Actualitate
CNAIR: Contractul de actualizare a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti a fost suspendat pe trei luni
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat luni că a fost suspendat pe trei luni contractul de „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti”.
CNAIR informează că acest contract a fost suspendat în luna decembrie pentru o perioadă de trei luni. ”Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate în parametrii de maximă eficienţă, în luna decembrie 2016, compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice”, potrivit CNAIR.
Sursa citată susţine că este nevoie de acest termen și pentru a parcurge cantitatea mare de documentație depusă spre aprobare de către firmele care fac reactualizarea SF.
Reamintim că fost stabilit integral traseul autostrăzii Sibiu-Pitești. Asta ar însemna că toate sondajele geologice și studiile de mediu aferente au fost făcute, potrivit digi24.ro.
În luna noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru secţiuni 2 și 3 ale Autostrazii Sibiu – Piteşti.
Traseul final al Autostrăzii Sibiu – Piteşti (123 de kilometri)
Secțiunea 1, Sibiu – Boița (km 0 – km 15+000): asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente
Secțiunea 2, Boița – Racoviță (km 15+000 – km 43+000): leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
Secțiunea 3, Racoviță-Văleni (km 43+000 – km 72+000): asigură continuitatea autostrazii prin Valea Baiaşului şi conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
Secțiunea 4, Văleni – Curtea de Argeș (km 72+000 – km 90+000): traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș
Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Piteșt (km 90+000 – km 123+037): leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului
Secțiunea 6: reabilitarea a 14 km din DN 73C – drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea; construcția a 2,5 km de drum nou.
Suspendarea convenită amână momentul demarării propriu-zise a acestui proiect. Odată definitivată reactualizarea SF, valorile financiare și alți indicatori tehnico-economici vor trebui aprobați de către Guvern. Ulterior trebuie demarate activitățile de proiectare, fie de către CNAIR, dacă va fi aleasă procedura FIDIC roșu, sau de către constructor, în cazul FIDIC galben.
Demararea lucrărilor mai întâmpină o problemă, anume aprobarea proiectului de către Comisia Europeană pentru obținerea finanțării nerambursabile. Ultimul termen avansat de autorități pentru finalizarea autostrăzii este finele anului 2021. Deși s-ar părea că autoritățile au suficient timp la dispoziție, acesta s-ar putea dovedi insuficient pentru îndeplinirea promisiunilor luate.
sursa: digi24.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News