Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Autostrada Sebeș-Turda: Procedura în instanţă se prelungeşte şi în aprilie. CNADNR scoate la licitaţie alte tronsoane din ţară


Publicat

Procedura în instanţă privind soluţionarea constestaţiilor depuse de constructori se prelungeşte. În urma unor decizii de conexare a unor cauze pe loturi, termenele de la Curtea de Apel Bucureşti au fost prelungite şi pentru luna aprilie, perioadă în care autorităţile se aşteptau să înceapă deja etapa de proiectare.

Mai multe firme s-au adresat instanţei pentru a da decizii privind soluţiile comunicate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) pe cele patru loturi, respectiv privind rezultatul licitaţiei de atribuire a lucrărilor de către CNADNR. Cazurile au ajuns în atenţia Curţii de Apel Bucureşti.

După ce, în 25 martie, instanța a pronunțat o decizie definitivă în cazul procedurii de stabilire a constructorilor care vor realiza loturile autostrăzii Sebeş-Turda, pentru lotul 4, procesele pentru celelalte tronsoane se prelungesc.

În ceea ce priveşte lotul 1 (17 kilometri), Impresa Pizzarotti & C SPA a contestat decizia CNSC de a nu le accepta contestaţia formulată după ce câştigătoare a fost desemnată Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA, care a depus ofertă de 539.488.704 lei (din punct de vedere al valorii ofertei, asocierea s-a aflat pe locul trei). Judecarea cauzei a fost amânată pentru joi, 3 aprilie, la Curtea de Apel Bucureşti.

Firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL contestă decizia CNSC pentru lotul 2. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Curtea de Apel Bucureşti a amânat cauza pentru reunirea cauzelor aferente lotului 2. Următorul termen este 10 aprilie.

Pentru lotul 3, de 12,45 km, oferta câştigătoare a fost desemnată cea de 420.511.921 lei, depusă de Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A (locul trei, din punct de vedere al valorii ofertei depuse).

Pentru acest lot, pe portalul instanţelor sunt înregistrate două dosare în stadiu de recurs, în contecios administrativ şi fiscal, cu privire la decizia CNSC din 7 februarie. În primul caz, Azvirt LLC a dat în judecată CNADNR, iar în al doilea caz Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL a intentat proces împotriva CNADNR, Azvirt LLC şi Strabag, în calitate de lider al asocierii care a depus oferta. Reamintim că CNSC a respins contestaţiile, ca nefondate, pentru toate cele trei asocieri sau firme amintite.

Termenul în instanţă pentru al doilea caz este 7 aprilie. Plângerea Azvirt a fost anulată, ca netimbrată, potrivit deciziei definitive din 27 martie.

Pentru lotul 4, PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a dat decizie definitivă în 24 martie şi a respins plângerea ca nefondată. Astfel, construirea acestui lot, de 16, 3 km, a fost câştigată de SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, cu oferta de 470.004.894 lei (locul doi, din punct de vedere al valorii ofertei). Firma poate încheia contract cu CNADNR pentru începerea lucrărilor.

În funcţie de deciziile în instanţă pentru celelalte loturi, sunt şanse ca din această vară să înceapă construcţia în totalitate pentru Autostrada Sebeş-Turda.

Citeşte şi Autostrada Sebeș-Turda: CNSC a admis contestația pe lotul 2. Loturile 1, 3 și 4, executate de firmele care au câștigat licitația

Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR vrea să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: OFERTELE câştigătoare, desemnate de CNADNR, în urma licitaţiei

13 licitaţii pentru studii de fezabilitate aferente unor tronsoane de autostradă din ţară

Marţi, 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Şova a anunţat că CNADNR va scoate la licitaţie 13 studii de fezabilitate pentru tronsoane de autostradă. Este vorba, printre altele, despre Sibiu-Piteşti, Sibiu-Braşov-Bacău, Bucureşti-Alexandria-Craiova.

Este vorba despre tronsoane incluse în strategia de autostrăzi “România 100”, asumată politic de Guvernul Ponta anul trecut, pentru care, potrivit ministrului, nu au fost făcute studii de fezabilitate sau sunt expirate. „În afară de Sibiu-Piteşti, care va dura un an, toate celelalte studii vor fi gata în 4 luni”, a precizat Şova.
Autostrăzile sunt finanţabile prin Fondul de Coeziune şi Fondul de Dezvoltare Regională.
Documentaţiile pentru următoarele studii de fezabilitate pentru tronsoanele aflate pe reţeaua TEN-T Core au fost trimise ANRMAP pe 24 martie: Focşani – Bacău, Bacău – Paşcani, Paşcani – Siret, Bucureşti – Giurgiu, Bucureşti – Alexandria, Alexandria – Craiova, Craiova – Calafat.

Pe 2 aprilie, vor fi trimise documentaţiile pentru Sibiu-Piteşti, Paşcani-Iaşi-Ungheni, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Paşcani, Autostrada-Centura Bucureşti Nord.

Tronsoanele aflate pe reteaua TEN-T Comprehensive (secundară): Braşov – Bacău (trimis la ANRMAP pe 21 martie), revizuire studio de fezabilitate Sibiu – Braşov (va fi trimis la ANRMAP pe 2 aprilie).

De asemenea, Compania de Autostrăzi va anunţa şi licitaţii, după 14 aprilie, pentru construcţia altor patru tronsoane de autostrăzi: A1 Nădlac-Arad, Lot 2, A3 Câmpia Turzii – Ogra (37 km), A3 Ogra – Târgu Mureş (18 km), A3 Suplacu de Barcău – Borş (64 km, realizaţi pe jumatate de către Bechtel).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. albanezul

    joi, 03.04.2014 at 12:39

    Ce frumos,pe langa ca se construieste in ritmul unui melc turbat(si la preturi de autostrazi construite pe Marte ori Jupiter) … birocratia comunista isi umfla penele si azi,asta da tara…europeana…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Alexandru Paștiu, principalul suspect în cazul CRIMEI din Răhău, arestat preventiv pentru 30 de zile

Publicat

Alexandru Paștiu, principalul suspect în cazul crimei din Răhău, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile. Propunerea procurorilor a fost admisă, marți, 20 aprilie, de judecătorii Tribunalului Alba. 

Reamintim că în noaptea de duminică spre luni, în jurul orei 04.00, Alexandru ar fi intrat în casa a doi tineri, care locuiau împreună și i-a atacat cu un cuțit. 

Pe unul din ei, un tânăr de 22 de ani l-ar fi înjunghiat mortal cu un cuțit, iar pe tânăra care se afla alături de băiat ar fi rănit-o.

Bărbatul și cele două victime, erau colegi de muncă. Din căte se pare, Paștiu nu ar fi acceptat că cei doi tineri aveau o relație, în ideea în care și el ar fi plăcut-o pe tânără.

După ce a atacat, bărbatul a părăsit locul crimei. Luni în jurul orei 12.00, bărbatul a fost prins într-o pădure din proximitatea localității, de doi polițiști pe motociclete tip enduro.

Momentul în care bărbatul a fost prins, a fost suprins de o altă persoană iar atunci când este întrebat unde este cuțitul, acesta a spus că l-a aruncat.

Tot luni, în jurul orei 14.30, bărbatul a fost transferat de la sediul poliției din Sebeș, la Alba Iulia pentru a fi audiat.


La ieșirea din secția de poliție din Sebeș, flancat de trei mascați, bărbatul nu a făcut nici o declarație.

În ceea ce privește starea tinerei rănite, reprezentanții Spitalului Orășenesc Cugir au precizat pentru Alba24.ro, luni 20 aprilie, că aceasta este în stare stabilă, având câteva plăgi produse prin tăiere.

Comunicatul Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba

Procurorul criminalist din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba a dispus, la data de 19.04.2021, punerea în mișcare a acțiunii penale faţă de un inculpat în vârstă de 36 de ani, pentru săvârşirea infracţiunilor de omor, tentativă la omor şi violare de domiciliu.

În fapt, s-a reţinut că, în noaptea de 18/19.04.2021, în jurul orei 4,00, inculpatul a pătruns fără drept în locuinţa victimelor din municipiul Sebeş, sat Răhău, jud. Alba şi le-a aplicat acestora mai multe lovituri cu un cuţit, în zone vitale ale corpului.

În urma agresiunilor fizice, a survenit decesul unei victime de gen masculin în vârstă de 22 de ani şi rănirea celeilalte victime, de gen feminin, în vârstă de 21 de ani. Aceasta din urmă a fost transportată la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale, starea sa de sănătate fiind stabilă.

Presupusul autor a fugit de la locul faptelor, fiind identificat ulterior de către organele de poliţie, în apropierea unei păduri din localitate.

Procurorul a dispus luarea măsurii preventive a reţinerii faţă de acesta, iar la data de 20.04.2021, judecătorul de drepturi şi libertăţi din cadrul Tribunalului Alba a admis propunerea de luare a măsurii arestării preventive pe o durată de 30 de zile faţă de inculpat.

Investigaţiile au fost efectuate cu sprijinul lucrătorilor de poliție din cadrul I.P.J. Alba – Serviciul Investigaţii Criminale şi Serviciul Criminalistic, Poliţia Municipiului Sebeş.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Avion de luptă MIG 21 LanceR, PRĂBUȘIT în județul Mureș, aproape de Baza Aeriană 71. Pilotul s-a catapultat

Publicat

Un avion militar de luptă de tip MIG 21 s-a prăbușit marți după-amiaza, în județul Mureș. 

Accidentul s-a produs în apropiere de Reghin (localitatea Dedrad, aproape de Baza aeriană 71).

Momentan nu sunt disponibile informații despre cauzele prăbușirii. Pilotul s-a catapultat.

Mikoian-Gurevici MiG-21 este un avion de vânătoare din generația a treia, inițial construit de către Biroul Mikoian și Gurevici din Uniunea Sovietică.

UPDATE 1: Potrivit Inspectoratului General de Aviație, misiunea este în desfășurare.

Un elicopter medical a plecat de la Târgu Mureș pe direcția Dedrad, pentru a prelua pilotul rănit în accident. Acesta ar urma să fie transportat la spitalul din Târgu Mureș.

UPDATE 2: Comunicatul MApN:

„Aeronavă MiG 21 LanceR prăbușită în județul Mureș Pilotul a reușit să execute manevra de catapultare și este în stare stabilă, conștient și cooperant cu echipele de intervenție ajunse la fața locului.

O aeronavă MiG 21 LanceR din cadrul Bazei 71 Aeriană Câmpia Turzii, care efectua un zbor de instrucție, s-a prăbușit marți, 20 aprilie, în jurul orei 14:30, în apropierea localității Dedrad, județul Mureș, într-o zonă nelocuită.

Conducerea bazei aeriene a pus în aplicare de urgență planul de intervenție în astfel de situații, iar o comisie numită la nivelul Statului Major al Forțelor Aeriene se va deplasa de urgență la locul prăbușirii pentru investigarea evenimentului.

Vom reveni cu informații, de îndată ce acestea vor fi disponibile”.

UPDATE 3: Avionul s-ar fi prăbușit într-o livadă de lângă localitate. Pilotul catapultat acuză dureri de spate.

Ancheta a fost preluată de Parchetul Militar Cluj-Napoca.

UPDATE 4, ora 15:37 – Potrivit Inspectoratului General de Aviație, pilotul a fost preluat de elicopterul SMURD, care se află în aceste momente în zbor către un spital din municipiul Târgu Mureș.

Stire în actualizare

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Primul centru de vaccinare fix din mediul rural din Alba s-a deschis la Ighiu. Serul utilizat este Moderna

Publicat

Marți, 20 aprilie, s-a deschis la Ighiu, în colaborare cu Primăria comunei, primul centru de vaccinare fix din mediul rural din județul Alba. Amenajat în sediul Centrului pentru persoane vârstnice din comună, acesta beneficiază de două fluxuri de vaccinare a câte 96 de locuri, serul utilizat fiind Moderna.

Potrivit reprezentanților DSP Alba, modalitatea de programare este prin lista de așteptare de pe platforma națională – programare.vaccinare-covid.gov.ro Având în vedere însă faptul că sunt locuri libere, practic notificarea se trimite în câteva minute și programarea poate fi finalizată rapid.

Prima persoană vaccinată a fost un localnic în vârstă de 73 de ani, Florian Gruian, care s-a arătat încrezător că vaccinul primit îl va ajuta ca în viitorul apropiat să se reîntoarcă la o viață normală, cu mai puține restricții. Marți, 20 aprilie, în prima zi de vaccinare, în Centrul nou deschis au fost imunizate 10 persoane.

„Centrul de la Ighiu îndeplinește toate cerințele, la cele mai înalte standarde, fiind amenajat cu ajutorul Primăriei Ighiu. Ne bucurăm că am reușit suplimentarea la nivelul județului cu acest centru și sperăm ca locuitorii comunei Ighiu și nu numai să beneficieze de vaccin pentru a putea depăși mai repede această pandemie”, Alexandru Sinea, director executiv al DSP Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

„Pensia moștenită”, o nouă categorie propusă în sistemul de pensii. Ce reprezintă și cum s-ar putea acorda. Proiect, la Senat

Publicat

p

O nouă categorie de pensie ar putea să apară în România. Un proiect de lege inițiat de mai mulți parlamentari PSD propune introducerea „pensiei moștenite”.

Aceasta ar urma să se acorde moștenitorilor, pentru o perioadă de doi ani de zile din momentul decesului persoanei. 

Potrivit proiectului care a fost înregistrat la Senat, „pensia moștenită” ar urma să se plătească în procent de 100% pentru moștenitorii legali ai unei persoane din momentul decesului acesteia.

Dacă proiectul ar urma să treacă de Parlament și să fie promulgat de președintele României, pensia moștenită se va acorda timp de doi ani.

Practic, moștenitorii legali ai unei persoane vor putea primi integral pensia celui decedat, în anumite condiții.

„Pensia moștenită reprezintă o compensare pe care o primește moștenitorul persoanei decedate pentru anii de contribuție la sistemul de pensii pentru asigurarea dreptului la securitate și asistență socială, la o viață demnă și independentă a urmașului.

După doi ani de zile de la acordarea pensiei moștenite moștenitorul legal va beneficia în mod automat de pensia de urmaș, așa cum este prevăzută în legislația în vigoare”, au explicat inițiatorii. în expunerea de motive.

Potrivit proiectului, pensia moștenită se cuvine moștenitorilor legali ai unei persoane din momentul decesului acesteia, cu respectarea dispozițiilor referitoare la moștenire.

Cuantumul pensiei moștenite se stabilește în procent de 100% pentru moștenitori legali ai unei persoane din momentul decesului acesteia, conform dispozițiilor referitoare la moștenire prevăzute în Codul Civil, Legea nr. 287/2009.

Modificare Legea pensiilor: condiții pentru „pensia moștenită”

Pensia moștenită ar urma să acorde moștenitorilor legali pentru o perioadă de 2 ani de zile, dacă decedatul îndeplinea cel puțin una din următoarele condiții:

  • îndeplinea stagiul complet de cotizare, iar decesul a avut loc cu doi ani înainte de accesarea pensiei pentru limită de vârstă, respectiv 61 de ani la femei și 63 de ani la bărbați, conform legislației în vigoare;
  • îndeplinea vârsta legală cu stagiu complet de cotizare, conform legislației în vigoare, iar decesul a avut loc în intervalul de până la doi ani, după data accesării drepturilor de pensie cuvenite pentru limită de vârstă, respectiv 63 – 65 de ani la femei și 65 – 67 de ani la bărbați.

După doi ani de zile de la acordarea pensiei moștenite din momentul decesului persoanei, moștenitorii legali au dreptul la pensie de urmaș.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate