Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cât au costat deszăpezirile din România, în ultimii ani. Vezi cât a plătit Consiliul Județean Alba


Publicat

dn75 deszapezire 1

InfoCons a realizat un studiu comparativ privind situația alocărilor financiare pentru deszăpezire de către Consiliile Județene, în perioada 01.06.2012-01.07.2017, pe baza studiilor efectuate în 2015 și 2017. Este vorba despre sume mari de bani, campionii fiind Consilile Județene din Timiș, Gorj și Mehedinți. În perioada 01.01.2015 – 01.07.2017, Consiliul Județean Alba a încheiat patru contracte, toate cu SC Drumuri și Poduri Locale Alba SA.

Contractele nu au fost plătite în întregime din cauza lipsei zăpezii. Spre exemplu, în cazul unui contract atribuit către DPL în 2015 la suma de 3.170.017 de lei, au fost plătiți 1.108.090 de lei. Pentru celelalte contracte (până în 2017), valorile la care s-au atribuit au fost de 1.010.642 de lei, 314.2844 de lei, respectiv 1.002.092 de lei. Pentru ele, instituția a plătit 562.331 de lei, 1.672.844 de lei, respectiv 952.734 de lei.

Studiul a fost realizate la nivelul tuturor administrațiilor județene și a generat o serie de concluzii generale.

Concluziile au fost următoarele:

Din prisma mediei anuale a contractelor încheiate:

– 14.125.544,35 lei au fost cheltuiți în medie, anual, de Consiliile Județene în perioada 2012-2015. Această sumă a scăzut cu 35%pentru perioada celui de-al doilea studiu, 2015-2017 undes-au cheltuit în medie, anual, 9.181.312,79 lei.

– 86.212.122,96 de lei a fost media anuală cea mai ridicată în perioada 2012-2015, achitată de către Consiliul Județean Timiș, cu peste 180% mai mult față de cea mai mare medie anuală din perioada 2015-2017, înregistrată de Consiliul Județean Mehedinți, 30.480.370,49 de lei.

– La polul opus, cea mai mică sumă medie anuală a fost achitată de Consiliul Județean Argeș, 504.008,3 lei în perioada 2012-2015, cu 15% mai puțin față de perioada 2015-2017, când cea mai mică sumă medie anuală a fost achitată de Consiliul Județean Satu Mare, 597.913,32 de lei.

Din prisma metodelor de atribuire a contractelor:

40% din instituții au apelat la metoda licitației pentru distribuirea contractelor, în studiul din 2015, aceasta fiind cea mai utilizată și crescând la 52.27% în studiul de anul trecut.
34.38% din instituții au folosit metoda de atribuire directă în perioada 2012-2015, care a cunoscut o scădere exponențială până la 15.9% în 2015-2017.
11.42% din instituții au atribuit contracte prin cererea de ofertă în perioada 2012-2015, procentajul scăzând până la 4.54% în 2015-2017.
2.88% din instituții au folosit metoda negocierii în perioada 2012-2015, metodă care a scăzut la 2.27% în perioada 2015-2017.


Putem observa și apariția unor metode noi în cel de-al doilea studiu, precum procedura online, care a înlocuit metoda acordului de asociere.
11.36% din instituții au folosit negocierea fără publicarea în prealabil a unui anunț de participare doar în perioada celui de-al doilea studiu, 2015-2017.
– Consiliul Județean Vâlcea este singurul care nu apelează la diferite societăți în mod normal, deoarece au utilaje în dotare.

Raportat la numărul de contracte încheiate:

– cele mai multe contracte au fost încheiate de Consiliul Județean Mureș, în perioada 2012-2015 (131 de contracte), mai mult decât dublu față de Consiliul Județean Dolj, care a încheiat cele mai multe contracte în perioada 2015-2017 (52 de contracte).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

WWF România și alte 17 organizații solicită Guvernului repararea erorilor din Codul Silvic. Care sunt soluțiile propuse

Publicat

WWF România, alături de 17 organizaţii de mediu şi asociaţii din sectorul forestier solicită autorităţilor, prin intermediul unei scrisori deschise, să emită o Ordonanţă de Urgenţă care să corecteze prevederile Codului Silvic şi să pornească o reformă reală a întregului sector.

În viziunea semnatarilor scrisorii, modificările recente aduse Codului Silvic păstrează, în esenţă, acelaşi sistem care tolerează şi protejează „furtul cu acte în regulă”, iar practicile astfel legiferate reprezintă un nou faliment al reformei sectorului forestier şi nu eficientizează sistemul de combatere a exploatărilor ilegale.

„Marcarea arborilor şi estimarea cantitativă/calitativă a produselor lemnoase înainte de a fi recoltate rămân în continuare principalele repere ale sistemului de control. Este astfel legiferată o zonă <gri>, care s-a dovedit a fi imposibil de controlat. Este practic refuzată orientarea către un control eficient a primei introduceri pe piaţă a lemnului – verificarea transporturilor ce pleacă de la locul de recoltare.

Este instituit un prag aberant de 10 mc pentru a sancţiona ca infracţiune silvică transportul materialelor lemnoase care nu este însoţit de documente specifice de transport din care să rezulte cu certitudine legalitatea provenienţei acestora. Datele statistice demonstrează că cel mai frecvent mod de operare referitor la recoltarea ilegală a lemnului este în prezent fraudarea documentelor specifice în ceea ce priveşte volumele de lemn transportate. Iată de ce acest risc specific trebuie adresat prioritar prin instituirea unui sistem de sancţiuni proporţionale şi disuasive, consideră reprezentanţii WWF România.

De asemenea, activiştii de mediu sunt de părere că, deşi este incriminată ca infracţiune silvică orice tăiere fără drept, nu este stabilit un prag rezonabil şi nu este definită fără echivoc „tăierea fără drept”.

„Lipsite de claritate, aceste prevederi vor fi inaplicabile sau riscă să genereze abuzuri care vor îngreuna activitatea instanţelor de judecată. Întocmirea amenajamentelor silvice pentru pădurile sub 100 hectare devine practic voluntară şi se renunţă la susţinerea asigurării pazei pădurilor aflate în proprietate privată pentru suprafeţele sub 30 ha pentru care nu este clară forma de proprietate, riscând redeschiderea principalei surse a tăierilor ilegale în România. Responsabilitatea valorificării superioare a lemnului din pădurile aflate în proprietate publică este transferată sub forma unei <dorinţe> proiectate pentru viitor într-un mod necredibil. Dezvoltarea infrastructurii forestiere (aspect esenţial pentru obţinerea acestui deziderat) nu este susţinută legal şi nici nu sunt precizate responsabilităţi clare pentru proprietarii şi administratorii de păduri”, susţine sursa citată.

Printre soluţiile pe care organizaţiile nonguvernamentale de mediu le consideră ca fiind cu prioritate introduse în Codul Silvic se află:

  • legiferarea ca recoltare ilegală a fraudării declaraţiei cantităţilor de lemn transportate şi sancţionarea acesteia ca infracţiune silvică;
  • definirea clară a tăierii fără drept şi instituirea unui prag rezonabil referitor la valoarea prejudiciului produs;
  • asigurarea integrală, de la bugetul de stat, a costurilor necesare preluării în pază de către ocoalele silvice nominalizate a suprafeţelor private de pădure de maximum 30 ha, inclusiv în situaţiile în care nu este clarificată forma de proprietate;
  • asigurarea integrală, de la bugetul de stat, a costurilor necesare întocmirii amenajamentelor silvice la nivel de bazinet pentru toate pădurile de pe proprietăţile cu suprafeţe mai mici de 100 ha, prin includerea lor în unităţi de producţie/protecţie constituite în teritoriul aceleiaşi Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT).

„Guvernul României a comunicat că intenționează să soluționeze procedura de infringement deschisă de Comisia Europeană împotriva țării noastre prin modernizarea SUMAL și prin introducerea de sancțiuni mai stricte și disuasive. Însă modificările aduse Codului Silvic zădărnicesc eforturile de pază a pădurilor și anulează eficiența SUMAL, care se transformă mai degrabă într-un sistem de urmărire a documentelor şi a mijloacelor de transport.

Prin urmare, solicităm Guvernului corectarea Codului Silvic în regim de urgență prin asumarea acestor opţiuni strategice care să ţină cont de contextul și de oportunitățile oferite de Comisia Europeană”, se mai precizează într-un comunicat al WWF România.

Reamintim faptul că preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, în data de 7 septembrie, modificările legislative aduse Codului Silvic.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Legii nr.46/2008. Schimbările preconizate vizează instituirea posibilităţii amenajării, în fondul forestier naţional, de poteci şi trasee pentru mers, alergare şi biciclete şi procedura de aprobare a realizării acestora, instituirea unui nou principiu „valorificarea ca lemn fasonat”, reglementarea posibilităţii ca, prin metodologie, aprobată prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, să se poată stabili, pe zone pilot, constituite la nivel de ocol silvic, modalităţi experimentale de recoltare a arborilor, fără utilizarea dispozitivelor speciale de marcat.

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi co-iniţiator al legii, Costel Alexe, a spus, după adoptarea de către Parlament a amendamentelor la Codul Silvic, că principalele prevederi sunt: furtul de arbori va intra direct sub incidenţă penală, indiferent de prejudiciu; camioanele sau TIR-urile cu care sunt transportaţi arborii tăiaţi ilegal vor putea fi confiscate; tăierile la ras vor fi interzise în rezervaţiile naturale; avizul de transport va deveni obligatoriu şi pentru: rumeguş, biomasă, coaja arborilor şi orice rest de lemn; lemnul va fi comercializat ca lemn fasonat; sumele destinate pazei suprafeţelor de pădure sub 30 de hectare vor creşte cu peste 30%; evaluarea de mediu pentru amenajamentele silvice care se suprapun cu ariile naturale protejate va deveni obligatorie; accesul la terenurile agricole va fi permis proprietarilor şi din drumurile forestiere; accesul cetăţenilor în pădure va fi permis pentru recreere, inclusiv cu bicicleta.

Proiectul de lege a fost iniţiat, de Costel Alexe şi alţi cinci parlamentari de la PSD, ALDE, PNL şi USR.

sursa: agerpres.ro, wwf.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

INCENDIU pe Autostrada A1 Orăștie-Sibiu: Un autocamion care transporta schelete metalice a luat foc, în apropiere de Sebeș

Publicat

pompieri-isu-incendiu-noaptea_7

Un incendiu a izbucnit joi seara, în jurul orei 21:20, la compartimentul motor al unui autocamion, pe Autostrada A1 Orăștie – Sibiu, în apropiere de Sebeș.

Potrivit ISU Alba, Garda de Intervenție Sebes intervine pentru localizarea si lichidarea unui incendiu izbucnit la un autocamion pe A1, km 304-305.

Incendiul se manifestă la compartimentul motor, arde mocnit cu degajare mare de fum.

Autocamionul transporta schelete metalice de mobilier. În urma incendiului nu au fost înregistrate victime.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD B2.

Revenim cu detalii. 

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Elevii vor avea posibilitatea de a studia teatrul ca disciplină opțională la școală. Cum se vor numi materiile

Publicat

Elevii vor putea studia teatrul, ca disciplină opțională, în anul școlar 2021-2022, după ce ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, a semnat ordinele privind aprobarea a trei discipline opţionale şi a programelor aferente acestora.

Astfel, începând din acest an școlar, elevii pot opta pentru a studia, în anul școlar 2021 – 2022, următoarele cursuri din curriculum la decizia școlii: „Eu și scena” (clasele a III-a și a IV-a), „Teatrul și noi” (clasele a VI-a și a VII-a) și „Laboratorul de teatru” (clasele a X-a și a XI-a).

„Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică a propus, în acest an școlar, Ministerului Educației și Cercetării, introducerea în curriculumul la decizia școlii a unei discipline din domeniul artei teatrale. Ca profesor de Limba și literatura română și ministru, consider că acesta este un moment important pentru educație, moment care răspunde recomandărilor Consiliului Uniunii Europene privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții, în care sunt incluse și competențele artistice, dar și Declarației de la Frankfurt privind Educația prin Arte. De asemenea, decizia are la bază și recomandările UNESCO incluse în Agenda de la Seul, în care se precizează că folosirea artelor în educație poate să sporească abilitățile creative și inovative ale societății, să genereze recunoașterea și dezvoltarea bunăstării sociale și culturale, să promoveze și să încurajeze responsabilitatea socială”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, la ceremonia de deschidere a anului universitar.

Potrivit Ministerului Educației, cu ajutorul acestor opționale, elevii își vor dezvolta creativitatea, competențele de comunicare, dar vor dobândi și competențe socio-emoționale și un comportament prosocial.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Taxele pentru eliberarea permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare NU se mai pot achita numerar la ghișeu

Publicat

permis

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunţat că, începând de astăzi, 1 octombrie, taxele pentru eliberarea certificatelor de înmatriculare, autorizațiilor de circulație provizorie și a permiselor de conducere nu se mai pot plăti, în numerar, direct la ghișeele serviciilor de permise și înmatriculări auto.

Astfel, începând cu data de 1 octombrie 2020, plățile aferente operațiunilor de înmatriculare și permise vor putea fi achitate, astfel:

Tarifele reprezentând contravaloarea:

  • certificatelor de înmatriculare,
  • autorizațiilor de circulație provizorie,
  • permiselor de conducere ,

se vor încasa exclusiv în CONT BCR : RO94RNCB0082000367331018, beneficiar: Regia Autonomă – Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat, utilizând mijloacele de plată:

  • virament,
  • mijloace de plată online,
  • Sistemul național electronic de plată online (S.N.E.P) – ghișeul.ro
  • POS-uri instalate de către RA-APPS la sediile serviciilor publice emitente – în curs de operaționalizare.
  • mandat poștal,
  • alte mijloace de plată, prevăzute de lege.

Contravaloarea documentelor sus-menționate nu se mai poate achita la ghișeu.

Tarifele aferente confecționării plăcilor cu numere de înmatriculare permanentă, de probă, temporare și provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferential sau păstrării combinației numărului de înmatriculare se vor achita în conturile trezoreriei, prin:

  • virament;
  • mandat poștal,
  • numerar la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituțiilor prefectului sau la casieriile unităților Trezoreriei Statului , în condițiile legii.

Documentele de plată emise anterior își păstrează valabilitatea.

Reamintim faptul că OUG nr. 152/2020 a extins categoriile de servicii publice a căror plată poate fi realizată prin platforma ghiseul.ro – pașaport, permis de conducere, certificat de înmatriculare și autorizația de circulație provizorie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate