Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Asociația Municipiilor din România cere Guvernului să nu mai ia din fondurile virate direct către autorităţile locale


Publicat

PrimariaAlba IuliaAsociaţia Municipiilor din România (AMR) solicită Guvernului şi Parlamentului României ca prin hotărârile de guvern sau prin legislaţie să nu mai ia din fondurile care se virează direct către bugetele locale, pentru că acest lucru afectează funcţionarea proiectelor administraţiei locale.

„Solicităm Guvernului şi Parlamentului României ca prin hotărârile de guvern sau prin legislaţie să nu ne mai ia fondurile care se virează direct către bugetele locale, pentru că nu ne putem face treaba şi localităţile noastre au de suferit”, a declarat, luni, Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea şi preşedinte executiv al AMR.

Potrivit edilului municipiului Oradea, autorităţile locale se bazează pe anumite venituri atunci când previzionează bugetele, fonduri necesare în aşa fel încât autorităţile locale să-şi poată duce planurile la îndeplinire.

„Eventualele dezechilibre din bugetul naţional respingem să fie rezolvate pe spatele autorităţilor locale, pentru că avem, fiecare dintre localităţi, servicii publice de onorat şi avem nevoie de resursele noastre pe care le colectăm de la cetăţenii şi companiile din teritoriul pe care îl administrăm, în aşa fel încât să le putem onora „, a mai spus preşedinte executiv al AMR.

Edilul Ilie Bolojan a dat ca exemplu taxa pe stâlp, unde propunerea administraţiilor locale este ca aceasta să se colecteze direct la bugetul localităţilor, şi nu prin Ministerul de Finanţe, iar ulterior să se redistribuie către bugetele locale

„Solicitarea noastră este ca această redistribuire să nu se facă prin Ministerul de Finanţe, aşa cum se intenţionează, ci să se colecteze direct, aşa cum se colectează taxele locale pe teritoriul fiecărei localităţi, companiile urmând să plătească direct la primăria unde au aceste investiţii. În felul acesta, sunt nişte venituri certe pentru fiecare localitate, pe care fiecare şi le poate estima pe baza declaraţiilor fiscale, dacă se aplică această taxă în continuare”, a spus primarul din Oradea.

Asociaţia Municipiilor din România (AMR), a fost înfiinţată în anul 1990 sub numele de Federaţia Municipiilor din România (FMR) de către 30 de membri asociaţi fondatori şi a funcţionat de la început ca o organizaţie pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale.

În conformitate cu prevederile Ordonanţei nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile, FMR a devenit Asociaţia Municipiilor din România (AMR), titulatură adoptată în cadrul Adunării Generale din 11 mai 2001. Tot din anul 2001, AMR a devenit membru fondator al Federaţiei Autorităţilor Locale din România (FALR).

AMR include în prezent 103 municipii (toate municipiile), precum şi cele 6 sectoare ale Municipiului Bucureşti rezultând un total de 109 membri.

AMR este persoană juridică de drept privat, fără scop patrimonial, neguvernamentală şi apolitică, constituită în vederea promovării şi protejării intereselor comune ale autorităţilor administraţiei publice locale (APL), pentru soluţionarea şi gestionarea nevoilor publice în numele şi pentru interesul colectivităţilor locale.

sursa: mediafax.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

MESAJE de Sfântul Stelian. Ce nume sunt sărbătorite astăzi. Semnificațiile zilei în care este pomenit ocrotitorul copiilor

Publicat

Pe 26 noiembrie, credincioșii îl pomenesc pe Sfântul Stelian, cunoscut și ca ocrotitorul copiilor.

Sfântul Stelian s-a născut în secolul al VI-lea, la Adrianopolis, în provincia Paflagonia din Asia Mică (pe teritoriul Turciei de astăzi), într-o familie foarte bogată.

A donat averea săracilor și s-a făcut monah, retrăgându-se în pustiu, într-o peșteră, unde primea hrană de la îngeri.

A primit darul tămăduirii, adică darul de a vindeca de diverse boli.

”Într-o zi, a venit in popor o boală aducătoare de moarte și mureau într-una pruncii, iar părinții rămâneau fără de copii. Știind mai mulți de nevoitorul și pustnicul Stelian, au început a-l lua mijlocitor înaintea lui Dumnezeu, pentru vindecarea copiilor. Maicile care s-au rugat Sfântului Stelian au dobândit alți prunci, iar pruncii bolnavi au fost tămăduiți.

Sfântul Cuvios Stelian Paflagonul este pictat în mod obișnuit cu un copil în brațe, pentru neobosita sa misiune de a-i apăra pe cei mici, ajutându-i în mod special pe copiii bolnavi”, scrie crestinortodox.ro.

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Stelian

Stelian; Steliana; Stela.

Semnificația numelui

Stelian provine din cuvântul grecesc „stylos”, care înseamnă „stâlp”. Numele „Stela” înseamnă “stea, astru”.

Numele grecesc „Stylianos” își are originea în viața unui pustnic creștin, Simion, care a trăit în secolul al V-lea d.Hr și care și-a petrecut viața în vârful unui stâlp.

Mesaje de Sfântul Stelian

  • Sfântul căruia îi purtați numele să vă ocrotească în fiecare zi, să vă aducă liniște și pace și să nu lase ca speranța să se stingă din suflet. La mulți ani cu împliniri și momente frumoase în viitor!
  • La mulți ani! Sfântul Stelian să te călăuzească mereu!
  • Ne gândim cu toții la tine și, pentru ca astăzi este o zi specială, îți uram un sincer „La mulți ani”!
  • La mulţi ani cu lumină, pace și binecuvântare!
  • Astăzi este o zi specială pentru tine. La mulți ani! Să ai parte doar de fericire, iar drumul vieții să te poarte acolo unde îți dorești
  • Redescoperă sentimentele sincere ce ți se adăpostesc în suflet, fii mai bun cu cei ce au nevoie de dragoste și sprijin. La mulți ani!

Un cer albastru fără nori

În calea ta sa fie

Să ai în viață numai flori

Noroc și bucurie!

La Mulți Ani!

surse: crestinortodox.ro, libertatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 4.800 de persoane verificate la intrările și ieșirile din localitățile carantinate din Alba. Valoarea amenzilor aplicate

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combatere a prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Au continuat și controalele pe timp de noapte și s-a acționat în filtre amplasate la intrarea în/ ieșirea din cele 6 localități carantinate.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au fost desfășurate în sistem integrat, noi acțiuni de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 239 de polițiști și polițiști locali, alături de lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 45 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 419 mijloace de transport, din care 57 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 7.895 de persoane.

Echipele de control au depistat și sancționat 116 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 73 care nu au respectat interdicțiile privind deplasarea.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 4.250 lei.

În filtrele constituite la intrările / ieșirile celor 6 localități carantinate (Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud) precum și pe raza acestora au acționat 169 de forțe de ordine care au controlat 4.874 de persoane și 3.557 de autovehicule.

Au fost depistate și sancționate 106 persoane care nu au putut justifica motivul deplasării, în conformitate cu noile restricții de circulație.

Scopul controalelor este de a limita răspândirea infecției cu noul coronavirus, iar cu sprijinul cetățenilor sperăm ca la finalul celor două săptămâni pentru care a fost instituită carantinarea, acesta să fie îndeplinit.

Pentru verificarea motivului deplasării persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea forțelor de ordine, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere.

Declarația pe proprie răspundere trebuie să cuprindă: numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Cetățenii pot prezenta și o declarație scrisă de mână, dar care să cuprindă mențiunile anterioare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tânăr din Alba Iulia, urmărit internațional pentru furt în Germania, prins de polițiștii de la IPJ Alba

Publicat

mascati, politie

Un tânăr de 21 de ani, din Alba Iulia, căutat de autoritățile din Germania, a fost reținut de polițiști. Acesta era urmărit, la nivel internațional și este posesor al unui mandat european de arestare, pentru infracțiuni de furt.

Potrivit IPJ Alba, la data de 25 noiembrie 2020, poliţiştii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba l-au identificat, pe raza municipiului Alba Iulia, pe un tânăr de 21 de ani, din Alba Iulia, posesor al unui mandat european de arestare, emis de către autoritățile judiciare din Germania, pentru săvârșirea de infracțiuni de furt.

Bărbatul a fost prezentat Parchetului de pe Lângă Curtea de Apel Alba Iulia, care l-a reținut pentru 24 de ore, urmând să fie prezentat în fața magistraților Curții de Apel Alba Iuia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru ocuparea unui post de asistent medical, în cadrul Direcției de Asistență Socială. Condiții

Publicat

primaria aiud

Primăria municipiului Aiud organizează la sediul instituției din strada Cuza Vodă, nr. 1, concurs în vederea ocupării, pe durată determinată, a postului contractual de execuție temporar vacant, cu normă întreagă, de asistent medical grad principal din cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Aiud, Compartiment Creșă, din subordinea Consiliului Local al Municipiului Aiud.

Condiţii specifice pentru ocuparea postului:

– diplomă de absolvire școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976 – 1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare;

– certificatul de membru și adeverința pentru participare la concurs (valabilă 30 de zile de la data emiterii) eliberate de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România;

– adeverință/certificat promovare examen grad principal;

– autorizație de liberă practică, implicit asigurare de răspundere civilă valabilă în anul 2020.

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de ocupare a unui post contractual temporar vacant, prevăzute la art. 3 din H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Condiții de desfășurare a concursului:

Proba scrisă: 15.12.2020, ora 10:00, la sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I. C. Brătianu;

Interviul: 18.12.2020, la sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu.

Dosarele de înscriere la concurs se depun până în data de 04.12.2020, ora 14:00la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, telefon 0258 861310 interior 1013 /fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro. Persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate