rău că, totuşi, există cale de rulare utilizabilă, e păcat să stăm să ne uităm la ea”, declara la Alba Iulia ministrul Transporturilor.

Citește și: ANUNȚUL Ministrului Transporturilor: Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda ar putea fi deschise în mai

Imediat după declarația dată de Ministrul Transporturilor mai multe voci au spus că termenul nu este realist și că circulația pe cele două loturi nu va fi deschisă în luna mai, chiar dacă  pe site-ul CNAIR figura că lucrările la Lotul 3 al autostrazii au fost finalizate, iar cele la Lotul 4 sunt realizate deja în proporție de 99%.

Contactat pentru mai multe detalii, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR a declarat:

Constructorul lucrează în continuare pe Lotul 4. Asta, ca să terminam cu legenda potrivit careia și-ar fi terminat treaba, iar noi de la CNAIR – ca niște oameni răi ce suntem – nu vrem să deschidem autostrada. Nu e cazul. Ei lucrează în continuare. Problemele pe care le au de rezolvat nu sunt grave, dar nici nu permit, încă, deschiderea circulației. Pe lotul 3, CNAIR urmează să mai facă o expertizare, împreună cu Cestrin (organismul tehnic al CNAIR – n.red.) și cu constructorul, pentru a rezolva odată problema rugozității și planeității șoselei. Urmează să stabilim la ce ne raportam când evaluam starea lucrării și ce rezultate ne dorim. La momentul în care se va ajunge la o concluzie comună, se va decide: deschidem sau nu deschidem. Oricum, am stabilit împreună cu constructorii că cel mai bine ar fi să deschidem odată ambele loturi de autostradă. Nici n-ar avea sens să facem altfel. În aceste condiții, nu se va putea deschide traficul pana la finele lunii mai”, a precizat, pentru Ziare.ro, Alin Șerbănescu.

Membrii Aociației Pro Infrastructura susțin de mai multă vreme că sectoarele de autostradă dintre Aiud și Turda, respectiv Loturile 3 și 4, sunt circulabile, dar că autoritățile întârzie să inaugureze din comoditate și inconștiență, lăsându-i pe șoferi să circule în condiții de risc pe DN 1.

Citește și AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Peste 17.000 de persoane au semnat petiţia pentru deschiderea loturilor 3 şi 4

Câtiva membri ai asociației au intrat și circulat cu mașina pe autostrada încă neinaugurată, pentru a dovedi ca e practicabilă. Însă acest argument nu a schimbat poziția CNAIR, care susține în continuare că toate lucrările prevăzute în proiect trebuie finalizate înainte de deschiderea circulației pe sectorul de autostradă.

Noul şef CNAIR, Narcis Neaga, a verificat situaţia din teren pe Autostrada Sebeş-Turda, la sfârşitul săptămânii trecute. Potrivit Companiei, loturile loturile 3 și 4 vor fi recepţionate „în momentul în care îndeplinesc toate condițiile impuse de prevederile contractuale”.

Vezi și FOTO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Noul şef CNAIR, Narcis Neaga, în inspecţie. Când se deschid loturile 3 şi 4

După atâtea declarații, luni de amânări, nereguli descoperite, proasta comunicare dintre stat și companiile care execută lucrările nimeni nu mai știe când loturile 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș-Tuda vor fi date în folosință, râmânând ca șoferii să circule tot pe DN 1.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Autostopist

    joi, 31.05.2018 at 18:40

    Toate aceste neconformitati de ce nu au fost constatate la momentul executarii lor neconforme? Ce au ”pazit” acei respomsabili si tot felul de ”altii”-sinecuri si pile din CNAIR_? Ia sa ne prezinte o lista cu dinsii. Pacat, ca ar putea fi remediate repede problemele care implica circulatia pe carosabil, iar restul sa fie facute dupa aceea.(Ce e in exteriorul caii de rulare). Cine face urmatorul calcul:care este valoarea accidentatilor -poate si a mortilor-de pe DN pe care se circula inca si nu pe autostrada de cel putin 3-4 luni de cind se tot amina? Cel putin voi ziaristii ati putea face o statistica cu accidentele si urmarile lor pe zona de care vorbiti. Cam asta ar fi ce am vrut sa zic. Dar cui ii pasa ca tot mai multi mor sau se nenorocesc datorita accidentelor determinate de aglomeratia pe drumurile cu 2 benzi.Nici pest 200 de ani in Romanica nu se va intelege ce e contractul social si responsabilitatile conducatorilor nostri. Altii il stiu si respecta inca din Renastere.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement