Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CLASA PREGĂTITOARE: TOPUL celor mai căutate ŞCOLI din Alba. LISTA copiilor admişi şi câte LOCURI au rămas LIBERE după prima etapă


Publicat

După prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare, în Alba, au fost admise 99,4% dintre cererile depuse. Faţă de cele 3.163 locuri aprobate iniţial, au mai fost puse la dispoziţie alte 88 de locuri, ajungându-se la un total de 3.251. În prima etapă de înscriere au fost ocupate 2.681 de locuri şi au rămas libere 583 (17,9%). Listele cu copiii din clasa pregătitoare, înscrişi în prima etapă, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei, sunt afişate vineri şi sâmbătă la unităţile de învăţământ şi pe site-urile MEN şi ale inspectoratelor şcolare.

Până vineri, 14 martie, la ora 20.00, în judeţul Alba părinţii au completat 2.698 de cereri pentru înscrierea copiilor în învăţământul primar. Din totalul de solicitări, 2.681 au primit locuri în şcoli, iar 17 cereri nu au fost soluţionate.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba a publicat lista elevilor admişi în clasa pregătitoare după prima etapă de înscriere şi cea a cererilor nesoluţionate (17 cereri):

Vezi LISTA COPIILOR ADMISI in prima etapa_Alba 2014

Vezi Lista cererilor nesolutionate dupa prima etapa_Alba 2014

Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat şi TOPUL şcolilor din Alba în funcţie de concurenţa pe locurile din clasele pregătitoare.

În funcţie de cererile de înscriere depuse, topul şcolilor celor mai solicitate din ALBA este următorul:

1. Şcoala Gimnazială „Vasile Goldiş” Alba Iulia

2. Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia

3. Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ştefan” Alba Iulia

4. Şcoala Gimnazială Nr. 2 Sebeş

5. Şcoala Gimnazială Lopadea Nouă

6. Liceul de Arte „Regina Maria” Alba Iulia

7. Şcoala Gimnazială Pianu de Sus

8. Şcoala Gimnazială „Axente Sever” Aiud

9. Şcoala Gimnazială Daia Română

10. Şcoala Gimnazială „Simion Balint” Roşia Montană

11. Şcoala Gimnazială „Simion Bărnuţiu” Tiur Blaj

12. Liceul „Dr. Lazăr Chirilă” Baia de Arieş

13. Şcoala Gimnazială Stremţ

14. Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia

15. Şcoala Gimnazială Petreşti

16. Săsciori Şcoala Gimnazială Săsciori

17. Şcoala Gimnazială „Simion Lazar” Lunca Mureşului

18. Şcoala Gimnazială Şpring

19. Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia

20. Liceul „Corneliu Medrea” Zlatna

21. Şcoala Gimnazială Nr.3 Cugir

22. Şcoala Gimnazială „Ovidiu Hulea” Aiud

23. Liceul Teoretic Teiuş

24. Colegiul Naţional „Titu Maiorescu” Aiud

25. Şcoala Gimnazială Câlnic

26. Şcoala Gimnazială Crăciunelu de Jos

27. Şcoala Gimnazială Şugag

28. Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Abrud

29. Liceul Tehnologic „Ţara Moţilor” Albac

30. Şcoala Gimnazială „Iuliu Maniu” Vinţu de Jos

31. Şcoala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” Sebeş

32. Şcoala Gimnazială „Nicodim Ganea” Bistra

33. Liceul Tehnologic Jidvei

34. Colegiul Tehnic „Dorin Pavel” Alba Iulia

35. Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Alba Iulia

36. Şcoala Gimnazială „Ioan Maiorescu” Bucerdea Grânoasă

37. Liceul Cu Program Sportiv Alba Iulia

38. Şcoala Gimnazială „Ion Micu Moldovan” Blaj

39. Şcoala Gimnazială „Singidava” Cugir

40. Şcoala Gimnazială Şona

41 Şcoala Gimnazială ” Iosif Pervain” Cugir

42. Şcoala Gimnazială „Ion Bianu” Valea Lungă

43. Şcoala Gimnazială „Avram Iancu ” Unirea

44. Şcoala Gimnazială „David Prodan” Săliştea

45. Şcoala Gimnazială „Toma Cocişiu” Blaj

46. Şcoala Gimnazială „Lucian Blaga” Ocna Mureş

47. Şoala Gimnazială Gîrbova

48. Şcoala Gimnaziala „Mihai Eminescu” Ighiu

49. Şcoala Gimnazială „Nicolae Drăgan” Galda de Jos

50. Şcoala Gimnazială Cîmpeni.

 

TOPUL ŞCOLILOR celor mai căutate din ALBA IULIA:

1. Şcoala Gimnazială „Vasile Goldiş” Alba Iulia

2. Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia

3. Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ştefan” Alba Iulia

4. Liceul de Arte „Regina Maria” Alba Iulia

5. Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia

6. Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia

7. Colegiul Tehnic „Dorin Pavel” Alba Iulia

8. Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Alba Iulia

9. Liceul Cu Program Sportiv Alba Iulia

Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat rezultatele finale privind admiterea elevilor în unităţile de învăţământ, după prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare. La nivel naţional, 99,24% dintre cererile de înscriere în clasa pregătitoare, depuse în prima etapă, au fost admise. Pentru cele 0,76% de cereri respinse în această primă etapă există, însă, locuri şi se vor putea soluţiona în a doua etapă de înscriere, care debutează în data de 25 martie, anunţă MEN.

Din totalul celor 172.682 de cereri depuse, au fost admise 171.362. Dintre acestea, 145.581 reprezintă cereri admise pentru unitatea de circumscripţie. În ceea ce priveşte cele 27.101 de cereri pentru altă unitate decât cea de circumscripţie, situația se prezintă astfel: (a) 25.031 de cereri au fost admise, (b) 750 de cereri au fost admise la şcoala de circumscripţie, după ce nu au avut loc la şcoala dorită, (c) 1.320 de cereri nu au putut fi admise, deoarece părinţii/tutorii legali nu au bifat opţiunea de revenire la şcoala de circumscripţie, însă toate vor putea fi soluţionate în cea de-a doua etapă de înscriere.

Până vineri, 14 martie, la ora 20.00, în judeţul Alba părinţii au completat 2.698 de cereri pentru înscrierea copiilor în învăţământul primar. Luni, 17 martie, a început prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare, Comisia naţională procesând cererilor-tip, cu ajutorul aplicaţiei informatice şi fiind realizată repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat acest lucru. Până în 20 martie, au fost procesate la nivelul şcolilor cererile părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât cea de circumscripţie, pentru locurile rămase libere.

Pe 21 martie are loc repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă şcoală decât şcoala de circumscripţie, dar care nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au exprimat în această fază opţiunea pentru înscrierea în şcoala de circumscripţie.

În perioada 21 – 22 martie, unităţile de învăţământ afişeză lista candidaţilor înmatriculaţi, a numărului de locuri rămase libere şi a listei copiilor neînscrişi după prima etapă.

La nivel național au fost înregistrate 172.664 de cereri, din care 136.700 de cereri pentru copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi înainte de data de 1 septembrie 2014 şi 35.964 de cereri pentru copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi începând cu data de 1 septembrie 2014.

Potrivit Calendarului înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2014 – 2015 anunţat de Ministerul Educaţiei, părinţii au putut completa online sau la şcoli cererile tip de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare sau clasa I, până în 14 martie.

Listele finale vor fi făcute publice în 11 aprilie.

Părinţii au avut acces la informaţii despre posibilitatea organizării procesului de învăţământ în cadrul unei grădiniţe aflate în structura şcolii sau în consorţiu cu şcoala şi posibilitatea organizării programului “Şcoală după şcoală” şi la fotografii ale spaţiului în care se desfăşoară activitatea la clasa pregătitoare.

De asemenea, a fost disponibil programul de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor, fiind prezentate şi unităţile/ instituţiile în care se realizează evaluarea.

A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare începe în 24 martie

În intervalul 25 martie – 4 aprilie vor fi despuse cererile-tip de înscriere la secretariatul unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre cele trei opţiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.

Pe 11 aprilie vor fi afişate, la fiecare unitate de învăţământ, listele finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare.

Apoi, în intervalul 14 – 18 aprilie, vor fi centralizate şi soluţionate de către inspectoratul şcolar cererile părinţilor copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ.

Calendarul înscrierii în clasa I a copiilor de 7 ani care nu au fost înscrişi în învăţământul primar în anul şcolar 2013-2014 şi ai căror părinţi solicită înscrierea direct în clasa I

În perioada 24 februarie-14 martie au fost depuse cererile de înscriere a copiilor la şcoala de circumscripţie, iar în perioada 25 martie – 4 aprilie va avea loc depunerea cererilor de către părinţii care solicită înscrierea în altă şcoală decât unitatea de circumscripţie.

În 11 aprilie vor fi afişate, la fiecare unitate de învăţământ, listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa I.

Calendarul înscrierilor:

18-20 martie – admiterea sau respingerea celor care au cerut înscrierea în altă şcoală decât cea la care erau arondaţi

21 martie – repartizarea în şcolile de circumscrimpţie a celor care au vrut să-şi înscrie copiii la altă şcoală şi au menţionat în cerere posibilitatea revenirii la şcoala arondată

21-22 martie – afişarea la şcoli şi pe site-urile inspectoratelor şcolare a elevilor înscrişi, precum şi locurile libere

25 martie – 4 aprilie – a doua etapă: părinţii care nu şi-au putut înscrie copiii în prima etapă depun cereri la secretariatul şcolii din eşalonul doi de opţiuni exprimate în fişa iniţială de înscriere

7-10 aprilie – procesarea cererilor pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor rămase libere

11 aprilie – afişarea în şcoli a listelor finale ale copiilor înscrişi, atât în clasa pregătitoare, cât şi în clasa I

14-18 aprilie – soluţionarea cazurilor copiilor rămaşi neînscrişi



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Servicii medicale gratuite, timp de doi ani, pentru 165 de vârstnici din Blaj. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

165 de persoane vârstnice din Blaj aflate în risc de excluziune socială și grade diverse de dependență vor beneficia de servicii medicale gratuite, pe o perioadă de doi ani.

Prin proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”, vârstnicii vor beneficia de servicii de telemedicină, consultații de specialitate și analize medicale. 

Primăria Blaj a lansat miercuri, 14 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), a doua licitație pentru achiziția unui pachet servicii medicale pentru 165 persoane vârstnice, în cadrul Proiectului „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”.

Prima licitație a fost lansată în luna februarie, procedura fiind anulată după ce au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme.

Valoarea totală estimată este de 152.519,4 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă – municipiul Blaj, județul Alba” reprezintă un demers ambițios al administrației locale de a crea și consolida, într-o manieră integrată, inovatoare și calitativă, o capacitate administrativă de abordare pe termen mediu și lung a principalelor probleme de vulnerabilitate cu care se confruntă persoanele vârstnice din Blaj, care au împlinit vârsta de minim 65 de ani.

Este initiativa consistenta, gandita pe termen mediu si lung, de structurare a unei capacitati institutionale care sa raspunda provocarilor sociale, economice si psiho-socio-demografice cu care se confrunta persoanele varstnice din Municipiul Blaj.

Proiectul este implementat de UAT Blaj, furnizor acreditat de servicii sociale (anexat acreditarea) prin SAS subordonat, în spații aflate în proprietatea domeniului public municipal, în clădiri aflate în proprietatea UAT (a se vedea anexat) sau al altor institutii publice, respectiv la domiciliul seniorilor din GT.

Serviciile medicale/de sănătate solicitate vor fi prestate sub forma unui pachet de servicii medicale/persoană/an timp de 24 de luni.

Pachetul de servicii medicale pentru vârstnici constă în următoarele servicii:

  • Servicii de telemedicină – permanent pentru fiecare persoană
  • Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică – 1 consult/persoană/an
  • Consultație optometrie-optică medicală – 1 consult/persoană/an
  • Servicii de evaluare neurocognitivă – 1 consult/persoană/an
  • Analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP – 1 set/persoană/an

Serviciile de telemedicină vor fi prestate printr-o Platforma Clinică Virtuală, ce poate coordona, monitoriza și interveni în timp real. În cadrul acestui serviciu se vor presta următoarele activități:

  • telemonitorizarea parametrilor biologici: temperatură, saturație oxigen, ritm respirator
  • posibilitatea de intervenție mai rapidă în cazul unei situații critice comparativ cu situația existentă
  • șansa de a identifica preventiv și interveni eficient în cazul unor situații de risc, chiar dacă persoana locuiește singură
  • posibilitatea de a identifica nevoile persoanei asistate și de a personaliza serviciile oferite în funcție de nevoile reale ale acesteia.

Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică. Se vor efectua anual, în scopul monitorizării, consilierii, îmbunătățirii stării de sănătate și a calității vieții persoanelor vârsnice.

Consultație optometrie-optică medicală: se va efectua o evaluare fiecărei persoane asistate, pentru determinarea dioptriilor și tipului corecției necesare (ochelari, lentile de contact) pentru rezolvarea problemelor de acuitate vizuală, care apar datorită tulburărilor de refracție, și educației pacientului prin recomandări privind sănătatea oculară și vederea, cu scopul de a încuraja obiceiurile sănătoase în viața de zi cu zi.

Servicii de evaluare neurocognitivă: se va efectua fiecărei persoane asistate o mini-evaluare a stării mentale, testul orologiului, scorul activităților cotidiene, scala Depresiei Geriatrice Yesavage (GDS) forma prescurtată pentru detectarea simptomelor depresive; evaluarea echilibrului static și dinamic (Tinetti): pentru diagnosticarea bolilor neuro-degenerative; evaluarea stadiului clinic al tulburărilor de memorie și a fragilității cognitive.

Fragilitatea este o condiţie clinică, asociată cu procesul de îmbătrânire patologică, şi reprezintă un risc major în apariţia afecţiunilor cronice netransmisibile. În cazul persoanelor cu vârsta peste 65 de ani, funcţia cognitivă este influenţată de numeroşi factori biologici, psihologici şi sociali care contribuie la dezvoltarea afecţiunilor neurodegenerative. Declinul cognitiv joacă un rol fundamental în sindromul de fragilitate la vârstnici, ceea ce a determinat apariţia unui nou concept – fragilitatea cognitivă. Cu ajutorul unor intervenţii specifice în procesul de apariţie şi a factorilor infuenţabili, fragilitatea, spre deosebire de majoritatea bolilor neurodegenerative, poate fi parţial reversibilă.

Un set de analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP. Recoltarea probelor se va realiza de către personal medical autorizat/calificat.

Transportul probelor către laborator se va realiza cu vehicule autorizate conform legislației în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Consiliile judeţene trebuie să reducă numărul adulților cu dizabilităţi din centrele speciale. Situația din Alba

Publicat

directia de asistenta sociala alba

Consiliile judeţene trebuie să finalizeze până la sfârşitul anului planurile de reorganizare a centrelor pentru persoane adulte cu dizabilităţi cu mai mult de 50 de beneficiari.

Acestea urmează să fie desfiinţate, a precizat, miercuri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, în cadrul discuţiei pe care a avut-o cu reprezentanţii consiliilor judeţene.

O altă variantă posibilă este aceea de a reduce numărul de beneficiari la sub 50.

Situația de la Alba 

Directorul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, Valentin Frăcea, spune că în județ există un singur centru de acest fel, la Galda de Jos.

Acolo sunt în prezent 153 de persoane. Valentin Frăcea a declarat că până la sfârșitul anului, situația va fi rezolvată.

Acesta a mai precizat că instituția are în vedere acest lucru încă din 2018, când au apărut reglementările în acest sens.

În acest sens, în prezent este în lucru un centru de recuperare în orașul Ocna Mureș, unde vor fi mutați o parte dintre pacienți.

Turcan: planurile de reorganizare trebuie finalizate până la sfârșitul anului

„Una dintre priorităţile discutate este desfiinţarea centrelor pentru persoane adulte cu dizabilităţi cu mai mult de 50 de beneficiari şi identificarea de soluţii alternative pentru aceşti oameni, iar acest obiectiv nu mai poate fi amânat.

Am pus în vedere tuturor consiliilor judeţene ca până la sfârşitul acestui an să finalizeze planurile de reorganizare a acestor centre, iar Ministerul Muncii va veni cu soluţii de sprijin”, a menţionat Raluca Turcan, pe Facebook.

Ministrul Muncii a confirmat că la nivelul consiliilor judeţene există o presiune financiară puternică în ceea ce priveşte finanţarea serviciilor sociale.

„Ştiu că la nivelul consiliilor judeţene există o presiune puternică din punct de vedere financiar, într-o perioadă deja foarte dificilă, în ceea ce priveşte finanţarea serviciilor sociale.

Atunci când vorbim de servicii sociale trebuie să ne gândim întotdeauna la faptul că în spatele acestor servicii sunt de fapt oameni care, uneori, sunt în situaţii extrem de vulnerabile şi pentru care trebuie să asigurăm creşterea calităţii serviciilor oferite, precum şi măsuri integrate de sprijin.

Am pus astăzi acest subiect pe masa discuţiilor împreună cu preşedintele ANDPDCA, Florica Cherecheş, şi cu domnul secretar de stat Peter Makkai, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii consiliilor judeţene, pe care i-am asigurat de sprijinul nostru în dezvoltarea serviciilor şi creşterea calităţii acestora”, a afirmat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii le-a recomandat reprezentanţilor consiliilor judeţene să acceseze fonduri europene, prin PNRR, pentru finanţarea serviciilor sociale.

„De asemenea, plecând de la rezultatele campaniei naţionale de verificare a beneficiarilor de venit minim garantat, am cerut consiliilor judeţene mai multă implicare în rural, acolo unde primăriile sunt depăşite şi nu au capacitatea să asigure nici măcar servicii minimale pentru a susţine nevoile persoanelor vulnerabile.

Aceşti oameni, care trăiesc în condiţii extrem de dificile, au nevoie de servicii integrate, care să le asigure accesul la asistenţă medicală, socială, consiliere educaţională, consiliere psihologică, pentru a putea în timp ca unii dintre ei să iasă din această stare de vulnerabilitate şi de dependenţă de sistemul social.

Iar acest lucru este posibil prin parteneriate reale între consilii judeţene, primării şi agenţiile judeţene de ocupare a forţei de muncă, precum şi prin accesarea fondurilor europene pe care le avem la dispoziţie prin PNRR şi prin programele operaţionale.

Consiliile judeţene au imaginea de ansamblu a fiecărui judeţ şi cred că au un rol-cheie în ceea ce înseamnă dezvoltarea de servicii sociale adaptate nevoilor fiecărei comunităţi şi pentru creşterea ocupării, inclusiv prin activarea beneficiarilor de ajutor social apţi de muncă”, a notat Raluca Turcan.

sursa: agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba: Noi măsuri restrictive pentru diminuarea cazurilor de COVID în Câmpeni, Teiuș, Cenade, Gârbova, Șibot și Stremț

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis sâmbătă măsuri ce trebuie respectate în orașele Câmpeni, Teiuș și comunele Cenade, Gârbova, Șibot și Stremț. Acestea intră în vigoare de duminică, 18 aprilie, ora 00:00.

HOTĂRÂREA nr. 106 din 17.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza orașelor Cîmpeni și Teiuș, comunelor Cenade, Gârbova, Șibot și Stremț

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 17.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 17.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2 (1) La nivelul comunelor Șibot și Stremț unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.

c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;

d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

p) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

q) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul orașelor Câmpeni și Teiuș, comunelor Cenade și Gârbova unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4 Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 5 Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 6 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 7 Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

 

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

FOTO: Campania de ecologizare a albiei râului Arieș continuă la Câmpeni. O nouă acțiune este programată luni, 19 aprilie

Publicat

Campania de ecologizare a albiei râului Arieș continuă la Câmpeni. O nouă acțiune este programată luni, 19 aprilie. Punctul de întâlnire al voluntarilor este zona mocăniței (intersecția DN 75 cu DN 74A), începând cu ora 11:00. Aceștia se vor împărți mai apoi în echipe, pentru a acoperi o arie mai mare. 

Reamintim faptul că acțiunea de igienizare a albiei râului Arieș a demarat marți, 13 aprilie, fiind organizată de Primăria orașului Câmpeni. La eveniment au participat atunci peste 100 de persoane, care au adunat gunoaiele și deșeurile de pe malul râului Arieș.

Campania se va întinde pe parcursul a două săptămâni.

„Un mediu curat este esențial pentru o viață sănătoasă. Protejarea mediului înconjurător depinde de noi toți. Planeta noastră se confruntă cu provocări fără precedent în ceea ce privește mediul și clima. Depinde de noi să fim responsabili și să avem grijă de viitorul nostru și al generațiilor următoare”, a transmis primarul Cristian Dan Pașca.

Foto: Cristian Dan Pașca

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate