Administrație
CNADNR a răspuns solicitării CJ Alba: Vor continua lucrările de amenajare pe Transalpina
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Alba anunţă că au primit răspuns de la Compania Naţională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, privind reluarea lucrărilor de amenajare pe Transalpina. Astfel, CNADNR a comunicat autorităţii judeţene că urmează să fie aprobați indicatorii tehnico-economici actualizați, pentru a fi posibilă efectuarea de plăţi în continuare pentru acest tronson.
La începutul acestei luni, Consiliul Județean Alba a transmis Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură al Guvernului României o adresă prin care atrăgea atenția asupra stării în care se află DN 67C Sebeș – Novaci – Bengești, solicitând reluarea lucrărilor la acest drum de o deosebită importanță pentru județul Alba și pentru zona de sud a Transilvaniei.
CNADNR a răspuns, marți, solicitării Consiliului Județean Alba, comunicând că urmează să fie aprobați indicatorii tehnico-economici actualizați, astfel încât să existe posibilitatea legală a efectuării în continuare a plăților pentru acest drum.
Vă prezentăm o parte din adresa trimisă de Consiliul Județean Alba în atenţia ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Inters Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.
„Supunem atenției dumneavoastră situația Drumului Național 67C, drum cu o îndelungată istorie și cu o importanță economică și turistică deosebită, ce traversează județul Alba făcând legătura cu Sudul României. Prin eforturi deosebite, în urmă cu câțiva ani, a fost demarată reabilitarea acestui drum, reușindu-se până acum efectuarea unor lucrări de o complexitate deosebită și asfaltarea drumului pe cea mai mare parte din lungimea sa. Din păcate, aceste lucrări de reabilitare nu au fost finalizate, mai fiind de executat câteva elemente, fără de care, însă, există riscul deteriorării întregii lucrări și transformării acestui drum într-unul necirculabil.
Astfel, pe sectorul de drum cuprins între localitatea Sebeș din județul Alba și limita cu județul Vâlcea, sunt turnate trei straturi de covor asfaltic, cu excepția pozițiilor kilometrice km 86 – km 91, km 96 – km 102, km 116 – km 117, unde mai este necesară turnarea stratului de uzură; pe sectorul cuprins între km. 80+000 și km. 80+500 este necesară executarea fundaţiei drumului şi turnarea a 3 straturi de asfalt; între km. 80 și km 90 este necesară finalizarea a 40 de podeţe unde straturile de asfalt nu sunt turnate; de la km. 106+970 la km. 113+000 stânga, respectiv de km.113+000 la km.118+158 dreapta, de la km. 79+000 la km. 85+400 dreapta și de la km. 80+0 60 la km. 89+200 stânga trebuie executate rigolele betonate pentru a se asigura scurgerea apelor; între km. 127+870 și km.140+854 este necesară montarea parapetului pietonal pentru poduri; la pozițiile kilometrice 82+989, 83+223, 84+055, 85+610, 89’ 291, 90+028, 90+087 trebuiesc finalizate podurile care au fost deja decopertate; la pozițiile kilometrice 91+511 şi 92+253 trebuie finalizate podurile, aici armarea la grindă, placa de supra betonare, consola trotuar şi placa de racordare nefiind finalizate.
Pe sectorul de drum cuprins între km. 87+000 km. 122+000, zidul de sprijin nu este executat pe o lungime de 5km; de la km. 87+000 la km.102+000 este necesară executarea a 10.000 ml parapet de beton de tip new jersey; pe întreg sectorul de drum, de la km. 67+400 la km. 142+620 nu este montată semnalizarea verticală, iar de la km.122+000 la km. 67+400 nu este executat marcajul axial al drumului.”
Şoseaua Transalpina, denumită și „Drumul Regelui”, este cel mai înalt drum rutier din România și face legătura între Transilvania și Oltenia.
În anul 2009 a început asfaltarea și modernizarea acestui drum pe o distanță de 148 km, între municipiul Sebeș, județul Alba și localitatea Bengești, județul Gorj. Se preconiza ca întreaga șosea Transalpina va fi asfaltată și modernizată până la finele anului 2013, însă în luna aprilie lucrările au fost oprite, deoarece firma constructoare, “Romstrade” SRL, a intrat în insolvență.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
jINAR mIRCEA
miercuri, 10.07.2013 at 20:43
De anul trecur DRUMUL PLANGERII= TRANSALPINA numai s-a deteriorat.
A fost ,pur si simplu abandonat. Si ce s-a facut s-a stricat. Curat romaneste.
Deocamdata sunt numai povesti. Cred ca DNA ar trebui sa se autosesizeze in legatura cu aceasta BATJOCURA NATIONALA !!!
Pingback: FOTO-VIDEO: O zi pe Transalpina. Vezi cum se prezintă „Drumul Regelui”, cea mai înaltă șosea din România | Alba24