Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF: 28 februarie, termen limită pentru depunerea Declaraţiei 205 privind calcularea şi reţinerea impozitului. Categorii de venituri vizate

Publicat

anafANAF anunţă că ultima zi a lunii februarie este data limită până la care plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitelor au obligaţia să depună declaraţia privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit – formularul 205, la organul fiscal competent, pentru veniturile obținute în anul 2016.

Vezi şi CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pentru luna FEBRUARIE 2017. Termene la Fisc pentru declarațiile de mențiuni, situații, formulare actualizate și plăți

Veniturile pentru care există obligaţia depunerii formularului 205 sunt cele din dividende, dobanzi, lichidarea unei persoane juridice, din premii, din jocuri de noroc cu impunere finală precum şi veniturile din alte surse aşa cum sunt menţionate la art. 114 respectiv art.117 din Codul fiscal, potrivit sursei citate.

Formularul 205 se depune şi de către organizatorii/ plătitorii de venituri din jocuri de noroc sau intermediarii/ societăţile de administrare a investiţiilor/ societăţile de investiţii autoadministrată, pentru veniturile pentru care nu au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului pe venit, potrivit titlului IV din Codul fiscal, şi anume: câştiguri/ pierderi din transferul titlurilor de valoare şi orice alte operaţiuni cu instrumente financiare, inclusive instrumente financiare derivate, precum şi din transferul aurului financiar, definit potrivit legii şi venituri din jocuri de noroc la distanță şi festivaluri de poker.

Nu au obligaţia depunerii declaraţiei informative – D 205, pentru veniturile declarate în formularul 112, contribuabilii care au obligaţia depunerii Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate pentru fiecare beneficiar de venit.

Ca urmare, plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor, din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din pensii, din arendare, precum şi persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit/ venit microîntreprindere, asociate cu persoane fizice pentru care persoanele juridice au obligaţia calculării reţinerii şi plăţii impozitului datorat de persoana fizică, nu depun formularul 205.

Tot pe data de 28 februarie 2017 este termen limită de depunere a declaraţiilor informative – formularul 402 şi formularul 403 pentru anul 2016.

Declaraţiile se completează cu informaţiile necesare realizării schimbului automat de informaţii, cu privire la rezidenţii din alte state membre ale Uniunii Europene.

Plătitorii de venituri de natură salarială precum şi asiguratorii au obligaţia completării şi depunerii formularului 402 – “Declaraţie informativă privind veniturile de natură salarială sau asimilate salariilor, inclusiv remuneraţiile administratorilor şi ale altor persoane asimilate acestora, rezidenţi ai altor state membre ale Uniunii Europene, realizate în România” şi respectiv a formularului 403 – “Declaraţie informativă privind produsele de asigurări de viaţă contractate de rezidenţi ai altor state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul României”, pentru 2016.

Plătitorii veniturilor de natură salarială sau asimilate salariilor/ remuneraţiilor administratorilor şi ale altor persoane asimilate acestora, care au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului pe veniturile din astfel de remuneraţii, au obligaţia completării şi depunerii formularului 402, pentru persoanele fizice rezidente (beneficiari de venit) în alte state membre ale Uniunii Europene, care au realizat venituri:

– din România din salarii sau asimilate salariului, în baza contractului individual de muncă sau în baza raportului de serviciu, dar şi din orice alte activităţi dependente, la entităţile raportoare din România;

– de la entităţile raportoare din România, în calitate de administratori sau persoane asimilate acestora, ca urmare a activităţii de conducere şi administrare, exercitate în sensul legislaţiei în materie din România (de exemplu, administratori, directori, membrii directoratului, membrii consiliului de supraveghere, membrii consiliului de administraţie).

Asiguratorii – definiţi conform Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare (şi anume societăţile de asigurare persoane juridice române autorizate să desfăşoare activitate de asigurare, societăţile mutuale de asigurare şi sucursalele societăţilor de asigurare dintr-un stat membru sau dintr-un stat terţ) au obligaţia de a completa şi depune formularul 403, pentru rezidenţi ai altor state membre ale Uniunii Europene, care au calitatea de asigurat, beneficiar, plătitor de primă, contractant (titular) în cadrul unor poliţe de asigurări de viaţă încheiate pe teritoriul României.

Formularele 402 şi 403 se completează cu ajutorul programului de asistenţă care poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit legii sau pe suport electronic, care vor fi însoţite de exemplarul în format hartie (doar prima pagină), semnat, conform legii.

De asemenea, potrivit ANAF, contribuabilii neînregistraţi sau înregistraţi în scopuri de TVA şi a căror cifră de afaceri este inferioară sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligaţia completării şi depunerii formularului 392A – “Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul 2016”-, respectiv a formularului 392B -“Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul 2016”-, al căror termen de depunere ar fi fost până la data de 27 februarie 2017.

Pentru informaţii suplimentare contribuabilii pot apela Call Center-ul ANAF pentru Asistență Contribuabili, la nr. 031.40.39.160.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Cât va crește inflația, cursul euro și numărul de salariați. Prognoza economică, actualizată de Guvern

Publicat

Guvernul a îmbunătăţit prognoza de creştere economică din acest an de la 2,9% la 3,5%, dar a majorat rata inflaţiei de la 9,7% la 12,9%; salariul mediu creşte cu 10,4%, dar în termeni reali scade cu 1,2%; cursul rămâne stabil, la 4,95 lei/euro.

Comisia Naţională de Prognoză a îmbunătăţit estimările de creştere economică din acest an de la 2,9% la 3,5% pe fondul unei evoluţii mai bune a economiei în prima parte a anului, scrie Ziarul Financiar.

PIB-ul în valoare nominală a fost majorat la 1.372,5 miliarde de lei.

Inflaţia va creşte la 12,9% în acest an, peste estimarea anterioară de 9,7%.

Deficitul comercial, adică diferenţa dintre exporturi şi importuri, se va majora la 32,3 miliarde de euro, un nivel total nesustenabil.

Exporturile ar urma să crească la 91,1 miliarde de euro, plus 22%, în timp ce importurile ar creşte la 123,4 miliarde de euro, plus 25,5%.

Soldul contului curent, care include deficitul comercial plus surplusul înregistrat pe partea de servicii, ar urma să atingă 22 de miliarde de euro, reprezentând 7,9% din PIB.

Cursul valutar este estimat la 4,95 lei/euro, evoluţie stabilă.

Numărul mediu de salariaţi ar creşte la 5,175 milioane.

Câştigul salarial mediu brut este estimat să crească cu 10,4% până la 6.157 lei/lună, iar câştigul net va ajunge la 3.838 lei/lună.

În termeni reali, câştigul mediu salarial va avea un minus de 1,2%.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Încă o medalie de aur pentru David Popovici la Campionatul European de natație. Primul loc în finala de 200 de metri

Publicat

David Popovici a câștigat luni a două medalie de aur de la Campionatul European de Natație de la Roma. Înotătorul de 17 ani s-a impus în finala de la 200 metri liber.

Acesta a câștigat cursa cu timpul de 1,42:97 și a devenit campion european.

El a avut peste două secunde avans față de elvețianul Antonio Djakovic. Pe podium a mai urcat austriacul Felix Auboeck.

În urmă cu două zile, Popovici a câștigat medalia de aur în cursa de 100 de metri. Tot atunci, el a bătut recordul mondial și a devenit cel mai rapid înotător din lume.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Întregalde caută constructor pentru extinderea și modernizarea sediului instituției. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

Primăria comunei Întregalde caută un constructor pentru modernizarea și extinderea sediului instituției. Printr-o investiție de peste 410.000 de lei se urmărește, printre altele, reabilitarea interioară a unor încăperi, realizarea unei rampe de acces pentru persoanele cu handicap și a unei copertine. 

Primăria comunei Întregalde a lansat în 12 august o nouă licitație în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru execuția lucrărilor de modernizare și extindere a clădirii primăriei. Reamintim faptul că licitația anterioară, lansată în 22 iulie, a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți.

Valoarea totală estimată a investiției este de 419.169,16 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, proiectul constă în modernizarea și extinderea sediului Primăriei Întregalde, cu scopul creeri unui cadru plăcut pentru activitățile angajaților unității administrativ teritoriale.

„Scăderea continuă a numărului de locuitori ai comunei este un factor care semnalizează necesitatea unor investiții imediate în creșterea calității vieții locuitorilor, respectiv atragerea turiștilor. O astfel de investiție este și modernizarea și extinderea clădirii primăriei comunei Întregalde, loc care poate servi întâlnirilor locuitorilor, în special al celor mai tineri, dar și un loc de primire a turiștilor, fie că au sosit cu mașinile sau cu bicicletele, care le pot lăsa în siguranță în parcarea propusă, pentru a descoperi pe jos cadrul natural și construit al comunei”, se mai precizează în caietul de sarcini.

Principalele lucrări vizează:

  • asigurarea respectării standardelor de confort, igienă și funcționalitate specifice instituțiilor publice administrative prin modernizare și extindere
  • îmbunătățirea procesului de exploatare în bune condiții a clădirii prin echiparea cu dotări necesare unei bune desfășurări a activității de administrare a teritoriului comunei
  • creșterea accesibilității persoanelor cu dizabilități la serviciile administrative prin realizarea unei rampe pentru accesul persoanelor cu handicap

Astfel, se propune modernizarea și extinderea clădirii Primăriei și reabilitarea interioară a unor încăperi.

Accesul principal la fațada sud-estică a clădirii este alcătuit mai multe trepte care vor fi acoperite de o copertină nou propusă.

În ceea ce privește accesibilizarea clădirii pentru persoanele cu handicap locomotor, se propune amenajarea unei rampe, respectiv a unei terase de legătură între cele două zone ale clădirii și montarea unei copertine cu structura din stâlpi și grinzi din lemn, care va acoperi terasa propusă.

Proiectul mai vizează înlocuirea pardoselilor, modernizarea finisajelor interioare, modernizarea tâmplăriilor interioare, montarea unui tavan fals din gips-carton și înlocuirea integrală a instalațiilor electrice.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Tichete pentru elevi 2022: când pot fi depuse cereri pentru tichetele sociale de 500 de lei și care sunt condițiile

Publicat

În anul școlar 2022-2023, elevii din familii dezavantajate pot primi tichete educaționale pe suport electronic pentru rechizite și alte materiale școlare, în valoare de 500 de lei.

Cererile pentru aceste tichete se depun la începutul anului școlar.

De aceste tichete pot beneficia copiii din categoriile amintite, din învățământul preșcolar, primar și gimnazial.

În funcție de vârsta elevului, cererile se depun fie la primărie (în cazul preșcolarilor), fie la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul (în cazul elevilor de clase primare și gimnaziu), potrivit edupedu.ro.

Într-un comunicat al Federației Naționale a Părinților se precizează că, “pentru preșcolari, cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar trebuie depuse la primărie și se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei sau orașului / sectorului din București unde locuiește familia.

Pentru elevi (ciclul primar și ciclul gimnazial), cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar, adică până pe 10 septembrie 2022″.

Inspectoratele școlare vor comunica Ministerului Educației lista beneficiarilor pentru anul școlar 2022-2023 până la data de 23 septembrie 2022.

La ce pot fi folosite tichetele educaționale

Materialele școlare ce pot fi achiziționate cu aceste tichete sunt rechizite necesare frecventării școlii: articole de papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Condiții pentru preșcolari

“Preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc condițiile pentru obținerea sprijinului educațional acordat copiilor din familii defavorizate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările și completările ulterioare.

Legea nr. 248/2015 stabilește ca fiind familii defavorizate acele familii care au venitul lunar pe membru de familie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură înseamnă 298 lei).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educațional.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei, orașului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului București în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința familia, în luna imediat următoare îndeplinirii condițiilor de acordare”, se arată în comunicatul de la Federația Națională a Părinților.

Condiții pentru elevi (clasele zero – VIII)

“Elevii înscriși în învățământul de stat, primar și gimnazial, care îndeplinesc criteriile de venit stabilite în Programul național de rechizite școlare, conform Legii nr. 126/2002.

Legea nr. 126/2002 stabilește că pot beneficia de acest sprijin elevii care se află în întreținere familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de baza minim brut pe țară (salariul minim brut în 2022 este 2.550 RON, 50% reprezintă 1.275 RON).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna iulie a anului în care se face solicitarea.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar (5 septembrie pentru anul școlar 2022-2023).

Prin familie se înțelege:

  • soț, soție și copiii aflați în întreținerea acestora, care locuiesc împreună;
  • bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și se gospodăresc împreună, dacă aceasta se consemnează în ancheta socială;
  • persoana singură și copiii aflați în întreținerea acesteia și care locuiesc împreună cu aceasta

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax