Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CALENDARUL obligaţiilor fiscale pe luna OCTOMBRIE 2016. Ce declaraţii trebuie depuse la Fisc. Termene, formulare şi plăţi


Publicat

anaf

anafObligații fiscale pentru luna OCTOMBRIE 2016. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii privind calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie 2016. Sunt anunţate termenele la care se depun declarațiile de menţiuni, privind impozitele pe venit, alte formulare și plăți.

OBLIGAȚII FISCALE OCTOMBRIE 2016

În termen de 15 zile de la data de când nu se mai realizează venituri

Depunerea Declaraţiei de înregistrare în evidenţa persoanelor fizice care nu realizează venituri, precum şi pentru stabilirea obligaţiilor de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate

Formular Declaratia_604_2016

– se depune pentru înregistrarea în evidenţa persoanelor fizice fără venituri, precum şi pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri, potrivit legii (Legea 227/2015 art. 180 alin. (1)
OPANAF 3743/2015)

În 30 de zile de la data înfiinţării/ data eliberării actului legal de funcţionare/ data începerii activităţii/ data obţinerii primului venit/ data dobândirii calităţii de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate iniţial

Depunerea “Declaraţiei de menţiuni”

Formular Declaratia_010_2014, Declaratia_070_2013 sau Declaratia_020_2007

– 010 – Se completează de persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică. Declaraţia de înregistrare se completează la înfiinţare, iar declaraţia de menţiuni se completează cînd se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 020 – Se completează de persoanele fizice, altele decît cele care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 070 – Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Sunt exceptaţi contribuabilii care desfăşoară exclusiv activităţi într-o formă de asociere.

Legea 207/2015 art. 82 alin.(6), art.88 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 7 octombrie

Depunere „Declaraţie de menţiuni” privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru în lună, începând cu luna iunie 2016)

Formular Declaratia_092_2009

– contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar. Legea 227/2015 art. 322, OPANAF 1165/2009

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 10 octombrie

Depunerea declarațiilor:

010 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică (persoanele impozabile, a căror perioadă fiscală este luna sau trimestru, care solicită scoaterea din evidenţă ca plătitor de TVA în condiţiile în care nu au depăşit cifra de afaceri de 220.000 lei atât în anul 2015, cât şi în anul în curs până la data solicitării – articol 310 alineat (7) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, Ordinul PANAF 3698/2015)

020 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal

070 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere

Formular Declaratia_010_2014, Declaratia_070_2013 sau Declaratia_020_2007

– persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, persoanele fizice, altele decât persoanele fizice române care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, în vederea înregistrării în scopuri de TVA în urma depăşirii plafonului de scutire de TVA de 220.000 lei (65.000 euro) în luna precedentă – (articol 310 alineat (6), articol 316 alineat (1) litera b) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, Ordinul Preşedintelui ANAF 3698/2015)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete/alte tutunuri de fumat în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 4 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete/ţigări şi ţigări de foi în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 3 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de utilizator final (produse energetice). Legea 227/2015 art.394 și art.398. HG 1/2016 titlul VIII pct.63 și pct.97 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizație de utilizator final (alcoolul etilic și a produse alcoolice). Legea 227/2015 art.397, HG 1/2016 titlul VIII pct.85

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile și livrările de produse accizabile pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 19 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– destinatarii înregistrați și reprezentanții fiscali pentru achizițiile și livrările de produse accizabile. Legea 227/2015 art.375 alin.(1), HG 1/2016 titlul VIII pct.46 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de alcool și băuturi spirtoase pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 12 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de vinuri/ băuturi fermentate/ produse intermediare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 13 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de bere pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 14 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție tutunuri prelucrate pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 15 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de produse energetice pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 16 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de depozitare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 17 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titll VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 29 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 31 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție/ depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind achizițiile/ livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 30 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 32 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Situației centralizatoare privind livrările de produse accizabile în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 21 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de expeditor înregistrat. Legea 227/2015 art.383 alin.(3), HG 1/2016 titlul VIII pct.52 alin.(3)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 17 octombrie

Depunerea Evidenței achiziționării, utilizării și returnării marcajelor pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 42 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați, destinatarii înregistrați și importatorii autorizați de produse supuse marcării. Legea 227/2015 art.424 alin.(5), HG 1/2016 titlul VIII pct.152 alin. (2)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 20 octombrie

Depunerea Declarației speciale de taxa pe valoarea adăugată pentru trimestrul precedent (sistem VOES)

-persoanele impozabile nestabilite în U.E. care prestează servicii electronice de telecomunicații, de radiodifiziune și televiziune persoanelor neimpozabile

-persoanele impozabile stabilite în U.E., dar în alt stat membru decât statul membru de consum care prestează servicii electronice, de telecomunicații, de radiodifiziune și televiziune. Legea 227/2015 art.314 alin.(7)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă şi plata TVA-ului datorat

Formular – Declaratia_301_2016

Persoanele neînregistrate şi care nu trebuie să se înregistreze conform articolului 316 Cod fiscal, dar care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA pentru:

– achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile pentru care s-a depăşit plafonul anual de 10.000 euro (persoana trebuie să fie înregistrată special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de mijloace de transport noi şi produse accizabile (persoana care efectuează astfel de achiziţii nu are obligaţia să se înregistreze special ca plătitoare de TVA conform articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de servicii care au locul taxării în România conform articolului 307 alineat (2) din Codul fiscal, de la furnizori din afara României, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA cf. articolului 307 alineat (2) Cod fiscal (persoana care efectuează achiziţii intracomunitare de servicii prevăzute la articolul 278 alineat (2) din Codul fiscal trebuie să se înregistreze special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de bunuri care ies din regimurile/ situaţiile prevăzute la articolul 295 alineat (1) litera a) şi d) din Codul fiscal cu excepţia cazului în care are loc un import sau o achiziţie intracomunitară de bunuri, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform articolului 307 alineat (5) Cod fiscal (OMFP 3418/2009);

– achiziţii de bunuri şi servicii efectuate de persoanele obligate la plata TVA conform articolului 307 alineat (3) şi (6) Cod fiscal, dacă achiziţiile au avut loc în luna iunie 2016

Persoanele înregistrate normal ca plătitoare de TVA conform articolului 316 Cod fiscal NU DEPUN formularul 301, ci formularul 300

Legea 227/2015 art.324 alin.(2), OPANAF 592/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Plata impozitului reținut la sursă în luna precedentă

– plătitorii următoarelor venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din premii și jocuri de noroc;

– obținute de nerezidenți;

– din alte surse.

Legea 227/2015 art.72 alin.(3), art.73 alin.(1) și (4), art.110 alin.(6), art.115 alin.(3), art.224 alin.(5) și (6)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Efectuarea plății anticipate privind impozitul pe profit, aferentă trimestrul I 2016

-contribuabilii care aplică sistemul de declarare și plată a impozitului pe profit anual, cu plăți anticipate efectuate trimestrial
-persoanele juridice străine și persoanele fizice nerezidente care desfășoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică
-persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât și în străinătate din asocieri fără personalitate juridică

Legea 227/2015 art.41 alin.(8)
OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”

Formular Declaratia_100_2015

– lunar: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.1

– trimestrial: Contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.2.

– alte termene: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.3

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind distribuirea între asociați a veniturilor și cheltuielilor

Formular Declaratie 104

Se depune de către:

– persoanele juridice străine și persoanele fizice nerezidente care desfășoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică
– persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât și în străinătate din asocieri fără personalitate juridică.

OPANAF 1950/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate

Formular Declaratia_112

– pentru luna precedentă

– persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator;

– entităţile asimilate angajatorului care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente, venituri de natură salarială şi asimilate salariilor;

– persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori, precum și entitățile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activități dependente;

– instituţiile publice care calculează, reţin, plătesc şi, după caz, suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului;

-orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor

Legea 227/2015 art.147 alin.(1) și alin.(2), OMFP 1045/2012

pentru trimestrul precedent:

– contribuabilii prevăzuți la art. 80 alin. (2) din Legea 227/2015-Legea 227/2015 art.147 alin(4), OMFP 1045/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfșoară activitate în România și de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă

Formular Declaratia_224_2016

– persoanele fizice care obțin salarii din străinătate pentru activități în România și persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România. Legea 227/2015 art. 82 alin.(2), OPANAF 3622/2015

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată

Formular Declaratia_300

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr.227/2015

– lunar, trimestrial, semestrial, anual, după caz (vezi instrucțiunile de completare din formular)

Legea 227/2015 art.323 alin.(1), OPANAF 1790/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată

Formular Declaratia_307_2013

– persoanele impozabile prevăzute la art.280 alin.(6), art.270 alin.(7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit.a) – e) și g) din Legea nr.227/2015-OPANAF 2223/2013

Se declară:

– ajustarea TVA-ului dedus de furnizor la achiziția de către acesta a activelor respective, de către beneficiarul transferului de active, dacă nu este înregistrat și nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului;

– ajustarea TVA-ului dedus aferent bunurilor de capital şi activelor corporale fixe, altele decât cele care sunt considerate bunuri de capital conform articolului 305 din Codul fiscal, de către locatarul/ utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după anularea la cerere a codului de TVA a acestuia;

– ajustările de TVA prevăzute la articolul 270 alineat. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat din oficiu de organul fiscal conform articolului 316 alineat (11) litera a) – e) şi h) din Codul fiscal;

– ajustările de TVA prevăzute la articollul 270 alin. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA, sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din regularizările/ ajustările prevăzute la articolul 280 alineat (6) din Codul fiscal, atunci când au fost emise facturi sau au fost încasate avansuri pentru contravaloarea parţială a livrărilor de bunuri/ prestărilor de servicii taxabile, înainte de anularea codului de TVA, iar livrarea/ prestarea intervine după anularea codului de TVA, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din ajustările prevăzute la articolul 287 din Codul fiscal, pentru operaţiuni realizate înainte de anularea înregistrării, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru exercitarea dreptului de deducere, la data plăţii, a TVA neachitate aferentă achiziţiilor de bunuri efectuate înainte de anularea codului de TVA, dar care nu se aflau în stoc la data anulării codului de TVA, de persoanele impozabile care au efectuat achiziţii pe perioada în care au aplicat sistemul TVA la încasare sau cele care au efectuat achiziţii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la încasare, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– dacă transferul de active, transferul dreptului de proprietate, obligaţia sau, după caz, dreptul de ajustare/ corecţie a ajustărilor/ regularizare a TVA privind sumele rezultate ca urmare a acestor ajustări/ corecţii ale ajustărilor/regularizări efectuate, după caz, a intervenit în luna iunie 2016 (articol 270 alineat (7), articol 324 alineat (8) _i (9) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal şi Ordinul Preşedintelui ANAF 793/2016)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.153 alin.(9) lit.a) – e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal

Fomular Declaratia_311_2015

– persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conf. Art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit g) lit. h) din Legea nr.227/2015 și care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări și/sau achiziții /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA. OPANAF 632/2015

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Declarației recapitulative privind livrările/ achizițiile/ prestările intracomunitare de bunuri pentru luna precedentă

Formular Declaratia_390_2011 VIES

– contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA conform art. 316 sau art.317 din Legea nr.227/2015. Legea 227/2015 art. 325, OPANAF 3162/2011

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor de către importatori pentru trimestrul precedent

Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal)

-beneficiarii scutirilor de accize (instituții, organizații)-Legea 227/2015 art. 395
HG 1/2016 titlul VIII pct.75 alin.(5)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în cazul vânzărilor la distanță pentru trimestrul precedent

Anexa nr.39 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal)

-vânzătorii pentru livrările efectuate în cadrul vânzării la distanță-Legea 227/2015 art.417 alin.(6)
HG 1/2016 titlul VIII pct.139 alin.(20)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Efectuarea plății anticipate de 50% din impozitul pe venitul din activitățile agricole (prima rată)

-contribuabilii care obțin venituri din activități agricole stabilite prin norme de venit

Legea 227/2015 art.107 alin.(6)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Plata contribuției de asigurări sociale de sănătate aferentă primei rate

-contribuabilii prevăzuți la art. 103 alin.(1) din Legea nr.227/2015

Legea 227/2015 art.174 alin.(9)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 25 octombrie

Depunerea notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare

Formular Declaratia_097_2013

– persoanele impozabile care depășesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoanele impozabile care renunță la aplicarea sistemului TVA la încasare.

OPANAF 3884/2013.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 31 octombrie

Depunerea Declarației informative privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art.322 din Legea nr.227/2015)

Formular Declaratia_394_2016

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei conform art. 307 alin.(1), (2), (6) și (7) din Legea nr.227/2015, pentru operațiuni impozabile în România conform art.268 alin.(1) din Legea nr.227/2015

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziții de bunuri sau servicii taxabile.

OPANAF 3769/2015

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Paradox în ”Sănătate”: Bugetul CNAS creşte anual, dar pacienţii nu-şi pot face nici măcar analizele uzuale pe bilet de trimitere

Publicat

”Nu mai sunt fonduri, pe lista de aşteptare sunt 2.000 de persoane“ sau” Luna aceasta s-au terminat fondurile. Putem să vă programăm peste 6 luni”.

Cam acestea sunt răspunsurile pe care le primesc pacienții atunci merg cu bilet de trimitere la laboratoarele care au contract cu CNAS.

Iar atunci când problemele de sănătate nu suferă amânarea unei investigații ești nevoit să scoți din buzunar o grămadă de bani pentru un RMN sau chiar pentru un set de analize uzuale.

Același lucru ți se poate întâmpla și pacienților internați în secțiile din spitale. De multe ori li se spune că medicamentele de care au nevoie pentru tratamentul în spital s-au terminat, că secția respectivă și-a epuizat bugetul, iar pacienții sunt nevoiți să-și cumpere medicamentele dintr-o farmacie privată.

Bugetul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru analize medicale şi investigaţii para­clinice (ecografii, RMN, altele) a crescut anul trecut la 824 mil. lei, plus 4% faţă de anul anterior şi mai mult decât dublu faţă de 365 mil. lei în 2013, arată datele pu­blice. În continuare însă în laboratoarele private nu mai sunt fonduri, scrie ZF.ro

În plus, pacienţii trebuie să scoată mai mulţi bani din buzunare deoarece tarifele pentru analizele me­di­cale au crescut în laboratoarele private. De ce mai plă­tim contribuţii la sănătate dacă în baza biletului de tri­mi­te­re este imposibil să faci un set uzual de analize medicale?

„Nu mai sunt fonduri, pe lista de aşteptare sunt 2.500 de persoane cu bilet de trimitere“, a spus un operator din call-centerul Synevo, cel mai mare operator de laboratoare din ţară.

Bugetul CNAS tot mai mare, analizele medicale pe bilet de trimitere tot mai rare

„Pacienţii suferă la fel de mult ca înainte când vine vorba de accesul la analizele medicale pe bilet de trimitere, deşi bugetul Casei este în creştere“, a spus Cezar Irimia, preşedinte al Alianţei Pacienţilor Cronici.

Laboratoarele de analize medicale sunt divizii profitabile pentru cei mai mari jucători de pe piaţa serviciilor medicale private, generând peste 20% în cifra de afaceri jucătorilor de top.

„Există interes din partea furnizorilor privaţi să obţină cash de aceea fac liste de aşteptare pentru cei cu bilet de trimitere. (…) Casa ar trebui să verifice şi să vadă raportările“, a spus pentru zf.ro, Florin Buicu, membru în Comisia de Sănătate.

De ce mai plătim contribuţii la sănătate dacă în baza biletului de trimitere este imposibil să faci un set uzual de analize medicale?

Cea mai uzuală analiză de sânge, hemoleucograma, costă între 34 şi 45 de lei în laboratoarele private, deşi Casa de Sănătate evaluează şi decontează această analiză cu 14 lei, potrivit datelor publice.

Mai mult, preţul pentru un exsudat nazal sau faringian (cu antibiogramă la nevoie) se ridică în prezent între 44 lei şi chiar 70 de lei (inclusiv pentru copii), tariful decontat de Casă fiind de 15 lei.

Altfel spus, preţurile practicate de laboratoarele private au ajuns să fie chiar şi de peste patru ori mai mari decât cele decontate de Casă, instituţie care îşi face bugetul din contribuţiile asiguraţilor.

sursa: ZF.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Romania a cumpărat cea mai scumpă energie electrica din Europa, pentru consumul zilei de miercuri: Peste 1.300 de lei/MWh

Publicat

România a cumpărat cea mai scumpă energie electrică din Uniunea Europeană , pe piața spot, plătind peste 1.300 de lei/MWh.

Prețul facturilor la electricitate pe care îl vor plăti românii până la aplicarea masurilor anunțate de autorități vor deveni astfel tot mai mari.

România și Ungaria au cumpărat marți, pentru consumul zilei de miercuri, cea mai scumpă energie electrică din Europa.

Astfel, pentru un MWh s-a plătit peste 1.300 de lei, potrivit datelor centralizate de un siteul EnergyLive.cloud . Pentru ambele țări este și cea mai mare cotație la care cumpăra energia.

Prețul mediu zilnic al pieței spot a ajuns la nivelul de 263,89 de euro/MWh pentru România și Ungaria, cu aproape 30 de euro pentru următorul preț, cel plătit de Slovenia. De altfel, țările din Europa Centrală și de Est, cu excepția Poloniei, au plătit cel mai mult pentru achiziționarea energiei.

La polul opus, Germania a cumpărat marți energie pe 60 de euro, iar Polonia cu aproape 80 de euro/MWh.

Din iunie, pieţele de energie electrică ale ţărilor din Europa Centrală şi de Est (Ungaria, Cehia, Slovacia şi România) au fost legate de pieţele din vestul Europei, mecanismul Multi-Regional Coupling (MRC).

Interconectarea a permis cuplarea pieţei spot din România la cele din Germania, Austria şi Polonia.

Acestea nu sunt prețurile pe care le plătește acasă fiecare consumator, ci prețurile cu care se tranzacționează energia pe bursele de profil. De acolo cumpără furnizorii, care mai departe vând către populație și firme.

La prețul final se mai adaugă tarifele de transport și distribuție, dar și contribuțiile pentru cogenerare și energie verde, plus taxa pe valoarea adăugată (TVA)

România producea în data de 19 octombrie ora 19,00 un total 6307 MWpotrivit datelor Transelectrica.

  • 32.12% Hidro – 2026 MW
  • 22.65% Cărbune – 1429 MW
  • 22.26% Nuclear – 1404 MW
  • 21.32% Hidrocarburi – 1345 MW
  • 1.14% Biomasa – 72 MW
  • 0.51% Eolian – 32 MW
  • 0.00% Fotovoltaice – 0 MW
Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Economist al BNR: Oare închiderea minelor nu a contribuit la criza prețurilor la energie? Ce facem cu gazul din Marea Neagră

Publicat

România are resurse energetice vaste dar statul nu permite exploatarea lor, susţine Cristian Popa, membru în Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR), în articolul său „În apărarea pieţelor”.

Acesta consideră că este ironic şi trist faptul că, pe de o parte, preţul gazelor a explodat dar, pe de altă parte, statul nu creează cadrul legal şi fiscal pentru exploatarea gazelor offshore din Marea Neagră.

„Să intervină Statul!” se aude tot mai des în spaţiul public.

„Sunt condiţii extraordinare!”, „Să plafoneze Statul preţurile!” răspund alte voci, cu şi mai mult entuziasm.

Sunt trei evoluţii recente care mi-au atras atenţia, cu ajutorul cărora putem demonstra uşor, într-o manieră facilă, de ce vocile greşesc, şi de ce însăşi intervenţia etatistă este sursa, şi nicidecum soluţia, problemelor.

Le abordez mai jos, punct cu punct.

„Mâna invizibilă” a pieţelor libere, cea care aliniază cererea cu oferta, funcţionează de-o vecie şi acţionează asupra a milioane de produse prin miliarde de tranzacţii, aşezând lucrurile cum nici un planificator central (sau birocrat, sau conducător, sau dictator, sau cel mai puternic calculator/inteligenţă artificială) nu o poate face.

Şcoala de gândire economică austriacă ne spune că pieţele fac asta cu ajutorul ordinii spontane, pentru că se formează spontan, continuu, prin interacţiunea voluntară a miliarde de indivizi, vânzători sau cumpărători, cu priorităţi, preferinţe, resurse şi posibilităţi tehnologice diferite, şi asta fără ca unii să se coordoneze cu alţii, într-o manieră cât mai dispersată, şi fără intervenţia unei entităţi centrale care să coordoneze procesul.

O piaţă liberă va căuta continuu să identifice şi satisfacă în cel mai bun mod dorinţele consumatorilor, iar prin concurenţă şi sistemul de stimulente va căuta să ofere cele mai bune produse la cele mai bune preţuri”, scrie Cristian Popa.

Explozia prețurilor: oare închiderea minelor nu a contribuit la actuala criză?

În aceea ce priveşte preţurile gazelor şi electricităţii, Popa menţionează că acestea au explodat în Europa, şi nu numai, pe fondul unei cereri mari datorată revenirii consumului şi a ofertei reduse.

„Soluţia vehiculată de etatişti este plafonarea prin lege a preţurilor, deci „să rezolve Statul!”, de parcă aşa vor apărea mai multe gaze şi mai multă electricitate din neant.

Dar legile economiei funcţionează independent de legile date în Parlament. Preţurile plafonate ar descuraja realizarea de investiţii în capacităţi de producţie, nicidecum invers, deci nu ar rezolva problema de bază, ar fi un calmant, care nu ar vindeca boala.

Ce nu ne spun etatiştii este că, deşi ne uităm la Stat pentru soluţii, este foarte posibil chiar Statul să fi generat problemele din prima fază.

Oare închiderea minelor şi a centralelor electrice pe cărbune nu a contribuit la actuala criză a preţurilor energetice în care ne aflăm?

Oare introducerea sistemului de certificate CO2 nu a dus la creşterea costurilor, închiderea şi falimentarea unor centrale pe cărbune şi astfel la preţuri mai mari?

Reducerea poluării şi înverzirea sistemului energetic este probabil necesară, însă ceva trebuie înlocuit cu altceva, doar eliminarea duce la penurie, eliminarea unei surse de energie trebuie să fie însoţită de dezvoltarea altora noi, şi asta folosind tot mecanisme competitive ale pieţei, căci altfel se ajunge la consecinţe neintenţionate, precum pene de curent sau preţuri uriaşe”, spune Cristian Popa.

Potrivit autorului, statul, încercând să rezolve o problemă, a cauzat alta, sau chiar mai multe, probabil neintenţionat.

România, resurse vaste

„O altă situaţie, de data aceasta specifică ţării noastre, este că deşi avem în România resurse energetice vaste, Statul nu permite exploatarea lor. Este ironic şi trist că pe de o parte preţul gazelor a explodat, dar pe de altă parte Statul nu creează cadrul legal şi fiscal pentru exploatarea gazelor offshore din Marea Neagră, deci nu permite companiilor private să exploateze aceste gazele.

Însă, în acelaşi timp, Statul se oferă, binevoitor, să plafoneze preţurile, sau să le subvenţioneze, cu bani din taxele încasate… tot de la noi. Iar noi rămânem la întrebarea de ce cresc preţurile.

Ne permitem oare să lăsăm aceste resurse minerale de miliarde de euro neexploatate sub Marea Neagră? Este România atât de bogată încât să importe gaze mai degrabă decât să le exploateze pe ale ei?

La iarnă, când va fi frig, sau când vor veni facturile, ne vom gândi probabil cu jind la acele gaze„, susţine Cristian Popa.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Șoseaua ocolitoare a municipiului Blaj: 230.000 de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a studiului geotehnic

Publicat

Varianta ocolitoare a municipiului Blaj – unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din zonă – a ajuns la faza elaborării studiului de fezabilitate și a studiului geotehnic. Realizarea șoselei ocolitoare urmărește decongestionarea traficul rutier prin oferirea unei rute alternative pentru cei aflați în tranzit, dar și pentru blăjenii care doresc să evite aglomerația. 

Primăria Blaj a achiziționat recent servicii de elaborare a studiului de fezabilitate și a studiului geotehnic pentru „Varianta ocolitoare a municipiului Blaj”. Achiziția s-a făcut prin cumpărare directă, pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Valoarea studiul geotehnic a fost de 100.000 de lei, ofertantul fiind Geo-Tech SRL din județul Harghita.

Serviciile de elaborare a studiului de fezabilitate, documentație și avize au costat 130.200 de lei, ofertantul fiind Birou Proiectare Bodea SRL din Alba Iulia.

Potrivit documentației, investigațiile geotehnice se vor executa prin foraje adânci de 15-20 metri pe zonele cu consolidări și viaducte sau poduri și foraje scurte pe traseu.

Gheorghe Rotar: Șoseaua ocolitoare de la Blaj va beneficia de piste de biciclete, stații de autobuz, stații electrice de încărcare și parcare tip park&ride

În urmă cu un an, primarul din Blaj, Gheorghe Valentin Rotar a transmis că realizarea șoselei ocolitoare a municipiului este o investitie cu dublu rol în ceea ce privește traficul rutier.

„În primul rând va decongestiona traficul rutier în oraș și va fluidiza circulația spre orașele din jurul Blajului și spre zona industrială, urmând a contribui la dezvoltarea urbanistică și economică a zonei cât și la creșterea calității vieții, prin reducerea gradului de poluare în oraș.

În al doilea rând, șoseaua ocolitoare a Blajului va a avea și rolul de coridor de mobilitate urbană, care va face legătura între străzile Clujului și Eroilor cu zona Petrisat, cu ieșire la capătul străzilor Simion Bărnuțiu (spre Târnăveni) și Mihail Kogălniceanu (spre Mediaș).

Această investiție va beneficia de piste de biciclete, stații de autobuz, stații electrice de încărcare și o zonă de parcare tip park&ride. Este un proiect necesar, în condițiile creșterii numărului de mașini din Blaj, un proiect care decongestionează traficul rutier din oraș, prin oferirea unei rute alternative pentru cei aflați doar în tranzit, dar și pentru blăjenii care doresc să evite aglomerația, atunci când vor călători în afara orașului”, a explicat Gheorghe Valentin Rotar.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate