Connect with us
Publicitate

Eveniment

Autostrada Orăştie – Sibiu: Circulaţia se redeschide între Cunţa şi Sălişte, fără sisteme funcţionale pentru informare şi siguranţă a traficului

Publicat

prim asfalt autostrada orastie sibiu lot 3 2016_2După finalizarea lucrărilor de reparaţii la lotul 3 al Autostrăzii Sibiu, circulaţia se va redeschide între Cunţa şi Sălişte, însă nu va avea funcţional Sistemul Inteligent de Trafic (ITS). Situaţia afectează şi recepţia lucrărilor.

Prin sistemul ITS sunt asigurate funcții pentru siguranța circulației (informații ale autoritaților privind accidentele petrecute), condițiile meteo existente prin senzorii montați în asfalt, punctele în care traficul este aglomerat, recunoașterea automată a plăcuțele de înmatriculare în vederea eventualei taxări a utilizării drumului (vigneta) și a depășirii vitezei. De asemenea, ITS monitorizează elementele de infrastructură și detectează eventuale acte de vandalism, de deteriorare de bunuri sau de furturi de elemente componente ale rețelei. Tot prin acest sistem se cântărește static și/sau dinamic un vehicul și se alertează poliția în cazurile de depășire ale gabaritului.

Acest sistem nu va fi funcţional pe Lotul 3, dar nici pe loturile 1 şi 2. Acesta cuprinde și o rețea de cabluri îngropată pe traseul autostrăzii şi a fost dezafectat pentru efectuarea lucrărilor de reparație.

prim asfalt autostrada orastie sibiu lot 3 2016_1”În prezent, pe autostrada Sibiu-Orăștie, sistemul ITS este funcțional pe lotul 4. Sistemul de comunicații aferent loturilor 1 și 2 este finalizat, dar momentan nu este operațional, deoarece sistemul de comunicații aferent lotului 3 este în lucru și nu se poate realiza conexiunea la centrul de monitorizare Săliște (lotul 4)”, transmite CNADNR, pentru Digi24.ro.

Potrivit sursei citate, cel mai devreme în 2017 ba fi operaţional sistemul ITS, lucrările aferente acestuia urmând să fie achiziţionate în perioada următoare, având în vedere rezilierea contractului din 2011, la începutul acestui an.

Sistemul pentru întreaga autostradă Sibiu Orăștie a fost subcontractat de constructorul acesteia, firma italiană Salini-Impregilo, companiei italiene SIELTE S.A. (Società Impianti Elettrici e Telefonici S.p.A). Specialiștii spun că chiar dacă a fost reziliat contractul cu Salini Impregilo, fiind vorba de un contract FIDIC, CNADNR are obligația să reia lucrările tot cu SIELTE. Mai mult firma italiană este deținătoarea drepturilor de autor pe softul folosit la sistemul ITS.

Sistemele inteligente de transport ITS sunt obligatorii pe orice autostradă a căror construire s-a făcut din fonduri UE.

Reamintim că autostrada ar trebui deschisă în jurul datei de 10 octombrie, potrivit celor mai recente informaţii comunicate de autorităţi. Termenul iniţial era 30 septembrie, dar CNADN a amânat redeschiderea traficului, motivând că ploile au afectat ritmul lucrărilor.

Vezi și FOTO-VIDEO: AUTOSTRADA Orăştie-Sibiu s-ar putea deschide în 10 octombrie, între Cunţa şi Sălişte. Explicaţii de la şeful CNADNR

Pe 7 septembrie s-a împlinit un an de când Autostrada Orăştie – Sibiu a fost închisă între Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (judeţul Sibiu), din cauza surpărilor. Dacă urma să fie redeschisă în câteva luni, abia în august au început lucrările, derulate de CNADNR.

În prezent, România are 733 de kilometri de autostradă, însă în acest bilanţ este inclus şi lotul de 22 de kilometri al autostrăzii Sibiu-Orăştie, închis la zece luni după inaugurare pentru grave deficienţe.

sursă: digi24.ro

Mai jos, imagini cu primul strat de asfalt pe tronsonul reabilitat între Cunţa şi Sălişte, publicate de CNADNR:

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate