Actualitate
Termen limită pentru depunerea notificării la Fisc privind registrul de bani personali. Cum se întocmeşte documentul şi sancţiuni
Firmele care utilizează case de marcat au obligaţia să întocmească un registru de bani personali ai angajaţilor şi să notifice ANAF că au constituit acest document. Termenul limită este vineri, 8 mai, în condiţiile în care modelul și conţinutul registrului de bani personali, precum şi procedura de înregistrare a acestuia la organul fiscal a fost aprobată şi publicată în Monitorul Oficial, în 30 aprilie.
Potrivit Ordinului MFP, operatorul economic are obligația constituirii registrului de bani personali prevăzut la art. 4 alin. (12) lit.i) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru fiecare unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Registrul având paginile numerotate în ordine crescătoare, se semnează pe ultima pagină de către administratorul operatorului economic sau de către persoana împuternicită de acesta.
Registrul de bani personali se completează zilnic de către personalul operatorului economic care își desfășoară activitatea în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, la începutul programului de lucru, fără ștersături sau modificări și fără a lăsa spații neutilizate.
Operatorul economic răspunde de integritatea registrului și completarea zilnică a acestuia de către personalul care desfășoară activitate în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Operatorul economic notifică organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizând data deschiderii acestuia și numărul de pagini, conform numerotării acestora, în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării prezentului ordin.
Organul fiscal înregistrează într-o evidență proprie, ținută la nivelul fiecărui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite.
Registrul se păstrează la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor în vederea prezentării acestuia organelor de control.
Un operator economic poate utiliza un singur registru pentru fiecare unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Vezi Model Registru bani personali_mai 2015 (caiet pagini A4)
Potrivit AJFP Alba, notificarea nu impune prezenţa reprezentantului operatorului economic la organul fiscal, aceasta putând fi făcută prin poştă sau fax, cu condiţia păstrării dovezii expedierii acesteia şi nu este necesară prezentarea registrului cu ocazia notificării.
Operatorul economic care are organizate puncte de lucru de la care efectuează livrări/prestări de servicii pentru care utilizează aparate de marcat electronice fiscale va notifica organul fiscal la care este înregistrat ca plătitor de impozite si taxe.
În situaţia în care operatorul economic are mai multe puncte de lucru, poate depune o singură notificare la organul fiscal la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe în care să precizeze pentru fiecare punct de lucru data deschiderii registrului de bani personali şi numărul de pagini.
Registrul de bani personali va trebui prezentat organelor de control ANAF, iar amenda pentru neînregistrarea sumelor de bani deţinute de personal în registru este de 9000 de lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News