Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Analiză: Biletele de avion s-ar putea scumpi considerabil în acest an

Publicat

Companiile aeriene ar putea creşte considerabil preţurile la bilete de avion în acest an, după un salt de 10% făcut deja din cauza preţurilor petrolului, se arată într-o analiză realizată de o casă de brokeraj din România.

Anul trecut, călătoriile internaţionale au fost la aproximativ 25% faţă de nivelul din 2019.

În primul trimestru al acestui an, pe plan global, s-a atins un procent de 42% din valoarea din 2019. Există o rată de creştere foarte puternică pe unele pieţe, SUA, Europa şi America Latină atingând aproximativ 60%.

În privinţa segmentului de afaceri al industriei aeriene, acesta este prognozat să revină mai lent la nivelurile prepandemice. În schimb, raportul IATA a indicat faptul că există mai mulţi călători „premium” care călătoresc la clasa întâi sau la clasa business.

„Există o categorie de persoane care au un venit disponibil suplimentar şi care sunt pregătiţi să plătească în plus pentru a beneficia de condiţii mai bune.

Aceste servicii tind să ofere şi o marjă de profit mai bună pentru companiile aeriene, fapt ce poate ajuta rezultatele viitoare.

Preşedintele IATA a declarat că redresarea traficului de pasageri accelerează şi că, în medie, industria ar putea reveni acum la cifrele anterioare pandemiei în 2023, cu un an mai devreme decât se prognoza anterior.

Acesta a menţionat că preţurile ridicate ale petrolului şi întreruperile de călătorie cauzate de lipsa forţei de muncă nu i-au descurajat până acum pe călători, chiar dacă preţul petrolului a determinat o creştere a tarifelor cu aproximativ 10%”, spune Radu Puiu, analist, potrivit Agerpres.

Europa prezintă o cerere puternică pentru combustibil pentru avioane, pe măsură ce un număr tot mai ridicat de persoane se pregătesc de vacanţă în această vară.

Cererea de combustibil pentru avioane din Europa de Vest este prognozată să crească cu 17% de la sfârşitul lunii mai până la sfârşitul lunii august, atingând un vârf de 1,26 milioane de barili pe zi în ultima lună, potrivit prognozei BloombergNEF, care se bazează pe programele de zbor.

Traficul aerian al Europei a revenit la nivelul anului 2019

Potrivit datelor de la Eurocontrol, traficul aerian al Europei este încă la aproximativ 86% din nivelul prepandemic din 2019 pentru această perioadă a anului.

Într-o prognoză din aprilie, scenariul de bază al organizaţiei era ca această cifră să crească la 89% în august şi la 92% până la sfârşitul anului.

Creşterea treptată a preţului petrolului începând din a doua jumătate a anului 2021 şi accelerarea ritmului de creştere în urma războiului din Ucraina au majorat semnificativ costurile operaţionale ale companiilor aeriene.

Pe parcursul trimestrului patru din 2021, costurile cu combustibilul pentru avioane au reprezentat deja 24% din cheltuielile totale de operare ale companiilor aeriene, iar acest lucru va creşte şi mai mult.

Chiar dacă preţurile petrolului se vor tempera în restul anului 2022, rezultatele vor fi afectate şi acest lucru complică revenirea la profitabilitate pentru multe companii aeriene în acest an.

Industria turismului se confruntă cu un deficit de personal, companiile care au concediat angajaţi sau i-au pierdut în faţa altor sectoare în timpul pandemiei, întâmpinând dificultăţi să compenseze decalajul pe măsură ce rezervările au început să crească.

sursa: Agerpres, sursa foto: arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax