Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ce a câştigat oraşul de pe urma Festivalului „Dilema Veche”? Vezi câţi turişti au fost în hotelurile şi pensiunile din Alba Iulia


Publicat

Festivalul „Dilema Veche”, o manifestare culturală de excepţie, organizată în week-end-ul trecut la Alba Iulia, în care albaiulienii şi turiştii au avut ocazia să se delecteze cu spectacole de teatru şi dans, concerte cu formaţii consacrate, proiecţii de film TIFF şi altele a reprezentat un efort financiar considerabil, atât din partea autorităţilor locale, cât şi a celor judeţene. Este vorba despre 1,5 miliarde lei vechi alocate de Consiliul Local Alba Iulia şi de o sumă similară, de la Consiliul Judeţean. Am încercat să formulăm o comparaţie în ceea ce priveşte banii investiţi în astfel de evenimente şi beneficiile pe care le primesc în schimb albaiulienii, care plătesc taxe şi impozite la bugetul local.

Dacă participarea la astfel de manifestări culturale este greu cuantificabilă, reprezentând o ocazie rară pentru unii dintre noi de a lua parte la astfel de evenimente de calitate, mai edificatoare ar fi situaţia ocupării unităţilor de cazare şi a utilizării serviciilor din oraş, cum sunt, de exemplu, cele de alimentaţie – restaurante şi baruri. Pentru că un turist care alege să doarmă o noapte în oraş aduce comunităţii locale şi alte venituri. El mănâncă, bea, cumpără lucruri, se distrează. Şi plăteşte, bineînţeles. În general, autorităţile locale care organizează astfel de evenimente estimează ca, pentru banii cheltuiţi pentru un program de genul „Dilema Veche”, comunitatea să absoarbă de la turişti o sumă cel puţin egală cu suma investită. Practic, banii investiţi de administraţie se întorc la plătitorii de taxe, un fel de gest de recunoştinţă pentru contribuţia pe care aceştia o aduc la bugetul oraşului.

Am vorbit cu reprezentanţii mai multor societăţi care deţin hoteluri şi pensiuni, dar şi restaurante şi cafenele din Alba Iulia şi majoritatea ne-au declarat că nu au resimţit o creştere semnificativă a numărului de clienţi în perioada vineri – duminică, de la sfârşitul săptămânii trecute. Dimpotrivă, pensiunile au fost ocupate, majoritatea, cu aceeaşi clientelă tradiţională, în cele mai multe cazuri grupuri organizate, reprezentanţi ai unor firme din judeţ sau din ţară, care au făcut rezervări prealabile.

Singurul loc de cazare din oraş care s-a bucurat de grad de ocupare de aproape 100% este Hotel „Parc”. În cele două zile de week-end, numărul turiştilor cazaţi a variat între 90 şi 100 de persoane. Este drept că o mare parte din staff-ul “Dilema Veche”, artişti şi oameni de cultură au fost cazaţi aici.

Hotelurile “Cetate” şi “Transilvaniei” au avut un grad de ocupare obişnuit, undeva la 30 procente. Reprezentanţii celor două hoteluri au precizat că turiştii cazaţi nu au avut nicio legătură cu Festivalul cultural “Dilema Veche”.

Hotelul “Hermes” a fost închis din motive de lucrări de renovare.

De asemenea, turiştii s-au arătat interesaţi, se pare, mai mult de unităţile de cazare din apropierea Cetăţii, cum este cazul Pensiunii „Flamingo”, care însă era deja ocupată la capacitate, astfel că nu au putut beneficia de găzduire peste noapte.

Gina STANCIU

Lidia LAZĂR



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

26 Comentarii

26 Comments

  1. Moldovan Nicoalie

    marți, 04.10.2011 at 22:03

    M-as bucura sa ajung sa scriu eu analiza economica si financiara a viitorului festival cultural organizat de oricine din alba…sa vedem cine ce a facut? ce a facut mass media locala pentru acel festival? ce a facut politicul local pentru acel festival? ce a facut economicul local pentru acel festival? ce a facut comitetul de initiativa pentru alba iulia cce 2020 pentru acel festival? sa ajungem sa calulacum RIR si NPV-ul cultural aferent festivalului…sa analizam valoarea maxima a snobismului cultural si politicianist local…
    M-as bucura sa analizez valoarea educatiei culturale promovate de mass media locale si impactul generat asupra maselor…

    • moderatorul de serviciu

      marți, 04.10.2011 at 23:13

      Nicusor, chiar te rugam. Asteptam cu interes o astfel de analiza, cred ca este necesara.

  2. sorina

    miercuri, 05.10.2011 at 07:12

    fetele care scriu aricolul ori n-au habar de cultura, sunt doua semidocte, ori sunt contabile si nu stiu decat atat. Ce profit aduceti voi la alba 24.ro? Ce faceti voi pentru acest oras? Numai rau. Pentru voi cultura inseamna profit financiar. Imi este rusine cu astfel de oameni. Apropos nici festivalul de teatru si nici alta manifestare culturala nu aduce profit financiar ci doar spiritual.
    Ati luat BAC-ul fetelor?

    • moderatorul de serviciu

      miercuri, 05.10.2011 at 08:50

      @sosorina.in articol nu s-a pus la indoiala calitatea actului cultural, ci beneficiile comunitatii de pe urma unui show cultural. Imi cer scuze, dar cred ca esti un pic depasita. Nimeni nu face asemenea evenimente de dragul culturii. Chiar si in cazul Dilemei Vechi, de exemplu, Dinescu a facut un show culinar si nu a recitat din ultima lui carte de poezi…. Aprecierile rautaciose la adresa fetelor nu-si aveau locul deoarece articolul reprezinta doar un mod de abordare a unui eveniment. Ce face Alba24 pentru cultura? In primul rand nu este revista culturala dar in schimb iti arata ce fac autoritatile pentru cultura, iti spune zilnic daca in oras este vreun eveniment cultural, iti da chiar imagini si video de acolo, gratis si destul de repede. Semidocti? Nu stiu, intr-adevar poate ca orasul asta nu ne-a oferit mai mult, ca sa evoluam. De asta poate si la Universitate programele umaniste sunt clasificate ca fiind de slaba calitate. Poate ca nu am reusit sa intelegem actului cultural si spiritual pe care il fac oamenii de cultura din oras, poate ca n-am citit Discobolul indeajuns astfel incat sa ajungem sa fim convinsi ca actul de cultura trebuie subventionat indiferent daca are public sau nu… Ce sa-ti mai zic @sosorina, … in orasul nostru drag, inca n-am atins nivelul mediocritatii culturale, ca sa putem percepe excelenta.

  3. marian

    miercuri, 05.10.2011 at 08:03

    Castigul a fost in primul rand spiritual/ cultural. E mai greu cuantificabil, fiindca rezultatele unui act cultural de calitate se vad in timp. A fost si prima editie – organizatoric cu multe lacune. Personal, imi doresc sa particip si la o a doua!

  4. Roman Florin

    miercuri, 05.10.2011 at 08:42

    Mi s-ar parea foarte corect ca aceasta analiza sa fie facuta de cel care a muncit pe branci ptr reusita festivalului Dilema Veche. Si aici ma refer indiscutabil la Dan Popescu de la CJ Alba, omul care munceste zi de zi ptr astfel de evenimente. Sau despre festivalul de teatru sau de folk. Observ o mare apetenta a unora sa-si insuseasca evenimente pe care le orgaizeaza in mod real altii. Nu e nici corect si nici frumos. Cat despre Dilema a fost din punctul meu de vedere o reusita indiscutabil si, asa cum am mai spus, asta i se datoreaza in mare parte lui Dan. castigurile financiare vor aparea in timp. iar daca tot respectam adevarul pana la capat sa mai spunem ca initiativa a venit din partea Holdingului Adevarul si nu a fost un eveniment atras de noi. Felicitari Dan Popescu! Cat despre analiza implicarii unora si altora o astept cu interes.

    • moderatorul de serviciu

      miercuri, 05.10.2011 at 09:20

      @ Roman & Moldovan. Nu se pune problema castigurilor financiare din vanzare de bilete. Ci de castigul comunitatii. Ar trebui ca toti cei care organizeaza asfel de evenimente sa invete sa le raporteze la populatia acestui oras. Un eveniment trebuie sa aduca in oras consumatori din afara lui. Cu cat sunt mai multi cau atat orasul este mai avantajat. Asta e ideea. Nu vorbim de spirit si de bucuria albaiulianului de a asculta vioara lui Tomescu. N-am vorbit nici de organizare si de cine merita laudele acesteia. Trebuia oricum sa fie unul, ca este Popescu sau altul nici nu mai conteaza. Bravo lui, celui care se implica, oricare ar fi el. Rezultatul conteaza. Adica pe langa beneficiul spiritual obtinut trebuie sa vedem si efectul lui in comunitate. Vorbim de ceva vreme de capitala culturala si de beneficiile pe care le poate avea orasul de pe urma obtinerii acestui statut. Pana la urma Capitala Culturala este mai mult un proiect turistic decat un act cultural. Este o modalitate monetizare a valorilor culturale locale, nationale si internationale intr-un loc desemnat. Probabil cei care au inventat acest concept de program s-au gandit ca astfel actul cultural poate fi promovat eficient. Se vede ca suntem incepatori la acest capitol. In timp ce noi ne scremem sa facem un eveniment, Clujul face doua pe saptamana, fara stres. Am fost saptamana trecuta la Cluj special ca sa vad cum fac ei Zilele Cetatii. Nici 30% din ce s-a facut aici de zilele cetatii noastre. Dar Piata Eroilor era plina de tineri cu rucsacul in spate. Piata Muzeului la fel…terasele la fel….

    • tempera

      miercuri, 05.10.2011 at 22:34

      @Roman, este exact cum ai spune ca este meritul zidarului ca a iesit constructia frumoasa, nu a arhitectului. Initiativa a venit din partea celor de la Adevarul, care au fost impresionati de Cetatea Alba Carolina, de orasul nostru si de primarul Hava ( http://www.adevarul.ro/actualitate/Opinie-poate-Alba-Iulia_0_488351474.html ) . Bazele acestui festival au fost puse de cei de la Adevarul Holding impreuna cu primarul orasului. Restul au fost buni executanti a unor planuri bine definite, cinste lor. Nu e frumos si nici corect sa omiti importanta celor care au conceput acest festival si au facut posibila realizarea lui. Si daca vrei sa fim corecti pana la capat atunci cand tu inviti albaiulienii pe la evenimente, specifica si cine-i organizatorul, sa nu cumva sa creada ca ai vreun merit la realizarea lor, n-ai vrea sa pari necinstit ( pe facebook si pe bloguri am vazut niste invitatii ce ceva omisiuni, poate te corectezi pe viitor).

      • Roman Florin

        joi, 06.10.2011 at 09:05

        Asta am si facut. Am spus ca meritul ii apartine lui Dan Popescu de la CJ Alba. Apropos de partea de net m-asa bucura sa intelegi ca la Alba Iulia pot fi promovate si alte genuri de actiuni, diferite de ale primariei care pot fi reusite. e bine ca se fac. Chiar tu imi spunea-i ca trebuie promovata actiunea. Poate revezi link-urile. Restul au fost buni executanti…!!!! Ce noroc avem ca s-au nascut in lumea asta oameni modesti ca tine. Oare faci munca patriotica? Nu cred ca vrei sa pari necinstit. Poate data viitoare te corectezi, ce zici?

        • tempera

          joi, 06.10.2011 at 12:38

          am recitit si nu vad unde iti spuneam ca trebuie promovata actiunea, dar…cinstit ar fi atunci cand tu patriotic promovezi o actiune sa nu omiti organizatorul, chiar daca e primaria si primarul, la care tu cam faci urticarie. In fine, iti cer prea mult, pana la urma te inteleg ca este peste dorinta de a fi corect si e normal sa te tot invarti in jurul cozii cand e vorba de a recunoaste realizariile primarului. Cj si Dan Popescu are meritul de a fi pus in practica profesionist o conceptie a primarului Hava si a Holdingului Adevarul, a avut un proiect pe care l-a executat bine, ajutat de o multime de alti oameni pe care probabil nu i-ai remarcat. Eu pot sa par cinstit sau nu, pentru ca nu-s politician si nu traiesc pentru voturi, eu eventual imi pierd prietenii daca insist cu adevaruri spuse pe jumatate.

          • Roman Florin

            joi, 06.10.2011 at 16:57

            Ok Nicusor!

        • tempera

          joi, 06.10.2011 at 18:32

          @Roman: Nicusor e suficient de tare in muschi, ca sa-si semneze postarile, asa cum face mereu. Eu nu si nici nu vreau.

  5. Liviu

    miercuri, 05.10.2011 at 09:53

    @Sorina, esti o introvertita (asta ca sa nu-ti spun ca esti retarda) cu acces la internet. Pentru cei ca tine, unele site-uri de stiri pun plata pe continut. Nu-ti spun mai multe, ca n-am sa ma obosesc sa-ti dovedesc ce inseamna „semidoct” sau sa-ti explic cu ce se ocupa un site de stiri ca alba24.ro. Ar fi in van.

    @moderatorul de serviciu, actul cultural nu inseamna intotdeauna si act comercial, a se intelege turism cultural + evenimente care sa aduca tara in Alba Iulia. Festivalul Dilema veche, din punctul meu de vedere, a fost un lucru inedit pentru Alba Iulia doar pentru ca a facut uz de cultura, asa cum niciun festival de pana acum, tinut in oras, n-a reusit. Excludem „Povesti”, care e un festival (doar) de teatru. Weekendul trecut a fost, daca vreti, o scurta perioada de dat tarcoale dupa prada culturala. Un act de dat mana cu Dilema veche, o „facere” de cunostita, un pas pe luna pentru albaiulienii obisnuiti doar cu Discobolul, ca de el ai adus aminte (si care este distribuit 80% in tara). S-a dovedit, pentru unii, ca pasul pe luna a fost prea mare pentru a fi facut. In plus, sa nu uitam ca festivalul a fost anuntat cu doua saptamani inainte de acest weekend, si nu cu un an cum a fost anuntat del de anul viitor, pentru care lumea va avea vreme sa-si pregateasca participarea, eventual innoptarea in Alba Iulia.

    • moderatorul de serviciu

      miercuri, 05.10.2011 at 10:04

      @Liviu, eu am spus de show cultural. Dilema a fost un show cultural. De aceea am si dat exemplul cu Dinescu care a gatit nu a recitat.

  6. Liviu

    miercuri, 05.10.2011 at 09:57

    @moderatorul de serviciu, sa nu uitam, totusi, ca orasul Cluj-Napoca are peste 100.000 de studenti. Deci cu 40% mai multi oameni decat are Alba Iulia populatie. E o diferenta. Tre sa luam in considerare turismul studentesc, un concept pe care Alba Iulia nu l-a gustat pana acum.

    • moderatorul de serviciu

      miercuri, 05.10.2011 at 10:18

      @Liviu, studentii au cea mai mare disponibilitate si mobilitate pentru astfel de evenimente. Chiar daca au nevoie de cazari ieftine, mancare ieftina si multa bautura.. sunt si ei niste consumatori. Daca sunt tinuti din scurt si nu sunt lasati sa devieze pot fi turisti buni pentru un oras mic cum este al nostru. Si iti pot promova orasul, evenimentul, viral, in mediul lor. Sigisoara castiga din turismul studentesc.

  7. ioana

    miercuri, 05.10.2011 at 10:21

    Subscriu comentariului postat de albaiulianul Florin Roman. Bravo Dan Popescu! si echipei serviciului Turism din CJ Alba care munceste cu abnegatie pentru toate festivalurile organizate atat in municipiul Alba Iulia cat si la nivelul judetului Alba si care nu sunt putine. Felicitari si conducerii CJ Alba, in special d-lui presedinte Ion Dumitrel pentru sustinerea actului cultaral in judetul nostru si il asigur ca dau un vot pentru castigul meu cultural.

  8. Liviu

    miercuri, 05.10.2011 at 10:27

    Da, dar Sighisoara are traditie. Noi abia acum scoatem capul la suprafata. Abia acum o incepem. Si avem nevoie de evenimente culturale cu care sa incepem. Nu ne putem astepta la minuni cu un sfert de Cetate in lucru.

  9. cititor

    miercuri, 05.10.2011 at 13:36

    a fost PRIMA editie !! rabdare, rabdare

    • moderatorul de serviciu

      joi, 06.10.2011 at 00:18

      @cititor, sunt sigur ca a doua editie va fi cu mult peste prima, iar partenerii (platitorii) locali (administratia orasului si judetului) vor sti ce sa le ceara celor de la Adevarul Holding. Si sunt convins ca si organizarea evenimentelor din Cetate va fi mult mai bine facuta. Desi initial n-am vrut sa spun, ca tot a fost laudat aici, intr-adevar, cel putin unul dintre evenimente i s-a datorat lui Dan Popescu si echipei lui de la „Turism”. Am fost martor, dintr-o intamplare. Pentru ca, la locul desemnat pentru evenimentul respectiv, marcat pe harta, marcat in program, cu 10 minute inainte sa inceapa, pur si simplu nu era tras curentul. Toata lumea se intreba cum dracu’ poti sa faci o proiectie fara energie electrica. Pana la urma s-a facut, la ora cand era programata , cu doua cabluri trase de la o casa din apropierea Portii I si cateva scaune luate cu imprumut.

  10. ion barba

    miercuri, 05.10.2011 at 16:29

    Ce-ar mai fi de spus, dupa ce citesti postarile moderatorului de serviciu in care scrie „poezi” in loc de poezii?. Si daca tot a venit vorba, Dinescu a recitat in timp ce gatea. Ar trebui sa va documentati inainte de a posta ceva, mai ales ca acest comment vine din partea unui partener media al festivalului.

    • moderatorul de serviciu

      miercuri, 05.10.2011 at 22:33

      @ion barba, ai dreptate!!! sa-i fie rusine moderatorului din serviciul de dimineata ca a mancat un i de la poezii. Asta chiar este o dovada crasa de incultura. O sa-i interzicem sa mai raspunda la comentariile celor care scriu cu” k” in loc de „ca”, cu „Y” in loc de „i” si celor care scriu” is” in loc de „sunt”. Drept pedeapsa o sa-l punem sa decline de 1000 de ori substantivul „poezie”, la singular si la plural, atat articulat cat si nearticulat, in toate cazurile. Ca sa-i intre bine in cap. Si o sa-i schimbam si telefonul. cu unul cu tastatura mai mare.

  11. mina

    joi, 06.10.2011 at 15:29

    orice ar zice moderatorul, articolul e gresit. nu se calculeaza deloc asa. din pacate. mai bine v-ati intreba ce a pierdut alba iulia in toti acesti ani in care nu a existat nimic. si daca chiar vreti, investigatia poate fi si financiara. este mai scump sa nu avem festivaluri decat sa avem.
    si mai e ceva. festivalurile se fac si pentru bucuria locuitorilor cetatii nu numai pentru musafiri.
    este ca si cand te-ai intreba daca investitiile in drumuri merita. adica cu cat au crescut incasarile pompelor de benzina daca s-a reparat vreun drum.
    imi place alba 24 dar de data asta e aberanta abordarea. ar fi pacat sa alunecati in chestii atat de ieftine. lasati albaiulianul sa faca genul asta de subiecte pentru care nu trebuie sa intelegi mare lucru.

    • moderatorul de serviciu

      joi, 06.10.2011 at 17:01

      poate ca ar fi gresita in cazul Clujului. In cazul Albei care nu are industrie, care are somaj de top, care isi pune speranta in dezvoltarea turismului, in dezvotarea serviciilor in jurul cetatii ca punct de atractie turistica, aceasta abordare este corecta. In aceste conditii, este indicat ca toate evenimentele sa fie evaluate si raportate la ce castiga populatia din asta. Ca este financiar, ca este un castig spiritual … toate aduc un plus acestui oras.

  12. Claudiu Makkai

    joi, 06.10.2011 at 20:18

    @mina – multumim pentru aprecieri vis-a-vis de alba24. Probabil la prima vedere articolul are o abordare simplista si frusta fata de un eveniment cultural al carui menire nu este in primul rand castigul financiar al urbei. E foarte bine ca autoritatile se gandesc la astfel de evenimente care sa ne mai scoata din stadiul de „comuna electrificata” dar mai e nevoie si de putina rigoare contabiliceasca cel putin de dragul banilor publici la care contribuim toti. Noi am acceptat fara rezerve parteneriatul media (adica promovare gratuita) pentru acest festival tocmai pentru ca credem ca e nevoie de astfel de evenimente. Insa in scopul final ar trebui sa se gaseasca si monetizarea acestora in favoarea albaiulienilor. Asa ca, chiar daca articolul a fost motiv de iritare pentru unii, colegele noastre nu au facut decat sa abordeze si aceasta latura mai pragmatica.

  13. mina

    duminică, 09.10.2011 at 14:13

    domnule Makkai,
    nu se compara mere cu pere. nici un festival de pe lumea asta „nu se merita” de la prima editie. Festivalurile mari, cele care „aduc bani” sunt de traditie, au zeci de ani. Cele mici, sunt pentru bucuria tuturor. Sunt o cheltuiala pe un moft daca vreti, dar cred ca si dv va mai cumparati si cate o inghetata fara sa va ganditi ce beneficiii va aduce asta. cred in continuare ca abordarea este mult prea fara pretentii din partea siteului dv.
    sunt totusi convinsa ca intentia a fost buna si sper sa va dati seama ca am dreptate 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în MARTIE: O lună caldă, cu temperaturi peste normal, dar săracă în precipitații. Prognoza meteo

Publicat

pasare primavara

Luna martie este o luna care de multe ori s-a dovedit a fi una extrem de imprevizibilă din punct de vedere a vremii. Mai exact, de la zile de primăvară autentică și chiar cu temperaturi spre vară, la ninsori și viscol, uneori nu treceau decât câteva zeci de ore, potrivit romania24.ro

Potrivit estimărilor meteo, luna martie, a anului 2021, se estimează a fi caldă, cu abateri termice care ar putea ajunge la +1,+1.5 grade față de valorile multianuale normale pentru această lună. Și asta la nivelul întregii țări.

Defalcat pe săptămâni, ar urma ca săptămâna 08 – 14 martie și 29 martie – 04 aprilie să vină cu valori de temperatură normale pentru perioadă în care ne aflăm, în timp ce în săptămâna 15 – 21 martie să avem abateri termice pozitive prin sud, sud-est, iar în perioada 22 – 28 martie să fie mai cald prin Banat, Crișana, Oltenia, dar și prin Moldova, se arată pe grupul prognozemeteo.

Precipitații:

De asemenea, nici din punct de vedere al precipitațiilor veștile nu sunt neapărat tocmai bune, urmând să vorbim de secetă și precipitații sub normele climatologice prin Banat, Oltenia, Muntenia, mare parte din Moldova, Dobrogea și doar prin nordul Orientalilor, Maramureș și nordul Transilvaniei să avem excedent pluviometric. În Transilvania, Crișana și nordul Moldovei avem precipitații apropiate de normal, susțin cei de la progonzemeteo.ro.

săptămâna 08 – 14 martie aduce precipitații mai bogate prin Banat, Crișana, Maramureș, nordul țării, pentru ca în săptămâna 15 – 21 martie să vorbim de precipitații în limite normale în bună parte din țară, chiar peste norme în Muntenia, Oltenia, Moldova și Dobrogea. Ultimele două săptămâni din lună vin cu precipitații în limitele normale în toată țara, cu excepția Banatului, care, în săptămâna 22 – 28 martie ar putea avea un deficit de precipitații.

Ca și cantități totale așteptate pe parcursul lunii, cei de la ECMWF estimează un 30 – 40 l/mp în cea mai mare parte a țării, cu un 60 – 70 de l/mp prin zonele montane, iar prin nordul Orientalilor chiar un 90 – 100 de l/mp.

Vorbim și de ninsori pe parcursul lunii martie, mai ales în zonele montane, unde, din totalul precipitațiilor așteptate să cadă, un 20 – 30 de l/mp vor fi sub formă solidă, dar ele nu sunt excluse nici în restul țării, aici vorbim doar de un 3 – 5 l/mp.

Context:

– Caracteristicile unei vremi schimbătoare sunt date, de obicei, de faptul că pe parcursul lunii martie aveam de-a face cu o retragere a dorsalei anticiclonului est-european spre NE extrem, fapt ce favorizează avansul aerului mai cald de origine mediteraneeană sau atlantică.

Nu la fel par a sta lucrurile și în această lună martie, una în care dominant va fi un blocaj anticiclonic britanic iar unele modele meteo estimează chiar un nou avans al anticiclonului est-european și spre regiunea țării noastre.

surse: https://www.facebook.com/prognozemeteo 

prognozameteo.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 200 de polițiști și jandarmi din Alba au verificat dacă se respectă regulile impuse de pandemia de COVID. Ce au descoperit

Publicat

Peste 200 de polițiști alături de polițiști locali și jandarmi au participat în ultimele 24 de ore la verificări care au vizat modul în care cetățenii județului Alba respectă normele de prevenire a răspândirii noului coronavirus. 

Mai exact, 226 de polițiști au controlat 87 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate și 93 de mijloace de transport, din care 52 de mijloace de transport în comun.

Au fost legitimate 1.914 persoane și au fost făcute verificări la 81 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 93 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, 9 care au participat la activități în spații publice închise pentru care au fost instituite restricții și 4 care nu au respectat interdicțiilor privind deplasarea.

Scopul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

4.064 de cazuri noi de COVID, raportate în România, în ultimele 24 de ore

Publicat

În ulitmele 24 de ore, în România, au fost raportate 4.064 de cazuri noi de COVID. Până astăzi, 6 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 824.995 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

754.335 de pacienți au fost declarați vindecați.

Până astăzi, 20.854 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 05.03.2021 (10:00) – 06.03.2021 (10:00) au fost raportate 69 de decese (33 bărbați și 36 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Brăila, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Galați, Gorj, Harghita, Ialomița, Maramureș, Mehedinți, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Suceava, Timiș și București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 10-19 ani, 3 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 4 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 14 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 21 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 26 decese la categoria de peste 80 de ani.

66 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar pentru 3 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 9.306. Dintre acestea, 1.070 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.158.995 de teste RT-PCR și 351.100 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 25.191 de teste RT-PCR (14.555 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 10.636 la cerere) și 8.604 teste rapide antigenice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 90 de noi cazuri de COVID în ultimele 24 de ore. INCIDENȚA la 14 zile, transmisă de DSP Alba

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba s-au înregistrat 90 de noi cazuri de COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba, sâmbătă 6 martie. 

De asemenea, DSP Alba a transmis și incidența cazurilor de COVID la 14 zile. De la începutul pandemiei, în județul Alba, 16083 de persoane au fost confirmate pozitiv. Dintre acestea,  14746 au fost declarate vindecate. De asemenea, s-au înregistrat 432 decese.

Vineri, în Alba au fost prelucrat 497 probe (268 la SJU si 229 la DSP). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 174800

Lista localităților din care provin persoanele confirmate pozitiv

Mediul urban

Alba Iulia 33

Sebeș 10

Aiud 5

Blaj 4

Ocna Mureș 4

Cugir 2

Teiuș 1

Mediul rural

Șona 8

Meteș 3

Unirea 3

Doștat 2

Galda de Jos 2

Pianu 2

Săsciori 2

Valea Lungă 2

Livezile 1

Mihalț 1

Roșia Montană 1

Săliștea 1

Șpring 1

Incidența la 14 zile

JUDETLOCALITATECAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD)     
ALBAMIHALŢ7.98     
ALBAŞONA6.40     
ALBADOŞTAT5.87     
ALBAMUNICIPIUL ALBA IULIA4.89     
ALBAUNIREA4.25     
ALBACRICĂU3.49     
ALBALUNCA MUREŞULUI3.48     
ALBAŞPRING3.43     
ALBAMUNICIPIUL SEBEŞ2.89     
ALBAVALEA LUNGĂ2.85     
ALBACRĂCIUNELU DE JOS2.80     
ALBAPIANU2.51     
ALBALIVEZILE2.47     
ALBAŞIBOT2.47     
ALBARĂDEŞTI2.31     
ALBASĂLIŞTEA2.11     
ALBABERGHIN2.09     
ALBARIMETEA2.00     
ALBAORAŞ TEIUŞ1.93     
ALBAOCOLIŞ1.79     
ALBAIGHIU1.71     
ALBAORAŞ OCNA MUREŞ1.64     
ALBAMUNICIPIUL AIUD1.58     
ALBACIUGUD1.53     
ALBAMIRĂSLĂU1.51     
ALBAMETEŞ1.43     
ALBAGALDA DE JOS1.34     
ALBAORAŞ CUGIR1.32     
ALBASÂNTIMBRU1.32     
ALBAMUNICIPIUL BLAJ1.16     
ALBALOPADEA NOUĂ1.15     
ALBASÂNCEL1.15     
ALBANOŞLAC1.10     
ALBABLANDIANA1.09     
ALBASĂSCIORI1.07     
ALBAŞUGAG1.04     
ALBADAIA ROMÂNĂ0.96     
ALBACIURULEASA0.87     
ALBAORAŞ ABRUD0.76     
ALBAORAŞ ZLATNA0.76     
ALBAVADU MOŢILOR0.74     
ALBABISTRA0.66     
ALBAGÂRDA DE SUS0.65     
ALBAVIDRA0.65     
ALBAROŞIA DE SECAŞ0.62     
ALBACERGĂU0.61     
ALBASOHODOL0.59     
ALBAVINŢU DE JOS0.54     
ALBAHOREA0.51     
ALBAALBAC0.50     
ALBACÂLNIC0.50     
ALBAGÂRBOVA0.47     
ALBABUCERDEA GRÂNOASĂ0.44     
ALBAORAŞ CÂMPENI0.41     
ALBAJIDVEI0.38     
ALBAROŞIA MONTANĂ0.36     
ALBALUPŞA0.34     
ALBAORAŞ BAIA DE ARIEŞ0.26     
ALBAALMAŞU MARE0.00     
ALBAARIEŞENI0.00     
ALBAAVRAM IANCU0.00     
ALBABUCIUM0.00     
ALBACENADE0.00     
ALBACERU-BĂCĂINŢI0.00     
ALBACETATEA DE BALTĂ0.00     
ALBACUT0.00     
ALBAFĂRĂU0.00     
ALBAHOPÂRTA0.00     
ALBAÎNTREGALDE0.00     
ALBAMOGOŞ0.00     
ALBAOHABA0.00     
ALBAPOIANA VADULUI0.00     
ALBAPONOR0.00     
ALBAPOŞAGA0.00     
ALBARÂMEŢ0.00     
ALBASĂLCIUA0.00     
ALBASCĂRIŞOARA0.00     
ALBASTREMŢ0.00     
TOTAL 2.34    

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate