Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Calea ferată Coşlariu – Vinţu de Jos. În 8 ani nu au putut să termine 33 de kilometri. Nici în 2019 nu va fi gata


Publicat

cale-ferata-blaj-craciunelu

În România ”în fiecare an se deteriorează 320 de kilometri de cale ferată, și se repară, capital, doar 16 kilometri”, declara fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova. Doar pe 30% din rețeaua de cale ferată din România, trenurile pot circula cu o viteză egală sau mai mare de 100 de kilometri, potrivit datelor frunizate de CFR SA.

Tot CFR SA transmite că România are în reabilitare, cu bani europeni, în prezent peste 300 de kilometri de cale ferată, parte a lucrărilor de modernizare a Coridorului IV feroviar (Coridorul Rin-Dunăre) pentru viteze de 160 km/h. Pe aproape 144 de kilometri, între Sighișoara – Coșlariu – Simeria, lucrările sunt deja finalizate și așteaptă să fie recepționate, spun cei de la CFR SA.

Lucrările începute între anii 2011-2013 pe tronsonul Coșlariu-Simeria ce măsoară 75,8 kilometri trebuiau să fie gata de acum 3, 4 ani. 

 

În anul 2014, când lucrările la lotul 2 al tronsonului între Vințu de Jos și Coșlariu erau în proporție de 40% realizate, ministrul Transportului de la acea vreme, Ioan Rus, comunica o nouă dată de finalizare a lucrărilor, ea fiind la sfârșitul lunii noiembrie 2015, după ce lucrările erau deja întârziate cu un an. 

Anii au trecut și lotul 2 de cale ferată Vințu de Jos – Coșlariu, cu o investiție ce se ridică la 766,9 milioane lei este în 2019, modernizat în proporție 89,04%.

cale ferata coslariu

Potrivit datelor CFR SA,  modernizarea începută în 2010 de către constructorul IMPRESSA PIZZAROTTI &CS.p.A, va fi finalizată în 2020. 

Situația este similară și la lotul Vințu de Jos- Simeria, unde  stadiul lucrărilor începute în decembrie 2013 este de 97,03% și au ca termen estimat de finalizare septembrie 2019. 
Cu o valoare de  1,35 miliarde lei modernizarea este realizată de  Asocierea dintre SWIETELSKY 0 STRABAG,  ALSTOM – ARCADA  EURO CONSTRUCT  TRANSFEROVIAR GRUP.

De asemenea și instalaţiile de semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică și Centrul de Control Operațional OCC pe lotul Simeria – Coșlariu sunt la stadiul de 75%. 

Lucrarea a început în noiembrie 2014 și au ca termen estimat de finalizare luna decembrie a anului 2020. 

Lucrările au fost întârziate ca urmare a necesității efectuării de exproprieri suplimentare, de  descărcările arheologice, de necesitatea relocării conductelor magistralei de gaz din zona Turdaș și de problemele apărute la terenul de fundare pe traseul Podu Mureș-Coșlariu.

„Până în prezent s-au efectuat recepții la finalizarea lucrărilor pentru porțiuni aferente stațiilor Orăștie, Aurel Vlaicu, intervalelor Orăștie – Aurel Vlaicu, Aurel Vlaicu – Șibot, variantei de traseu Alba Iulia – Sibiu și a substației de Tracțiune Teiuș. Circulația se efectuează cu o viteză maximă de 120 km/h (excepție făcând limitările de viteză de la trecerile la nivel cu calea ferată și în zonele unde circulația se desfășoară în abatere), iar după finalizarea lucrărilor și testelor aferente contractului de semnalizare, centralizare electronică, ERTMS, GSM-R și OCC Simeria, viteza de circulație va fi de 160km/h”, spun reprezentanții CFR SA.

Stadiul lucrărilor pe tronsonul Coșlariu-Sighișoara – 89,5 km

Lotul Sighișoara – AțelStadiul lucrărilor: 96,8%
Valoare: 872,6 milioane lei
Constructor: Asocierea FCC CONSTRUCCION SA  ALPINE Bau GmbH SC AZVI SA.
Termenul estimat de finalizare este aprilie 2019
Începerea lucrărilor: martie 2012

Pe acest lot se află și cel mai lung tunel feroviar construit în România după 1989. Este vorba despre tunelul Daneș, cu o lungime de 969 de metri.
 Lotul Ațel-MicăsasaStadiul lucrărilor: 95,7%

Termenul estimat de finalizare este aprilie 2019
Valoare: 747,49 milioane lei
Constructor: Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GmbH – AZVI S.A. – S.C. STRACO GRUP S.R.L.
Începerea lucrărilor: iunie 2012
Lotul Micăsasa – CoșlariuStadiul lucrărilor: 99,7%
Termenul estimat de finalizare este martie 2019
Valoare: 721,8 milioane lei
Constructor: Asocierea AKTOR TEHNICAL SOCIETE ANONYME ( AKTOR S.A ) – SC ARCADA COMPANY S.A
Începerea lucrărilor: iunie 2012

Instalaţii semnalizare, ERTMS, GSM-R și centralizare electronică pe tronsonul Coșlariu-SighișoaraStadiul lucrărilor: 80%
Termenul estimat de finalizare este decembrie 2020
Începerea lucrărilor: noiembrie 2014
Pod rutier DN 14 – lucrarea a fost recepționată pe 14 decembrie 2018
Stadiul lucrărilor de modernizare a circa 140 de kilometri de cale ferată, între 1 și 6% la mai bine de un an de la începerea lucrărilor

Lucrările de reabilitare a celor aproape 140 de kilometri dintre km 614 (Ghiroc) – Gurasada – Simeria au început în perioada iulie – decembrie 2017 și ar trebui să fie gata cel mult la final de 2020. Cum stadiul acestora variază între 1,32% și 6%, vor mai trece mulți ani până când vom scăpa și pe acest tronson de restricțiile de viteză cauzate de lucrări.

„Estimarea noastră realistă-optimistă pentru finalizare este anul 2023, eventual trimestrul IV 2022 pe unele segmente cu o mobilizare exemplară a constructorilor”, declarau în urma unei vizite pe șantier cei de la Asociația Pro Infrastructura. Lucrările au fost îngreunate de descărcările arheologice necesare ca urmare a descoperirii a numeroase situri, 11 doar pe cei circa 41 de kilometri dintre Gurasada și Simeria, dar și de birocrația de scoatere a arborilor din fondul forestier.

Experiența ne arată că șantierele de modernizare a căii ferate se întind și pe 6-7 ani, și pot ajunge chiar și la 9 ani, ca de exemplu cele pentru reabilitarea a 35 de kilometri de șină dintre Vințu de Jos și Coșlariu.

Subtronson 2a :  Km 614 – Cap Y BârzavaLungime: 42 km
Stadiul lucrărilor: 6,04%
Termenul estimat de finalizare este iulie 2020.
Valoare: 1,68 miliarde lei
Constructor: Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. si SC Thales Systems Romania SRL

Subtronson 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y IlteuLungime: 34 km
Stadiul lucrărilor: 5,16%
Termenul estimat de finalizare este iulie 2020
Valoare: 1,78 miliarde lei
Constructor: Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. si SC Thales Systems Romania SRL

Subtronson 2c : Cap Y Ilteu – GurasadaLungime: 22,3 km
Stadiul lucrărilor: 1,32%
Termenul estimat de finalizare este decembrie 2020
Valoare: 1,49 miliarde lei
Constructor: Asocierea “Railworks” formată din Alstom, Aktor și Arcada Company

Tronson 3 : Gurasada – SimeriaLungime: 40,8 km

Stadiul lucrărilor: 5,04%

Termenul estimat de finalizare este octombrie 2020

Valoare: 2,63 miliarde lei

Constructor: Asocierea formată din FCC Construcction SA, Astaldi S.p.A, Contratas Y Ventas SA

Instanța a anulat licitații în valoare de peste trei miliarde de lei

Singura portiune din Coridoul IV pe care nu au început lucrările este cea dintre Predeal-Brașov și Sighișoara, deși CFR SA a lansat încă din 2017 licitații cel puțin pentru modernizarea căii ferate dintre Brașov și Sighișoara.

În iulie anul trecut, CFR SA anunța că cei 86 de kilometri de cale ferată dintre Brașov-Apața și Cața-Sighișoara vor fi reabilitați pentru a permite circulația cu 160 km/h a trenurilor de către Asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky pentru 3,14 miliarde de lei, fără TVA.

Asocierea Railworks formată din Alstom, Aktor, Euro Construct Trading ’98 şi Arcada a contestat, însă, în instanță rezultatul licitației și descalificarea lor de la procedura de achiziție pe motiv că una dintre firme (Euro Construct Trading ’98) a intrat în insolvență.

„Deşi Consorţiul din care facem parte (Asocierea Railworks formată din Alstom, Aktor, Euro Construct Trading ’98 şi Arcada) a fost anterior declarat admisibil şi s-a clasat pe locul I, CFR a decis atribuirea acestui contract către asocierea clasată pe locul al treilea, preţul acestei ofertei fiind semnificativ mai mare”, spunea Alstom, într-un comunicat de presă citat de Digi24.

Pe 20 decembrie, Curtea de Apel București a decis anularea deciziei prin care CFR SA desemna asocierea BRASIG drept câștigătoare. Instanța a constatat că oferta asocierii RailWorks este acceptabilă și obligă CFR SA să reevalueze ambele oferte, ţinând cont de criticile aduse ofertei asocierii BraSig de ofertantul RailWorks.

Acest lucru se traduce în timp pierdut, care ne poate costa scump, căci am putea pierde bani europeni. Proiectul este construit astfel încât finanțarea să fie asigurată în proporție de  85% de Bruxelles prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF).

Tronsonul Cața – Apața, încă fără constructor

Deși licitația a fost lansată încă din toamna lui 2017, iar CFR SA anunța încă din aprilie 2018 că 6 asocieri de firme au depus oferte pentru modernizarea celor 28 de kilometri de cale ferată dintre Cața și Apața, parte din cale tronsonul Brașov-Sighișoara, nu avem nici până astăzi desemnat un câștigător.

Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată în proporție de circa 82% de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) restul banilor reprezentând cofinanțare de la bugetul de stat.

Proiectul prevede realizarea a 3 tuneluri cu lungimi de 6,9 km, 5 km și 700 de metri.

De reabilitare ar avea nevoie și cei aproape 30 de kilometri de cale ferată dintre Predeal și Brașov. În Master Planul pentru Transporturi costurile estimate se ridică la 418 milioane de euro, însă nu este avansată nicio dată pentru începerea lucrărilor.

sursă: g4media.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Tragica poveste a “Apostolului Tinerilor”, Ioan Suciu din Blaj. S-a stins sub privirile lui Iuliu Hossu, într-o celulă la Sighet

Publicat

Prigoana securității comuniste a avut ca țintă eliminarea preoților greco-catolici, după ce exprimarea acestei religii a fost interzisă. Printre victimele regimului se numără și “Apostolul Tinerilor”, Ioan Suciu.

Una dintre cele mai luminate minți ale bisericii greco-catolice s-a stins în celula 44 a penitenciarului de la Sighet, trupul neînsuflețit fiind aruncat într-o groapă comună, locul acesteia nu se cunoaște nici până azi.

Cel care avea să devină ”Apostolul tinerilor”

Ioan Suciu sau “Nelucu”, precum era alintat acasă, cel ce avea să devină “Episcopul Tinerilor”, s-a născut în data de 4 decembrie 1907, la Blaj. Fiu al preotului Vasile Suciu, urmează studiile școlii primare la Blaj (cla sele I-III), iar clasa a IV-a primară a făcut-o la Beiuș, din cauza condițiilor Primului Război Mondial.

După terminarea liceului, Episcopul Suciu a fost trimis la Roma, la Colegiul Bizantin ”Sf. Atanasie”, devenind doctor în teologie, fiind coleg și prieten cu Tit Liviu Chinezu, devenit și el episcop ulterior, decedat în condiții asemănătoare în temnițele comuniste. După absolvirea Institutului “Angelicum”, la 29 noiembrie 1931, a fost hirotonit preot, la Roma.

A devenit profesor la catedra pe care în trecut a deținut-o unchiul său

În urma hirotoniei a revenit la Blaj, unde a fost profesor de religie și limba italiană la Academia de Teologie, la catedra de Morală și Pastorală, pe care, odinioară, a onorat-o și unchiul său, Ioan Coltor, rector la Institutul Vancean, fiind unul dintre cei mai buni oratori ai Bisericii, dar în special, un prieten foarte apropiat al tinerilor.

Prin învestirea în funcția de Episcop Auxiliar de Oradea al Episcopului Iuliu Hossu, 29 august 1941, Episcopul Ioan Suciu este numit Administrator Apostolic al Arhidiecezei de Alba-Iulia și Făgăraș.

Noaptea arestului

Iată ce a relatat părintele Gheorghe Radeș din Berivoi/Berivoj, Țara Făgărașului, (el însuși arestat și purtat prin vreo 12 închisori), martor al arestării episcopului Ioan Suciu:

„La 28 octombrie 1948, Episcopul Suciu a fost în vizită canonică la parohia Ileni, iar apoi a binecuvântat lăcașul bisericesc din Berivoii Mici. Anunțat de Pr. Andrei Radeș (fratele autorului relatării) că a văzut mai mulți preoți greco-catolici la Miliția din Făgăraș, Episcopul Suciu a spus:

„Aceste momente grele de persecuție, prin care trece Biserica noastră, sunt cele mai fericite momente din viața noastră creștină, dacă le vom ști folosi bine pentru apărarea credinței, sunt momente care ne vor servi sigur mai ușor la mântuirea sufletului.”

Episcopul se afla în compania preotului Gh. Radeș, unde urma să rămână peste noapte. La miezul nopții decid să facă o vizită Preasfântului Sacrament din biserică, apoi se întorc în casă.

„După 1 noaptea o ceată de securiști ne-au devastat locuința. Doi dintre ei au intrat în dormitorul unde se afla canonicul Leon Sârbu și Părintele Govoran… Între timp alți doi securiști au intrat în camera în care se odihnea Preasfințitul. L-au ridicat și, legându-l la ochi, l-au dus într-o mașină ce se afla în stradă». Astfel a început pentru el calvarul închisorilor, Ministerului de Interne, Văcărești etc., până la punctul final, temnița din Sighet”.

Nu a avut parte de proces sau condamnare-a murit sub ochii episcopului Iuliu Hossu

La 28 octombrie 1948, a fost arestat și dus la Dragoslave, ulterior la Penitenciarul din Sighetul Marmației, fără a avea parte de vreun proces sau condamnare oficială.

Din cauza condițiilor precare, al regimului de izolare, ulcerului de la stomac, frigului și al foamei, se stinge din viață la 27 iunie 1953, în celula 44, sub privirile Episcopului Iuliu Hossu.

Trupul său a fost aruncat într-o groapă comună, în Cimitirul Săracilor, necunoscându-se locul exact nici azi.

Episcopul a combătut comunismul cu toată puterea sa: «astăzi şi în zilele ce vor urma – spune el – există un singur lucru pe care nu ai voie să-l faci, să fii trădător. Există un singur drum în viaţă care te îndepărtează de trădare, cel eroic. Numai pe această cale poţi răscumpăra lumea», potrivit historia.ro

Sursă info: Historia.ro, Bru.ro, Wikipedia

sursă foto: Facebook – tudorduicatudorduic 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO REPORTAJ la Parlamentul European, cu europarlamentarul Victor Negrescu: Unde lucrează și mănâncă aleșii de la Bruxelles

Publicat

Ce face un parlamentar european, unde lucrează, unde locuiește, sau chiar unde mănâncă – sunt întrebări normale pentru cetățenii unui stat european, dar în special pentru cei din România unde rolul unui eurodeputat nu este foarte bine prezentat. 

Pentru un răspuns la întrebările de mai sus am mers la Bruxelles, la Parlamentul European, alături de eurodeputatul Victor Negrescu. 

Vezi și Salariul minim în România va ajunge la 60% din salariul mediu brut, cu 1.000 de lei mai mare. Stadiul directivei europene

În linii mari, europarlamentarii decid prin legile pe care le propun, dezbat și apoi le votează, soarta țărilor care formează Uniunea Europeană.

Mai exact, legile emise de Parlamentul European sunt aplicate în fiecare țară din UE. La cinci ani, cetățenii statelor din Uniune sunt chemați la urne pentru a-și alege eurodeputații, însă activitatea acestora este sumar explicată votanților.

Din această cauză alegerile europarlamentare sunt ținute ”pe repede înainte”, iar din partea României, din cei 33 de europarlamentari parte din ei pot fi slab pregătiți.

Ce fac europarlamentarii la Bruxelles

La Bruxelles, în funcție de nivelul de activitate pe care îl desfășoară europarlamentarii pot opta pentru apartamente, sau camere de hotel, costurile de cazare fiind suportate de UE.

Victor Negrescu este vicepreședinte în comisia pentru cultură și educație și membru în comisia pentru bugete și afaceri constituționale, dar mai face parte și din alte comisii.

În mare parte a timpului, activitatea unui eurodeputat se desfășoară în cadrul clădirii Parlamentului European, în săli de ședință, săli de comisii sau subcomisii, unde dezbat și negociază amendamente.

Însă, odată pe lună merg la Strasbourg pentru circa o săptămână, unde se votează legile.

Unde mănâncă de obicei

Mâncarea este mai ieftină, cu un euro sau doi în cantina Parlamentului European, spune Victor Negrescu. Dacă au timp, între două sesiuni de discuții și comisii, europarlamentarii pot mânca la cantina instituției.

De la supe, fripturi, mâncare vegetariană, sau deserturi, totul se găsește la cantina parlamentului. De asemenea, aceștia pot opta pentru mâncarea restaurantelor din zona instituției, însă prețurile acolo sunt mai ridicate decât la cantină.

Fiecare europarlamentar cu biroul său

Europarlamentarii pot avea consilieri, iar Negrescu are doi. Consilierii lucrează în birou cu el și se ocupă de agenda acestuia, de la programari de întâlniri și până la a-i reaminti ce mai are de făcut într-o zi de lucru.

Fiecare europarlamentar are biroul său, unde își desfășoara activitatea în afara ședințelor sau a sesiunilor de dezbatere. În mare parte activitatea se împarte fie în birou, fie în sălile de ședință.

Europarlamentarii pe care cetățenii României îi votează apoi îi trimit la Bruxelles au o singură misiune: cea de a face, dezbate și vota legi, legi care vor influența modul în care statele Uniunii Europene își continuă parcursul european.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte la proba scrisă la alegere – geografie, logică, psihologie, economie, sociologie, filosofie

Publicat

examen

Ministerul Educației a pus la dispoziția liceenilor noi modele de subiecte pentru examenul de Bacalaureat 2022.

Proba la alegere în funcție de profil și specializare va fi în 22 iunie. Primele rezultate vor fi cunoscute în 1 iulie.

Vezi și BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte pentru examenul de anul viitor, publicate de Ministerul Educației

Absolvenții liceelor cu profil Umanist, specializările Filologie și Științe sociale, pot alege între Geografie, Logică și argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie și Filosofie.

MODELE de SUBIECTE BACALAUREAT 2022 – proba la alegere, pe discipline:

GEOGRAFIE

Model SUBIECT Geografie Bacalaureat 2022

Model BAREM Geografie Bacalaureat 2022

ECONOMIE

Model SUBIECT Economie Bacalaureat 2022

Model BAREM Economie Bacalaureat 2022

FILOSOFIE

Model SUBIECT Filosofie Bacalaureat 2022

Model BAREM Filosofie Bacalaureat 2022

LOGICĂ

Model SUBIECT Logică Bacalaureat 2022

Model BAREM Logică Bacalaureat 2022

PSIHOLOGIE

Model SUBIECT Psihologie Bacalaureat 2022

Model BAREM Psihologie Bacalaureat 2022

SOCIOLOGIE

Model SUBIECT Sociologie Bacalaureat 2022

Model BAREM Sociologie Bacalaureat 2022

Vezi și MODELE de SUBIECTE pentru BACALAUREAT 2021: TOATE testele de antrenament și baremele publicate de Ministerul Educației

Calendar BACALAUREAT 2022

Sesiunea iunie – iulie 2022:

23 – 27 mai 2022 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

27 mai 2022 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

6 – 8 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

8 – 9 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

9 – 10 iunie 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

13 – 15 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 iunie 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

21 iunie 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

22 iunie 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

23 iunie 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

27 iunie 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00—18:00

28 – 30 iunie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

1 iulie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Vezi BACALAUREAT 2021: Modele de subiecte publicate de Ministerul Educației. Variante de pregătire

BACALAUREAT 2022 calendar examen

Sesiunea august – septembrie 2022:

18 – 25 iulie 2022 – Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe

16 august 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

17 august 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

18 august 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

19 august 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

22 – 23 august 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

24 august 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

25 august 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

26 și 29 august 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

31 august 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 18:00)

1 – 2 septembrie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

3 septembrie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Asfaltări la preț umflat într-o comuna din Alba. Fostul primar și trei angajați trimiși în judecată

Publicat

Fostul primar al comunei Meteș, alături de alți trei angajați au fost dați în judecată de actuala conducere a primăriei pentru recuperarea unei sume mari de bani. 

Mai exact este vorba despre peste 160.000 de lei, bani, care au fost dați de primărie pentru o asfaltare făcută în Lunca Ampoiței, în anul 2013, a explicat pentru alba24.ro, primarul Daniel Sânzâiana. 

Atunci, fostul primar, Traian Nicolae Ursaleș, alături de alți trei angajați ai primăriei cu funcții de decizie, Nicolae Hărăguș, Nicoleta Hărăguș și Paraschiva Gavrilă, ar fi calculat prețul total al lucrării la un indice greșit.

Adică, potrivit actualului primar, Daniel Sânzâiană, aceștia au plătit mai mult pentru asfaltare. Problema a fost descoperită în 2014 de către Curtea de Conturi, iar de atunci s-au desfășurat mai multe procese pe diferite instanțe de judecată.

Acum, Primăria Meteș i-a acționat în instanță pe cei patru și cere ca aceștia să plătească 160.615,52 lei, din care jumătate din sumă este valoarea lucrării, iar restul sumei reprezintă penalități.

Momentan, dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Alba, în data de 3 decembrie, însă nu a primit un prim termen de judecată.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate