Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Consolidarea podului peste râul Mureş, între Vinţu de Jos şi Vurpăr, investiţie de 6,7 milioane lei. Proiect


Publicat

Consiliul Judeţean Alba a pregătit pentru aprobare documentaţia pentru consolidarea podului peste râul Mureş, zona Vinţu de Jos – Vurpăr, în vederea creşterii siguranţei rutiere. Acest pod este considerat important pentru locuitorii din Vurpăr, Câmpu Goblii, Blandiana, fiind unica soluţie de traversare a râului până la Alba Iulia.

Conform devizului general elaborat, valoarea totală a investiției este de 6.764.500,13 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcţii-montaj 5.439.647,57 lei (inclusiv TVA). Durata de realizare a investiției este estimată la 10 luni.

În proiectul ce intră la aprobare în şedinţa CJ Alba din 22 februarie, sunt vizate documentația tehnico-economică faza DALI și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului „Consolidare Pod pe DJ705B peste râul Mureș, km 3+949, localitatea Vințu de Jos, județul Albaˮ.

Podul peste râul Mureș, pe drumul județean DJ 705B: DN 7 (Tărtăria) – Sibişeni (DJ 704 A) – Vinţu de Jos (DN 7) – Vurpăr (DJ 107 A), la intersecția cu drumul județean DJ 107C se află pe teritorilul administrativ al comunei Vințu de Jos. Asigură legătura cu DN1 și DN 7, artere principale de circulație care străbat teritoriul județului Alba.

“Acest pod este de o importanță vitală pentru locuitorii localităților componente ale comunelor Blandiana și Vințu de Jos, aflate pe partea dreaptă a râului Mureș. Are lungimea totală de 208,6 m, lățimea totală de 10,34 m, din care partea carosabilă de 7,80 m, trotuarele 2 x 1,07 m și grinzile parapet 2 x 0,20 m.

Construit între anii 1965 – 1968, pentru stabilirea stării tehnice a podului s-a impus elaborarea unei expertize tehnice. În anul 2017 s-a încheiat contractul de servicii cu SC Consultanță pentru Infrastructuri Terestre Consit SA. În luna aprilie, anul 2017 s-a elaborat expertiza tehnică, prin care s-a recomandat creșterea capacității portante a podului prin consolidarea acestuia în vederea asigurării funcționării conform cerințelor și exigențelor de calitate, desfășurării în siguranță a traficului rutier.

Pentru aducerea podului într-o stare tehnică corespunzătoare impusă de standardele în vigoare, privind siguranţa circulaţiei rutiere, prin documentația de avizare a lucrărilor de intervenție sunt stabilite măsuri minime cum ar fi: lucrări la infrastructură, suprastructură, amenajare albie şi rampe de acces”, se arată în proiect.

Pentru consolidarea podului pe DJ 705B peste râul Mureș, documentaţia tehnico-economică a fost elaborată de Construct CDP SRL.

Indicatori economici:

– valoarea totală a investiției 5.692.482,18 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.072.017,95 lei, cu un total de 6.764.500,13 lei (inclusiv TVA) din care lucrări de construcţii-montaj 4.571.132,41 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 868.515,16 lei, cu un total de 5.439.647,57 lei (inclusiv TVA)

– durata de execuție estimată: 10 luni

Indicatori tehnici:

– categoria de importanță: C – normală;

– suprafață pod + rampe de acces: 4076 mp;

– nr. deschideri: 2 x 21,75 m; 4 x 31,00 m; 1 x 33,00 m.

– lungime totală pod consolidat – 208,60 m;

– lăţime parte carosabilă pod – 7,80 m;

– lăţime totală pod – 11,40 m;

– tip infrastructuri: 2 culei de tip înecat și 6 pile lamelare din beton armat;

– tip fundații: fundații directe (chesoane);

– tip îmbrăcăminte: beton asfaltic;

– parapeți pietonali: din oțel zincat;

– parapeți de siguranță: din oțel zincat tipH4b;

– racordări cu terasamentele: sferturi de con din piatră brută rostuită cu mortar, scări de acces dotate cu mână curentă și casiuri;

– sistem de iluminat: stâlpi metalici și lămpi tip led;

– dispozitive antiseismice: din oțel zincat;

– hidroizolație cu protecție încorporată;

– placă de suprabetonare;

– suprastructură beton armat;

– aparate de reazem;

– rigole beton armat;

– trotuare.

foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Suporterii echipei Dinamo au strâns jumătate de milion de euro din donații, pentru a salva echipa de la faliment

Publicat

Suporterii echipei de fotbal Dinamo au atins cota 500.0000 de euro (peste 2,5 milioane de lei), bani strânşi din donaţii, sponsorizări şi cotizaţii în cadrul programului socios DDB (Doar Dinamo Bucureşti), anunţă Asociaţia Suporterilor „Peluza Cătălin Hîldan”, sâmbătă, pe pagina oficială de Facebook.

„Oameni de milioane! 6.515 care au adus o jumătate de milion de euro. Şi nu banii aceştia au ţinut Dinamo în viaţă, ci oamenii din spatele acestor sume şi credinţa lor că Dinamo nu va muri niciodată. 90% din aceşti 500.000 de euro au fost strânşi în ultima jumătate de an.

Asta ne dă şi mai multă speranţă. 6.515 ”câini” pe care te poţi baza. Şi numărul lor este într-o continuă creştere. Vino şi tu alături de noi! Înscrie-te aici www.programddb.ro şi urmează paşii! 48 de euro/an înseamnă 4,5 lei/săptămână. Să vă fie frică, Dinamo se ridică!”, se arată în mesajul asociaţiei publicat pe site-ul de socializare citat.

Asociaţia suporterilor dinamovişti „Peluza Cătălin Hîldan” a lansat, la 29 mai 2018, proiectul socios „Doar Dinamo Bucureşti” prin care fanii pot deveni acţionari. Potrivit proiectului, fanii au la dispoziţie două variante pentru a deveni membri DDB: pot cotiza cu 48 de euro pe an sau cu 1.948 de euro pe an.

În ultima perioadă, având în vedere situaţia dificilă din punct de vedere financiar pe care o traversează FC Dinamo precum şi instabilitatea de la nivelul acţionariatului clubului, mai mulţi oameni de fotbal au donat bani sau au devenit membri cotizanţi precum Mircea Lucescu, Răzvan Lucescu, Cristian Borcea, Cornel Şfaiţer, Ionuţ Nedelcearu, Nicolae Stanciu, George Ţucudean, Cosmin Moţi, Dorin Rotariu sau Dragoş Grigore.

Asociaţia Suporterilor „Peluza Cătălin Hîldan” a cumpărat în luna februarie a acestui an 10,06% din acţiunile deţinute de Ionuţ Negoiţă la gruparea bucureşteană prin programul socios „Doar Dinamo Bucureşti” (DDB).

sursă: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Amenzi de 5.000 – 10.000 lei pentru cluburi şi federaţii dacă nu asigură o distanţă de 2 metri între sportivi în săli

Publicat

Cluburile, federaţiile şi alte structuri sportive riscă amenzi între 5.000 şi 10.000 de lei dacă nu vor asigura o distanţă de minimum 2 metri între sportivi în sălile de sport, conform regulamentului privind reluarea începând cu 1 iunie a activităţilor de pregătire fizică organizate în spaţii închise.

„Nerespectarea prevederilor literei C din prezenta anexă, în ceea ce priveşte organizarea spaţiului de pregătire fizică, astfel încât să permită menţinerea distanţei de minimum 2 m între oricare două persoane şi un spaţiu pentru fiecare persoană de 7 mp, constituie contravenţie (n.r. – din partea persoanelor juridice în cauză) şi se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 30 lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 857/2011 (n.r. – amenda de la 5.000 la 10.000 de lei) privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice, cu modificările şi completările ulterioare, de către personalul împuternicit din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii şi al Serviciului control în sănătate publică din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti”, se arată în documentul citat.

Structurile sportive care organizează activitatea de pregătire sportivă îşi pot modifica normele şi regulamentele specifice ramurii de sport pentru a se adapta la situaţia creată de criză, cu condiţia ca acestea să nu vină în contradicţie cu normele legale în vigoare.

De la 1 iunie, pentru reluarea pregătirilor în sălile de sport de către sportivii de performanţă purtarea măştii (medicale/nonmedicale) este obligatorie. Pentru o protecţie eficace, aceasta trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul. Prin excepţie, activităţile fizice intense se pot face fără a purta masca pe figură. Îîn cazul în care o persoană prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată), aceasta se va izola la domiciliu. În cazul în care o persoană a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-CoV-2, se va izola la domiciliu şi va respecta măsurile în vigoare.

Măsuri care privesc organizarea activităţii de pregătire sportivă în spaţii închise:

– organizarea spaţiului de pregătire sportivă astfel încât să permită menţinerea distanţei de minimum 2 m între oricare două persoane şi un spaţiu pentru fiecare persoană de 7mp;

– triajul observaţional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) şi febră mai mare de 37,3°C;

– plasarea recipientelor cu soluţii dezinfectante pentru mâini la intrarea în sală;

– în cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului, se efectuează nebulizarea o dată pe săptămână, în afara programului de lucru şi se efectuează dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;

– suprafeţele şi spaţiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puţin o dată la 4 ore);

– asigurarea unei ventilaţii adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel puţin o dată la 4 ore.

Accesul sportivilor va fi permis doar în urma triajului epidemiologic şi termometrizării, iar acesta trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile. Numărul de sportivi care se antrenează la un moment dat va fi limitat, în funcţie de capacitatea sălii, pentru a se putea menţine distanţa fizică de minimum 2 m între oricare două persoane şi 7 mp/persoană.

Sportivii vor fi instruiţi să îşi spele mâinile înainte şi după terminarea antrenamentului. În cazul în care sala este prevăzută cu aparate sportive, se va evita utilizarea acestora în regim de circuit şi se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiaşi sesiuni de antrenament. Se delimitează spaţiile de exerciţii, cu menţinerea distanţei fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane şi asigurarea unui spaţiu de minimum 7 mp/persoană. Se va asigura aceeaşi distanţă inclusiv între sportiv şi personalul tehnic (antrenor, medic etc.). Se limitează durata antrenamentelor, astfel încât să se poată stabili un orar clar pentru dezinfecţia şi aerisirea riguroasă a sălii. Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte şi după fiecare utilizator. Cu excepţia perioadei de desfăşurare a activităţilor fizice intense, purtarea măştii este obligatorie pe toată durata prezenţei în sală.

Regulamentul interzice folosirea în comun a duşurilor, saunei şi altor zone cu risc mare de transmitere a virusului. Vânzarea şi/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de auto-servire nu este permisă; prin excepţie, se permite funcţionarea automatelor de băuturi răcoritoare şi mâncare ambalată, cu condiţia ca acestea să fie consumate în aer liber.

În cazul în care o persoană care participă la activitatea de antrenament este suspectă/confirmată cu COVID-19 se realizează operaţiuni de dezinfecţie a încăperilor respective de către unităţi de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare autorizate.

Începând cu data de 1 iunie se permite desfăşurarea, de către sportivii profesionişti, a activităţilor de pregătire fizică în spaţii închise (cu excepţia sporturilor de contact), cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel încât să se asigure minim 7 mp/persoană şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară.

sursă agerpres.ro.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VELA: De luni NU este deschisă activitatea ştrandurilor, piscinelor, bazinelor, sub nicio formă

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a declarat, că ştrandurile, bazinele şi piscinele, deschise sau închise, nu vor putea funcţiona începând din 1 iunie, ci doar plajele, în anumite condiţii.

“În bazinele descoperite sau acoperite sau în piscine sunt interzise activităţile de la 1 iunie. Dacă situaţia epidemiologică, statistica medicală vor fi de bun augur, după analizele făcute de specialişti înainte de 15 iunie, evident că se va lua în calcul şi această posibilitate.

Dar, de luni, nu este deschisă activitatea ştrandurilor, piscinelor, bazinelor, sub nicio formă”, a declarat Vela.

Marcela Vela a amintit că tot de la 1 iunie nu se va mai completa declaraţia pe propria răspundere pentru ieşirea din localitate sau din zona metropolitană.

