Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Bază de cantonament de trei stele, construită de la zero, la Blaj. Licitație pentru studii de specialitate și documentații


Publicat

Un nou pas a fost făcut recent în proiectul privind realizarea unei baze de cantonament de trei stele în municipiul Blaj. Compania Națională de Investiții (CNI) a scos recent la licitație realizarea unor studii de specialitate și elaborarea documentațiilor pentru obținerea de avize și acorduri. 

Baza de cantonament va putea găzdui 100 de persoane și va avea o suprafață desfășurată estimată de 3.000 mp.

Baza va pune la dispoziția sportivilor, staff-urilor acestora și diverșilor oficiali, spații de cazare, asigurând totodată prestări de servicii specifice și dispunând de spatii pentru recepție, așteptare, conferințe, corespondență, alimentație, recuperare, spălătorie – uscătorie echipament sportiv, etc. Aceasta va susține în principal manifestările sportive sau sesiunile de antrenamente ce vor avea loc în Sala Polivalentă de sport care se află în construcție în vecinătate. 

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare faza Studiu de Fezabilitate (SF), Studiu privind posibilitatea utilizării unor sisteme alternative de eficiență ridicată pentru creșterea performanței energetice, calcul coeficient de izolare termică (coeficient global G), Studiu preliminar la foc privind siguranța la incendiu, elaborare documentații pentru obținerea avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism, alte studii de specialitate relevante pentru buna functionare a obiectivului de investitii, pentru obiectivul de investiţii „Bază de cantonament cu facilități de cazare, masă și recuperare pentru sportivi – municipiul Blaj, județul Alba”.

Valoarea totală estimată a contractului este de 185.225,63 de lei.

Potrivit caietului de sarcini, din punct de vedere sportiv, în municipiul Blaj activează echipa de volei feminin C.S.V Alba Blaj în Divizia A1. Echipa de volei a orașului este Campioana En Titre la volei feminin. În județul Alba mai activează încă două echipe la nivel competițional maxim. Este vorba despre CS Universitatea Alba Iulia (echipa de baschet feminin) în Liga Națională de Baschet Feminin și HC Alba Sebeș în Liga Națională de Handbal Feminin.

„Se urmărește realizarea Bazei de cantonament în contextul unor investiții recente în municipiul Blaj, ce au vizat atât infrastructura urbană și edilitară, cât și edificarea unor noi dotări și funcțiuni publice, care au condus la ridicarea calității vieții urbane și sociale. Pe termen mediu și lung se anticipează o creștere a interesului publicului larg pentru competițiile sportive, mai ales ca prin noul obiectiv sunt vizate majoritatea sporturilor care se pot desfășura în sală (volei, handbal, tenis, baschet).

În acest context investiția pentru o baza de cantonament cu facilități de cazare, masă și recuperare pentru sportivi, este binevenită, pentru a deservi și susține evenimentele sportive sau de antrenament ce vor avea loc în Sala Polivalentă de Sport. Baza de cantonament va asigura toate spațiile de cazare și facilitățile necesare, dotate corespunzător clasificării de trei stele, pentru un număr de 100 de persoane (sportivi, antrenori, personal adiacent, oficiali etc).

Totodată prin această investiție se definitivează din punct de vedere urbanistic, ansamblul existent pe malul stâng al Târnavei Mari, alcătuit din Sala Polivalentă de Sport, Parcul CIL și viitoarea Baza de cantonament. Astfel, prin tema propusă pentru noua bază de cantonament, se urmărește obținerea unui obiect arhitectural valoros, care să răspundă unor serii de constrângeri determinate de: cadrul oferit de mediul construit și mediul natural învecinat, necesitățile funcționale, gestionarea eficientă a spațiilor atât interioare cât și exterioare și sustenabilitatea clădirii raportată la viitor”, se precizează în caietul de sarcini.

Principalele funcțiuni interioare propuse:

Zona de recepție și hol principal: Va fi amenajat în funcție de capacitatea bazei de cantonament, cu acces din intrarea principală în clădire, având legătura cu sala de mese și sala de conferințe a bazei de cantonament. Recepția trebuie astfel amplasată încât să controleze ușor și permanent accesul în clădire și nodul de circulație vertical. Un grup sanitar pentru sportivi va fi amplasat în zona holului principal.

Cazare: Se va asigura un număr de 50 de camere pentru 100 de persoane. Acestea se vor dimensiona pentru mobilarea cu unul sau două paturi. Suprafața minimă a camerei va fi de 14 mp la care se adaugă holul și baia. Din numărul total de camere, două vor fi adaptate pentru persoanele cu handicap.

Sala de conferințe: Se va propune o sală pentru desfășurarea întâlnirilor informale, dar și pentru prezentări, proiecții video etc, dimensionată pentru 30 de persoane. Sala de conferințe va fi în directă legătură cu holul principal al clădirii.

Alimentație publică: Se va prevedea o sală de mese pentru 100 de persoane, ce va funcționa în sistem de autoservire. Sala de mese se va amplasa cu acces din holul principal al clădirii. Este recomandat ca spațiul sălii de mese să fie de așa natură proiectat, pentru a asigura o flexibilitate a utilizării sale și pentru alte evenimente.

Bucătărie: Sala de mese va fi deservită de o bucătărie proprie, dimensionată conform normelor aflate în vigoare, alături de vestiare pentru personal bucătărie, depozitări, preparări. Toate anexele bucătăriei vor fi accesibile dintr-un hol de intrare, cu acces separat de accesul principal în clădire.

Sala de recuperare: Va fi proiectată și amenajată sub forma unei săli mobilate cu aparate pentru fitness, pentru o capacitate de 30 de persoane.

Anexe: Spatii pentru spălătorie și uscătorie: se vor propune spații pentru întreținerea echipamentului sportiv. Acestea se vor amenaja sub forma unui spațiu pentru spălarea echipamentelor sportive și a altui spațiu separat pentru uscarea acestora.

Oficii întreținere și curățenie: În funcție de soluția funcțională se vor prevedea spații pentru oficiile de curățenie, amplasate în directă legătură cu spatiile de cazare. Acestea vor conține și spații de depozitare așternuturi curate și separat așternuturi murdare.

Vestiar personal întreținere: Se va prevedea un vestiar unisex pentru personalul de întreținere, separat de vestiarul personalului ce deservește bucătăria.

Birou administrativ: Se va propune un birou pentru administratorul bazei de cantonament.

Depozitări: Se va prevedea o depozitare pentru echipamentul sportiv.

Spații tehnice:

  • Atelier întreținere: clădirea va fi prevăzută cu un mic atelier de întreținere, ce va desfășura activități de mentenanță pentru întreaga baza de cantonament.
  • Central termică: se va amplasa la parterul clădirii, cu acces separat din exterior, fiind dimensionată în funcție de calculul soluției pentru instalațiile termice.
  • Centrala de detecție și semnalizare incendiu: se va dimensiona și dota conform norme în vigoare.

Suprafața construită desfășurată estimată va fi de 3.000 mp.

Circulații verticale: se vor amenaja cai de circulație pe verticală prin rampe de scară deschise și închise, cu respectarea normelor privind securitatea la incendiu și a numărului și gabaritelor de evacuare la incendiu a sportivilor. Se recomandă realizarea unei scări principale din holul clădirii, care să asigure accesul la spațiile de cazare, alături de alte case închise de scară, în număr și dimensiuni în funcție de soluția propusă. Se vor asigura ascensoare pentru accesibilitatea nivelelor supraterane, dimensionate să permită și accesul persoanelor în scaun de rotile.

Amenajări exterioare: Se vor amenaja următoarele spatii exterioare:

  • curte de primire cu acces și staționare temporară pentru două autocare;
  • curte de serviciu cu acces pentru aprovizionare și trei locuri pentru staționare de scurtă durată;
  • amenajări peisajere, cu plantații de arbori și arbuști, alei și suprafețe cu gazon.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Conditiile din Programul „Noua casă”. Garanții de la stat de 60 % la credite de până la 100.000 de euro. PROIECT

Publicat

prima casa

Programul „Prima casă”, redenumit în acest an „O familie, o casă”, va deveni „Noua casă”, potrivit unui proiect de ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Creditul pentru achiziţionarea unei locuinţe noi va fi de maxim 100.000 de euro, garantat de stat în procent de 60%, în timp ce pentru achiziţia unei alte categorii de locuinţe creditul va avea o valoare maximă de 70.000 de euro și va fi garantat de stat în procent de 50%, exclusiv dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente creditului.

Potrivit proiectului, se va menţine avansul minim de 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, acesta reprezentând diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare şi finanţarea garantată.

Astfel, preţul de achiziţie a locuinţei este:

  • de maximum 100.000 de euro echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 95.000 de euro echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar, pentru achiziționarea de locuințe noi și locuințe supuse unor lucrări de intervenție în vederea consolidării și/sau reducerii riscului seismic recepționate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat;
  • de maximum 70.000 EUR echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 66.500 EUR echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar pentru achiziționarea altor categorii de locuințe.

Potrivit iniţiatorilor, prin stabilirea unor valori diferenţiate ale finanţărilor garantate, care cresc progresiv în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, s-a urmărit stimularea achiziţiei de locuinţe noi, superioare din punct de vedere calitativ, în vederea înnoirii şi creşterii calităţii fondului locativ, având ca rezultat implicit şi relansarea sectorului de construcţii. Acelaşi scop s-a urmărit şi prin diferenţierea procentelor de garantare în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, menţinându-se astfel politica legislaţiei actuale în vigoare de diferenţiere a procentelor de garantare în funcţie de această încadrare.

Prin noul proiect, autorităţile propun abrogarea unor dispoziţii din programul „O familie, o casă”, prevăzute de Legea nr. 40/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009. Este vorba despre cele referitoare la procentele diferenţiate de garantare de maximum 100% pentru toate categoriile de locuinţe achiziţionate de către persoanele care fac parte dintr-un grup vulnerabil definit conform art. 6 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de maximum 50% pentru locuinţe noi şi consolidate, respectiv recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului şi de maximum 40% pentru celelalte tipuri de locuinţe.

Se propune eliminarea dispoziţiilor referitoare la limitele restrictive de venituri impuse beneficiarilor la data solicitării creditului garantat, individual sau ale beneficiarului împreună cu soţul sau soţia, după caz, care nu pot depăşi valoarea de 4.500 lei, respectiv nu pot depăşi valoarea veniturilor nete lunare ale familiei de 7.000 lei, pentru familiile cu unul sau mai mulţi copii, la data solicitării creditului garantat.

„Accentuarea caracterului social al programului „O familie, o casă” a ridicat unele probleme în ceea ce priveşte modalitatea în care poate fi acordat sprijinul statului pentru a facilita accesul la finanţări bancare pentru persoanele defavorizate şi a persoanele care fac parte din grupuri vulnerabile, persoane pentru care se acordă de regulă alte forme de sprijin şi intervenţii din partea statului. Ţinând cont de faptul că programul „Prima casă” a fost conceput ca un program de sprijin pentru populaţia activă, din clasa medie, capabilă să achiziţioneze o locuinţă în condiţiile pieţii şi să acceseze şi să susţină plata ratelor din împrumuturi bancare, este necesar resistematizarea funcţională a mecanismului de finanţare-garantare specific, astfel încât să poată fi create premise pentru atingerea obiectivelor şi pentru stimularea construcţiei şi achiziţionării de locuinţe noi. În contextul actual, caracterizat de manifestarea efectelor crizei economice pe fondul pandemiei de Covid-19, trebuie să fie utilizate programe şi mecanisme de finanţare-garantare care şi-au dovedit în timp funcţionalitatea şi eficienţa, atât în privinţa adresabilităţii, cât şi sub aspectul rezultatelor, aşa cum este cazul programului „Prima casă”. Un alt avantaj al utilizării unor mecanisme adaptate şi funcţionale este reprezentat de faptul că atât criteriile de eligibilitate, cât şi condiţiile de accesare şi de derulare a mecanismului de finanţare-garantare sunt consacrate şi extrem de cunoscute în piaţă, de către beneficiari, bănci, autorităţile şi organismele implicate, existând astfel premise ca noul Program va fi uşor de implementat. Modificările şi completările propuse prin prezentul proiect de ordonanţă de urgenţă sunt centrate pe reluarea şi consolidarea elementelor de bune practici din prevederile, în prezent abrogate, ale vechiului program „Prima casă”, precum şi pe utilizarea mandatarului specializat al statului în operaţiuni de garantare în numele şi în contul statului a creditelor destinate achiziţionării de locuinţe – FNGCIMM”, se mai arată în nota de fundamentare.

Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului de act normativ precizează că noile valori garantate de stat au fost stabilite având în vedere indicatorul supraaglomerării şi calitatea locuirii.

Potrivit sursei citate, suprafaţa medie a unei locuinţe în UE-28 este de peste 100 metri pătraţi (mp) în timp ce în România suprafaţa medie utilă a unei locuinţe era de 47,7 mp la 31 decembrie 2019 (conform datelor publicate de INS în Studiul – Fondul de locuinţe la 31 decembrie 2019). Totodată, în comparaţie cu suprafaţa medie locuibilă de 34 mp pe persoană din Europa, România are o medie relativ scăzută pe persoană (20 m2).

„Supraaglomerarea şi aspectele legate de condiţiile de locuit sunt luate în considerare pentru crearea unui indicator mai complet al calităţii locuirii. Rata privării severe de locuinţă, definită ca fiind proporţia persoanelor care locuiesc într-o locuinţă considerată supraaglomerată, fiind afectate în acelaşi timp de probleme locative, trebuie îmbunătăţită prin politici publice de susţinere a accesului populaţiei la achiziţionarea de locuinţe superioare calitativ, cu o suprafaţă corespunzătoare. În aceste condiţii, în considerarea analizei de mai sus, propunem stabilirea următoarelor praguri valorice maxime pentru finanţările garantate în cadrul Programului Noua casă: 100.000 euro echivalent lei pentru locuinţele noi şi pentru cele supuse unor lucrări de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat în înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt asimilate locuinţelor noi, cu un procent de garantare de maximum 60%; 70.000 euro echivalent lei pentru celelalte categorii de locuinţe, cu un procent de garantare de maximum 50%”, se mai arată în nota de fundamentare.

Beneficiarii eligibili

Persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) la data solicitării creditului garantat, declară pe propria răspundere fie că nu deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia nicio locuinţă, indiferent de modul şi de momentul în care a fost dobândită, fie că deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia cel mult o locuinţă, dobândită prin orice alt mod decât prin Program, în  uprafaţă utilă mai mică de 50 mp;

b) achiziţionează o singură locuinţă, printr-un credit acordat şi garantat în condiţiile Programului;

c) are calitatea de împrumutat în raport cu finanţatorul.

Vezi AICI proiectul. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Exemplu de educație: Un albaiulian a adunat împreună cu fiul său peste 60 de saci de gunoaie de pe malul râului Ampoi

Publicat

Un albaiulian a adunat joi dimineața, împreună cu fiul său în vârstă de 8 ani, peste 60 de saci cu PET-uri și deșeuri de pe malul râului Ampoi. Acesta trage un semnal de alarmă cu privire la situația gestionării gunoaielor în localitățile traversate de râu și roagă primarii din Zlatna, Meteș și Ighiu să facă ceva în acest sens. „Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi”, a mai transmis acesta. 

„Alături de fiul meu David, în vârstă de 8 ani, ne-am petrecut toată dimineața igienizând un mal al râului Ampoi, la limita administrativă cu comuna Ighiu. Am strâns în câteva ore peste 60 de saci de PET-uri și alte deșeuri aduse de viitură de după ultimele ploi.

E o acțiune pe care o fac în primul rând din raționament ecologic. Însă la fel de important mi se pare să îl învăț pe fiul meu că acest gen de atitudine este una corectă.

Am însă de spus un lucru, pentru că adevărul trebuie spus, dacă vrei ca situația să se îmbunătățească: râul Ampoi nu izvorăște din M-ții Pădurea Neagră, râul Ampoi izvorăște din Valea Dosului, adică puțin mai sus de Zlatna și astfel traversează trei unități administrativ teritoriale (UAT-uri), adică Zlatna, Meteș și Ighiu, cu trei primari, colegi de-ai mei, cărora vreau să le transmit că Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi de locuitorii acestor localități, pe care râul le traversează! Ampoiul nu este groapa de gunoi a mocanilor! Ei trebuie să își rezolve în mod civilizat acesta problemă a ridicării și gestionării deșeurilor din localități!

Fiecare viitură, fiecare umflare de râu aduce cu sine tone de deșeuri: în deosebi material plastic, din exact aceste localități și nu din altă parte!

Un rău care traversează o localitate este o binecuvântare prin toate beneficiile care le aduce! Dumnezeu a îmbogățit acestă țară cu sute de râuri care o străbat, iar noi le transformăm în purtătoare de gunoaie, asta din comoditate, inconștiență și prostie!

Rog insistent primarii și celelalte autorități din aceste localități să-și asume aceste scăpări majore și să facă ceva în sensul acesta. Îi văd adesea în presă cu alte realizări edilitare, dar începând de acum în colo nu mai pot ignora acesta latură a respectului față de mediu absolut vitală pentru noi!”, a transmis albaiulianul Rareș Buglea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ansamblu de joacă nou la Grădinița cu program normal nr. 2 din Teiuș. Investiție de peste 20.000 de lei

Publicat

Primăria Teiuș a cumpărat prin achiziție directă un ansamblu de echipamente de joacă pentru Grădinița cu program normal nr. 2 din oraș în valoare de peste 20.000 de lei. Printre elementele acestuia se numără balansoare, tobogane și un carusel. 

Contractul în valoare de 20.164 de lei (aproximativ 4.168,53 de euro) a fost atribuit în data de 2 iulie, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), către Dupex SRL din Sebeș.

Ansamblul de joacă este compus din următoarele componente:

– balansoar lemn pe arc cu figurine – 1 buc.

– balansoar două persoane lemn – 1 buc.

– tobogan drept 2 m cu figurină elefant – 1 buc.

– tobogan drept 2,5 m cu platformă metal – 1 buc.

– hintă lemn cuib – bară metal – 1 buc.

– hintă lemn bară metal – 2 scaune plate – 1 buc.

– carusel 4 persoane – 1 buc.

Ansamblul de echipamente de joacă ar urma să fie livrate și montate până cel târziu la sfârșitul lunii septembrie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ambulanțierii se pregătesc de protest. Guvernul a contestat la CCR legea prin care li se acordă stimulente în pandemie

Publicat

Personalul din serviciile de ambulanţă este pregătit să reacţioneze prin acţiuni de protest la nivel naţional în urma gestului Guvernului de a contesta la Curtea Constituţională legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020, potrivit unui comunicat remis joi de Federaţia Naţională Sindicală Ambulanţa din România (FNSAR).

„Personalul operativ din Serviciile Publice de Ambulanţă este pregătit să reacţioneze prin acţiuni de protest la nivel naţional în urma gestului Guvernului României de a contesta la Curtea Constituţională a României o lege adoptată în Parlamentul României, pe anumite motive, fără ca înainte de dezbaterile parlamentare să accepte o discuţie cu reprezentanţii serviciilor de ambulanţă pe linie sindicală, respectiv conducerea Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România pe această temă”, se precizează în comunicatul organizaţiei sindicale.

Federaţia Naţională Sindicală Ambulanţa din România se declară dezamăgită de faptul că Guvernul României ar fi contestat, marţi, la Curtea Constituţională, Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020, care aproba acordarea stimulentului de risc în valoare de 2.500 de lei pentru categorii ale personalului medical implicat în combaterea coronavirusului.

„Guvernul României a dezamăgit personalul operativ de intervenţie din Serviciile Publice de Ambulanţă din România prin contestaţia depusă la Curtea Constituţională în data de 07.07.2020, cu privire la Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020 privind modificarea şi completarea art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgenţă – (PL-x nr. 347/2020)”, se menţionează în comunicatul remis de FNSAR.

Sindicaliştii din serviciile de ambulanţă amintesc că modificările OUG 43 şi 64 au fost realizate de Parlament, cu scopul de a include personalul din serviciile de ambulanţă între beneficiarii stimulentului de risc.

„Completarea şi modificarea art. 8 din OUG nr. 43, respectiv 64/2020, s-a reuşit să se obţină prin Parlamentul României, respectiv prin Camera Deputaţilor în urma protestului naţional al serviciilor de ambulanţă din data de 10 iunie 2020, protest care a fost declanşat ca urmare a ignoranţei guvernului la toate adresele Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România, federaţie reprezentativă în serviciile de ambulanţă, care a solicitat completarea şi modificarea OUG nr. 43/2020, astfel ca, personalul operativ de intervenţie din serviciile de ambulanţă care a intervenit la cazuri suspecte sau confirmate cu COVID-19, să beneficieze de stimulentul de risc, având în vedere specificul activităţii de teren şi lipsa testării la toate cazurile la care au intervenit serviciile de ambulanţă, pe perioada stării de urgenţă şi stării de alertă”, se precizează în comunicatul Federaţiei Naţionale Sindicală Ambulanţa din România.

Pe de altă parte, sindicaliştii din serviciile de ambulanţă solicită Curţii Constituţionale să respingă sesizarea depusă de Guvern.

„Facem apel şi pe această cale publică la conducerea Curţii Constituţionale a României de a nu admite sesizarea Guvernului României de neconstituţionalitate a amendamentelor din Legea de aprobare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020”, se menţionează în comunicatul FNSAR.

sursa: federatiaambulanta.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate