Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ce ar trebui schimbat în organizarea examenului de bacalaureat. Vezi opinia Consiliului Naţional al Elevilor

Publicat

Rezultatele evaluării examenului național de bacalaureat de anul acesta confirmă nevoia introducerii subiectelor de tip diferențiat în funcție de profil și filieră, inclusiv la limba și literatura română – aceasta este opinia Consiliului Naţional al Elevilor, care îşi exprimă îngrijorarea cu privire la calitatea actului educaţional, date fiind rezultatele de la examenul de bacalaureat, sesiunea iulie 2012.

Reprezentanţii CNE susţin că Bacalaureatul diferențiat ar asigura șanse egale elevilor, în ceea ce privește evaluarea în funcție de programa și curriculumul profilului pe care îl urmează.

În acest sens, C.N.E. doreşte să atragă atenţia reprezentanţilor Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului cu privire la necesitatea unei reforme reale, structurate, adaptate la realitatea societăţii, care să aibă ca punct de pornire descongestionarea materiei predate la clasă.

De asemenea, Consiliul Național al Elevilor dorește să tragă un semnal de alarmă în rândul cadrelor didactice, în vederea stimulării elevilor pentru pregătirea examenului final, astfel încât toți elevii care sunt admiși pentru a susține examenul de bacalaureat să îl promoveze cu o medie care să reflecte valoare cunoştinţelor acumulate pe parcursul anilor de liceu.

Totodată, având în vedere gradul de dificultate progresiv al subiectelor, Consiliul Naţional al Elevilor îndeamnă elevii să trateze cu seriozitate, responsabilitate şi maturitate pregătirea examenului naţional de bacalaureat, susţinut la sfârşitul celor douăsprezece, respectiv tresprezece clase de învăţământ preuniversitar.

Consiliul Naţional al Elevilor încurajează cultura învăţării ca şi concept al educaţiei, învăţarea autentică, reală, certificată printr-un examen naţional de bacalaureat serios, exigent, desfăşurat în condiţii corecte şi adaptate la cerinţele actuale ale societăţii.

„ Nevoia de a învăţa nu trebuie raportată de elev doar către şcoală ci în primul rând către formarea personală a acestuia. De aceea, motivaţia pe care elevul trebuie să o primească şi să o regăsească este foarte importantă pentru asigurarea unui proces de învăţare susţinut pe parcursul a patru ani de studiu. De asemenea  rezultatele slabe ale examenului de bacalaureat s-au remarcat din nou în mod special în liceele din filiera tehnologică ceea ce denotă încă odată lipsa unei strategii de dezvoltare şi promovare a acestui tip de învăţământ. Este absolut necesară  implicarea tuturor factorilor din învăţământ pentru a da un fundament bun procesului de predare-învăţare din aceste licee tehnologice. Potenţialul pe care aceste licee îl au în formarea profesională a elevului trebuie exploatat şi susţinut atât de Ministerul Educaţiei, cât şi de profesori. Din păcate discrepanţa dintre licee în ceea ce priveşte calitatea învăţământului este una foarte mare şi anormală pentru cerinţele pe care sistemul de învăţământ şi examenele naţionale le pretind. Până când liceele slabe nu vor lua măsuri pentru ridicarea performanţelor şcolare, vor exista astfel de rezultate în continuare şi în anii următori.  Consiliul Judeţean al Elevilor Alba va sprijini demersurile viitoare pentru creşterea promovabilităţii elevilor la examenul de bacalaureat şi încurajează elevii din ciclul de învăţământ preuniversitar liceal să aibe un stil de învăţare susţinut şi în permanenţă deoarece bagajul de cunoştinţe necesare unui astfel de examen nu poate fii dobândit în ultimele luni de studiu”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Alba, Andrei Nicolae Popa.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate