Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TRANSALPINA: CNADNR verifică starea drumului pentru deschiderea tronsonului până la Sebeş. Problemele celei mai înalte şosele din ţară


Publicat

Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, se va afla astăzi într-o vizită de verificare pe teren pe traseul Transalpina, pentru a decide deschiderea oficială a celei mai înalte şosele din România. Deşi data la care sectorul ar fi trebuit redeschis circulaţiei publice a fost 1 iunie, oficialităţile au amânat acest termen, în principal din cauza faptului că la altitudini înalte şoseaua era încă acoperită de zăpadă, iar drumul este în regim de şantier.

Potrivit presei locale din Gorj, până în zona Rânca, la kilometrul 38, circulaţia se desfăşoară în condiţii normale. “Pentru o clarificare urgentă a situaţiei, luni, 30 iunie, directorul CNADNR, Narcis Neaga, va verifica la faţa locului starea tehnică a drumului în vederea deschiderii circulaţiei şi pe tronsonul de la kilometrul 38 până la Sebeş“, se arată într-un comunicat al CNADNR.

Pe Transalpina, tronsonul din judeţul Alba, se circulă în condiţii normale. Doar aproape de zona Rânca, pe sectorul de drum la altitudine mare mai erau porţiuni acoperite de zăpadă, potrivit reprezentanţilor Secţiei Drumuri Naţionale Alba. Drumul este însă în regim de şantier, nu are parapeţi în special în zona cea mai periculoasă şi şoferii care-şi testează priceperea pe aceste serpentine riscă amenzi grele şi chiar reţinerea permisului.

Problemele Transalpinei

Potrivit precizărilor reprezentanţilor Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, până în mai lucrările de amenajare a celei mai înalte şosele din România erau realizate în proporţie de 85%. Contractul cu firma Romstrade, care s-a ocupat până acum de lucrări, urma să fie reziliat, iar termenul de reluare a activităţii era incert.

„Avem garanţiile totale pentru lucrare de aproximativ 134 de milioane de lei, din care în vigoare sunt de vreo 39 de milioane de lei şi expirate de 95 de milioane de lei, dar pe care am pus sechestru asigurator. Din banii obţinuţi din garanţii, vom continua lucrările. Noi am declanşat procedura, am făcut notificare către casa de insolvenţă, dar nu pot să spun când ne vom apuca de lucrări. Instanţa ar trebui să se pronunţe repede. Lucrarea este realizată acum în procent de 85%. Este păcat că nu o realizăm. Banii obţinuţi din garanţii sunt suficienţi să finalizăm lucrările”, a declarat directorul CNADNR, Narcis Neaga, în timpul vizitei la Târgu-Jiu, în luna mai.
La sfârşitul lunii mai, Guvernul anunţa că sesizează Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) pentru posibile fapte de natură penală în acordarea către compania Romstrade a contractului de proiectare şi execuţie a unui tronson din DN 67C Transalpina, precum şi în derularea ulterioară a lucrărilor.

Lucrările pentru Drumul Național 67 C Sebeș – Bengești ( Transalpina) s-au făcut pe o lungime de 148,414 km și au costat 1.229.504.000 lei cu TVA (echivalentul a 346,593 milioane de euro), rezultând un preț pentru un kilometru de drum de aproximativ  2,34 milioane euro.

Neregulile au fost prezentate de Guvern în urma unei verificări efectuate de Corpul de Control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Citeşte şi Guvernul sesizează DNA pentru contractul acordat firmei care a construit șoseaua TRANSALPINA (DN 67C Sebeș – Bengești)

Inspectorii susţin că documentele aferente ofertei financiare a Romstrade, declarată câştigătoare, au fost neconforme, că o serie de clauze contractuale privind modalitatea de plată au fost modificate în funcţie de interesele companiei şi că Romstrade nu a respectat contractul în ceea ce priveşte constituirea garanţiei de bună execuţie pentru lucrările efectuate.

La jumătatea lunii mai, DNA a informat că Nelu Iordache, administrator al societăţii Romstrade SRL, este trimis în judecată pentru fapte de corupţie privind lucrări de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, fiind acuzat de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Vai de NOI

    luni, 30.06.2014 at 11:09

    ….astăzi 30 iunie 2014, într-o vizită de verificare pe teren pe traseul Transalpina!!!!!?????????
    …dupa ce de peste 3-4 ani lucrarile au fost abandonate.
    De la Sebes la Oasa e un DEZASTRU… lucrari neterminate…..abandonate…. podete nefinalizate…..kk maka…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Atenţionare COD GALBEN de inundaţii în ALBA, până vineri dimineața. Este vizat bazinul hidrografic Arieș

Publicat

Hidrologii au emis joi o avertizare Cod Galben de inundaţii valabilă până vineri dimineața, la ora 07:00, pe râuri din bazinul hidrografic Arieș, în judeţele Alba și Cluj.

Fenomene vizate: scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale Cotelor de Atenție.

Potrivit hidrologilor, ca urmare a precipitaţiilor înregistrate, a celor prognozate şi propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale Cotelor de Atenție (CA) pe râurile din bazinele hidrografice: Arieș – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și  inferior, județele Alba și Cluj.

Fenomenele hidrologice periculoase se pot produce cu probabilitate și intensitate mai mare pe unele râuri mici din bazinul hidrografic al râului Iara.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

„Odalisca”, pictură realizată de Sava Henția în anul 1882, exponatul lunii iulie la Muzeul municipal „Ioan Raica” din Sebeș

Publicat

Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș continuă proiectul „exponatul lunii”, pentru luna iulie propunând expunerea unei piese din colecția de artă a muzeului, respectiv pictura „Odalisca”, realizată de artistul plastic Sava Henția.

Exponatul lunii iulie, „Odalisca”, pictură realizată de Sava Henția, în anul 1882, ilustrează fascinația pe care artiștii europeni ai epocii au manifestat-o față de cultura și civilizația orientală. Odalisca, sau cadâna, era o femeie care servea într-un harem oriental, în pictura lui Sava Henția aceasta fiind reprezentată parțial nud, având pe cap o basma albastră și purtând un veșmânt de culoare violet deschis, cu falduri ample; pe frunte, în urechi, la gât, pe brațe și pe abdomen poartă bijuterii, formele pline emanând un senzualism reținut; alături este redată o vază cu flori, iar în fundal o draperie, dincolo de care se observă o clădire, parte a unui peisaj urban oriental.

Sava Henția (1848-1904) a fost pictor, grafician și muralist român, absolvent al Școlii de Belle Arte din București și al École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de la Paris, cel mai important pictor pe care l-a dat zona Sebeșului. Opera sa numără peste 500 de lucrări, portrete, compoziții istorice, peisaje, naturi statice etc., dintre acestea 44 aflându-se în colecția de artă a Muzeului Municipal „Ioan Raica” Sebeș.

Proiectul „exponatul lunii” este organizat de Primăria Municipiului Sebeș, Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș și Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum sunt anunțați utilizatorii de Facebook când au de-a face cu știri false. Conținutul, verificat de instituții independente

Publicat

Știrile false sunt semnalate de Facebook printr-un avertisment: ”Informații false. Conținut verificat de instituții independente de verificare a informațiilor” este mesajul care poate apărea în cazul distribuirii unei asemenea știri. 

Mai departe, este decizia utilizatorului dacă va continua să citească în continuare știrea respectivă sau filmarea. Acesta poate ignora avertismentul. De asemenea, poate verifica la rândul său de ce informația nu este adevărată, urmând linkul spre pagina explicativă.

”Ne-am angajat să luăm măsuri pentru combaterea răspândirii de știri false pe Facebook. Folosim atât revizuirea automată, cât și revizuirea efectuată de oameni, pentru a șterge conturile false, a promova o atitudine mai informată cu privire la receptarea știrilor și a suspenda stimulentele financiare acordate celor care postează conținut de tip spam.

În anumite țări, colaborăm și cu instituții terțe de verificare a informațiilor, care sunt certificate prin intermediul unei rețele internaționale non-partinice de verificare a informațiilor în vederea identificării și examinării știrilor false” au anunțat cei de la Facebook.

Cum se face combaterea răspândirii de știri false, potrivit reprezentanților rețelei de socializare:

Identificarea știrilor false: identificăm știrile care ar putea fi false folosind indicatori precum feedbackul primit de la persoanele de pe Facebook. De asemenea, instituțiile de verificare a informațiilor pot identifica și ele articole care necesită examinare.

Examinarea articolelor: instituțiile de verificare a informațiilor examinează articolele, verifică informațiile și evaluează acuratețea acestora.

Afișarea articolelor false mai jos în Noutăți: dacă o instituție de verificare a informațiilor evaluează un articol ca fiind fals, acesta va apărea pe o poziție inferioară în Noutăți. Astfel, se reduce semnificativ numărul de utilizatori care văd acel articol.

Luarea de măsuri împotriva celor care încalcă regulile în mod repetat: Paginilor și site-urilor web care distribuie știri false în mod repetat li se va reduce distribuția și nu li se va mai permite să facă publicitate.

Cum furnizezi informații suplimentare în cazul în care vezi știri false

Furnizarea de context suplimentar în legătură cu știrile false: când instituțiile de verificare a informațiilor scriu articole în care oferă mai multe informații despre un articol, vei vedea aceste articole în secțiunea Articole asociate, imediat sub articol, în secțiunea Noutăți.

Notificarea persoanelor care distribuie știri false: vei primi o notificare dacă încerci să distribui un articol sau dacă ai distribuit în trecut un articol care a fost evaluat ca fiind fals de către instituțiile de verificare a informațiilor.

Și administratorii de Pagini vor primi notificări în cazul în care distribuie articole evaluate ca fiind false.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șosea cu trei benzi în zona industrială Ciugud. Tronson de 2 km din DJ107, reabilitat printr-o investiție de 4,5 milioane de lei

Publicat

Un tronson în lungime doi kilometri din drumul județean DJ 107, situat în zona industrială Ciugud, între Autostrada A10 și podul peste râul Mureș, va fi reabilitat și consolidat printr-o investiție de peste 4,5 milioane de lei, fără TVA.

Proiectul prevede, printre altele, suplimentarea cu o bandă de circulație pe o porțiune de 1,3 kilometri și amenajarea unei alei comune, atât pentru bicicliști cât și pentru pietoni, cu o lățime de doi metri. 

Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Reabilitare si consolidare drum judetean DJ 107: Alba Iulia – DN 1 – Teleac – Hăpria – Straja – Berghin – Secășel – Cergău Mare – Veza – Blaj – Sâncel – Lunca Târnavei – Șona – Jidvei – Santamarie – Cetatea de Baltă – lim. jud. Mureș” (n.r. – tronsonul între Autostrada A10 și podul peste râul Mureș, aflat pe raza comunei Ciugud).

Valoarea totală estimată a contractului este de 4.574.182,95 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, tronsonul din drumul județean DJ 107 ce face obiectul documentației este situat pe teritoriul administrativ al comunei Ciugud și se desfășoară de-a lungul zonei industriale a localității.

Acest tronson se află în apropierea viitoarei Autostrăzi 10 Sebeș – Turda și pornește de la intersecția denivelată cu autostrada. De asemenea, face legătura direct cu drumul național DN 1 (șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia). Tronsonul are o lungime de 2,070 km și este cuprins între km 2+112 și km 4+182.

Din punct de vedere al structurii rutiere, sectorul se caracterizează printr-o structură rutieră suplă cu îmbrăcăminte asfaltică. Platforma are o lățime variabilă între 7 – 8 metri (parte carosabilă 6 m și acostamente variabile 0,5 – 1 m).

Din punct de vedere al defecțiunilor identificate predomină defecțiunile de structură (fisuri și crăpături, faianțări, făgașe), defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (gropi, praguri, rupturi de margine), dar local mai sunt și defecțiuni de suprafață (suprafața șlefuită, suprafața cu ciupituri). Dispozitivele existente de colectare a apelor pluviale din zona drumului județean sunt alcătuite din șanțuri de pământ care în marea majoritate nu au continuitate.

Potrivit caietului de sarcini, starea tehnică a sectorului de drum județean DJ 107 este „rea”, motiv pentru care se propune reabilitarea acestuia.

Având în vedere că tronsonul de drum deservește și zona industrială limitrofă a municipiului Alba Iulia și a comunei Ciugud, care se află în plină dezvoltare, s-a adoptat soluția de suplimentare cu o bandă de circulație pe o porțiune de 1,3 kilometri, de la km 2+244 până la km 3+550.

Proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a tronsonului de drum județean DJ 107 impune asigurarea unei fundații din materiale granulare cu un strat de balast și piatră spartă, astfel încât grosimea minimă a stratului de fundație din materiale granulare  să asigure structura împotriva degradărilor datorate fenomenului de îngheț – dezgheț și o capacitate portantă corespunzătoare.

Carosabilul va fi realizat dintr-o structură rutieră elastică (cu îmbrăcăminte bituminoasă) obținută prin ranforsarea structurilor rutiere existente. Benzile de încadrare vor fi prevăzute cu aceiași structură rutieră ca și partea carosabilă.

 

Se vor executa rigole betonate și podețe tubulare pentru dirijarea apelor pluviale. În cadrul proiectului se vor realiza 3 podețe noi (diametru 1000 mm) și un podeț dalat. Pe porțiunea de drum modernizată se vor amplasa două stații de autobuz și se va amenaja o alee comună, atât pentru bicicliști cât și pentru pietoni, cu o lățime de 2 metri. Drumurile laterale se vor amenaja pe 25m cu aceeași structură rutieră ca și drumul principal. Se va asigura accesul la proprietăți prin același sistem rutier de pe drum.

Prin modernizarea drumului județean DJ 107 propus în cadrul proiectului, traficul care va fi preluat (trafic normal) va beneficia de condiții superioare de circulație, condiții care se vor concretiza într-o serie de avantaje sociale și economice precum:

  • îmbunătățirea accesului la spațiile de învățământ cât și a localnicilor la proprietăți
  • ameliorarea în conformitate cu standardele în vigoare a condițiilor de viață ale locuitorilor și ale activităților productive desfășurate în zona localităților  și eliminarea stării de stres
  • îmbunătățirea accesibilității și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, care va stimula o dezvoltare economică durabilă
  • scurtarea timpilor de parcurs auto
  • sporirea siguranței circulației
  • reducerea poluării mediului prin reducerea noxelor și a zgomotului
  • condițiile de rulare corespunzătoare reduc uzura mijloacelor de transport și degradarea acestora
  • intervenții rapide ale echipajelor speciale (salvare, pompieri, poliție, etc.)

Potrivit studiului de fezabilitate, concluziile unui studiu de inundabilitate pentru grădinița din localitatea Ciugud recomandă executarea unui dig de apărare longitudinal, amplasat paralel cu drumul județean DJ 107, la cota de 222,20 metri. Zidul de protecție se va încastra pe de o parte în rambleul de la Autostrada A10 și pe cealaltă parte în rambleul podului de peste râul Mureș.

Potrivit proiectului, zidul va avea înălțimea cuprinsă între 1,5 și 3,3 metri și lungimea de 1.919 metri. Acesta ar urma să fie realizat printr-o investiție ulterioară.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate