Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cât de bogați sunt primarii din Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Abrud, Teiuș, Sebeș, Zlatna, Cugir, Baia de Arieș și Ocna Mureș


Publicat

Primarii orașelor și municipiilor din județul Alba și-au publicat declarațiile de avere. 

Majoritatea au încasat sume serioase de bani de la primăriile pe care le conduc, peste 118.000 de lei în anul 2020 (cu excepția celor nou aleși în funcție). 

Mulți dintre aceștia dețin terenuri, case, conturi, dar și datorii.

Există chiar un primar de municipiu din județul Alba, care deține 39 de terenuri. Detalii, mai jos.

Alba Iulia – Gabriel Pleșa

Potrivit declarației de avere, primarul Pleșa are două terenuri intravilane în Alba Iulia: unul de 1470 de metri pătrați și altul de și altul de 1000 de metri pătrați.

De asemenea mai are un teren agricol tot în Alba Iulia, de 680 de metri pătrați, cotă parte, acesta fiind obținut prin moștenire.

Primarul deține o casă de locuit de 275 de metri pătrați, construită în 2005 și are o cotă parte a unui apartament de 78 de metri pătrați.

La capitolul autoturisme, în declarația de avere figurează un Daewoo Matiz, din 2005, moștenit, însă primarul este văzut mai tot timpul la volanul unui Mercedes.

Citește și: Averea primarului Pleșa și a viceprimarilor din Alba Iulia: Câte case, terenuri și mașini au și ce bani scot în afară de salarii

De asemenea, primarul este pasionat de timbre, pasiune pe care și-a exprimat-o public în mai multe rânduri. Colecția începută din 1997 și până în prezent ajunge la 10.000 de euro.

La capitoul datorii, are un credit la Banca Românească, scadent în 2031, în valoare de 32587.86 de euro. ab24

În 2020, de când când a ajuns primar, Gabriel Pleșa are trecut în declarația de avere un venit de 55000 de ron.

De la firma SC VIVA SRL, societate pe care o deține alături de fratele său Călin Pleșa, a obținut un salariu de 40257 de lei, tichete cadou de 450 de lei,  tichete de masă în valoare de 2670 lei și tichete de vacanță de 2000 de lei.

De la firma Matex SRL a obținut dividente în valoare de 10000 de lei, iar de la firma VIVA SRL în valoare de 105000 de lei.

Primăria Sebeș – Dorin Nistor

Declarația de avere a primarului din Sebeș, Dorin Nistor, cuprinde 39 de terenuri, majoritatea moștenite.

Este vorba despre 34 de terenuri moștenite, majoritatea situate în zona Vințu de Jos (unul la Lancrăm și unul la AlbaIulia), despre 4 terenuri cumpărate și despre unul primit ca donație.

Împreună cu familia mi deține p casă de locuit de 116 metri pătrați la Alba Iulia (construită) și una de 79 de metri pătrați plus anexe, la Vințu de Jos (moștenită).

dn

Deține și 4 autoturisme. Un Audi A6 din 2014, un Mercedes Benz C 200 din 2018, Un Nissan Patrol din 2005 și un Toyota Land Cruiser din 2001.

La bancă, primarul are 3 conturi: unul în valută, în valoare de aproape 5.000 de euro și două în lei: de 85.000, respectiv 8.000 de lei.

Are însă și un credit de 75.000 de euro, scadent în 2037.

De la primărie, Dorin Nistor a câștigat în 2020 aproximativ 120.000 de lei, iar soția sa, consilier juridic la DGRFP Brașov, peste 75.000 de lei.

În declarația de avere și-a trecut și calitatea de asociat la SC Edser Consult SRL Alba Iulia.

Abrud – Cristian Albu

Primarul Cristian Albu este la primul său mandat în fruntea administrației locale.

Acesta a scris în declarația de avere că are două case de locuit: una în Abrud, de 97 de metri pătrați, moștenită în 2019 și una în Ciuruleasa, de 180 de metri pătrați, construită în 2007 (deținută în comun cu soția).

De asemenea, familia primarului mai are două terenuri intravilane de 71 și respectiv 500 de metri pătrați, de asemenea la abrud și Ciuruleasa.

La capitolul autoturisme, primarul are un VW Golf din 2012 și un Ford Ecosport din 2018.

Are 3 carduri de credit ale căror solduri însumează peste 30.000 de lei. Are însă și datorii la 4 instituții financiare: în total aproape 270.000 de lei, scadente în 2023 și 2027.

În anul care a trecut, Cristian Albu a încasat un salariu de peste 118.800 de lei de la SC Cuprumin SA Abrud, unde era angajat înainte să câștige alegerile, și 18.000 de lei de la primărie (pe lunile octombrie – noiembrie -decembrie 2020).

Soția acestuia a contribuit la veniturile familiei cu 45.600 de lei încasați de la DGASPC – CIA Abrud, unde este angajată.

Primăria Aiud – Oana Badea

Oana Badea conduce administrația locală din Aiud.

Potrivit declarației de avere, aceasta deține o casă de locuit de 60 de metri pătrați, moștenită acum 20 de ani, un apartament obținut printr-un contract de donație în 2011 (pe când nu era primar) și un garaj cumpărat în 2014.

Oana Badea mai deține un teren agricol de peste 2 hectare, o jumătate de hectar de pădure și 200 de metri pătrați de teren intravilan, toate la Poiana Aiudului, toate moștenite în anul 2000.

La capitolul autoturisme, aceasta are o Dacia Logan din 2005.

În bancă are un cont în care sunt 69.000 de lei și o poliță de asigurare de peste 60.000 de lei.

Oana Badea nu are datorii la bănci și a câștigat în 2020 aproape 120.000 de lei ca primar și peste 7.500 de lei ca profesor la Colegiul Tehnic Aiud.

Soțul acesteia a câștigat și el peste 52.000 de lei salariu de la Școala Gimnazială din ”Livezile”.

Câmpeni – Dan Cristian Pașca

Noul primar al orașului Câmpeni, Dan Cristian Pașca, deține, la începutul primului mandat, o casă de 477 de metri pătrați, construită în oraș în 2019.

Mai are un hectar de pădure primit donație în 2004 și un teren intravilan.

La capitolul venituri, acesta și-a trecut doar suma de 15.124 de lei încasați de la SC Arcom SRL. Acesta nu a trecut veniturile pentru lunile din 2020, în care a fost primar.

Cea care a adus cei mai mulți bani familiei, potrivit declarației de avere a primarului, este soția acestuia. Aceasta a încasat, în calitate de medic de familie, 307.110 lei.

Tot soția primarului a mai încasat 18.000 de lei de la SC Aristuri Câmpeni SRL.

Baia de Arieș – Traian Pandor

Primarul orașului Baia de Arieș este Traian Pandor.

În declarația de avere acesta nu și-a trecut nici o locuință, în schimb are 2 spații comerciale deținute în procent de 1/3.

De asemenea, deține 3 terenuri intravilane în proporție de 1/3.

Două terenuri se află în Baia de Arieș, iar unul de 1.000 de metri pătrați, cumpărat în 2021 împreună cu alte 2 persoane, în Alba Iulia.

Primarul deține, potrivit propriei declarați, un adevărat parc auto. Are două autoutilitare Ford (din 2004 și 2012) și 4 autoturisme.

Cel mai vechi autoturism este din 2004, un Seat Toleda. Acesta mai are un BMW și un Audi, ambele din 2014 și un Mercedes din 2018.

În ceea ce privește activele financiare, primarul deține în conturi 120.000 de lei și 20.000 de euro.

Acesta a mai scris că are venituri nete care depășesc echivalentul a 5.000 de euro anual din închirieri de spații comerciale și clădiri.

Salariul său, încasat de la primărie a fost de 91.102 lei.

Blaj – Gheorghe Valentin Rotar

Primarul din Blaj, Gheorghe Valentin Rotar are o casă de 162 de metri pătrați și două apartamente mai mici de 60 de metri pătrați fiecare, toate în orașul pe care îl conduce.

Potrivit declarației, casa pe care o deține împreună cu soția provinde intr-un schimb imobiliar din anul 2009.

Unul dintre apartamente a fost cumpărat în 2017, iar primarul a moștenit un alt apartament în 2018.

Familia primarului mai deține două terenuri intravilane de 446 și 450 de metri pătrați, la Chereteu. De asemenea, mai deține prin moștenire un teren extravilan de 1.800 de metri pătrați.

gheorghe rotar

Primarul mai deține două mașini, un Peugeot (din 2007) și un Volvo (din 2014). În 2021, primarul a donat unui membru al familiei un Mercedes – Benz GLA 200.

În bancă, primarul Rotar are 140.000 de lei.

De asemenea, mai are peste 400.000 de lei în titluri de stat Fidelis.

Potrivit declarației de avere, are și un credit la bancă scadent în 2031, în valoare de peste 110.000 de lei, cu care a plătit un apartament cumpărat în 2017.

În 2020, primarul a încasat de la primărie peste 132.000 de lei, iar soția sa, asistentă șefă la Spitalul Municipal, aproape 80.000 de lei.

Închirierea unui apartament a mai adus familiei peste 10.000 de lei.

Acesta mai este membru într-o organizație numită Apulum 2006.

Cugir – Adrian Teban

Primarul din Cugir deține o casă de 232 de metri pătrați și un apartament de 92 de metri pătrați, ambele cumpărate.

De asemenea, mai are 3 terenuri în intravilan dobândite între 2002 și 2011. Adrian Teban și-a anonimizat însă partea din declarație în care ar trebui să fie precizată zona în care se află proprietățile.

Primarul Teban are un tractor Deutz din 1972 (primit ca donație), un Land – Rover din 2003 și un Mercedes din 2014 (cumpărate).

În bancă are 44.500 de euro și nu are credite.

Anul 2020 i-a adus în cont peste 118.000 de lei de la primărie, iar soția sa a câștigat aproape 75.000 de lei de la Școala Generală din Vinerea (unde lucrează).

Potrivit declarației de interese, este membru în mai multe asociații. Una singură i-a adus beneficii de 8.720 de euro: Comitetul European al Regiunilor.

Teiuș – Mirel Vasile Hălălai

Primarul deține împreună cu familia o casă de 100 de metri pătrați, cumpărată în 1995

De asemenea, mai deține un teren de peste 2.300 de metri pătrați și, un alt teren moștenit în 2017 la Cetea, împreună cu fratele său Dănuț Hălălai (fostul prefect de Alba).

Mirel Hălălai are un autoturism Suzuki Vitara din 1993, un VW Golf din 2005 și un VW Crafter din 2008.

Acesta nu are conturi și nici datorii, în schimb a încasat în 2020 de la primărie peste 100.000 de lei.

Soția sa a contribuit la bugetul familiei cu 18.000 de lei (contabilă).

Aceasta a mai moștenit un depozit la CEC de 100.000 de lei de la tatăl decedat.

În declarația de interese, Hălălai și-a mai trecut apartenența la o serie de organizații, fără a primi bani pentru acest lucru.

Zlatna – Silviu Ponoran

Primarul Silviu Ponoran deține o casă de locuit de 141 de metri pătrați (moștenită), o casă de vacanță și două spații comerciale: unul moștenit în 1994 și unul cumpărat în 2018.

Acesta mai deține 7 terenuri care însumează câteva hectare.

Silviu Ponoran are un autoturism Grand Vitara fabricat în 2005.

La bancă, primarul are în cont peste 63.000 de lei și a câștigat în anul 2020 de la primărie peste 100.000 de lei.

Ocna Mureș, fără declarații la vedere

Declarațiile de avere ale șefilor administrațiilor publice din Ocna Mureș nu au putut fi găsite pe siteul instituției.

Alba24 a cerut reprezentanților primăriei să indice linkul la care, conform legii, ar fi trebuit să fie publicate, însă până la publicarea acestui material, nu au răspuns.

Alba24 publică totuși declarația de avere de anul trecut, a primarului Silviu Vințeler.

Acesta deține o casă de locuit împreună cu familia, în suprafață de 139 de metri pătrați, cumpărată în 2017.

De asemenea mai deține un spațiu comercial, cumpărat în 1991.

Silviu Vințeler are și 5 terenuri: două în intravilan, două agricole și unul în extravilan.

Mașina personală a primarului din Ocna Mureș este un Opel Astra din 2007.

La capitolul active financiare, primarul Vințeler nu a trecut pe declarația depusă în 2020, nimic. Nu avea conturi și depozite bancare și nici plasamente financiare.

Avea însă datorii: un credit de 135.000 de lei, scadent în 2027 și o limită de credit pe un card, în sumă de 5.000.

Vințeler a câștigat de la primărie peste 107.000 de lei (în 2019 – cea mai recentă declarație nu a fost găsită).

Soția acestuia a mai câștigat peste 21.000 de lei de la LTL Documentary SRL și aproape 28.000 de lei de la Apa CCTA Ocna Mureș.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Sçărtz !

    miercuri, 18.08.2021 at 12:25

    Unii au de fapt domiciliul la Aba Iulia si-au tras flotănt la parinti si conduc alt oras !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Reorganizările de la Primăria Alba Iulia: Ce se modifică de fapt și cine rămâne fără funcții după auditul de 25.000 de euro

Publicat

sediu primarie drona

Timp de 60 de zile, în urmă cu mai bine de șase luni, cei aproape 800 de angajați ai primăriei au fost supravegheați de o firmă externă, în cadrul audit comandat de primarul Gabriel Pleșa. 

Auditul în sine a costat 25.000 de euro. De curând primăria a luat o decizie în urma auditului: o reorganizare de funcții și direcții. 

 Sunt vizate desființări de posturi sau relocări de personal.  Însă, doar 35 de angajați ai primăriei și aceia de la Poliția Locală vor fi concediați.

35 de persoane care aveau funcția de agenți de pază vor rămâne fără un loc de muncă. Se desființează direcții, se fac altele noi, dar restul angajaților își păstrează locurile de muncă.

Parte din ei sunt mutați în funcții ierarhic inferioare.

Propunerile au fost aprobate în ședința Consiliului Local de marți, 28 septembrie și ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Primarul Pleșa a declarat că prin reorganizare se va face o economie de 287.276 euro pe an.

De asemenea, Gabriel Pleșa a împlinit un an de când a câștigat fotoliul de primar.

CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Ce se modifică în Primărie

Aparatul de specialitate al primarului

Cabinetul primarului

  • Se înființează 2 posturi de consilier cu studii superioare

Cabinetul viceprimarului I – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Cabinetul viceprimarului II – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism se redenumește în Serviciul Evenimente, Turism cu 3 compartimente în subordine și 20 de posturi (din care 1 șef serviciu)

  • Compartiment Evenimente – 6 posturi de consilier (2 temporar suspendate și unul vacant)
  • Compartiment Turism – 9 posturi de consilier (din care 2 vacante și unul nou-înființat)
  • Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia va avea 4 posturi de consilier, din care unul vacant. Se desființează postul de șef centru.

Se mai desființează (din aparatul de specialitate al primarului):

  • Compartimentul de organizare evenimente și promovare turistică
  • Compartimentul administrare și gestionare Cetate Vauban
  • Compartimentul Spațiu expozițional Principia
  • Compartimentul Centrul de Resurse Academia Doamnelor
  • 1 post de consilier pe probleme ale romilor – vacant (referent, studii medii)

Se mută 1 post de consilier de la Academia Doamnelor la Compartimentul Turism și 1 post de consilier de la Centrul de turism la Compartiment Turism. Personalul contractual din structurile desființate va fi numit pe aceleași posturi de la Serviciul Evenimente, Turism.

Serviciul Resurse umane – administrativ

Se reorganizează și va avea 2 birouri și 2 compartimente, cu 31 de posturi:

  • Biroul resurse umane (8 posturi – un post nou de consilier juridic, alt post de inspector desființat)
  • Biroul Administrativ (18 posturi – din care 5 de șofer, ocupate, 3 de mașinist, ocupate 2 posturi noi de îngrijitor clădiri)
  • Compartimentul managementul calității (1 post consilier, vacant)
  • Compartimentul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă (3 posturi, din care 2 vacante, de consilier).Se desființează Serviciul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentul nou-înființat. Prin reorganizare, sunt desființate 5 posturi, unul dintre ele de șef serviciu.

Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului (19 posturi)

  • la Serviciul Urbanism de înființează un post de consilier

Direcția Tehnică, Dezvoltare (42 de posturi)

  • Serviciul Investiții și Lucrări Publice (9 posturi) – se înființează  1 post consilier
  • Biroul Întreținere și reparații clădiri (15 posturi)
  • Biroul Întreținere și reparații drumuri și siguranța circulației (9 posturi)

Direcția Programe (21 posturi)

  • Serviciul proiecte comunitare – se înființează 1 post consilier manager de proiect
  • Compartimentul prognoze, programe – se transformă 2 posturi de referent în consilier manager de proiect

Compartimentul Relații Internaționale, Relații cu Mediul de Afaceri și Societatea Civilă, Parteneriate se redenumește în Compartiment Relații Internaționale, Parteneriate, Inovare Urbană (9 posturi)

Serviciul Achiziții Publice

  • se desființează 1 post consilier achiziții publice gradul asistent și se înființează altul cu gradul superior

Se înființează Birou Digitalizare (6 posturi din care unul de șef birou).

Poliția Locală Alba Iulia

Direcția Poliția Locală și postul aferent de director se desființează. Devine serviciul cu post de conducere de șef serviciu.

Înainte de reorganizare în structura Poliției Locale sunt 178 de posturi, iar ulterior va avea 139. Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.

În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:

  • Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).
  • Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.
  • Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii. Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.
  • Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)
  • Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)
  • Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)

Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.

Servicii publice – Primăria Alba Iulia

Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Local (SPAPL)

SPAPL care funcționează cu cinci servicii subordonate, trei birouri și șase compartimente, respectiv 113 posturi în componență se reorganizează în doar două servicii, trei birouri, opt compartimente și 59 de posturi.

Serviciul Administrarea activităților domeniului public se redenumește Serviciul Întreținerea domeniului public cu 9 posturi (șef serviciu, 4 consilieri, 4 inspectori). În prezent are 8 posturi ocupate.

Biroul Întreținerea domeniului public va avea tot 12 posturi (șef birou, un inspector, 9 muncitori, un șofer). Două posturi de muncitor calificat (vopsitor) se transformă în muncitor necalificat.

Serviciul Întreținerea domeniului public se desființează, la fel și postul de șef serviciu. Compartimentul subordonat Mentenanță sisteme energetice și instalații clădiri publice se desființează – angajații trec la Birou întreținere și reparații clădiri din Serviciul Investiții și lucrări publice – Direcția tehnică, dezvoltare.

Serviciul Administrarea domeniului public și privat (SADPP) devine Serviciul contracte, patrimoniu, cu 38 de posturi (un șef serviciu), din care:

Biroul Elaborare contracte și administrare domeniul public – 17 posturi (inclusiv șef birou), cu:

  • Compartimentul Elaborare contracte – consilier, referent și consilier juridic, ultimele 2 vacante)
  • Compartiment Administrare locuințe ANL, locuințe sociale, spații publice – 2 consilieri, 1 inspector)
  • Compartiment Administrare parcări – 2 consilieri, 1 inspector, post nou de consilier asistent)

Se înființează alte două compartimente, în subordinea SADPP pentru că se desființează Serviciul administrare piețe, târguri și gestionarea câinilor fără stăpân (care are 13 posturi).

  • Compartimentul gestionarea câinilor fără stăpân (un consilier, un șofer, 4 muncitori)
  • Compartimentul administrare piețe, târguri (1 post inspector vacant, un post referent, 4 posturi muncitori; un post de consilier se desființează din structura actuală)

Postul de șef serviciu se desființează, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentele nou-înființate.

Biroul Urmărire Financiară, Executare contracte, piețe, târguri se redenumește în Biroul urmărire financiară, executare contracte cu 20 de posturi.Va avea în subordine:

  • Compartiment Urmărire executare contracte (3 consilieri, un inspector, un consilier juridic)
  • Compartiment Pășuni, păduri, parc dendrologic (2 consilieri)
  • Compartimentul Încasări domeniul public și privat (6 posturi – consilier, referent și 4 casieri; alte 2 posturi de casier se desființează)

Serviciul Baze sportive și de agrement cu 3 compartimente (reparații curente și investiții stadion; bazin olimpic și zone de agrement/toalete publice) se desființează. Personalul trece la Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia.

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) acum cu 8 posturi, devine compartiment.

Postul de sef serviciu se desființează, la fel și posturile de referent III, muncitor mecanic, muncitor electrician.

În noul compartiment vor fi 5 posturi din care trei de consilier și două de muncitori (mecanic și electromecanic, care sunt posturi vacante). Prin reorganizare, se desființează în total patru posturi și se înființează unul de consilier. Personalul de execuție se numește pe aceleași posturi în compartimentul nou-înființat.

Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură

Organizat cu 2 compartimente și 13 posturi, va avea doar 10 posturi, de la 1 noiembrie.

Se desființează 2 posturi de consilier de la compartimentul Cadastru și un post de consilier de la Funciar-agricol.

Mai rămân în organigramă postul de șef serviciu și pe compartimente:

  • Cadastru – 5 posturi: 2 inspectori, 3 posturi de consilier
  • Funciar-agricol – 4 posturi: un consilier juridic, un inspector, un consilier, un referent.

Direcția Creșe

Din octombrie 2021 va funcționa cu statut de instituție publică și personalitate juridică. Va avea trei compartimente:

  • Compartiment Asistență medicală și de specialitate (8 posturi, din care unul nou de psiholog)
  • Compartiment achiziții, juridic, resurse umane (3 posturi noi – 2 consilieri, 1 consilier juridic)
  • Compartiment financiar, administrativ (6 posturi, 2 dintre ele noi, de referent casier și de muncitor, iar unul vacant de economist)

Până acum, Direcția Creșe nu avea statut de personalitate juridică. Cum creșele din Alba Iulia rămân în administrare locală și nu trec la ministerul educației.

Acum, Direcția Creșe are 68 de posturi (director, economiști, inspector de specialitate, administrator, medic, asistenți medicali, educatori puericultori, îngrijitori copii, îngrijitori clădiri, bucătari). Din octombrie va avea 74 de posturi.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 131 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, număr dublu față de raportarea de luni. Alte două decese. Incidența actualizată

Publicat

Au fost confirmate 131 de cazuri COVID noi în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) marți, 28 septembrie.

Cu o zi în urmă, erau raportate alte 61 de cazuri în 24 de ore.

Au fost raportate și două decese noi. Este vorba despre două femei, una care avea 63 de ani, din Ciugud, nevaccinată, cu comorbidități și cealaltă de 58 de ani, din Oarda, nevaccinată, cu comorbidități.

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 22.884 cazuri  confirmate, 21.045 persoane vindecate, 696 decese.

Au fost prelucrate 284.408 teste (259.818 PCR, 24.590 rapide). Din acestea, în ultimele 24 de ore au fost 1.220 testări COVID (597 teste PCR – 276 la DSP și 321 la SJU; 623 teste rapide).

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore):

Mediul urban: 82 de cazuri noi

Alba Iulia: 47 cazuri

Aiud: 11 cazuri

Cugir: 11 cazuri

Sebeș: 4 cazuri

Ocna Mureș: 4 cazuri

Blaj: 2 cazuri

Câmpeni: 2 cazuri

Teiuș: 1 caz

Mediul rural: 46 cazuri noi

Vințu de Jos: 6 cazuri

Șpring: 5 cazuri

Bistra: 4 cazuri

Meteș: 3 cazuri

Mirăslău: 3 cazuri

Sălciua: 3 cazuri

Unirea: 3 cazuri

Bucium: 2 cazuri

Întregalde: 2 cazuri

Mihalț: 2 cazuri

Săsciori: 2 cazuri

Șugag: 2 cazuri

Bucerdea Grânoasă: 1 caz

Ciugud: 1 caz

Ciuruleasa: 1 caz

Daia Română: 1 caz

Galda de Jos: 1 caz

Ighiu: 1 caz

Mogoș: 1 caz

Șibot: 1 caz

Șona: 1 caz

De asemenea, au fost înregistrate 3 cazuri ale unor persoane care au mai avut anterior virusul (reinfectări): 2 la Alba Iulia și 1 la Șpring.

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 2,44 (anterior 2,27).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba, perioada de referință 14-27 septembrie):

Mediul urban:

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 293 cazuri – 3,84 (anterior 3,55)

Aiud – 91 cazuri – 3,6 (anterior 3,36)

Blaj – 63 cazuri – 3,04 (anterior 2,95)

Sebeș – 93 cazuri – 2,82 (anterior 2,64)

Teiuș – 20 cazuri – 2,78 (anterior 2,91)

Cugir – 61 cazuri – 2,39 (anterior 2,35)

Ocna Mureș – 32 cazuri – 2,3 (anterior 2,37)

Abrud – 9 cazuri – 1,73 (anterior 1,54)

Baia de Arieș – 5 cazuri – 1,32 (anterior 1,32)

Câmpeni – 9 cazuri – 1,24 (anterior 1,11)

Zlatna – 7 cazuri – 0,89 (anterior 0,89)

Mediul rural:

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19

Ohaba – 6 cazuri – 9,97 (anterior 6,64)

Sâncel – 19 cazuri – 7,3 (anterior 7,69)

Unirea – 22 cazuri – 4,52 (anterior 4,52)

Mirăslău – 7 cazuri – 3,55 (anterior 3,55)

Livezile – 4 cazuri – 3,44 (anterior 3,44)

Poșaga – 3 cazuri – 3,24 (anterior 3,24)

Vadu Moților – 4 cazuri – 3,1 (anterior 3,1)

Sohodol – 5 cazuri – 3,00 (anterior 3,00)

Daia Română – 9 cazuri – 2,87 (anterior 1,59)

Lupșa – 8 cazuri – 2,75 (anterior 2,06)

Șona – 12 cazuri – 2,75 (anterior 2,75)

Berghin – 5 cazuri – 2,61 (anterior 3,13)

Meteș – 7 cazuri – 2,5 (anterior 2,5)

Crăciunelu de Jos – 5 cazuri – 2,33 (anterior 2,33)

Bucerdea Grânoasă – 5 cazuri – 2,2 (anterior 1,32)

Ciugud – 7 cazuri – 2,14 (anterior 2,14)

Sălciua – 3 cazuri – 2,13 (anterior 2,13)

Doștat – 2 cazuri – 1,98 (anterior 0,00)

Lopadea Nouă – 5 cazuri – 1,98 (anterior 1,98)

Pianu – 7 cazuri – 1,95 (anterior 1,39)

Ocoliș – 1 caz – 1,93 (anterior 0,00)

Valea Lungă – 6 cazuri – 1,93 (anterior 1,61)

Ponor – 1 caz – 1,7 (anterior 1,7)

Noșlac – 3 cazuri – 1,66 (anterior 0,55)

Vințu de Jos – 9 cazuri – 1,63 (anterior 1,81)

Galda de Jos – 7 cazuri – 1,56 (anterior 1,56)

Horea – 3 cazuri – 1,56 (anterior 0,00)

Albac – 3 cazuri – 1,53 (anterior 1,53)

Bistra – 6 cazuri – 1,32 (anterior 1,54)

Scărișoara – 2 cazuri – 1,31 (anterior 1,31)

Săliștea – 3 cazuri – 1,29 (anterior 1,29)

Șibot – 3 cazuri – 1,27 (anterior 1,27)

Cergău – 2 cazuri – 1,22 (anterior 1,22)

Lunca Mureșului – 3 cazuri – 1,17 (anterior 1,17)

Săsciori – 7 cazuri – 1,07 (anterior 0,77)

Câlnic – 2 cazuri – 1,02 (anterior 1,02)

Cricău – 2 cazuri – 1,01 (anterior 1,01)

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Trei proiecte în județul Alba, în valoare de peste 81 de milioane de lei vor fi finanțate prin programul ”Anghel Saligny”

Publicat

Consiliul Județean Alba a depus astăzi trei proiecte la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, care vor fi finanțate prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, a scris președintele Consiliului Județean, Ion Dumitrel, pe Facebook. 

Proiectele, a căror valoare totală solicitată depășește 81 milioane lei, vizează investiții pe trei drumuri județene:

DJ 705 Zlatna – Almașu Mare, care va fi reabilitat pe o lungime de 6,195 km. Valoarea totală pentru acest sector este de 31,76 mil. lei, din care se solicită prin PNI 31,19 mil. lei;

DJ 107 K Galda de Jos – Întregalde – Mogoș – lucrări de consolidare și modernizare pe o lungime de 13,8 km, de la Ivăniș până la Bârlești – Mogoș (valoare totală proiect: 25,40 mil. lei, din care 24,97 mil. lei solicitați prin PNI);

DJ 107 V Fărău – Alecuș – Sânmiclăuș, care va fi modernizat pe o lungime de 11,537 km. Porțiunea de drum este momentan pietruită, iar lucrările vor fi în valoare de 25,76 mil. lei, din care 24,98 mil. lei vor fi solicitați de la bugetul programului.

Prețurile de mai sus includ TVA.

Totodata, Consiliul Județean Alba, în parteneriat cu Primăria municipiului Alba Iulia și Primăria comunei Ighiu vor depune spre finanțare, tot prin intermediul Programului Național de Investiții ”Anghel Saligny”, proiectul de realizare a centurii de nord a municipiului Alba Iulia, care va realiza legătura între DN 74 și DN 1 (Autostrada A 10).

Valoarea acestui proiect vital pentru municipiul reședință de județ este de aproximativ 15 milioane de euro, iar depunerea cererii de finanțare se va realiza până cel târziu la data de 20 octombrie, a mai precizat Ion Dumitrel.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Alba Iulia a căzut într-un canal. Pompierii din municipiu au intervenit pentru a-l salva

Publicat

pompieri

Pompierii din Alba Iulia au intervenit marți seara, în jurul orei 20.00, pentru a extrage un bărbat căzut căzută într-un canal. 

Potrivit ISU Alba, intervenția a avut loc în zona Centru a municipiului. Când pompierii militari au ajuns la fața locului bărbatul era căzut în canalul hidrologic, dar era conștient.

Bărbatul a fost scos cu succes de către forțele prezente la locul solicitării. După ce a fost extras bărbatul a primit îngrijiri medicale din partea echipajului SMURD.

La fața locului pompierii au intervenit cu trei autospeciale.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate