Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CARDUL de SĂNĂTATE: Sute de asiguraţi cer un duplicat, după ce l-au pierdut sau le-a fost furat. Cât costă eliberarea unui nou card

Publicat

card sanatate Pentru că au pierdut cardul de sănătate, le-a fost furat sau au schimbat numele ori adresa, sute de asiguraţi au solicitat Casei de Asigurări de Sănătate un duplicat. Aceștia au plătit aproape 15 lei.

Eliberarea unui nou card de sănătate, după pierderea, distrugerea sau modificarea datelor personale, îl va costa pe asigurat aproape 15 lei, din care costul de producţie al cardului este de 2,2 euro plus TVA, iar cel de distribuţie, 2,74 lei plus TVA, a spus preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Vasile Ciurchea.

”În această situaţie (eliberarea unui nou card, n.r.), este stabilită o procedură simplificată, care presupune un singur drum la Casa de Asigurări, pentru a depune o cerere tip, copie de pe cartea de identitate şi actele doveditoare pentru plata contravalorii cardului şi a cheltuielilor de distribuire prin servicii poştale. Plata se va efectua la sediul Casei de Asigurări, iar cheltuielile sunt identice cu cele efectuate de CNAS şi Ministerul Sănătăţii pentru primul card”, a precizat Vasile Ciurchea.

După depunerea documentelor, asiguratul va primi acasă noul card, în termen de 30 de zile. Până atunci, cardul va figura în sistem ca fiind inactiv, iar asiguratul va beneficia de servicii medicale în baza unei adeverinţe.

”Procesul de tipărire şi de distribuire a cardului de sănătate continuă pentru asiguraţii care vor împlini în viitor vârsta de 18 ani sau dobândesc calitatea de asigurat. Până la primirea cardului de sănătate, aceste persoane vor beneficia de servicii medicale în baza unei adeverinţe care înlocuieşte cardul, valabilă nu mai mult de 30 de zile de la emiterea acestuia”, a mai spus Vasile Ciurchea.

Citeşte şi CNAS despre CARDUL de SĂNĂTATE: Are imprimate doar datele personale de identificare, nu informaţii medicale

Potrivit preşedintelui CNAS, cardul naţional de sănătate va fi utilizat în paralel cu actualul sistem de validare a serviciilor medicale, în perioada 1 februarie – 31 martie.

”În acest fel, se va asigura accesul la servicii medicale şi celor aproximativ 800.000 de asiguraţi care încă nu au intrat în posesia cardului. Începând cu 1 aprilie 2015, cardul naţional de sănătate va deveni unicul instrument de validare a serviciilor medicale”, a adăugat Ciurchea.

La Casa de Asigurări de Sănătate Bucureşti au fost aduse de către Poştă 177.121 de carduri de sănătate. De asemenea, au fost anunţaţi prin sms 3.878 de oameni, iar până acum au venit să le ridice 1.148 dintre aceştia. Alte 1.009 cereri sunt în aşteptare.

Cardurile naţionale de sănătate nedistribuite şi predate de către operatorul de servicii poştale la casele de asigurări de sănătate urmează a fi distribuite asiguraţilor de către casele de asigurări de sănătate, fie prin prezentarea acestora la sediul casei de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă asiguratul, fie prin intermediul medicilor de familie, cu ocazia primei prezentări în vederea acordării unui serviciu medical.

În ceea ce priveşte situaţia distribuirii cardurilor de către Casa de Asigurări de Sănătate Alba, din cele 14.014 de carduri primite retur după finalizarea distribuirii din Poşta Română, au fost predate beneficiarilor un număr de 9.165, până în 28 ianuarie 2015.

Acestea au fost distribuite fie prin intermediul medicilor de familie care au fost de acord cu această operaţiune, fie la ghişeele CJAS.

Citeşte şi Cardul de sănătate poate fi folosit pentru servicii medicale decontate de stat. De când devine obligatoriu și situaţia din ALBA

Potrivit legislaţiei, în cazul în care asiguratul sau împuternicitul acestuia, acolo unde este cazul, se afla în imposibilitatea de a intra în posesia cardului, acesta se va păstra la medicul de familie pe listele căruia se află înscris, până la ridicarea sa, dar nu mai mult de trei luni, după care se predau Casei de Asigurări de Sănătate de la care le-a primit.

Asiguratul suportă contravaloarea cardului naţional în situaţia solicitării eliberării unui duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia, precum şi în situaţia modificării datelor personale de identificare. În termen de 15 zile calendaristice de la producerea uneia dintre aceste situaţii, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite prin intermediul Casei de Asigurări de Sănătate eliberarea unui nou card naţional, pe baza unei cereri însoţită de dovada plăţii în contul Companiei Naţionale ”Imprimeria Naţională” a contravalorii cardului.

Eliberarea unui nou card naţional se face în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei cereri la Casa de Asigurări în a cărei evidenţă se află persoana respectivă prin medicul de familie. Până la eliberarea noului card naţional, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se realizează pe baza unei adeverinţe eliberate de casele de asigurări de sănătate cu o perioadă de valabilitate de maxim 30 de zile calendaristice.

sursa: mediafax.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax