Administrație
Cât au cheltuit primăriile orașelor din Alba pentru DESZĂPEZIRE în decembrie și ianuarie. Peste 900.000 lei la Alba Iulia
Primăriile orașelor din județul Alba au cheltuit, și în acest an, zeci sau chiar sute de mii de lei pentru serviciul de deszăpezire și întreținerea drumurilor pe timp de iarnă. Cu toate că în acest sezon au fost doar câteva zile în care zăpada s-a așternut pe șosele, Primăria Municipiului Alba Iulia a virat în contul firmei „Polaris M Holding” peste 900.000 lei pentru întreținerea drumurilor pe timp de iarnă și deszăpezire. În timp ce primăriile Alba Iulia, Aiud, Sebeș și Teiuș au încheiat contracte cu firme private pentru prestarea serviciului de deszăpezire, la Cugir, Ocna Mureș, Blaj, Zlatna Cîmpeni și Abrud asigură acest serviciu în regie proprie, cu utilajele și materialele din dotare.
Alba Iulia: Peste 900.000 lei pentru deszăpezirea din decembrie și ianuarie 2014
La Alba Iulia, de deszăpezire se ocupă firma “Polaris M Holding” SRL Constanţa, cea care a câştigat contractul de salubrizare, anul trecut, prin licitaţie publică. Suma plătită de primărie în decembrie şi ianuarie pentru întreţinerea drumurilor ajunge la peste 900.000 de lei. În decembrie, administraţia locală a decontat 369.804,12 lei, iar în ianuarie, 547.200,50 lei, inclusiv TVA.
Întreţinerea drumurilor de iarnă pe două luni la Sebeş – 86.000 de lei, plătiţi la Elis Pavaje
Drumurile din Sebeş sunt deszăpezite şi întreţinute pet imp de iarnă de firma “Elis Pavaje”, car a câştigat, prin SEAP, contract pe 18 luni, în 14 noiembrie 2012. Pentru primele două luni din sezonul rece, decembrie şi ianuarie, a încasat aproximativ 86.000 de lei.
Valoarea facturii pe decembrie primită de Primărie a fost de 48,831,57 lei şi pe ianuarie, de 37.348,84 lei.
Primăria Aiud a decontat pe decembrie aproape 5.000 de lei către firma care se ocupă cu deszăpezirea
Serviciul de curăţare şi transport al zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau îngheţ la Aiud este asigurat de firma “Greendays”, care are încheiat contract cu municipalitatea din 2010 pentru salubrizare. Pentru serviciile prestate în decembrie, valoarea facturii decontate de primărie este de aproape 30.000 de lei, din care mai puţin de un sfert reprezintă costul acţiunilor de deszăpezire şi polei. Mai exact, factura are valoarea de 28.900,50 lei inclusive TVA, din care 4.440,39 lei reprezintă serviciile amintite.
Primăria Teiuș a plătit aproape 50.000 lei pentru deszăpezire în decembrie și ianuarie
În data de 12.11.2013 s-a încheiat contractul de lucrări „Închiriere utilaje pentru deszăpezire oraș Teiuș, nr. 8.598/12.11.2013, cu firma SC Damiprod SRL Teiuș, pe perioada 15.11.2013 – 31.12.2013, în valoare de 24.193,55 lei fără TVA. În data de 30.12.2013 s-a încheiat contractul de lucrări „Închiriere utilaje pentru deszăpezire oraș Teiuș”, nr. 9671/30.12.2013 cu aceeași firmă, pe perioada 1.01.2014 – 31.03.2014 în valoare de 32.258,10 lei fără TVA. Încheierea contractelor de lucrări s-au făcut prin achiziționare directă.
Valoarea facturii aferente lunii decembrie a fost 20.649,72 lei cu TVA, iar pentru luna ianuarie s-a plătit 27.900 lei cu TVA.
Deszăpezire în regie proprie la Cugir, Blaj, Cîmpeni, Abrud, Ocna Mureş și Zlatna
La Cugir, întreţinerea drumurilor pe timp de iarnă este asigurată de către administraţia locală în regim propriu. Serviciul Administrarea Domeniului Public este dotat cu un tractor cu dispozitiv de împrăştiere a materialului antiderapant, un buldoexcavator cu lamă pentru înlăturarea zăpezii, un autocamion unimog dotat cu lamă şi dispozitiv de împrăştiere, precum şi cu generatoare electrice, fasonatoare mecanice necesare tăierii arborilor care ar putea cădea din cauza fenomenelor meteo şi alte utilaje necesare.
Pentru sezonul de iarnă, au fost achiziţionate 40 de tone de sare şi 250 metri cubi de nisip, iar, în cazul în care se impune, cantitatea va fi suplimentată. Din bugetul local s-a alocat suma de 100.000 de lei pentru aceste cheltuieli, respectiv achiziţionarea combustibilului pentru utilaje şi a materialului antiderapant.
În ceea ce priveşte sistemul de intervenţie, au fost organizate trei echipe care asigură permanenţa pe toată perioada iernii. Acestea lucrează după un program care să permită acţionarea rapidă la nevoie. Prioritate au sectoarele de drum intens circulate, dar zona de intervenţie acoperă şi localitatea Vinerea şi satele de munte din apropiere.
La Blaj, deszăpezirea se face în regie proprie, Primăria dispunând de utilaje specifice pentru această operațiune. Pentru sezonul rece 2013-2014, Primăria Blaj nu a achiziționat materiale antiderapante, întrucât în depozitele instituției existau astfel de materiale rămase de la lucrări de infrastructură din municipiu. Primăria a cumpărat 250 de tone de sare, la prețul de 25 lei tona.
La Cîmpeni, activitatea de deszăpezire și combatere a poleiului a fost realizată în regie proprie cu ajutorul utilajelor din dotarea Consiliului Local (autocamion cu răspânditor de material antiderapant, buldoexcavator, tractor cu greder semipurtat și autogreder). Valorile facturilor achitate pentru acest serviciu au fost 3.373 lei în decembrie și 1.507 lei în ianuarie.
La Abrud, valoarea facturilor pentru serviciul de deszăpezire și întreținerea drumurilor pe timp de iarnă a fost 6.249,38 lei în decembrie, aceeași valoare ca în luna ianuarie 2014.
Primăria orașului Zlatna nu are încheiate cu alte firme contracte pentru întreținerea drumurilor pe timp de iarnă și deszăpezire. Întreținerea și deszăpezirea drumurilor aflate în domeniul public al orașului Zlatna se efectuează cu mijloace proprii, aflate în dotarea Serviciului Public de Gospodărie Comunală din cadrul Primăriei.
De asemenea, și la Cugir și Ocna Mureș, serviciul de deszăpezire se derulează în regia proprie a Primăriei, cu utilajele și materialele din dotare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News