Connect with us
Advertisement

Eveniment

ANUNȚUL Ministrului Transporturilor: Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda ar putea fi deschise în mai

Publicat

Deschiderea circulaţiei pe loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda ar putea avea loc în luna mai, a declarat, miercuri, la Alba Iulia, ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

„Eu mi-am fixat, aşa ca obiectiv, ca în cursul lunii mai aceste două segmente (loturile 3 şi 4) să fie date în circulație. Facem eforturi şi cu constructorii. Avem discuţii săptămânal. Unele dintre aspectele semnalate ca neconformităţi din partea experţilor de la Compania de Drumuri au fost asumate şi intervin asupra lor, astfel încât să fie împăcate şi exigenţele pe care trebuie să le îndeplinească autoritatea contractantă, dar, până la urmă, să folosim aceste segmente de autostradă, atât de puţine cât sunt totuşi, să fie date în circulaţie. Pentru că orice kilometru de autostradă este important şi cu atât mai rău că, totuşi, există cale de rulare utilizabilă, e păcat să stăm să ne uităm la ea” a declarat ministrul Transporturilor.

lotul 3 autostrada sebes turda

„Din păcate s-a trecut dintr-o extremă într-alta şi de la recepţia sau darea în utilizare a unor segmente de autostradă fără îndeplinirea unor condiţionalităţi, care au condus, până la urmă, la evenimente nefericite din perspectiva construcţiilor (…), acum, reglementarea este făcută de aşa manieră încât recepţia nu poate fi făcută decât cu îndeplinirea tuturor condiţionalităţilor. Este o situaţie care nu numai că nu-i confortabilă, nu este nici constructivă. Vizez deschiderea acestor două loturi cu îndeplinirea acestor condiţionalităţi, dar, în acelaşi timp, am în obiectiv să generez o modificare a hotărârii de guvern astfel încât (…) să se poată face şi recepţie parţială, astfel încât şi alte segmente de autostradă să poată fi date în folosinţă înainte de recepţia lor din perspectivă legală”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Proiectul „Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda” presupune execuţia a 70 de kilometri de autostradă, asigurând o legătură directă şi rapidă între Autostrada A1, Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Timişoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, şi Autostrada A3, Braşov – Făgăraş – Târgu Mureş – Turda – Cluj Napoca – Oradea – Borş, numită şi Autostrada Transilvania.

Motivele pentru care s-a refuzat recepția lotului 3

Potrivit CNAIR, comisia constituită în data de 9 ianuarie pentru a inspecta, în vederea recepționării, lucrările efectuate de antreprenor la construcția lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda a constatat o serie de neconformități ceea ce a dus la suspendarea procesului de recepție la terminarea lucrărilor.

Astfel, în urma inspecției s-au constatat o serie de neconformități, printre cele mai importante fiind următoarele:

  • au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL;
  • nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;
  • nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
  • pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;
  • există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
  • la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor;
  • sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar;
  • nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul Spațiilor de Servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic;
  • este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță;
  • nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
  • se impune verificarea de către Proiectant și Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
  • trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare

În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcție de condițiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea Antreprenorului.

CNAIR SA a transmis Antreprenorului raportul cu neconformitățile pentru remedierea acestora în vederea recepționării la terminarea lucrărilor și a punerii în circulație a acestui sector de autostradă.

Sursă: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement