Actualitate
Consolidarea podului peste râul Mureş, între Vinţu de Jos şi Vurpăr, investiţie de 6,7 milioane lei. Proiect
Consiliul Judeţean Alba a pregătit pentru aprobare documentaţia pentru consolidarea podului peste râul Mureş, zona Vinţu de Jos – Vurpăr, în vederea creşterii siguranţei rutiere. Acest pod este considerat important pentru locuitorii din Vurpăr, Câmpu Goblii, Blandiana, fiind unica soluţie de traversare a râului până la Alba Iulia.
Conform devizului general elaborat, valoarea totală a investiției este de 6.764.500,13 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcţii-montaj 5.439.647,57 lei (inclusiv TVA). Durata de realizare a investiției este estimată la 10 luni.
În proiectul ce intră la aprobare în şedinţa CJ Alba din 22 februarie, sunt vizate documentația tehnico-economică faza DALI și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului „Consolidare Pod pe DJ705B peste râul Mureș, km 3+949, localitatea Vințu de Jos, județul Albaˮ.
Podul peste râul Mureș, pe drumul județean DJ 705B: DN 7 (Tărtăria) – Sibişeni (DJ 704 A) – Vinţu de Jos (DN 7) – Vurpăr (DJ 107 A), la intersecția cu drumul județean DJ 107C se află pe teritorilul administrativ al comunei Vințu de Jos. Asigură legătura cu DN1 și DN 7, artere principale de circulație care străbat teritoriul județului Alba.
“Acest pod este de o importanță vitală pentru locuitorii localităților componente ale comunelor Blandiana și Vințu de Jos, aflate pe partea dreaptă a râului Mureș. Are lungimea totală de 208,6 m, lățimea totală de 10,34 m, din care partea carosabilă de 7,80 m, trotuarele 2 x 1,07 m și grinzile parapet 2 x 0,20 m.
Construit între anii 1965 – 1968, pentru stabilirea stării tehnice a podului s-a impus elaborarea unei expertize tehnice. În anul 2017 s-a încheiat contractul de servicii cu SC Consultanță pentru Infrastructuri Terestre Consit SA. În luna aprilie, anul 2017 s-a elaborat expertiza tehnică, prin care s-a recomandat creșterea capacității portante a podului prin consolidarea acestuia în vederea asigurării funcționării conform cerințelor și exigențelor de calitate, desfășurării în siguranță a traficului rutier.
Pentru aducerea podului într-o stare tehnică corespunzătoare impusă de standardele în vigoare, privind siguranţa circulaţiei rutiere, prin documentația de avizare a lucrărilor de intervenție sunt stabilite măsuri minime cum ar fi: lucrări la infrastructură, suprastructură, amenajare albie şi rampe de acces”, se arată în proiect.
Pentru consolidarea podului pe DJ 705B peste râul Mureș, documentaţia tehnico-economică a fost elaborată de Construct CDP SRL.
Indicatori economici:
– valoarea totală a investiției 5.692.482,18 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.072.017,95 lei, cu un total de 6.764.500,13 lei (inclusiv TVA) din care lucrări de construcţii-montaj 4.571.132,41 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 868.515,16 lei, cu un total de 5.439.647,57 lei (inclusiv TVA)
– durata de execuție estimată: 10 luni
Indicatori tehnici:
– categoria de importanță: C – normală;
– suprafață pod + rampe de acces: 4076 mp;
– nr. deschideri: 2 x 21,75 m; 4 x 31,00 m; 1 x 33,00 m.
– lungime totală pod consolidat – 208,60 m;
– lăţime parte carosabilă pod – 7,80 m;
– lăţime totală pod – 11,40 m;
– tip infrastructuri: 2 culei de tip înecat și 6 pile lamelare din beton armat;
– tip fundații: fundații directe (chesoane);
– tip îmbrăcăminte: beton asfaltic;
– parapeți pietonali: din oțel zincat;
– parapeți de siguranță: din oțel zincat tipH4b;
– racordări cu terasamentele: sferturi de con din piatră brută rostuită cu mortar, scări de acces dotate cu mână curentă și casiuri;
– sistem de iluminat: stâlpi metalici și lămpi tip led;
– dispozitive antiseismice: din oțel zincat;
– hidroizolație cu protecție încorporată;
– placă de suprabetonare;
– suprastructură beton armat;
– aparate de reazem;
– rigole beton armat;
– trotuare.
foto: arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News