Reamintim că de la 1 iunie se deschid plajele turistice de pe litoralul românesc. Totuși, accesul pe plaja se va face după un set de reguli care a fost stabilit de autorități și care trebuie respectat întocmai de cei care merg la plajă, dar și de operatorii economici.

CITEȘTE ȘI: De la 1 iunie, la plajă pe litoralul românesc, cu respectarea distanțării sociale între șezlonguri

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Măsuri speciale de protecție a pacienților oncologici, împotriva îmbolnăvirii cu COVID-19, la spitalul din Alba Iulia

Publicat

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia a acordat, pe timpul evoluției pandemiei de COVID-19, o atenție deosebită pacienților oncologici, plecând de la concluzia certă că aceștia prezintă un risc mult mai mare de a dezvolta foarte rapid complicații respiratorii severe, îndeosebi dacă au suferit intervenții chirurgicale sau au efectuat chimioterapie în săptămânile precedente.

Astfel, au fost adoptate toate măsurile recomandate de către autorităților de sănătate publice pentru a reduce impactul epidemiei de COVID-19 asupra asistenței medicale oncologice. Între acestea enumerăm:

– Personalul medical beneficiază de măsuri sporite de protecție pentru a evita contaminarea / îmbolnăvirea. Din fericire, nici un cadru medical al secției de Oncologie nu a fost depistat pozitiv cu noul coronavirus SARS-CoV-2 până la această dată;

– Scurtarea la maximum a interacțiunii între medic/personal sanitar si pacientul oncologic, respectiv a contactului între pacienţii veniţi în spital, inclusiv prin reducerea aglomerării, cu programări corespunzătoare, în cadrul secției de oncologie;

– Evitarea contaminării şi scurtarea timpului în sălile de aşteptare (consultaţie), prin purtarea echipamentelor sanitare de protecție, păstrarea distanței de minimum 2 metri, recoltarea analizelor etapizat, pe ore, în aşa fel încât să nu existe simultan în sala de aşteptare sau în zona de spitalizare de zi mai mulţi pacienţi.

De asemenea, în curtea SJU Alba Iulia a fost amenajat un punct de triaj și unul de recoltare probe, în vederea depistării noului coronavirus SARS-CoV-2, exclusiv pentru pacienții oncologici. Înainte cu o zi de programarea efectuării tratamentului, pacienții oncologici sunt chemați pentru recoltare de probe biologice, în vederea depistării noului coronavirus, iar seara sunt informați cu privire la rezultatele analizelor. De la începutul evoluției acestei boli, dintre cele peste 800 de teste efectuate la pacienții oncologici, doar trei cazuri au ieșit pozitive (2 cazuri s-au vindecat între timp; 1 caz primește îngrijiri medicale de specialitate și este sub atentă monitorizare), toate celelalte fiind negative.

Pentru prevenirea apariției de focare epidemice și, în egală măsură, pentru a lua toate măsurile astfel încât pacienți cu diferite patologii, care se tratează în spital, să nu contacteze boala, în actualul context epidemiologic, SJU Alba Iulia a avut nevoie de un ”izolator” – o secție de îngrijire a pacienților ale căror probe biologice sunt în lucru. Astfel, secția de oncologie, care are intrare separată, a fost mutată la etajul 3, în locul fostei secții de gastroenterologie, unde pacienții au aceleași condiții de spitalizare continuă și tratament. Clădirea în care funcționa oncologia deservește astăzi pacienții în cazul cărora nu există certitudinea că sunt negativi și unde cadrele medicale lucrează cu maximă prudență și măsuri de protecție pentru a preveni infectarea și răspândirea bolii.

Totodată, în această perioadă, au continuat consultațiile ambulatorii și spitalizarea de zi, în locul fostei secții ORL de la parter, dar și intervențiile chirurgicale oncologice, cu respectarea tuturor măsurilor și restricțiilor impuse în contextul pandemiei.

În acest răstimp, pacienții oncologici nu au suferit pauze terapeutice și au fost respectate schemele de tratament. Reamintim că la SJU Alba Iulia funcționează singura secție de oncologie din județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate