Connect with us
Publicitate

Administrație

Consiliul Local Alba Iulia a aprobat prelungirea vechiului regulament de funcţionare a teraselor sezoniere în Şanţurile Cetăţii

Publicat

Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Alba Iulia a propus Consiliului Local prelungirea termenului de valabilitate a vechiului Regulament de amenajare a teraselor sezoniere pe traseul Şanţurilor Cetăţii Alba Carolina, care a fost aplicat în sezonul estival din 2012. Reamintim că în şedinţa CL din 26 martie, consilierilor li s-a adus în atenţie aprobarea unui nou regulament.

Propunerea a fost aprobată în şedinţa CL din 4 aprilie.

În raportul de specialitate semnat de arhitectul şef Hedviga Călin în 28 martie şi care a fost prezentat în şedinţa CL din 4 aprilie, se arată că Regulamentul de amenajare a teraselor sezoniere pe traseul şanturilor fortificaţiei de Tip „Vauban” aprobat prin HCL 123/2012 şi valabil pentru perioada 1 mai – 31 octombrie 2012, prevede funcţionarea acestui tip de comerţ stradal independent de spaţiile interioare, neatribuite încă. „Procedura de aplicare a HCL 257/august 2011 privind Regulamentul de ocupare şi utilizare a spaţiilor construite din interiorul zidurilor fortificaţiei şi a spaţiilor publice amenajate în aer liber din şanţurile fortificaţiei Cetăţii istorice Alba Carolina – reglementarea criteriilor pentru revitalizarea şanţurilor fortificaţiei de tip Vauban Cetatea Alba Carolina – spaţii interioare şi exterioare municipiului Alba Iulia reglementează funcţionarea teraselor sezoniere în relaţie directă cu spaţiile interioase dobândite de agenţii economici. Atribuirea spaţiilor interioare necesită documente tehnice, avize caiete de sarcini şi proceduri legale de atribuire, care sunt în derulare, dar care depăşesc sezonul turistic estival 2013. Prin urmare, se impune amenajarea de terase sezoniere independente pe perioada sezonului turistic al acestui an. Pentru o eficientă şi unitară gestiune urbană, se propune prelungirea perioadei de valabilitate a Regulamentului din 2012, pentru perioada 15 aprilie – 31 octombrie 2013”, se mai arată în raport.

Vă prezentăm Regulamentul din 2012:

Art.1:

1. Obţinerea Certificatului de Urbanism, în baza prevederilor Legii50/1991, cu modificările şi completările ulterioare, pentru amenajarea Teraselor Sezoniere. Plan de situatie, anexat la cerere, va prezenta explicit cu dimensiuni cotate forma, suprafaţa terenului solicitat pentru terasă si relaţiile funcţionale şi estetice dintre elementele constitutive ale terasei sezoniere şi amenajarea urbanistică existentă, cu dimensiuni cotate.

2. Amenajarea Teraselor Sezoniere se va face numai cu respectarea prevederilor H.C.L. nr. 7/2005 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă şi a Legii nr. 61/1991 privind sanctionarea faptelor de incălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată şi modificată prin Legea 169/2002, O.G. 55/2002, Legea 265/2004, Legea 355/2004, Legea 234/2008.

3. Amplasarea Teraselor Sezoniere se va realiza numai pe spaţiile identificate, conform anexei nr. 1 la prezentul regulament, dupa cum urmează:

Traseul estic: M1Bt1 (133.17 mp)

Traseul sudic: M3Ct1 (142.43 mp), M3Ct2 (292.81 mp), M3Rt1 (152.24 mp), M3Rt2 (109.25 mp), M4Rt1 (186.35 mp), M4Ct1 (234.54 mp)

Traseul nordic: M5Ct1 (195.76 mp), M6Ct1 (217.91 mp), M6Ct2 (371.58 mp), M6Rt1 (183.04 mp), M6Rt2.1 (159.52 mp), M6Rt2.2 (165.66 mp), M6Rt3 (183.04 mp), M7Ct1 (212.06 mp), M7Ct2 (231.40 mp), M7Rt2 (180.87 mp).

4. Amplasamentele mai sus indicate vor putea fi ocupate parţial sau de mai multe societăţi economice pe acelaşi amplasament în baza certificatului de urbanism eliberat.

5. În cazul în care spaţiile identificate la pct. 3 nu sunt suficiente şi mai sunt solicitări pentru terase sezoniere, se vor putea pune la dispoziţia agentilor economici următoarele spaţii alocate comerţului ambulant:

Traseul sudic: M3P2 (270.17 mp), M3P4 (243.75 mp)

Traseul sudic: M6P1 (234.16 mp), M7P2 (372.37 mp).

6. Se interzice amplasarea teraselor sezoniere pe alte zone decât cele identificate prin prezentul regulament.

7. Terasele sezoniere vor putea funcţiona:

a) pe amplasamentele din faţa spaţiilor unde se desfăşoară activităţi specifice de alimentaţie publică (bar/restaurant/unităţi cu specific) pentru spaţiile cu indicativele: M1Bt1, M3Ct1, M3Rt1, M3Rt2, M4Rt1, M6Ct1, M6Rt1, M6Rt3

b) pe amplasamentele scoase la licitaţie publică prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Alba Iulia în zone alocate la propunerea Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia pentru spaţiile cu indicativele: M3Ct2, M4Ct1, M5Ct1, M6Ct2, M6Rt2.1, M6Rt2.2, M7Ct1, M7Ct2, M7Rt2, respectiv M3P2, . M3P4, M6P1 si M7P2

8. Ocuparea domeniului public se va taxa conform tarifelor stabilite prin Hotărâri ale Consiliului local.

9. Funcţionarea terasei este condiţionată de existenţa unor toalete ecologice proprii, dotate corespunzător, pentru care agentul economic va încheia un contract de închiriere cu o firmă specializată. Numărul toaletelor ecologice se va stabili prin contractul de închiriere funcţie de capacitatea terasei (numărul locurilor la mese) şi cu asigurarea utilizării pe sexe. Amplasarea acestora va avea ca şi criteriu gruparea lor şi asigurarea distanţei de la terasă de maxim 50 m.

10. Pentru armonizarea cu caracterul zonei istorice se vor avea în vedere următoarele:

– tematica terasei să fie de inspiraţie istorică notorie.

– recuzita aferentă teraselor (umbrare, feţe de masă, veselă, serveţele) va avea însemne, imprimeuri cu trimitere la brandul turistic al municipiului Alba Iulia sau la planuri, faţade, gravuri, texte istorice.

11. Reguli de funcţionare

– amenajările exterioare care cuprind zonele de preluare comenzi, depozitare, frigidere vor fi înglobate în mobilier proiectat special pentru mascarea elementelor inestetice, mobilier de inspiraţie istorică, preferabil lemn matur, baiţ translucid maro închis sau maro roşcat.

– serviciile oferite vor trebui să fie la nivelul standardelor europene, adresabilitatea fiind direcţionată catre o clientelă cu preocupări turistice şi culturale.

– orarul de funcţionare poate să fie flexibil, dar recomandăm intervalul orar 7³º – 24ºº, ajustabil în funcţie de anotimp.

– perioada de funcţionare 1.05.2012 – 31.10.2012

– nu se vor organiza nunţi la terasele exterioare

– se vor lua măsuri ca în timpul funcţionării să nu se afecteze zonele verzi adiacente, pavajul prin deversări accidentale de grăsimi sau lichide toxice.

– colectarea deşeurilor va fi asigurată prin contract cu firma specializată, asigurându-se containere distincte pe categorii de deşeuri conform normelor în vigoare.

– se interzice realizarea de construcţii cu caracter permanent sau construcţii nedemontabile.

12. Reguli cu privire la mobilierul teraselor sezoniere

– mobilier de lemn masiv

– mobilier lemn – piatră

– mobilier lemn – fier forjat

– mobilier piatră – fier forjat

– mobilier lemn – piatră – fier forjat

– mobilierul va fi detaşabil, putând să fie eliberată zona complet fără a afecta amenajările exterioare stabile şi zidurile fortificaţiei.

– spaţiul alocat teraselor se va delimita numai cu vegetaţie plantate în jardiniere detaşabile şi elemente decorative din piatră, lemn sau ceramică având o expresie şi inspiraţie istorică.

– se vor utiliza diferite soluţii de umbrire a zonei teraselor – umbrele sau copertine realizate numai din material textil de culoare albă, incluzind brand-ul oraşului

– brandul turistic la municipiului Alba Iulia se va aplica obligatoriu pe umbrelele albe montate la terasa sezonieră, alături de alte branduri comerciale conform anexei nr. 2 la prezentul regulament.

– se vor utiliza umbrele sau copertine cu sistem de fixare pe sol, fără a deteriora pavimentul existent.

– la o terasă sezonieră se va utiliza un tip unitar de mobilier (scaune , mese, umbrele, copertine), având cromatica asortată, în context cu ambientul istoric, fără mobilier de grădină – bănci şi mese de tip pliant

– nu se acceptă mobilierul realizat din material plastic pentru mese şi scaune

– pentru protejarea pavimentului, suprafaţa alocată terasei se va acoperi cu mochetă ambientală; gama coloristică nu va fi stridentă, adoptându-se culorile pastel (de exemplu ocru, gej, gri).

13. Reguli cu privire la tipul reclamelor şi firmelor comerciale:

– nu se admit reclame şi firme comerciale amplasate pe zidurile fortificaţiei, pe portalurile de intrare, pe tâmplăriile uşilor şi ferestrelor sau pe zona superioară a elementelor de fortificaţie (bastioane, contragarzi, reveline, curtine, cleşti).

– nu se admit reclame luminoase de tip neon, led care prin tuburi alcătuiesc texte sau imagini.

– nu se admit bannere poziţionate pe ziduri sau ancorate în zona cetăţii.

– se admit firme comerciale şi simbolistica realizată bidimensional şi tridimensional încadrate în următorul gabarit 100x40x40 cm.

– se admit reclame comerciale temporare (maxim trei zile) cu ocazia unor evenimente de promovare culturală şi comercială; aceste reclame se vor face pe corpuri detaşabile care nu ating zidurile fortificaţiei sau zonele superioare ale acestora având un gabarit maxim de 100x40x40 cm.

14. Reguli cu privire la racordarea la utilităţi

– racordul la utilităţi se va realiza prin reţea subterană, stabilindu-se prin proiect punctul de racord a spaţiilor publice amenajate în aer liber.

– racordurile flexibile de la punctul de racord vizibil până la punctele de desfacere nu vor fi mai lungi de 5m şi vor avea traseul mascat de elemente de mobilier, jardiniere, nefiind acest traseu de racord flexibil în zona de circulaţie pietonală sau a carosabilului ocazional.

15. Accesul vehiculelor care asigură aprovizionarea, ridicarea deşeurilor menajere, vidanjarea toaletelor ecologice, curăţenia şi alte activităţi necesare funcţionării corespunzătoare a teraselor sezoniere este permis numai în intervalele orare 6.00 – 9.00 şi 24.00 – 2.00.

16. Se interzice realizarea de construcţii cu caracter permanent sau care prezintă elemente de fixare în teren.

17. Orice element al amenajării terasei, montate pentru a deservi o terasă sezonieră, vor fi ridicate de pe domeniul public în momentul expirării perioadei pentru care aceasta a fost autorizată.

Art. 2. Perioada de funcţionare a teraselor sezoniere se va stabili prin contractul de închiriere cu condiţia să se încadreze între limitele 1 aprilie – 31 octombrie 2012.

În afara acestei perioade, maxim admise, beneficiarul va elibera domeniul public de toate elementele care au făcut obiectul amenajării terasei.

Art.3

a). Încălcarea prevederilor Art.1, pct. 6 -16 şi ale Art. 2 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă în cuantum de la 1000 până la 2500 lei.

b). Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se va face de către personalul anume desemnat din cadrul serviciilor specializate ale Primăriei:

– Serviciul public Poliţia Comunitară Alba Iulia

– Serviciul urbanism şi disciplină în construcţii.

c). Lucrările şi amenajările cu caracter sezonier, executate pe terenuri aparţinând domeniului public, care nu respectă prevederile regulamentului pentru terase sezoniere, vor putea fi desfiinţate pe cale administrativă de autoritatea administraţiei publice locale competente, fără sesizarea instanţelor judecătoresti, pe cheltuiala contravenientului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pingback: UPDATE: Ședință la Consiliul Local Alba Iulia. S-a aprobat bugetul municipiului și regulamentul de funcţionare a teraselor | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate