Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Costuri mai mari pentru firme, după aplicarea sistemului de case de marcat cu jurnal electronic. Vânzarea de produse va fi monitorizată


Publicat

casa marcat magazinProprietarii de magazine vor avea costuri în plus după ce Ministerul Finanţelor a anunţat proiectul prin care casele de marcat nu vor mai fi dotate cu role de hârtie pentru păstrarea istoricului de tranzacţii, ci cu un jurnal electronic. Acesta va fi conectat la un server central al autorităţii fiscale, fiind însă păstrată rola de hârtie pe care va fi tipărit bonul fiscal pentru cumpărători.

Astfel, comercianţii nu vor mai putea să vândă produse fără casă de marcat, întrucât va exista o monitorizare centrală, fiecare CUI (codul unic de identificare al firmei) care are în obiectul de activitate vânzarea de produse va fi monitorizat, iar controlul va fi foarte strict.

Termenul de trecere la sistemul cu jurnal electronic va fi cuprins între 180 de zile şi 390 de zile, perioada de tranziţie fiind mai scurtă pentru companiile mari şi de mai lungă durată pentru firmele mici.

Distribuitorii de case de marcat sunt de părere însă că termenul de implementare ar trebui să fie mai scurt, întrucât o perioadă de tranziţie în etape defavorizează comercianţii.

Proprietarii de magazine vor avea costuri mari odată cu trecerea la casele de marcat dotate cu jurnal electronic, dacă datele se vor transmite la ANAF în timp real, modulul de comunicaţie GPRS dublând costul unei case de marcat, la aproape 300 de euro, potrivit importatorului Danubius Exim.

„Acum este o discuţie foarte mare despre modalitatea prin care aceste case de marcat se vor conecta la Fisc, acolo sunt costurile. Există două tipuri de conectare la Fisc. Unul ca în Bulgaria sau Serbia, unde există o conectare permanentă, dar se trimit raportările la server la două ore, la trei ore sau o dată pe zi, în funcţie de gradul de risc al sectorului în care activează comerciantul. Altul ca în Ungaria, unde s-a încercat să fie online 100% casele de marcat şi să se vadă în timp real tranzacţiile, însă la primele probe, cand au conectat 200 de case de marcat, le-au căzut serverele, pentru că este un volum imens de date”, a declarat Ion Radu, directorul de dezvoltare al Danubius Exim, cel mai mare importator şi distribuitor de case de marcat din România.

El a arătat că trebuie să existe totodată un nomenclator pentru produse, însă ţinând cont de numărul foarte mare al acestora, ele trebuie standardizate pentru a se putea efectua raportările. În Ungaria, sistemul a fost testat pentru început cu 1.500-2.000 de produse, după care au renunţat la nomenclator şi au definit clase de produse.

„Este adevărat că, odată cu introducerea jurnalului electronic, comerciantul nu va mai trebui să strângă tone de hârtie şi se va reduce consumul. În plus, în toate ţările în care s-a introdus această legare la server au avut îmbunătăţiri rapide la colectarea de TVA, s-a redus evaziunea”, a spus Radu.

El a dat exemplul Bulgariei, unde implementarea comunicaţiei la distanţă cu serverul Fiscului a fost efectuată în 2011, iar în primele trei luni a crescut baza de impozitare cu circa 2 miliarde euro, fiind instalate 320.000 case de marcat.

Directorul importatorului caselor de marcat Datecs, produse în Bulgaria, spune că problema cea mai mare a trecerii la noul sistem o reprezintă costurile pe care comercianţii vor fi nevoiţi să le suporte.

„Acum nu ştim ce doreşte Ministerul de Finanţe, toate aceste lucruri se vor regăsi în norme. Nu ştim deocamdată ce tip de conexiune se cere, tipul de memorie electronică, pentru că de aici derivă tot, se schimbă şi softul”, a explicat Radu.

În varianta caselor de marcat doar cu jurnal electronic, preţul va fi similar cu cel din prezent, de circa 80-150 de euro pe bucată, însă dacă se adaugă modulul de comunicaţie GPRS pentru transmiterea datelor în timp real, costul mediu urcă la 150-300 de euro bucata, în timp ce imprimantele fiscale vor costa 250-500 de euro.

Reprezentanţii importatorului consideră că soluţia cea mai fiabilă din toate punctele de vedere este cea cu conexiune la server, dar cu raportări periodice.

„Sunt foarte multe firme şi a plăti 200-300 de euro în plus, în condiţiile în care o casă de marcat costă 150 de euro, clar va fi o povară pentru companii. Clientul final trebuie să ştie câţi bani va plăti, dacă va plăti ca acum, în cazul unei raportări periodice, însă în funcţie de riscul sectorului de activitate, sau mai mult, pentru raportarea în timp real, unde modulul de comunicaţie este foarte complex, trebuie să ofere şi securitate. În plus, comercianţii au nevoie de o reţea de internet în bandă largă pentru a putea transmi datele şi atunci ce face cel din vârful muntelui sau unde nu are semnal bun!?”, a completat Radu.

El apreciază că Guvernul ar trebui să ofere o formă de subvenţionare pentru a uşura povara comercianţilor adusă de alinierea la noul sistem.

Directorul Danubius apreciază că termenul de implementare ar trebui să fie mai scurt, întrucât o perioadă de tranziţie în etape defavorizează comercianţii.

„Nu poţi să mergi pe genul acesta de hibrid pentru că mai rău te încurcă, sistemul ar trebui schimbat mai rapid, nu în tranşe. Noi ne putem pregăti, am avut o discuţie cu Ministerul de Finanţe şi le-am spus câte case de marcat putem aduce, respectiv între 6.000 şi 10.000 de unităţi pe lună, ceea ce înseamnă că între jumătate de an şi un an s-ar putea acoperi necesarul de înlocuit. Dacă vrei să ai o schimbare radicală de sistem, acea tranziţie nu te ajută, ci mai rău te încurcă”, spune Radu.

El a punctat că, din discuţiile avute cu clienţii, aceştia doresc introducerea măsurii, întrucât sunt dezavantajaţi de concurenţa neloială.

„Este foarte bine să facem acest pas şi în România, suntem pe ultimul loc în Europa la acest capitol, ca să nu spunem că Datecs vinde în Tanzania şi Zimbabwe case de marcat cu jurnal electronic de mulţi ani”, a conchis Radu.

Pe piaţa românească sunt active circa 600.000 de case de marcat, dintr-un total de 900.000 înregistrate la Ministerul Finanţelor din anul 1999 până în prezent.

Din numărul celor înregistrate, Danubius Exim a comercializat 450.000 de unităţi în intervalul menţionat, potrivit datelor proprii.

Compania este unic importator al caselor de marcat Datecs, fabricate în Bulgaria, brand distribuit în 90 de ţări la nivel global şi lider în Europa.

sursa: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Fotografii de arhivă și ilustrații care surprind imagini din istoria orașului Alba Iulia, expuse la Centrul „Augustin Bena”

Publicat

Spațiul expozițional urban al Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba găzduiește, începând de joi, o expoziție cu fotografii de arhivă și schițe care surprind imagini din istoria municipiului Alba Iulia. Fotografiile sunt din perioada anului 1918 și conțin instantanee cu străzi, piețe, instituții administrative sau de cultură, zone de promenadă, dar și imagini cu locuitorii orașului.

Printre acestea se regăsesc și instantanee vechi cu Hotelul Apulum din centrul municipiului, imobil care în 1918 a fost unul dintre locuirile de întâlnire pentru făuritorii Marii Uniri. În acest sens, hotelul a găzduit, din data de 29/30 noiembrie 1918, Comisia de verificare a Marii Adunări Naționale (care a validat credenționalele deputaților), Consiliul Național Român Central, dar și pe o parte dintre delegații care au avut rol hotărâtor în ședințele care s-au desfășurat la etajul hotelului în cursul zilei din 30 noiembrie.

După 1918 hotelul a găzduit adunările Comitetului Județean Alba și ale Partidului Național Român. Ulterior, în ciuda importanței istorice, hotelul a avut o poveste tristă fiind demolat de regimul comunist pentru că nu se mai încadra în planurile de dezvoltare ale orașului.

Expoziția Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba cuprinde, pe lângă fotografiile de arhivă, și ilustrații cu obiective cu importanță istorică din municipiul Alba Iulia, desene realizate de artistul Ionuț Baic.

Consiliul Județean Alba prin instituțiile subordonate, Centrul de Cultură „Augustin Bena”, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” și Teatrul de Păpuși „Prichindel”, organizează și în acest an o serie de activități culturale incluse în programul de la Alba Iulia dedicat Zilei Naționale a României. Manifestările se desfășoară fără public, cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2, și sunt organizate în parteneriat cu Primăria Municipiului Alba Iulia și Instituția Prefectului Alba. Sub genericul „Ziua Națională în casa fiecărui român”, evenimentele sunt transmise LIVE pe pagina de Facebook a Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba și, în funcție de eveniment, pe paginile celorlalte instituții organizatoare.

Expoziția va putea fi văzută și online pe pagina de Facebook a Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba.

Citește și PROGRAMUL OFICIAL de 1 Decembrie la Alba Iulia: Ceremonie militară, expoziții, spectacole și alte manifestări, toate online

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Șofer surprins pe contrasens, pe Autostrada A10 Turda – Aiud. „Era revoltat că nu-l las să meargă mai departe”

Publicat

Șoferul unei maşini cu numere de Hunedoara a fost surprins joi, pe contrasens, pe Autostrada A10, între Turda și Aiud, în zona unui nod rutier.

Pentru ca șoferul inconștient să se întoarcă pe sensul de mers a fost nevoie ca un conducător auto să se oprească cu mașina în fața acestuia, pe banda a doua.

”Era tare revoltat că nu-l las să meargă mai departe”, a precizat conducătorul auto, care mai apoi a postat fotografia cu isprava șoferului pe un grup de Facebook.

Foto: Info Trafic Romania 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Polițiștii BCCO și SAS din Alba și Sibiu au descins la locuințele unor suspecți de trafic de droguri. Ce au confiscat

Publicat

Polițiștii SCCO Sibiu alături de echipaje SAS din Alba și Sibiu au făcut, astăzi, șapte percheziții în județul Sibiu, la suspecți care ar ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive. Tranzacțiile ar fi fost efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate, iar o parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, împreună cu procurori DIICOT – BT Sibiu au documentat activitatea infracțională a unor persoane bănuite de efectuare, fără drept, de operațiuni cu substanțe psihoactive.

La data de 26 noiembrie 2020, polițiștii Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, sub coordonarea procurorilor din cadrul DIICOT-BT Sibiu, au efectuat 7 percheziții domiciliare, în trei localități din județul Sibiu, la persoane bănuite că ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

De asemenea, au fost puse în aplicare 3 mandate de aducere, pentru persoanele bănuite de desfășurarea acestor activități.

Au fost ridicate aproximativ 700 de grame de masă vegetală, 2 comprimate, 2.450 de lei, 100 de lire sterline, 5 grindere, un cântar electronic, 9 telefoane mobile, 2 laptop-uri, un hard-disk, o râșniță și autocolante pentru inscripționat plicuri.

Din cercetări a reieșit că, de la sfârșitul anului 2019, membrii grupării ar fi comercializat substanțe cu efect psihoactiv unor persoane din județul Sibiu, tranzacțiile fiind efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate.

O parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Acțiunea beneficiază de sprijinul echipelor de acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliție județene Sibiu și Alba.

Cercetările sunt în curs de desfășurare, pentru documentarea şi probarea întregii activităţi infracţionale.

Pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție

sursă: DIICOT

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO INTERVIU cu Ioan Lazăr, candidat Pro România la Camera Deputaților. Ce vrea să facă pentru Alba dacă va ajunge deputat (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Camera Deputaților, Ioan Lazăr, a fost prezent joi, în redacția alba24.ro pentru un interviu video. 

Politician din 1994, întreprinzător din 1991 și fermier de 12 ani, Ioan Lazăr a explicat cum a început interesul acestuia față de agricultură și viața omului de la țară din județul Alba, domeniu pe care se bazează campania sa electorală. Lazăr a prezentat și câteva propuneri de măsuri pentru dezvoltarea și promovarea agriculturii și turismului în județ.

Referitor la politică, Ioan Lazăr a explicat cum poate fi interpretată alianța cu Pro România, cum se regăsește în aceasta și cum este în prezent comunicarea nu noii colegi la nivel local.

De asemenea, Ioan Lazăr a prezentat cinci dintre obiectivele pe care acesta le are, în calitate de deputat, pentru județul Alba.

Nu în ultimul rând, întrebat dacă este pro sau anti vaccinare, Ioan Lazăr s-a abținut de la răspuns.

Comandat de partidul PRO România – Filiala Alba – cod unic mandatar financiar 11200008 – executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate