Connect with us
Publicitate

Administrație

Autostrăzile anului 2014: Începe construcția la „Sebeș-Turda”, se întregeşte „Orăștie-Sibiu”. Lucrări noi pe 400 km

Publicat

După un an în care, în România, nu a fost deschis niciun șantier nou de autostradă, însă au fost inaugurate mai multe tronsoane între Deva și Orăștie, Orăștie și Sibiu și Deva și Lugoj, anul 2014 vine cu proiecte grandioase. În această primăvară ar urma să înceapă lucrări noi de construcție pe 400 km de autostradă, printre care și  Sebeș-Turda, iar în toamnă se va întregi șoseaua dintre Orăștie și Sibiu, care trece și prin Sebeș.

Până la sfârșitul lunii ianuarie, firmele care au depus oferte pentru execuția lucrărilor pe cele 4 loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda vor putea depune contestații. În funcție de numărul contestațiilor și de timpul necesar soluționării acestora, demararea lucrărilor ar putea fi amânată cu câteva luni. Potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean Alba, Florin Roman, indiferent de numărul contestațiilor, chiar dacă vor fi acțiuni în instanță, lucrările ar putea începe în luna mai.

Citiţi şi:

Autostrada Sebeş-Turda: OFERTELE câştigătoare. Vezi cine va construi cei 70 de kilometri de pe A10

Autostrada Sebeş-Turda va fi finanțată din fonduri europene și va costa în medie 6 milioane de euro pe kilometru, potrivit Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine. Potrivit proiectului, lucrările se vor desfășura pe parcursul a 22 de luni, iar dacă totul decurge conform planului, în 2016 vom putea circula pe autostradă până la Cluj-Napoca.

Trei tronsoane de autostradă, finalizate anul acesta

Anul acesta, preconizează CNADNR, vor fi finalizate lucrările pe aproximativ 60 km, pe rutele Orăştie-Sibiu (lotul al treilea) şi pe Nădlac-Arad (loturile 1 şi 2), care reprezintă poarta de intrare în România dinspre vestul Europei.

Acum, pentru a ajunge din Sebeș la Sibiu, se circulă pe autostradă până la Cunța, după care se revine pe drumul național până la Săliște, iar de acolo se intră din nou pe autostradă până la Sibiu. În toamnă vom putea parcurge, în viteză, toată lungimea până la ieșire din Sibiu spre Râmnicu Vâlcea.

Citiţi şi:

FOTO-VIDEO: Prima tură pe loturile din Alba ale autostrăzii Orăștie-Sibiu. Vezi cum arată șoseaua care scapă Sebeșul de aglomerația din trafic

Lucrări noi pe aproape 400 km de autostradă, în valoare de 5,8 miliarde de euro

Cele mai importante proiecte din punctul de vedere al valorii de construcţie vor fi cele trei autostrăzi pe care statul vrea să le realizeze în concesiune, şi anume Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi inelul de centură sud al Capitalei la standard de autostradă, potrivit ZF. Deocamdată statul a anunţat doar investitorii privaţi care vor finanţa autostrada Comarnic-Braşov, şi anume francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag, care vor construi şoseaua cu circa 1,2 miliarde de euro, potrivit unor estimări mai vechi (compania de drumuri nu a anunţat încă detalii privind oferta financiară depusă de consorţiul Vinci-Aktor-Strabag). Tot în 2014 ar urma să fie anunţate şi numele celorlalţi investiori privaţi dispuşi să pună bani pentru construcţia autostrăzii Craiova-Piteşti şi a inelului de centură al Capitalei, lucrările urmând să demareze în cursul acestui an, după semnarea contractelor.

În total, cele trei tronsoane de autostrăzi ce vor fi construite în concesiune, cu o lungime cumulată de aproape 230 de kilometri, vor costa circa 5 miliarde de euro.

Reîncep lucrările la Timișoara-Lugoj-Deva

Pe alţi aproape 100 de kilometri, situaţi pe ruta Timişoara-Lugoj-Deva, lucrările ar urma să demareze efectiv anul acesta, potrivit informaţiilor ZF. În prezent, această autostradă este întreruptă, ceea ce îi determin pe șoferi ca deocamdată să aleagă mai degrabă drumul național.

Între Timișoara și Lugoj a fost finalizat primul tronson de autostradă, iar pentru cel de al doilea lucrările au început înainte de Crăciun, urmând să se înceapă „în forță” în ianuarie.

Între Lugoj și Deva a fost inaugurat primul tronson, iar pentru celelalte două loturi, contractele de execuție a lucrărilor au fost atribuite în toamna trecută.

Citiți și:

ANALIZĂ | Bilanţul României în 7 ani de fonduri UE: 5,7 miliarde de euro absorbite. Până acum nicio autostradă nu a fost terminată

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate