Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Autostrăzile anului 2014: Începe construcția la „Sebeș-Turda”, se întregeşte „Orăștie-Sibiu”. Lucrări noi pe 400 km


Publicat

După un an în care, în România, nu a fost deschis niciun șantier nou de autostradă, însă au fost inaugurate mai multe tronsoane între Deva și Orăștie, Orăștie și Sibiu și Deva și Lugoj, anul 2014 vine cu proiecte grandioase. În această primăvară ar urma să înceapă lucrări noi de construcție pe 400 km de autostradă, printre care și  Sebeș-Turda, iar în toamnă se va întregi șoseaua dintre Orăștie și Sibiu, care trece și prin Sebeș.

Până la sfârșitul lunii ianuarie, firmele care au depus oferte pentru execuția lucrărilor pe cele 4 loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda vor putea depune contestații. În funcție de numărul contestațiilor și de timpul necesar soluționării acestora, demararea lucrărilor ar putea fi amânată cu câteva luni. Potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean Alba, Florin Roman, indiferent de numărul contestațiilor, chiar dacă vor fi acțiuni în instanță, lucrările ar putea începe în luna mai.

Citiţi şi:

Autostrada Sebeş-Turda: OFERTELE câştigătoare. Vezi cine va construi cei 70 de kilometri de pe A10

Autostrada Sebeş-Turda va fi finanțată din fonduri europene și va costa în medie 6 milioane de euro pe kilometru, potrivit Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine. Potrivit proiectului, lucrările se vor desfășura pe parcursul a 22 de luni, iar dacă totul decurge conform planului, în 2016 vom putea circula pe autostradă până la Cluj-Napoca.

Trei tronsoane de autostradă, finalizate anul acesta

Anul acesta, preconizează CNADNR, vor fi finalizate lucrările pe aproximativ 60 km, pe rutele Orăştie-Sibiu (lotul al treilea) şi pe Nădlac-Arad (loturile 1 şi 2), care reprezintă poarta de intrare în România dinspre vestul Europei.

Acum, pentru a ajunge din Sebeș la Sibiu, se circulă pe autostradă până la Cunța, după care se revine pe drumul național până la Săliște, iar de acolo se intră din nou pe autostradă până la Sibiu. În toamnă vom putea parcurge, în viteză, toată lungimea până la ieșire din Sibiu spre Râmnicu Vâlcea.

Citiţi şi:

FOTO-VIDEO: Prima tură pe loturile din Alba ale autostrăzii Orăștie-Sibiu. Vezi cum arată șoseaua care scapă Sebeșul de aglomerația din trafic

Lucrări noi pe aproape 400 km de autostradă, în valoare de 5,8 miliarde de euro

Cele mai importante proiecte din punctul de vedere al valorii de construcţie vor fi cele trei autostrăzi pe care statul vrea să le realizeze în concesiune, şi anume Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi inelul de centură sud al Capitalei la standard de autostradă, potrivit ZF. Deocamdată statul a anunţat doar investitorii privaţi care vor finanţa autostrada Comarnic-Braşov, şi anume francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag, care vor construi şoseaua cu circa 1,2 miliarde de euro, potrivit unor estimări mai vechi (compania de drumuri nu a anunţat încă detalii privind oferta financiară depusă de consorţiul Vinci-Aktor-Strabag). Tot în 2014 ar urma să fie anunţate şi numele celorlalţi investiori privaţi dispuşi să pună bani pentru construcţia autostrăzii Craiova-Piteşti şi a inelului de centură al Capitalei, lucrările urmând să demareze în cursul acestui an, după semnarea contractelor.

În total, cele trei tronsoane de autostrăzi ce vor fi construite în concesiune, cu o lungime cumulată de aproape 230 de kilometri, vor costa circa 5 miliarde de euro.

Reîncep lucrările la Timișoara-Lugoj-Deva

Pe alţi aproape 100 de kilometri, situaţi pe ruta Timişoara-Lugoj-Deva, lucrările ar urma să demareze efectiv anul acesta, potrivit informaţiilor ZF. În prezent, această autostradă este întreruptă, ceea ce îi determin pe șoferi ca deocamdată să aleagă mai degrabă drumul național.

Între Timișoara și Lugoj a fost finalizat primul tronson de autostradă, iar pentru cel de al doilea lucrările au început înainte de Crăciun, urmând să se înceapă „în forță” în ianuarie.

Între Lugoj și Deva a fost inaugurat primul tronson, iar pentru celelalte două loturi, contractele de execuție a lucrărilor au fost atribuite în toamna trecută.

Citiți și:

ANALIZĂ | Bilanţul României în 7 ani de fonduri UE: 5,7 miliarde de euro absorbite. Până acum nicio autostradă nu a fost terminată



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Autoritățile din Sebeș au intrat în ALERTĂ după ce duminică aerul din municipiu a fost CEL MAI POLUAT din România

Publicat

Primarul municipiului Sebeș, Dorin Nistor a transmis că săptămâna viitoare va convoca o întâlnire instituțională pentru a discuta despre problema calității aerului din oraș, după valorile îngrijorătoare înregistrate în weekend de stația de monitorizare și de autolaborator.

Reamintim faptul că municipiul Sebeș s-a aflat pe primul loc în topul poluării pe țară, duminică, după ce valorile corespunzătoare particulelor în suspensie PM10 au „explodat”, depășind în unele măsurători chiar și de 4 ori valoarea limită zilnică recomandată pentru protecția sănătății umane. 

Vezi și HARTĂ: SEBEȘ, în topul poluării pe țară, duminică. Valorile corespunzătoare particulelor în suspensie PM10, depășite

„Valorile îngrijorătoare rezultate în urma monitorizării permanente a calității aerului, pe care municipiul Sebeș o efectuează prin intermediul autolaboratorului aflat în proprietatea municipalității, au fost în comunicate, prin adrese scrise, autorităților județene cu competențe în protejarea mediului înconjurător (Agenția pentru Protecția Mediului Alba, Garda de Mediu – Comisariatul Județean Alba).

Municipiul Sebeș a semnalat necesitatea realizării unui plan de calitate a aerului, în parteneriat cu autoritățile competente. Menținerea valorilor la limitele prevăzute de legislație este un deziderat pentru administrația publică locală, însă trebuie să se regăsească și la nivelul strategiilor finanțate la nivel județean.

În acord cu prefectul județului Alba, domnul Nicolae Albu, în cursul săptămânii care începe mâine, vom convoca o întâlnire instituțională la care trebuie să participe toți factorii responsabili, deoarece sănătatea populației este prioritatea noastră, iar cetățenii municipiului Sebeș merită un răspuns la aceste îngrijorări generate de calitatea aerului”, a transmis primarul Dorin Nistor, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA ACCIDENT la Alba Iulia. Un autoturism a rupt un semafor și s-a înfipt într-un stâlp, pe strada Tudor Vladimirescu

Publicat

Un accident rutier s-a produs duminică seara, pe strada Tudor Vladimirescu din municipiul Alba Iulia. Un autoturism a rupt un semafor și s-a oprit într-un stâlp, lângă o trecere de pietoni.

Reamintim faptul că în urmă cu aproximativ trei săptămâni în zona respectivă a avut loc un alt accident rutier. Atunci, un autoturism condus de un tânăr a rupt un semafor, a distrus un gard, a avariat o țeavă de gaz și s-a oprit în zidul unei case.

Vezi și FOTO: ACCIDENT la Alba Iulia. Un tânăr a rupt cu mașina un gard, a avariat o țeavă de gaz și s-a oprit în zidul unei case

Semaforul înlocuit după accidentul anterior a fost pus la pământ, duminică seara, de un autoturism marca VW Passat, înmatriculat în județul Alba.

 

foto: cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Tinerii care provin din medii defavorizate pot face gratuit școala de șoferi pentru obținerea permisului de conducere

Publicat

scoala soferi

Tinerii din medii defavorizate, cu vârsta între 17 şi 25 de ani, pot face gratuit şcoala de şoferi pentru obţinerea unui permis de conducere de categorie B, C sau D, în cadrul unui program finanţat de Fundaţia pentru Comunitate, ce include decontarea tuturor cheltuielilor aferente dobândirii unui permis de conducere.

„Prin intermediul acestui program sunt acoperite costurile necesare pentru obţinerea permisului de conducere pentru tineri din medii defavorizate, pentru care permisul de conducere este o condiţie sau poate fi un avantaj în obţinerea unui loc de muncă sau în menţinerea şi extinderea atribuţiilor de serviciu existente. Persoanele eligibile pentru finanţare sunt tinerii din medii defavorizate, cu vârsta între 17 şi 25 de ani care doresc să obţină permis de conducere de categorie B, C sau D, inclusiv pentru tractoare agricole sau forestiere, troleibuze şi tramvaie. Solicitările de finanţare pot fi transmise online sau prin poştă până la data de 23 ianuarie 2021”, se arată într-un comunicat de presă dat publicităţii miercuri, de Fundaţia pentru Comunitate.

Pe lângă formularul de înscriere completat sunt necesare cinci documente obligatorii: scrisoare de motivare personală; anchetă socială; în cazul minorilor o declaraţie din partea părintelui sau a reprezentantului legal; în cazul celor peste 18 ani o declaraţie de susţinere din partea unui mentor; ofertă de preţ de la şcoala de şoferi; document despre nivelul studiilor absolvite.

Pentru a-şi spori şansele de a face gratuit şcoala de şoferi, cei interesaţi pot trimite, opţional, o adeverinţă din partea unui angajator din care să reiasă că permisul de conducere este important în obţinerea unui loc de muncă, respectiv o recomandare din partea unui ONG sau a unei instituţii de stat.

„Mesajul nostru este foarte simplu: plătim şcoala de şoferi. Prin acest program plătim costurile şcolii de şoferi, cuprinse între 1.300 şi 2.300 de lei, sau pentru anumite categorii chiar 3.000 de lei, dar şi alte cheltuieli precum examenul medical. Este un program foarte popular şi în fiecare an avem de trei-patru ori mai multe solicitări decât finanţările pe care le acordăm. Pentru acordarea finanţării avem în vedere situaţia materială a solicitantului, dar şi modul în care acesta reuşeşte să ne convingă că are nevoie de permis de conducere pentru un loc de muncă”, a declarat, pentru AGERPRES, Andras Imre, directorul executiv al Fundaţiei Pentru Comunitate.

Detalii şi formularul de înscriere se găsesc pe https://pentrucomunitate.ro/ro/permis.

În decursul celor cinci ani de la începutul acestui program, 83 de tineri au finalizat cu succes cursurile şi examenul, iar alţi 68 de beneficiari continuă studiile sau sunt programaţi pentru examen.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Stadionul din cartierul Micești va fi demolat de Primăria Alba Iulia pentru construirea unei baze sportive finanțată de CNI

Publicat

Primăria Alba Iulia va demola stadionul din cartierul Micești, iar în locul acestuia urmează să fie construită o bază sportivă modernă în valoare de peste 5,6 milioane de lei. Proiectul derulat de Compania Națională de Investiții va include un teren de fotbal cu gazon sintetic, un teren multifuncțional, o tribună cu o capacitate de 500 de locuri și o clădire pentru vestiare. De asemenea, noua bază sportivă va beneficia de o instalație de iluminat nocturn.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat în ședința de vineri, 29 ianuarie, trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului Alba Iulia, scoaterea din uz și casarea mijloacelor fixe  – clădire vestiar, teren fotbal cu gazon și împrejmuire, situate în cartierul Micești, strada Stadionului nr. 9, în vederea realizării investiției „Construire bază sportivă – tip 1”

Reamintim faptul că în iunie 2020, consilierii locali au aprobat Planul Urbanistic de Detaliu „Construire bază sportivă – tip 1”, în locul stadionului din cartierul Micești. În luna august 2020 a fost aprobată predarea către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației prin Compania Națională de Investiții (CNI) a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării lucrărilor.

Pentru începerea execuției propriu – zise, conform legislației în vigoare, Primăria Alba Iulia se obligă să demoleze corpul de construcție – stadion (clădire vestiar și teren fotbal cu gazon și împrejmuire). Astfel, se propune trecerea bunurilor din domeniul public în domeniul privat al municipiului, scoaterea din uz și casarea lor în vederea realizării investiției.

Citește și Două noi baze sportive, cu nocturnă, la Colegiul HCC din Alba Iulia și în cartierul Micești. Licitațiile, lansate în SEAP

În prezent licitația lansată de Compania Națională de Investiții pentru proiectarea, execuția lucrărilor și asistența tehnică din partea proiectantului pentru realizarea bazei sportive se află în desfășurare – în faza de evaluare financiară. La licitație s-au înscris cinci firme/asocieri de firme, astfel: Compact Construct SRL, Constructus SRL, asocierea Home Trading (leader) – MTA Structural Engineers SRL, asocierea Tobimar Construct SRL (leader) – Arhi Beast SRL și asocierea TPS Engineering & Asociatii (leader) – Constructim SA – Concrete & Design Solutions SRL – Adru Solutions SRL.

Valoarea totală este estimată la 5.616.403,81 de lei, fără TVA.

Bază sportivă construită în cartierul Micești va include un teren de fotbal cu gazon sintetic, un teren multifuncțional, o tribună cu o capacitate de 500 de locuri și o clădire pentru vestiare. De asemenea, aceasta va beneficia de o instalație de iluminat nocturn.

Baza sportivă va cuprinde:

  • Teren pentru fotbal,
  • Teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis,
  • Clădire pentru vestiare,
  • Cabină de poartă,
  • Parcare,
  • Alei pietonale,
  • Spații verzi.

Teren pentru fotbal

Terenul pentru fotbal are dimensiunile suprafeței utile de evolutie 75,5 x 117 m și cele ale suprafeței utile de joc 68 x 105 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 3 m pe laturile lungi și 6 m pe laturile scurte.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentului de organizare a activităţii fotbalistice din 2018 al Federației Române de Fotbal. Terenul poate fi marcat și pentru 2 terenuri de mini-fotbal, suprafețele vor fi 40 x 60 m.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de gazon artificial, pe straturi de balast și piatră compactate. Suprafața de joc va avea pante de 0,5% către laturile lungi; drenarea apelor pluviale va fi asigurată prin stratul suport.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 14 scaune pentru rezerve și antrenori. Pe latura lungă opusă se vor amplasa gradene pentru 500 de spectatori. Adiacent gradenelor vor exista locuri pentru 20 de persoane cu dizabilități locomotorii.

Tabela de marcaj și cel putin 5 catarge pentru drapele se vor amplasa pe latura scurtă opusă clădirii pentru vestiare. Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafața de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stâlpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,50 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textilă cu înălțimea de 6,00 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face printr-o poartă metalică dinspre clădirea pentru vestiare; accesul spectatorilor se va face printr-o poartă metalică dinspre parcare.

Dotări și echipamente exterioare:

  • Gradene tribune pentru 500 de spectatori
  • Porți de fotbal
  • Tabelă de marcaj
  • Catarge pentru drapele
  • Bănci pentru rezerve
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei
  • Plasă de compartimentare a terenului cu gazon în două terenuri mici de antrenament de fotbal
  • Targă medicală

Terenul multifuncțional

Terenul multifuncțional are dimensiunile suprafeței utile de evoluție 25 x 44 m și cele ale suprafeței utile de joc 40 x 20 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 2 m.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentelor de funcționare ale Federațiilor Române de handbal, baschet, volei și tenis.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planșeu din beton armat și balast compactat.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 10 scaune pentru rezerve și antrenori. Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafata de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stâlpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,50 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textilă cu înălțimea de 6 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face printr-o poartă metalică dinspre clădirea pentru vestiare.

Dotări și echipamente exterioare:

  • Bănci pentru rezerve
  • Fileu de tenis cu stâlpi mobili
  • Fileu de volei cu stâlpi mobili
  • Panouri de baschet mobile complet echipate
  • Porți de handbal
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei

Clădirea pentru vestiare

Clădirea pentru vestiare va fi parter + 1 etaj parțial și va avea dimensiunile 10,8 x 36,3 m, cu înălțimea la atic de 7,05 m. Suprafața construită a clădirii va fi de 395,88 mp, cea desfășurată va fi de 520,96 mp.

Va exista un acces principal și 2 secundare pentru sportivi pe latura către terenul de fotbal; vor exista 3 accese secundare pe latura opusă către grupurile sanitare pentru spectatori și camera tehnică. Din holul de acces va exista holul de distribuție al clădirii; accesul la etaj se va face pe o scară interioară.

La intrarea în baza sportivă se va amplasa o cabină de poartă din poliester armat cu fibra de sticlă, cu dimensiunile 2,7 x 2,7 m.

Accesul auto se face prin coborarea bordurii trotuarului pietonal amenajat denivelat față de partea carosabilă a străzii/drumului. Structura rutieră va fi de același tip cu cea a străzii/drumului. Lățimea accesului va fi de 8 m pentru intrarea/ieșirea autovehiculelor cu raze interioare de 6 m.

Va exista o parcare pentru 55 de autoturisme – din care 4 pentru persoane cu dizabilități locomotorii și pentru 2 autocare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate