Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CONCURS DIRECTORI ȘCOLI în Alba: Doar 30 de candidați interesați de 50 de posturi vacante. Cum se desfășoară interviul


Publicat

Marți, 30 iulie, se desfășoară interviul pentru ocuparea posturilor de directori și directori adjuncți la 48 de unități școlare din județul Alba. Este vorba despre școli, grădinițe și licee. Dintre cei 34 de candidați înscriși, 30 au fost admiși pentru participare la interviu, după selecția dosarelor. Candidații trebuie să obțină cel puțin 21 de puncte din 30 la interviu, iar posturile vor fi ocupate prin detașare în interesul învățământului.

Concursul este organizat de Inspectoratul Școlar Județean Alba pentru 50 de posturi de director, respectiv director adjunct, vacante la 48 de școli din județ. Însă doar 34 de candidați s-au arătat interesați de acestea.

Vezi LISTA candidaților admiși pentru participare la interviu și unitățile școlare la care vizează ocuparea funcțiilor de conducere.

Este vorba despre posturi ce nu sunt ocupate definitiv prin concurs organizat de Ministerul Educației și care trebuie asigurate cu personal, până la începutul anului școlar viitor. La acestea au acces cadre didactice din corpul național de experți în management educațional.

Pe lista posturilor vacante se regăsesc funcțiile de directori de la Liceul de Arte ”Regina Maria” Alba Iulia (director și director adjunct), Grădinița cu Program Prelungit nr. 16 Alba Iulia, Școala Postliceală Sanitară Alba Iulia, Palatul Copiilor Alba Iulia, Școala Gimnazială Nr. 2 Sebeș, Liceul Tehnologic ”Timotei Cipariu” Blaj, Liceul Teoretic ”David Prodan” Cugir, Liceul ”Corneliu Medrea” Zlatna, Liceul Tehnologic de Turism și Alimentație Arieșeni.

De asemenea, sunt vacante posturile de directori adjuncți de la Colegiul Național ”Inochentie Micu Clain” Blaj, Liceul Tehnologic Sebeș, Liceul cu Program Sportiv ”Florin Fleșeriu” Sebeș, Liceul Teoretic ”Petru Maior” Ocna Mureș, Școala Gimnazială ”Ovidiu Hulea” Aiud, Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Ocna Mureș.

Cum se desfășoară interviul

1. Candidații prezintă timp de maximum 10 minute planul operațional managerial pentru anul școlar 2019-2020, depus la înscriere în plic sigilat – maximum 7 puncte

2. Candidatul extrage un bilet cu 3 întrebări privind legislația în domeniul învățământului preuniversitar, citește cu voce tare câte o întrebare, apoi răspunde la întrebarea formulată. Toate acestea în maximul 10 minute. Biletul extras nu se refolosește de alți candidați – maximum 3 puncte, pentru fiecare întrebare.

Întrebările vor fi din Legea educației naționale, Codul muncii, OUG 75/2005 privind asigurarea calității educației, Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, Statutul elevului, Metodologia de funcționare a consiliului de administrație a școlilor și Regulamentul de inspecție școlară

Durata interviului – cel mult 20 de minute

Punctajul maxim – 30 puncte.

Punctajul minim de promovare a interviului este 21 de puncte.

 

Lista posturilor vacante:

Unitatea de învățământ/ Postul disponibil

Posturi directori

Liceul de Arte ”Regina Maria” Alba Iulia – 1 post director și 1 post director adjunct

Grădinița cu Program Prelungit nr. 16 Alba Iulia – 1 post director

Școala Postliceală Sanitară Alba Iulia – 1 post director

Palatul Copiilor Alba Iulia – 1 post director

Școala Gimnazială Nr. 2 Sebeș – 1 post director

Liceul Tehnologic ”Timotei Cipariu” Blaj – 1 post director

Liceul Teoretic ”David Prodan” Cugir – 1 post director

Liceul ”Corneliu Medrea” Zlatna – 1 post director

Liceul Tehnologic de Turism și Alimentație Arieșeni – 1 post director

Școala Gimnazială Șona – 1 post director și 1 post director adjunct

Școala Gimnazială Ciugud – 1 post director

Școala Gimnazială Săsciori – 1 post director

Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Unirea – 1 post director

Școala Gimnazială Berghin – 1 post director

Școala Gimnazială Câlnic – 1 post director

Școala Gimnazială Crăciunelu de Jos – 1 post director

Școala Gimnazială Gârbova – 1 post director

Școala Gimnazială Hopârta – 1 post director

Școala Gimnazială Întregalde – 1 post director

Școala Gimnazială ”Ioan Maiorescu Bucerdea Grânoasă – 1 post director

Școala Gimnazială ”Iosif Sârbu” Șibot – 1 post director

Școala Gimnazială Livezile – 1 post director

Școala Gimnazială Meteș – 1 post director

Școala Gimnazială Miraslău – 1 post director

Școala Gimnazială Mogoș – 1 post director

Școala Gimnazială Ocoliș – 1 post director

Școala Gimnazială Ohaba – 1 post director

Școala Gimnazială Ponor – 1 post director

Școala Gimnazială ”Prof. Univ. Dr. Gheorghe Beleiu” – 1 post director

Școala Gimnazială Râmeț – 1 post director

Școala Gimnazială Scărișoara – 1 post director

Școala Gimnazială ”Sebeș Pal” Rimetea – 1 post director

Școala Gimnazială Sohodol – 1 post director

Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” Cetatea de Baltă – 1 post director

Școala Gimnazială Stremț – 1 post director

Școala Gimnazială Șugag – 1 post director

Școala Gimnazială ”Toma Cocișiu” Blaj – 1 post director

Școala Gimnazială ”Simion Pantea” Sălciua

Școala Gimnazială ”Demetriu Radu” Rădești – 1 post director

Școala Gimnazială ”Ioan de Hunedoara” Sântimbru – 1 post director

Posturi directori adjuncți

Colegiul Național ”Inochentie Micu Clain” Blaj – 1 post director adjunct

Liceul Tehnologic Sebeș – 1 post director adjunct (al doilea post)

Liceul cu Program Sportiv ”Florin Fleșeriu” Sebeș – 1 post director adjunct

Liceul Teoretic ”Petru Maior” Ocna Mureș – 1 post director adjunct

Școala Gimnazială ”Ovidiu Hulea” Aiud – 1 post director adjunct

Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Ocna Mureș – 1 post director adjunct

Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Ighiu – 1 post director adjunct

Școala Gimnazială ”Nicolae Drăgan” Galda de Jos – 1 post director adjunct

Condiții pentru candidați:

– au absolvit cu diplomă de licență/absolvire studii universitare, inclusiv specializarea ”Pedagogia învățământului primar și preșcolar”

– sunt membre ale corpului național de experți în management educațional

– sunt titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată; au cel puțin gradul didactic II în învățământ sau au dobândit titlul științific de doctor

– dovedesc calități profesionale, manageriale și morale, reflectate prin calificativul ”foarte bine” acordat în ultimii 4 ani școlari lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației Naționale ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației Naționale

– nu au fost sancționați disciplinar în ultimul an școlar, anterior anului desfășurării concursului și nici în anul școlar în curs, în care au funcționat sau funcționează la catedră, indiferent de perioada în care și-au desfășurat activitatea și de funcțiile ocupate, funcții didactice, de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației Naționale ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației Naționale sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin 3 din Legea 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare

– nu au fost lipsiți de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învățământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală

-sunt apți din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin 1 din Legea 1/2011, cu modificările și completările ulterioare

– nu au avut statut de ”lucrător al Securității” sau ”colaborator al Securității”.

 


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

Un nou caz de infectare cu COVID în județul Alba. Test pozitiv pentru o femeie de 49 de ani, din Alba Iulia

Publicat

coronavirus

Un nou caz de coronavirus a fost confirmat la nivelul județului Alba, miercuri, 1 aprilie. Este vorba despre o femeie de 49 de ani, din  cartierul Bărăbanț – Alba Iulia.

La nivelul județului Alba, până în acest moment sunt șase cazuri de coronavirus, dintre care unul, primul caz, confirmat vindecat.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, o femeie, în vârstă de 49 de ani, internată în cadrul secției de boli infecțioase a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, într-un salon special amenajat pentru pacienții COVID-19, a fost declarată pozitiv, în urma analizelor efectuate în cadrul Laboratorului Direcției de Sănătate Publică Alba.

Femeia s-a prezentat în cadrul Unității de Primiri Urgențe cu ușoare simptome respiratorii, unde a primit tratament și i-au fost recoltate probe biologice pentru COVID-19. În prezent, starea sa generală de sănătate este bună, pacienta fiind afebrilă, fără simptome specifice, dar sub atenta supraveghere a cadrelor medicale.

Pacienta a fost confirmată cu COVID-19, boală cauzată de infectarea cu noul coronavirus (SARS-CoV-2), în cursul zilei de 01.04.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Indemnizații și alte ajutoare sociale care pot fi obținute online în această perioadă. Detalii pentru beneficiari

Publicat

munca birou

Unele drepturi și beneficii sociale pot fi obținute în continuare online, în contextul stării de urgență. Documentele se pot transmite electronic, potrivit măsurilor dispuse de Guvern.

Exemple de beneficii sociale ce pot fi obținute online:

Indemnizația de șomaj:

Pentru ajutorul de șomaj, actele necesare se depun electronic la AJOFM ([email protected], pentru persoanele din județul Alba). Lista documentelor diferă de la caz la caz, în funcție de situația în care se află solicitantul. Șomeri sunt considerate persoanele care nu au un loc de muncă și care nu câștigă bani sau care au venituri provenite din activități autorizate legal, dar care sunt mai mici decât valoarea indicatorului social de referință (ISR), adică 500 de lei pe lună.

Pot fi considerați șomeri și pot cere indemnizația de șomaj și absolvenții în vârstă de cel puțin 16 ani, care nu s-au putut angaja într-o perioadă de 60 de zile de la terminarea școlii, chiar dacă nu au un stagiu de cotizare minim. Aceștia pot primi un ajutor de șomaj de 250 de lei, timp de șase luni.

Vezi și ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește, de ASTĂZI, documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Ca regulă, pentru a putea beneficia de ajutorul de șomaj, cei fără loc de muncă trebuie să aibă un stagiu minim de cotizare, respectiv cel puțin 12 luni în ultimele 24 de luni anterioare depunerii cererii. Indemnizația poate fi de 375 de lei (75% din valoarea ISR) dacă au stagiu de cotizare cel puțin un an sau mai mare, în funcție de perioada de cotizare. Indemnizația se acordă pe perioade de cel puțin 6 luni până la 12 luni, tot luând în considerare perioada de cotizare.

Citește și ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Beneficiarii trebuie să se înregistreze la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința.

Indemnizația de concediul pentru creșterea copilului

Documentele pentru indemnizație se depun prin e-mail la primăria de care aparțin cu domiciliul. Acestea sunt:

  • cererea-tip;
  • certificat de naștere copil;
  • certificatul căsătorie (dacă e cazul);
  • acte identitate ale părinților;
  • decizia de suspendare a activității pe un contract de muncă (solicitantul a intrat în concediu de maternitate/paternitate);
  • adeverința de la angajator cu veniturile nete;
  • un extras de cont bancar dacă dorește plata prin cont (pentru beneficiarul indemnizației, nu soțul/soția care nu a aplicat pentru beneficiu); este indicată această variantă de plată în această perioadă;
  • certificatul handicap al copilului/părintelui (dacă este cazul).

Indemnizația lunară pentru creșterea copilului se stabilește în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului. Indemnizația nu se cumulează cu salariul, astfel că, dacă părintele în cauză decide să se întoarcă mai devreme la muncă, pierde banii aferenți indemnizației pentru creșterea copilului.

Indemnizația nu poate fi sub 1.250 de lei și nici peste 8.500 de lei (indiferent cât de mari ar fi veniturile părintelui care intră în CCC). limita de venituri impozabile ce pot fi obținute simultan cu indemnizația de creștere a copilului este de 6.250 de lei.

În cazul stimulentului de inserție, acordat celor care se întorc din concediul de creștere mai repede la muncă, documentele se depun tot la primărie (actele pentru indemnizația de creștere și decizia doveditoare a reluării activității). Dacă își pierd locul de muncă din cauza COVID-19, cei care primeau stimulent de inserție și-l vor păstra.

Alocația de stat pentru copil

Actele se depun tot la primării, online: actele de identitate ale părinților, certificatul de căsătorie, sentința de divorț (dacă e cazul), certificatul de naștere al copilului, dar și extrasul de cont pentru ca alocația să vină în contul bancar.

Tot online se pot depune cererile și documentele și pentru alocația de plasament, însă la agențiile județene de plăți și inspecție socială.

Ajutoarele sociale

Alocația pentru susținerea familiei și venitul minim garantat se solicită tot la primărie.

Documente necesare:

  • adeverința de la agenția de muncă din care reiese că persoana caută loc de muncă (nu e necesară pentru alocația pentru susținerea familiei);
  • copie după actele de identitate ale familiei;
  • dacă are persoană cu handicap în întreținere – documente doveditoare;
  • dacă are copii sub șapte ani – certificat de naștere al acestora;
  • copii după actele de proprietate ale bunurilor deținute (case, apartamente, terenuri, mașini).

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Bilanțul deceselor a ajuns la 92 în România. Ultimele două cazuri, un bărbat și o femeie din București

Publicat

coronavirus

Au fost înregistrate încă două decese din cauza noului coronavirus în România. Potrivit Grupului de Comunicare Strategică, numărul total al deceselor la nivel național ajunge la 92.

Cazuri de decese din cauza coronavirus, raportate prin Grupul de Comunicare Strategică:

Deces 92

Femeie, 78 ani din municipiul București. Internata în data de 18.03.2020 pe secția orotopedie a Spitalul Universitar de Urgenta București pentru o fractura trohanteriana. Se confirmă în data de 29.03.2020 cu infecție COVID-19 și este transferată în 29.03.2020 la Spitalul Colentina.
Deces 31.03.2020. Antecedente personale patologice: boală cardiovasculara, diabet, boala neuro musculară, boală pulmonară cronică.

Deces 91

Bărbat, 70 ani, din municipiul Bucuresti. Internat în data de 29.03.2020 la Spitalul Universitar de Urgență Bucuresti pe secția de Nefrologie pentru dializă, pacientul fiind dializat cronic. Debut simptome respiratorii 29.03.2020, se recoltează proba, care este pozitivă în data de 30.03.2020. Pacientul este transferat în data de 30.03.2020 la spitalul Victor Babeș, însă decedează în salvare. Data deces: 30.03.2020

Deces 90

Femeie, 77 ani din jud. Covasna. Internată în SJU Sfântu Gheorghe, din 18.03.2020 în ATI, recoltare pentru COVID-19 în 26.03.2020, confirmată în 28.03.2020. Decedată în 30.03.2020. Comorbidități: Mielita cervicala, tetraplegie.

Deces 89

Femeie, 66 ani din București. Internată în 24.03.2020 în SCU “Bagdasar-Arseni”(pentru lipotimie cu traumatism minor), transferată în 25.03.2020 în Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș. Recoltare pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmata în 28.03.2020, decedată în 29.03.2020. Comorbidități: Boală cardiovasculară, HTA, Schizofrenie.

Deces 88

Bărbat, 72 ani din jud. Suceava. Pacient cu domiciliul în jud. Botoșani, internat în SJU Suceava din data de 14.03.2020 pe Secția de Medicina Internă. Recoltat pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmat în 31.03.2020. Decedat în 31.03.2020. Afecțiuni asociate: afecțiuni cardiace și BPOC.

Deces 87

Bărbat, 77 ani din jud. Bistrița Năsăud. Internat din 22.03.2020 în SJU Bistrița – Secția Boli Interne, cu diagnosticul: BPOC acutizat, Cardiomiopatie dilatativa, Cardiopatie Ischemica Cronica, Fibrilatie atriala cu alura rapida, Insuficiență Cardiacă Congestivă stadiul III, Extrasistole ventriculare, Pneumonie interstitial, Pleurezie mica inchisa dreapta, Hipertrofie de prostata, Insuficienta Renala std.III.

Recoltare probe biologice pentru COVID -19 în 24.03.2020. Externat în 30.03.2020 înaintea primirii rezultatului pentru COVID-19 (pe biletul de externare este precizat: evoluție favorabilă sub tratament, recomandare de continuare a tratamentului). Confirmat cu COVID -19 în 31.03.2020, proba lucrata în Laboratorul IRO Cluj. Decedat acasă în 31.03.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Centru cultural cu sală de festivități și sală expozițională, construit la Daia Română. Cum va arăta clădirea

Publicat

Un Centru cultural ce va include printre altele o sală de festivități cu scenă și o sală expozițională va fi construit la Daia Română, printr-o investiție de peste 1,5 milioane de lei.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație privind execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Construire și dotate Centru cultural, sat Daia Română, comuna Daia Română, județul Alba”.

Valoarea totală estimată este de 1.562.540,24 de lei, fără TVA.

Clădirea va fi construită pe un teren în suprafață de 375 mp. Imobilul va avea o suprafață utilă de 292,03 mp și un regim de înălțime P + M.

Din punct de vedere funcțional, Centrul cultural propus va avea patru zone:

  • Zona principală ce va fi alcătuită din:
    • o zonă de acces exterioară cu podest și rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, dimensionată conform normativelor în vigoare;
    • un hol de unde se realizează accesul atât în sala de festivități, cât și în zona secundară și mansardă;
    • o sală de festivități și scenă.

  • Zona secundară ce va fi alcătuită din:
    • un grup sanitar, compartimentat pe sexe și dimensionat corespunzător persoanelor cu dizabilități;
    • un vestiar, dotat cu grup sanitar propriu.
  • Mansardă ce va fi alcătuită din:
    • scara de acces și sala expozițională, cât și spații pentru depozitare.
  • Zona tehnică ce va avea acces separat și va fi dimensionată și echipată corespunzător pentru funcționarea unei centrale pe combustibil solid.

Capacitatea Centrului cultural va fi de 100 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate