Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Autostrada Sebeș-Turda: Procedura în instanţă se prelungeşte şi în aprilie. CNADNR scoate la licitaţie alte tronsoane din ţară

Publicat

Procedura în instanţă privind soluţionarea constestaţiilor depuse de constructori se prelungeşte. În urma unor decizii de conexare a unor cauze pe loturi, termenele de la Curtea de Apel Bucureşti au fost prelungite şi pentru luna aprilie, perioadă în care autorităţile se aşteptau să înceapă deja etapa de proiectare.

Mai multe firme s-au adresat instanţei pentru a da decizii privind soluţiile comunicate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) pe cele patru loturi, respectiv privind rezultatul licitaţiei de atribuire a lucrărilor de către CNADNR. Cazurile au ajuns în atenţia Curţii de Apel Bucureşti.

După ce, în 25 martie, instanța a pronunțat o decizie definitivă în cazul procedurii de stabilire a constructorilor care vor realiza loturile autostrăzii Sebeş-Turda, pentru lotul 4, procesele pentru celelalte tronsoane se prelungesc.

În ceea ce priveşte lotul 1 (17 kilometri), Impresa Pizzarotti & C SPA a contestat decizia CNSC de a nu le accepta contestaţia formulată după ce câştigătoare a fost desemnată Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA, care a depus ofertă de 539.488.704 lei (din punct de vedere al valorii ofertei, asocierea s-a aflat pe locul trei). Judecarea cauzei a fost amânată pentru joi, 3 aprilie, la Curtea de Apel Bucureşti.

Firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL contestă decizia CNSC pentru lotul 2. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Curtea de Apel Bucureşti a amânat cauza pentru reunirea cauzelor aferente lotului 2. Următorul termen este 10 aprilie.

Pentru lotul 3, de 12,45 km, oferta câştigătoare a fost desemnată cea de 420.511.921 lei, depusă de Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A (locul trei, din punct de vedere al valorii ofertei depuse).

Pentru acest lot, pe portalul instanţelor sunt înregistrate două dosare în stadiu de recurs, în contecios administrativ şi fiscal, cu privire la decizia CNSC din 7 februarie. În primul caz, Azvirt LLC a dat în judecată CNADNR, iar în al doilea caz Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL a intentat proces împotriva CNADNR, Azvirt LLC şi Strabag, în calitate de lider al asocierii care a depus oferta. Reamintim că CNSC a respins contestaţiile, ca nefondate, pentru toate cele trei asocieri sau firme amintite.

Termenul în instanţă pentru al doilea caz este 7 aprilie. Plângerea Azvirt a fost anulată, ca netimbrată, potrivit deciziei definitive din 27 martie.

Pentru lotul 4, PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a dat decizie definitivă în 24 martie şi a respins plângerea ca nefondată. Astfel, construirea acestui lot, de 16, 3 km, a fost câştigată de SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, cu oferta de 470.004.894 lei (locul doi, din punct de vedere al valorii ofertei). Firma poate încheia contract cu CNADNR pentru începerea lucrărilor.

În funcţie de deciziile în instanţă pentru celelalte loturi, sunt şanse ca din această vară să înceapă construcţia în totalitate pentru Autostrada Sebeş-Turda.

Citeşte şi Autostrada Sebeș-Turda: CNSC a admis contestația pe lotul 2. Loturile 1, 3 și 4, executate de firmele care au câștigat licitația

Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR vrea să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: OFERTELE câştigătoare, desemnate de CNADNR, în urma licitaţiei

13 licitaţii pentru studii de fezabilitate aferente unor tronsoane de autostradă din ţară

Marţi, 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Şova a anunţat că CNADNR va scoate la licitaţie 13 studii de fezabilitate pentru tronsoane de autostradă. Este vorba, printre altele, despre Sibiu-Piteşti, Sibiu-Braşov-Bacău, Bucureşti-Alexandria-Craiova.

Este vorba despre tronsoane incluse în strategia de autostrăzi “România 100”, asumată politic de Guvernul Ponta anul trecut, pentru care, potrivit ministrului, nu au fost făcute studii de fezabilitate sau sunt expirate. „În afară de Sibiu-Piteşti, care va dura un an, toate celelalte studii vor fi gata în 4 luni”, a precizat Şova.
Autostrăzile sunt finanţabile prin Fondul de Coeziune şi Fondul de Dezvoltare Regională.
Documentaţiile pentru următoarele studii de fezabilitate pentru tronsoanele aflate pe reţeaua TEN-T Core au fost trimise ANRMAP pe 24 martie: Focşani – Bacău, Bacău – Paşcani, Paşcani – Siret, Bucureşti – Giurgiu, Bucureşti – Alexandria, Alexandria – Craiova, Craiova – Calafat.

Pe 2 aprilie, vor fi trimise documentaţiile pentru Sibiu-Piteşti, Paşcani-Iaşi-Ungheni, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Paşcani, Autostrada-Centura Bucureşti Nord.

Tronsoanele aflate pe reteaua TEN-T Comprehensive (secundară): Braşov – Bacău (trimis la ANRMAP pe 21 martie), revizuire studio de fezabilitate Sibiu – Braşov (va fi trimis la ANRMAP pe 2 aprilie).

De asemenea, Compania de Autostrăzi va anunţa şi licitaţii, după 14 aprilie, pentru construcţia altor patru tronsoane de autostrăzi: A1 Nădlac-Arad, Lot 2, A3 Câmpia Turzii – Ogra (37 km), A3 Ogra – Târgu Mureş (18 km), A3 Suplacu de Barcău – Borş (64 km, realizaţi pe jumatate de către Bechtel).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. albanezul

    joi, 03.04.2014 at 12:39

    Ce frumos,pe langa ca se construieste in ritmul unui melc turbat(si la preturi de autostrazi construite pe Marte ori Jupiter) … birocratia comunista isi umfla penele si azi,asta da tara…europeana…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Codul Rutier, „relaxat” pentru șoferii agresivi și vitezomani. Ce au votat deputații în Comisia de Transport

Publicat

Comisia de Transporturi din Camera Deputaților a relaxat, prin vot, mai multe sancțiuni din noul Cod Rutier. Mai exact, a fost eliminat articolul care definea comportamentul agresiv la volan, iar conducătorul auto era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile. De asemenea, șoferii vitezomani vor avea dovadă cu care vor putea circulă două săptămâni.

Deși n-a trecut mult timp de la ordonanța de urgență prin care s-au înăsprit pedepsele pentru șoferii vitezomani și agresivi, deputații din Comisia de Transport au relaxat deja mai multe sancțiuni.

Deputații de la PSD, PNL și UDMR au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan.

Totodată, șoferii vitezomani prinși pe radar că circulă cu peste 70 de km/h peste limita maximă de viteză vor primi dovadă cu drept de circulație, după ce li se suspendă carnetul. În prezent, dovada este fără drept de a se urca la volan.

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în clasamentul siguranței rutiere, iar numărul șoferilor vitezomani va crește dacă aceste măsuri vor fi adoptate, spun experții în conducere defensivă.

Pentru ca modificările aduse de deputații din Comisia de Transporturi să intre în vigoare ele trebuie să fie votate și în plenul Camerei.

sursa: digi24.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Copiii și sursele de informare: Cât de mult verifică copiii cu vârste între 8 și 17 ani ceea ce citesc pe internet. Studiu

Publicat

Aproape jumătate dintre copiii cu vârsta între 8 și 17 ani verifică uneori, rar sau deloc informațiile găsite pe internet, rezultă dintr-un studiu realizat de asociația Salvați Copiii. 

Mai exact, aproape 80% dintre copiii cu vârsta între 8 și 17 ani utilizează Internetul zilnic timp de cel puțin trei ore, în afara orelor de școală, procentul celor care petrec între una și două ore pe zi fiind de 19 %.

Paginile web găsite folosind Google și paginile de știri sunt principalele surse de informare a copiilor, urmate de discuțiile cu prietenii sau rețelele sociale. Aproape 50 % dintre copii afirmă că informația este adevărată când corespunde cu ce știu deja.

Această situație este mai întâlnită în rândul adolescenților și al copiilor din mediul urban, conform rezultatelor relevate de cercetarea sociologică realizată de Salvați Copiii.

Mediul online reprezintă principala sursă de informare pentru copii și, de multe ori, știrile care apar pe diferite site-uri, bloguri sau rețele de socializare sunt false sau contrafăcute, cu scopul de a induce în eroare cititorii, de a genera anxietate, teamă sau reacții și comportamente care să fie în interesul celor care le produc și lansează. Mai mult decât atât, 22% dintre copii și tineri cred că la televizor sau în publicațiile de știri nu pot fi difuzate știri false.

Foarte relevante sunt și două declarații ale unor tineri, declarații făcute public de cei de la Salvați Copiii.

“Am primit pe un grup de whatsapp un articol în care se spune că urmează să aibă loc un atac nuclear, cândva până la 1 iunie. Am înțeles că urmează să primim niste pastile, pe care să le luăm, dar nu am primit încă nimic. Îmi este tare teamă, părinții mei sunt plecați din țară, iar bunica mea, are 78 de ani, nu știe pe cine să întrebe și mi-a propus să plec la părinții  mei, în Anglia. Nu știu ce să fac, nu aș vrea să pierd școala și nici să merg acolo unde cred că ar trebui să muncesc și eu. Cum știm sigur când va fi atacul nuclear?” Daniela, 14 ani, elevă.

“Am citit pe internet că dacă mă vaccinez împotriva Covid, există riscul să fac alte boli grave, de la vaccin. Părinții mei sunt convinși că vaccinul provoacă infertilitate și nu mă lasă să mă vaccinez. Prietena mea cea mai bună s-a vaccinat și nu a pățit nimic până acum. Mă puteți ajuta cu un sfat? Unde pot găsi informații clare, verificate sau date științifice? Menționez că în luna martie voi împlini 18 ani.” Denisa, 17 ani, elevă.

“Evenimentele din ultima perioadă, începând cu pandemia Covid 19 și continuând cu războiul din Ucraina și criza refugiaților, au generat o stare de tensiune, pe care copiii au resimțit-o din plin.  Primim tot mai des, în cadrul liniilor de consiliere la Salvați Copiii, solicitări atât de la copii, cât mai ales de la părinți, care nu știu cum să gestioneze anxietatea copiilor și cum să îi protejeze de impactul știrilor false care circulă pe internet”, a precizat într-un comunicat de presă, Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Organizației Salvați Copiii.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Când ies la pensie femeile cu cel puțin trei copii. De când s-ar putea aplica măsura

Publicat

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a anunțat că vârsta de pensionare se va modifica pentru femeile din România. Există însă o excepție de la regulă. Ministerul Muncii are în vedere o lege care prevede că femeile care au avut mai mulţi copii să iasă mai repede la pensie.

Potrivit anunțului ministrului, vârsta standard de pensionare pentru femei este în prezent de 61 de ani și 6 luni și va crește treptat până la egalizarea vârstei de pensionare la 65 de ani.

Creşterea vârstei de pensionare va avea loc gradual, până în 2030.

Vezi: Crește vârsta de pensionare pentru femeile din România. Va exista o excepție de la regulă. Ce spune ministrul Muncii

Însă, la cererea acestora, mamele cu trei copii vor putea ieși la pensie cu doi ani mai devreme pentru fiecare copil.

Astfel, aceste mame vor putea ieși la pensie cu șase ani mai devreme decât în mod normal, dacă au stagiul minim de cotizare.

În plus, dacă au avut mai mult de trei copii, legea spune că se vor putea pensiona cu un an mai devreme pentru fiecare copil.

Mai exact, dacă acestea au crescut patru copii până la vârsta de 16 ani, vor ieși la pensie cu 7 ani mai devreme, iar dacă au cinci copii, se vor putea pensiona cu 8 ani mai devreme, după cum spune legea nr 127/2019.

Deși publicată în Monitorul oficial, această lege va începe să producă efecte începând cu anul 2023.

Noua lege a pensiilor, inclusiv măsura aceasta, a fost amânată prin OUG pentru 1 septembrie 2023, potrivit avocatnet.ro.

foto: arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lucrări de reparații și înlocuirea unor echipamente de joacă, în mai multe parcuri pentru copii din Sebeș. Valoarea investițiilor

Publicat

Administrația locală din Sebeș a alocat peste 29.000 de lei pentru repararea, întreținerea și înlocuirea echipamentelor de joacă din cadrul mai multor parcuri de joacă din municipiu.

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului (SPAP) Sebeș a cumpărat recent, prin intermediul platformei SEAP, servicii de reparații şi de întreţinere a echipamentelor din cadrul parcurilor de joacă din municipiu dar și echipamente de joacă noi.

Valoarea totală a achizițiilor este de peste 29.500 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, se urmărește buna funcționare a parcurilor de joacă și asigurarea și menținerea nivelului de siguranță pentru copiii ce frecventează locurile/parcurile de joacă special amenajate pe raza municipiului Sebeș.

Contractele prevede demontarea, montarea, înlocuirea sau completarea echipamentelor de joacă care au fost afectate din pricina a diverși factori chimici sau mecanici (echipamente rupte, sparte, lipsă, vandalizate, etc.).

De asemenea, se vor:

  • înlocui sau repara elementele componente și/sau elementele în întregime din material plastic sau PAFS
  • înlocui sau repara diverse confecții din lemn sau metal
  • executa gropi pentru fixarea diverselor elemente de sprijin (picioare, tije, cadre, etc.)

Lista echipamentelor achiziționate:

1. Parc de joacă intrare în cartier Arini – Lancrăm

– tobogan drept scurt complex de joacă – 1 buc.

2. Parc de joacă cartier Mihail Kogălniceanu (lângă școala generală)

– tobogan curbat/spirala simplu complex de joacă mare – 1 buc.

– kit instalare tobogan spirală (schelet metalic + picioare de sprijin) – 1 buc.

3. Parc de joacă cartier Mihail Kogălniceanu (lângă centrul de sănătate)

– figurină pe arc bicicletă – 1 buc.

– kit instalare figurină pe arc (picior de sprijin + arc + talpă) – 1 buc.

4. Parc de joacă cartier Valea Frumoasei

– figurină pe arc motocicletă – 1 buc.

– kit instalare figurină pe arc (picior de sprijin + arc + talpă) – 1 buc.

– tobogan drept scurt complex de joacă – 1 buc.

5. Parc de joacă cartier Aleea Lac (catedrala ortodoxă)

– socotitoare complex de joacă mare – 1 buc.

6. Parcul de joacă cartier Aleea Lac

– tobogan drept mic complex de joacă mic – 1 buc.

7. Parcul de joacă cartier Lucian Blaga

– figurină pe arc simplă – 2 buc.

– kit instalare figurină pe arc (picior de sprijin + arc + talpă) – 2 buc.

– carusel – 1 buc.

– băncuță cu masă carusel – 1 buc.

– platformă carusel – 1 buc.

foto: arhivă

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax