Connect with us
Advertisement

Economie

CNAIR schimbă strategia. Plăteşte facturi doar în funcţie de lucrări. Planuri pentru anul viitor

Publicat

Compania de drumuri pare să schimbe strategia, în condiţiile în care doar 15 kilometri de autostradă au fost inauguraţi în acest an, din cei 90 planificaţi. Astfel, va achita facturile doar în funcţie de lucrări.

„Singura problemă este dacă acești antreprenori reușesc să respecte graficul de lucrări. Practic, plătim ce se lucrează. Nu mai facem depozite de bani pentru potențiale lucrări care la sfârșitul anului se vede că nu au fost finalizate”, spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, pentru stiri.tvr.ro

Vezi şi Pentru Autostrada Sebeş-Turda, Guvernul a bugetat doar 35% din necesar – Asociaţia „Pro Infrastructură”

Constructorii au însă altă opinie.

„Nu cred că bugetarea trebuie să se limiteze la potenţialul constructorilor. Este de discutat dacă aceştia vor putea executa mai mult sau mai puţin” – Cristian Erbașu, președintele Patronatului Societăților de Construcții.

Ministerul Transporturilor va avea un buget de aproximativ 2 miliarde de euro, cu aproape o treime mai mic decât în 2017.

Anul viitor se estimează că vor fi gata 140 de kilometri de drumuri rapide, inclusiv cei 75 restanți din 2017.

De partea cealaltă, Asociaţia “Pro Infrastructură”, care monitorizează lucrările la autostrăzi şi alte proiecte importante, atrage atenţia asupra bilanţului la sfârşit de an, la CNAIR.

“Dezastru pe toate planurile la bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere! 0 km de autostrăzi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum național finalizați în 2017!

În afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava și Margina dat în circulație pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat încă din decembrie 2016, compania condusă de directorul general interimar Ștefan Ioniță nu este în stare să deschidă traficul până la sfârșitul anului curent nici macăr pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeș-Turda loturile 3 și 4, sau Varianta de Ocolire Caracal”, scriu reprezentanţii Asociaţiei, pe Facebook.

“Lansarea de licitații pe studii de fezabilitate vechi, incomplete și fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite sunt doar un alt praf în ochi aruncat cetățeanului care speră să circule pe o infrastructură rutieră demnă de secolul XXI. Procedurile de licitație lansate sunt TOATE amânate în repetate rânduri și unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătorești, precum în cazul drumului expres Craiova-Pitești”, mai precizează aceştia.

surse: stiri.tvr.ro, Asociaţia Pro Infrastructură (Facebook)

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement