Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

CNADNR nu deschide TRANSALPINA. „Traficul este închis, drumul nu ne aparţine. Turiştii care se aventurează o fac pe cont propriu”

Publicat

Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a declarat, după vizita pe Transalpina de luni, că nu doreşte ca turiştii veniţi pe munte să fie implicaţi în evenimente rutiere şi, ca urmare, singura decizie pe care o poate lua este aceea de a menţine circulaţia închisă până la finalizarea litigiului cu Romstrade.

CNADNR nu reuşeşte să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, implicată în modernizarea şoselei Transalpina, astfel că traficul rutier rămâne închis pe drumul respectiv, deşi acest lucru influenţează negativ turismul din zonaă, a declarat, luni, directorul general Narcis Neaga.

Segmentul de drum fără parapeţi vizat în special este cel de la mare altitudine, care nu se află în judeţul Alba. Cel puţin din punct de vedere al întreţinerii drumului, se circulă în condiţii normale dinspre Sebeş, până la Lacul Oaşa şi limita cu judeţul Vâlcea. Sectorul cel mai spectaculos însă, „adevărata” Transalpina se află în zona alpină, de la Obârşia Lotrului spre Rânca şi Novaci, prin Pasul Urdele, la 2.145 de metri altitudine. Aici este zona care testează cel mai mult îndemânarea şoferilor şi este şi cea mai periculoasă, atât prin faptul că nu există parapeţi, cât şi prin specificul climatului de munte, cu momente de vizibilitate redusă şi carosabil acoperit.

Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, s-a aflat luni într-o vizită de verificare pe teren pe traseul Transalpina, pentru a decide deschiderea oficială a celei mai înalte şosele din România. Deşi data la care sectorul ar fi trebuit redeschis circulaţiei publice a fost 1 iunie, oficialităţile au amânat acest termen, în principal din cauza faptului că la altitudini înalte şoseaua era încă acoperită de zăpadă, iar drumul este în regim de şantier.

Citeşte şi TRANSALPINA: CNADNR verifică starea drumului pentru deschiderea tronsonului până la Sebeş. Problemele celei mai înalte şosele din ţară

DN 67C are caracter de şantier, Neaga declarând că turiştii care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca (spre Sebeş – n.r.) pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate.

„Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a declarat Neaga.

Conform acestuia, garanţiile de bună execuţie sunt de 130 de milioane de lei, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta ”garanţii expirate”, pentru care CNADNR a instituit însă măsura sechestrului asiguratoriu, pentru diferenţa de 40 de milioane compania făcând demersuri de executare silită a Romstrade.

Directorul general al CNADNR afirmă că, în prezent, compania pe care o conduce îşi calculează pagubele şi va apela la instanţă pentru a obţine inclusiv rezilierea contractului încheiat cu Romstrade, firma respectivă începând lucrările de modernizare a şoselei în 2007, muncitorii fiind retraşi însă de pe Transalpina în 2012, după arestarea patronului Nelu Iordache.

„Până la sfârşitul lunii iulie, vrem să vedem ce prejudiciu a produs necontinuarea contractului pentru CNADNR pentru că există două tipuri de prejudiciu. Unul e prin necontinuarea contractului, iar celălalt e datorat escaladării preţurilor şi calităţii lucrărilor. Când avem aceste toate aceste date ne adresăm justiţiei şi aceasta va spune da sau nu pentru reziliere. De ce nu vrea casa de insolvenţă rezilierea? Simplu, pentru că noi mai avem să le plătim din acest contract aproximativ 400 şi ceva de milioane de lei până la sfârşitul lui 2015, lucru foarte convenabil pentru casa de insolvenţă”, menţionează Neaga.

Conform acestuia, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, însă şoseaua nu are elemente de siguranţă, de genul parapetelor de protecţie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

„Dacă se întâmplă cel mai mic accident suntem puşi la zid cu toţii. De asemenea, nu putem face o preluare pentru punere în trafic pentru că miza adevărată o reprezintă viciile ascunse pe care noi încercăm să le descoperim. Situaţia e neplăcută pentru toţi cei din zonă, pentru că înseamnă o frânare a dezvoltării turismului, lucru care va fi cuantificat în prejudiciul pe care îl calculăm. Doar până la Rânca încercăm să menţinem cu elemente de siguranţa traficului ca să circule în siguranţă lumea care vine până aici. După Rânca, cine va circula, va circula pe propria răspundere. Noi nu deschidem drumul cel puţin până la data la care vorbim acum”, menţionează Neaga.

Şeful CNADNR spune că nu ştie când vor putea circula şoferii pe Transalpina fără să rişte amenzi pentru că intră cu maşina pe un drum pe care sunt indicatoare prin care sunt avertizaţi că circulaţia rutieră este interzisă.

Traficul e închis, drumul nu ne aparţine. Şoferii ar trebui să nu fie speriaţi de amenzi, ci de ce ar putea păţi orice, oricând. Amenda o plăteşti, dar dacă păţeşti ceva? Aţi văzut ce am păţit după 6-7 ani cu tânăra care a păţit ce a păţit şi încă o dată ne exprimăm regretul pentru situaţia creată. Dacă nu suntem atenţi, există posibilitatea ca aceste cazuri să se întâmple zilnic, ceea ce nu ne putem permite şi nu neapărat din cauza banilor, ci pentru că e vorba de o chestiune de viaţă, de siguranţa persoanei. Până la Rânca lucrurile stau destul de bine din punct de vedere al siguranţei traficului. Până la Rânca vom întări măsurile pentru siguranţa traficului. După Rânca nu pot să afirm acum dacă se va deschide acum sau în următoarea lună sau două luni”, a mai declarat Narcis Neaga.

În 26 aprilie 2013, Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis în judecată într-un dosar privind deturnarea fondurilor europene pentru primul tronson din autostrada Nădlac – Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune.

În 5 mai, Curtea de Apel Bucureşti a decis definitiv ca omul de afaceri Nelu Iordache, care se afla în detenţie de circa un an şi cinci luni în dosarul în care este acuzat că a deturnat fonduri europene pentru primul tronson din autostrada Nădlac-Arad, să fie judecat în stare de arest la domiciliu.

Curtea de Apel Bucureşti a admis atunci solicitarea de înlocuire a măsurii preventive, după ce Tribunalul Bucureşti a respins această cerere în mai multe rânduri.

Iordache se afla în arest din 2 decembrie 2012.

sursa: mediafax

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Vorbe Goale

    marți, 01.07.2014 at 08:00

    1.Vizită de verificare pe teren pe traseul Transalpina
    2.”Traficul este închis, drumul nu ne aparţine”
    3. „singura decizie pe care o poate lua este aceea de a menţine circulaţia închisă până la finalizarea litigiului cu Romstrade”
    4. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”!!!!????
    CONCLUZIE:
    ….”singura decizie pe care o poate lua este aceea de a DEMISIONA! Cine? Domnul Neaga si Ministrul Transporturilor pentru neputinta.
    De fapt ce se intampla de 4 ani cu Transalpina este un exemplu clar al NEPUTINTEI NATIONALE !
    PENTRU CEI CU FUNCTII MARI PARCA E O JOACA DE COPII !! ?? PANA CAND /

  2. RALUCA

    marți, 01.07.2014 at 08:08

    sa va fie rusine ba ca nu e al vostru ba ca e a lu mama dracu ca sa ce? ca sa ascundeti faptul ca sunteti niste impotenti si ca de aici s-au furat niste bani. adica soseaua a fost platita ca fiind gata si cand colo ce sa vezi surprize surprize.e fain daca unii iau banii inainte sa faca o lucrare super tare impotenti bolnavi de bani si acum nu e destul trebuie sa vina altul care sa ia si el niste bani inainte desigur ca ei sunt curve se plateste inainte.Mi-e scarba!!!!

  3. RALUCA

    marți, 01.07.2014 at 08:10

    Faceti dracu soseaua odata daca nu sa va ia mama dracu pe toti si sa ******!!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Cod Rutier 2022: LISTA categoriilor scutite de la purtarea centurii de siguranță. Situațiile în care nu este obligatorie. AMENZI

Publicat

Centura de siguranță este obligatorie în România pentru persoanele care circulă în autovehicule pe drumurile publice. Șoferii trebuie să le atragă atenția pasagerilor cu privire la obligația de a purta centura de siguranță.

Există și câteva categorii de șoferi ori pasageri exceptați de la regula purtării centurii de siguranță, printre care și gravidele sau cei ce suferă de anumite afecțiuni medicale, inclusiv anumite persoane obeze.

Potrivit avocatnet.ro, Codul Rutier stabilește ca regulă generală obligația conducătorilor de autovehicule și tractoare agricole ori forestiere și a persoanelor care ocupă locuri prevăzute prin construcție cu centuri sau dispozitive de siguranță omologate de a le purta în timpul circulației pe drumurile publice.

Totodată, în Codul rutier scrie că de la regula purtării centurii de siguranță există câteva excepții. Acestea sunt stabilite de regulamentul de aplicare a Codului rutier, cuprins în HG 1.391/2006.

Ce categorii de pasageri și șoferi nu sunt obligați să pună centura de siguranță

  • conducătorii de autoturisme pe timpul executării manevrei de mers înapoi sau care staționează;
  • femeile în stare vizibilă de graviditate;
  • conducătorii de autoturisme care executa servicii de transport public de persoane, în regim de taxi, când transportă pasageri;
  • persoanele care au certificat medical în care să fie menționată afecțiunea care contraindică purtarea centurii de siguranță;
  • instructorii auto, pe timpul pregătirii practice a persoanelor care învăța să conducă un autovehicul pe drumurile publice sau examinatorul din cadrul autorității competente în timpul desfășurării probelor practice ale examenului pentru obținerea permisului de conducere.

Lista bolilor pentru care anumite persoane sunt scutite de purtarea centurii de siguranță

Aceasta este stabilită prin Ordinul Ministerului Sănătății (MS) nr. 1.246/2007.

Formularul certificatului medical de scutire pe motiv medical grav

Astfel, bolile pentru care se exceptează de la portul centurii de siguranţă ocupanţii unui autovehicul cu o masă mai mică de 3,5 tone sunt:

  • sindroame hemoragipare;
  • sindroame tumorale abdominale (splenomegalie, organomegalie, adenopatii masive);
  • leucemii acute şi cronice;
  • mielom multiplu;
  • limfoame maligne;
  • ciroza hepatică şi cancerul hepatic cu ascită voluminoasă;
  • status posttoracotomie şi sternotomie pentru diferite operaţii toracice, trei luni postoperator;
  • by-pass extraanatomic axilo-femural;
  • pace-maker cardiac recent montat;
  • afecţiuni acute ale sânului;
  • obezitate care împiedică închiderea centurii de siguranţă.

Certificatul medical de scutire pe motiv medical grav se eliberează într-un exemplar, la cerere, de către medicii din orice unitate sanitară în evidenţa căreia se află persoana care-l solicită.

Totodată, Ordinul MS 1.246/2007 prevede și faptul că medicul care a eliberat certificatul medical de scutire pe motiv medical grav nu este răspunzător pentru consecinţele neutilizării centurii de siguranţă.

Ce amenzi sunt stabilite în Codul Rutier pentru nepurtarea centurii de siguranță

Amenzile stabilite de Codul rutier pentru nerespectarea obligației de a purta, în timpul circulației pe drumurile publice, centura de siguranță se încadrează în clasa I de sancțiuni (două sau trei puncte-amendă), adică sunt cuprinse între 290 și 435 de lei. Suplimentar, în aceste cazuri se aplică și două puncte de penalizare.

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

UPDATE INCENDIU la Bistra. O casă și o anexă au luat foc. Pompierii intervin cu două autospeciale

Publicat

Un incendiu a izbucnit duminică, în jurul orei 15:40, în localitatea Bistra – Valea Dobrii. Flăcările au cuprins o casă de locuit și o anexă.

UPDATE, ora 16:15 – Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă la o casă de locuit și o anexă gospodărească. La ajungerea forțelor de intervenție la locul solicitării incendiul se manifesta cu ardere generalizată la nivelul anexei gospodărești și la nivelul acoperișului locuinței.

La momentul de față se lucrează la localizarea incendiului.

Știrea inițială

Potrivit ISU Alba, Stația de pompieri Câmpeni intervine pentru localizarea și stingerea unui incendiu în localitatea Bistra – Valea Dobrii.

Din informațiile preliminare ar fi vorba despre un incendiu izbucnit la o casă de locuit.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor.

Misiunea este în dinamică, revenim cu detalii.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cele mai frumoase camioane din România, premiate în Cetatea din Alba Iulia. Camionul „Venom” – Best Truck of the Show

Publicat

Truck Tuning Art – festivalul pasionaților de truck-tuning se încheie duminică, la Alba Iulia. Cele mai frumoase camioane din țară au fost premiate în Cetatea Alba Carolina.

Premiul „Cel mai tare din Cetate” – Best Truck of the Show a fost înmânat de către primarul municipiului, Gabriel Pleșa, șoferului camionului cu numărul de înmatriculare DB 13 FIV „Venom”.

Au fost premiați de asemenea și vizitatorii care au votat camioanele, respectiv:

  • Locul 1 – 150 litri combustibil
  • Locul 2 – 100 litri combustibil
  • Locul 3 – machetă la scară a unui camion

Camioanele vor pleca din Cetate în coloană, în jurul orei 17:00, pe traseul: strada Horea – OMV – Ampoi 3 – șoseaua de centură.

Reamintim faptul că 80 dintre cele mai frumoase camioane din țară au ajuns, de vineri seara, în Cetatea Alba Carolina, pentru a lua parte la concursul Truck Tuning Art, ediția 2022.

Sâmbătă, în șanțurile Cetății a avut loc prezentarea și jurizarea camioanelor înscrise la una sau mai multe dintre secțiunile de concurs, respectiv: Best Truck of the Show, Best Paint, Best Interior, Best Sound, Best Exhaust Sound și Best Holland Style.

Seara, camioanele aflate în șanțurile Cetății au făcut show cu claxoane și lumini.

Vezi și FOTO-VIDEO: ”Concert” și spectacol de lumini cu 80 de camioane în Șanțurile Cetății Alba Carolina. Truck Tuning Art la Alba Iulia

Material în curs de actualizare. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: La un pas de tragedie pe Autostrada A1, la Sebeș. Un șofer s-a trezit în față cu o mașină care mergea pe contrasens

Publicat

Un șofer care conducea o mașină înmatriculată în județul Dolj a fost surprins, duminică dimineața, în timp ce circula pe contrasens, pe Autostrada A1 Sebeș-Sibiu, în zona municipiului Sebeș. 

Momentul a fost filmat cu o cameră de bord de un alt participant la trafic, care a fost la un pas să lovească mașina care circula neregulamentar.

Imaginile au fost surprinse în zona nodului rutier Sebeș, pe sensul Sibiu – Deva, la ieșirea spre Lancrăm.

Șoferul care a filmat incidentul se afla pe banda 2, în depășirea unui autoturism care se deplasa pe prima bandă, moment în care s-a trezit în față cu o mașină marca Dacia Logan, înmatriculată în județul Dolj, care circula pe contrasens.

Doar prezența de spirit a șoferului care circula regulamentar a făcut ca o tragedie să fie evitată în ultimul moment.

sursa video: Info Trafic Sibiu (Ciprian P.)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax