Connect with us
Publicitate

Economie

Autostrăzile Sebeş-Turda şi Orăştie – Sibiu, incluse în lista investiţiilor prioritare ale Guvernului în 2014

Publicat

Proiectele autostrăzilor Sebeş – Turda şi Orăştie – Sibiu, ale căror trasee trec prin judeţul Alba se află pe lista lucrărilor publice care vor fi tratate anul viitor cu prioritate la finanţare de către Guvern. Executivul a selectat în acest sens 21 de proiecte. Printre acestea se află şi reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria (secţiunea Coşlariu – Sighişoara şi Coslariu-Simeria).

Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă în luna iulie la licitație de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

În condițiile în care autoritățile se vor grăbi și vor anunța un câștigător până la finele anului și nu vor exista contestații la decizia de atribuire a contractelor, lucrările la tronsonul Sebeș-Turda ar trebui să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

În aprilie, Comisia Euopeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR vrea să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş. Vedeți AICI ofertele depuse de constructori pentru autostrada Sebeş-Turda.

Referitor la Autostrada Orăştie – Sibiu, ministrul Delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a anunţat că în luna decembrie vor fi inaugurate trei tronsoane: loturile 1, 2 şi 4, respectiv de la Orăştie – Sebeş – Cut (judeţul Alba) şi partea finală din judeţul Sibiu. Porţiunea cu probleme de alunecări de teren din zona Apoldu, respectiv viaductul de la Aciliu, va fi inaugurată abia în 2014. Reamintim că finalizarea Autostrăzii Orăştie-Sibiu a fost amânată de mai multe ori. Termenul iniţial de terminare a lucrărilor a fost aprilie 2013, apoi fiind devansat pentru august, septembrie, noiembrie şi acum, decembrie. Prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor a venit din cauza unor „lucrări mai dificile”, legat de construcția podurilor sau rețeaua electrică. Vedeţi AICI mai multe detalii.

Ministerul Transporturilor a semnat, în februarie, cu CFR SA un contract de finanţare în valoare de 4,98 miliarde de lei (1,1 miliarde euro) pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighişoara-Coşlariu (Alba),cu o lungime de 89,5 kilometri. Contractul este cofinanţat de Uniunea Europeană cu 740 milioane euro şi prevede reabilitarea a 89,5 kilometri de linie dublă electrificată de cale ferată. Tronsonul face parte din linia de cale ferată Braşov-Simeria, parte a Coridorului IV paneuropean. După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători ar trebui să atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă de până la 120 de kilometri pe oră.

Proiectul include atât execuţia lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, pentru care au fost atribuite anul trecut lucrările aferente, împărţite în trei loturi, cât şi lucrări la instalaţiile de semnalizare şi la sistemele de comunicaţii şi control. Acestora li se adaugă şi serviciile de consultanţă, incluse în suma de 1,1 miliarde de euro, potrivit reprezentanţilor CFR. CFR a selectat la începutul anului consorţiul Alstom Transport – Alcatel Lucent România – PAS 97 pentru lucrări de modernizare a secţiunilor de cale ferată Coşlariu (Alba) – Simeria (Hunedoara) şi Coşlariu – Sighişoara (Mureş), cu o ofertă de 498,2 milioane lei, fără TVA. Proiectul, cu o durată de 40 de luni, implică lucrări la instalaţiile de semnalizare şi sistemele de comunicaţii şi control.

Proiectele de pe lista Guvernului vor fi finanţate cu prioritate din fonduri europene nerambursabile, fonduri rambursabile şi de la bugetul de stat şi alte patru proiecte vor fi finanţate integral de la bugetul de stat, toate cu o valoare mai mare de 100 milioane lei.

Cele 21 de proiecte selectate de Guvern sunt

  • autostrăzile Sebeş-Turda, Orăştie-Sibiu, Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva şi Lugoj-Dumbrava), Arad-Timişoara şi by-pass Arad, Cernavodă-Constanţa, Nădlac-Arad şi Timişoara-Lugoj,
  • reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria (secţiunea Coslariu – Sighişoara şi Coslariu-Simeria), componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză maxima de 160 km/h,
  • construcţia variantei de ocolire a oraşelor Deva-Orăştie la standard de autostradă şi a variantei de ocolire a oraşului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului),
  • lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureşti Sud (Pasaj suprateran DJ 602 Centura Bucureşti-Domneşti),
  • reabilitarea DN56 Craiova-Calafat
  • Magistrala 5 de metrou tronsonul Drumul Taberei-Universitate (secţiunea Râul Doamnei-Haşdeu),
  • Magistrala 5 de metrou tronsonul Universitate-Pantelimon (staţia şi depoul Valea Ialomiţei),
  • reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria,
  • protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc a Mării Negre în zona municipiului Constanţa şi Eforie Nord,
  • consolidarea Teatrului Naţional I.L. Caragiale Bucureşti,
  • proiectul de lasere de la Turnu Măgurele,
  • realizarea unui sistem informaţional pentru managementul integral al apelor.

Pe lista proiectelor care vor fi finanţate cu prioritate, dar integral de la buget de stat au fost introduse cele legate de autostrada Braşov-Cluj-Borş (tronson Suplacu de Barcău-Borş), autostrada Bucureşti-Braşov (include tronsonul Comarnic-Braşov), autostrada de centură a municipiului Bucureşti şi refuncţionalizarea clădirii spitalului clinic de urgenţă Iaşi.

Citește și Autostrăzile anului 2014: Începe construcția la „Sebeș-Turda”, se întregeşte „Orăștie-Sibiu”. Lucrări noi pe 400 km

sursă: mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pensionar sarac

    vineri, 15.11.2013 at 09:46

    IN 24 ANI CHINEZI FACEAU 5000000 KM DE AUTOSTRADA NOI NU PUTEM TERMINA 100KM.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate