Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Bani pentru părinții sau bunicii copiilor care nu au prins loc la creșele de stat. Primăria Alba Iulia modifică o condiție

Publicat

Primăria Alba Iulia modifică unele condiții în care încetează dreptul de a primi o indemnizație de 582,75 lei/lună, pentru părinții sau bunicii copiilor care nu au fost încadrați pe locurile de la creșele de stat.

În situația în care copilul împlinește vârsta de 3 ani, în timpul anului școlar, ajutorul financiar se va acorda până la finalizarea anului școlar 2021-2022, inclusiv în vacanțe.

Potrivit hotărârii de Consiliu Local nr, 327/31 august, pot beneficia de ajutorul financiar pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară (creșă/grădiniță privată), persoanele care au în întreţinere copii de vârstă antepreşcolară şi care se află în una dintre următoarele situaţii:

a) este părintele la care copilul locuieşte în mod statornic;

b) are calitatea de reprezentant legal al copilului şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia

c) este persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor

Pentru a beneficia de ajutorul financiar pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară (creșă sau gradiniță privată), trebuie să fie îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) părinții/ persoanele prevăzute mai sus, după caz, sunt cetățeni români, cetățeni străini sau apatrizi;

b) să aibă domiciliul stabil/reședință în municipiul Alba Iulia;

c) copilul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, să fie înscris la o unitate de educație timpurie antepreșcolară( creșă/grădiniță) în sistem privat,cu sediul în Municipiul Alba Iulia, care este organizată și funcționează legal.

d) copilul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, este înscris pe lista respinși la o creșă din sistemul public și nicio persoană dintre cele menționate la alin. (1) nu a refuzat un loc la creșele din sistemul public ori nu a retras copilul aflat în întreținere de la oricare dintre creșele din sistemul public, pentru anul școlar 2021-2022;

e) părinții/ persoanele prevăzute nu au datorii față de bugetul local;

f) părinții/ persoanele prevăzute ( în cazul părinților divorțați), după caz, sunt angajați cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată.

Indemnizația pentru bunici

Pentru a beneficia de acordarea indemnizației bunicilor destinată pentru creșterea nepotului/ nepoților trebuie să fie îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) părinții/părintele la care copilul locuiește în mod statornic, să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Alba Iulia;

b) bunicul se află în relații de rudenie firească sau din adopție cu nepotul/nepoții pentru care solicită indemnizația și are acordul părinților acestuia/acestora;

c) bunicul este cetățean român, cetățean străin sau apatrid;

d) bunicul are, conform legii, domiciliul/reședința în municipiul Alba Iulia;

e) bunicul se ocupă de creșterea și îngrijirea nepotului/nepoților pentru care solicit indemnizația;

f) bunicul are o stare de sănătate corespunzătoare îngrijirii nepotului/nepoților;

g) copilul aflat în întreținere este înscris pe lista de respinsi la o creșă din sistemul public și niciunul dintre părinți nu a refuzat un loc la creșele din sistemul public ori nu a retras copilul aflat în întreținere de la oricare dintre creșele din sistemul public, pentru anul școlar curent;

h) părinții/părintele la care copilul locuiește în mod nu are datorii față de bugetul local;

i) părinții/părintele la care copilul locuiește în mod statornic (în cazul părinților divortați) sunt angajați cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată.

Potrivit aceleiași hotărâri în vigoare, dreptul de a primi acești bani încetează la:

a) împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, în afara structurii anului școlar;

b) finalizarea anului școlar curent în situația în care copilul antepreșcolar înscris în cadrul unei unități de educație timpurie împlinește vârsta de 3 ani în timpul anului școlar, însă nu mai mult de împlinirea vârstei de 4 ani.

c) pe perioada concediului acordat părintelui pentru îngrijirea copilului bolnav;

d) schimbarea domiciliului în altă localitate;

e) copilul este înscris la o creșă/grădiniță organizată în sistem public;

f) nu mai sunt îndeplinite condițiile de acordare;

g) solicitantul nu a depus declarația prevăzută la art. 5 alin. (3).

În ședința Consiliului Local din 28 septembrie, se propune modificarea acestor condiții de încetare a dreptului la cei 582,75 lei/lună/copil, astfel:

a) în situația în care copilul împlinește vârsta de 3 ani, în timpul anului școlar, ajutorul financiar se va acorda până la finalizarea anului școlar 2021-2022 (inclusiv vacanțele);

b) pe perioada concediului acordat părintelui pentru îngrijirea copilului bolnav;

c) schimbarea domiciliului în altă localitate;

d) copilul este înscris la o creșă/grădiniță organizată în sistem public;

e) nu mai sunt îndeplinite condițiile de acordare;

f) solicitantul nu a depus declarația prevăzută la art. 5 alin. (3).

Actele necesare solicitării și atestării dreptului:

(1) Pentru plata ajutorului financiar pentru servicii educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară:

  • Cerere si Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
  • Actul de identitate al solicitantului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Actul de identitate al celuilalt părinte în cazul părinților căsătoriți, necăsătoriți, în situația în care aceștia conviețuiesc împreună (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Hotărâre de divorț, dacă este cazul, care să ateste domiciliul statornic al copilului pentru care se solicită ajutorul financiar, precum și modul în care se exercită autoritatea părintească – definitiva si executorie
  • Certificatul de naștere a copilului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Adeverință emisă de către o unitate de educație timpurie antepreșcolară(creșă/grădiniță privată) cu sediul în Municipiul Alba Iulia, care să ateste faptul că minorul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, este înscris și beneficiază de serviciile acelei unități (original);
  • Contract de muncă/raport de serviciu sau orice alt document care atestă faptul că părinții/ persoanele prevăzute la alin. (1) lit.a (în cazul părinților divorțați), b și c, după caz, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată ( copie și original pentru verificarea conformității).
  • Extras de cont din care să rezulte datele de identificare privind contul bancar aparținând beneficiarului (părinte/reprezentant legal/persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului);
  • Excepție: În cazul în care nu există un bunic care să se ocupe de creșterea și îngrijirea nepotului, părintele poate desemna o altă persoană, care respectă condițiile din din această metodologie

Pentru acordarea indemnizației bunicilor destinată pentru creșterea nepotului/ nepoților:

  • Cerere titular
  • Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – bunică ).
  • Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – părinte ).
  • Actul de identitate al bunicului, solicitant al indemnizației (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Actele de identitate ale părinților/părintelui la care domiciliază copilul în mod statornic (în cazul părinților divorțați) – copii și original pentru verificarea conformității;
  • Hotărâre de divorț, în cazul părinților divorțați, care să ateste domiciliul statornic al copilului pentru care se solicită ajutorul, precum și modul în care se exercită autoritatea părintească
  • Certificatul de naștere a copilului a copilului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Acte de stare civilă din care să reiasă gradul de rudenie dintre bunici și nepoți (copie și original pentru verificarea conformității)
  • Adeverință de la medicul de familie din care să reiasă faptul că bunicul este apt pentru creșterea și îngrijirea nepotului/nepoților (original);
  • Contract de muncă/raport de serviciu sau orice alt document care atestă faptul că părinții/ părintele la care domiciliază copilul în mod statornic, după caz, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată (copie și original pentru verificarea conformității).
  • Declarație pe proprie răspundere din partea bunicului/bunicei din care rezultă că se ocupă de creșterea și îngrijirea nepotului/nepoatei pentru care se solicită indemnizația – dată în fața reprezentantului DAS Alba Iulia.
  • Declarație pe proprie răspundere din partea părinților/părintelui care exercită singur autoritatea părintească, dacă este cazul, din care să rezulte acordul acestora/acestuia pentru creșterea și îngrijirea de către solicitantul indemnizației (bunic/ă) a copilului pentru care se solicită îndemnizația- – data în fața reprezentantului DAS Alba Iulia
  • Extras de cont din care să rezulte datele de identificare privind contul bancar aparținând titularului (părintele).

Acordarea sumelor:

Ajutorul financiar pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară, se acordă lunar, pe perioada participării copilului la activitățile organizate de unitățile de învățământ antepreșcolar.

Plata către titular, se va efectua lunar, în baza unui centralizator cu prezența copiilor, eliberat de către unitatea de educație timpurie antepreșcolară, pentru perioada participării copilului la activitățile din creșă/grădiniță în sistem privat(zile lucrătoare). Sumele sunt virate în contul titularului, comunicat de către aceasta Direcției de Asistență Socială Alba Iulia.

Plata indemnizației bunicilor destinată pentru creșterea nepotului/ nepoților, se efectuează lunar în contul titularului.

În vederea urmăririi respectării condițiilor de acordare a ajutoarelor financiare și indemnizației destinate pentru creșterea nepotului/ nepoților, solicitantul are obligația de a depune, din 3 în 3 luni, o declarație pe propria răspundere privind menținerea condițiilor de acordare a ajutorului.

Neîndeplinirea obligației prevăzute la alin.(3) în termen de maximum 30 de zile de la împlinirea termenului de 3 luni conduce la încetarea dreptului.

Un nou drept poate fi stabilit după depunerea unei noi cereri și a documentelor doveditoare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax