Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Certificat fiscal de la ANAF pentru vânzarea de locuințe sau terenuri. Ce spune ministrul Finanțelor despre modificările fiscale

Publicat

Certificat fiscal de la ANAF pentru vânzarea de locuințe sau terenuri. Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a făcut precizări despre obligativitatea acestui document în cazul tranzacțiilor imobiliare. Acesta a explicat care va fi procedura în contexul modificărilor fiscale pregătite de minister.

Proiectul de act normativ pentru modificarea codului de procedură fiscală a fost pus în dezbatere la finalul lunii iulie.

Vezi Certificat de atestare fiscală, obligatoriu la vânzarea sau cumpărarea unei locuințe sau a unui teren. Cum se obține. PROIECT

Marcel Boloş a explicat că tranzacţiile pentru clădiri, terenuri şi mijloace de transport sunt condiţionate de achitarea obligaţiilor vânzătorului faţă de ANAF. Adică TVA, impozit pe venit, contribuţii sociale.

Certificat fiscal de la ANAF pentru vânzarea de locuințe sau terenuri. Condiții

Potrivit ministrului, o astfel de prevedere există deja de mult timp, pentru achitarea obligaţiilor la bugetele locale.

„Atenţie! Vânzătorul nu este obligat să îşi achite datoriile înainte (aşa cum se întâmplă pentru obligaţiile la bugetul local), ci o poate face din banii obţinuţi pentru bunul care face obiectul vânzării.

Este o măsură de responsabilitate fiscală şi de respectare a legii, care protejează interesele publice ale tuturor celor care îşi plătesc corect taxele.

Într-o democraţie funcţională, protejarea drepturilor individuale trebuie să fie echilibrată cu respectarea legii şi a responsabilităţilor faţă de comunitate. Invocarea dreptului la proprietate ca argument împotriva acestei măsuri reflectă o înţelegere limitată a principiilor de drept”, a precizat ministrul Finanţelor, pe Facebook.

Boloș a mai spus că această măsură nu interzice vânzarea de bunuri și terenuri ale proprietarilor persoane fizice și juridice.

”Propunerea noastră este să permitem ca, odată cu vânzarea bunului, să fie plătite și taxele și impozitele. În momentul vânzării la notar, dacă ai datorii față de buget, trebuie să le achiți din prețul bunului pe care l-ai vândut. Nu înainte, cum s-a vehiculat, ci deodată cu vânzarea bunului”, a declarat ministrul, potrivit digi24.ro

Ministrul Finanțelor spune că măsura ar putea intra în vigoare de la 1 octombrie.

CNP-ul fiscal

Despre ”CNP-ul fiscal”, ministrul menționează că este o măsură opțională și că nu înseamnă ”că vrem să știm tot ce-și cumpără românii”.

”Scrie clar în proiectul de act normativ că este o măsură opțională. Nu va oblige niciodată statul pe cineva să-și treacă CNP-ul sau orice altă formă de identificare pe facturi/ bonuri. Nu ne interesează ce își cumpără oamenii, mereu ne-a interesat doar să restrângem pe cât posibil canalele prin care se face evaziune fiscală.

CNP-ul fiscal ne va ajuta să introducem un sistem prin care românii care cer bonul fiscal la anumite servicii și magazine, precum coafor, service auto sau magazine de cartier (acolo unde este evaziune mare), să poată primi reduceri de taxe și chiar și sume de bani înapoi.

Acestă măsură este în beneficiul oamenilor de afaceri corecți şi cinstiți. Pentru ca cei certați cu legea și cei care fac evaziune fiscal să fie determinați de cumpărători să emită bonurile fiscale. Acești competitori neloiali sunt primii dușmani ai mediului de afaceri corect și cinstit”, a transmis ministrul, pe rețeaua de socializare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate